Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sokeri rasvaa vaarallisempaa?

Vierailija
02.09.2019 |

Olen pohtinut nyt näitä ravintosuosituksia. Vanhempani ovat hoikkia, ja liikunnallisia ja välttävät rasvaa kaikin tavoin mutta syövät joka päivä sokeria. Kaikki vähärasvaista, rasvatonta ja Benecolia jne. On verenpainetautia, kolesterolia, yksi sydänkohtaus. Ikää 65. Voisiko näitä parantaa jättämällä sokerin ja lisäämällä rasvaa? Kokemuksia, tutkimuksia puolesta ja vastaan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikolle oikeanlainen rasva ei todellakaan ole vaarallista, jessus mitä skeidaa.

Eläinperäinen rasva nostaa verensokeria. Siksi diabeetikon täytyy syödä rasvattomia maitotuotteita ja vaihtaa kovat rasvat (voi) pehmeisiin (margariini, oliiviöljy jne). Ihan perustietoa tämä, jos on vähääkään diabeteksen hoitoon perehtynyt.

Sä et ole perehtynyt yhtään. Niin on tiedot hukassa.

Ihan lääkäri on minuakin näin ohjeistanut, minulla on 2. tyypin diabetes jota hoidetaan ruokavaliolla. Kovia rasvoja tulee välttää sekä sokeria. Aion kyllä kuunnella ennemmin lääkäriä kuin vauvapalstan faktoja.

Lääkäri ei koskaan ole väärässä. Uskotko edes itse tuota? Ainoastaan patologi on useimmiten oikeassa.

Terveyskeskuslääkärit pyrkivät monesti pääsemään helpolla. Hoidetaan kiireessä siten kuin jossain esitteessä on sanottu eikä paneuduta asiaan ollenkaan. Kun tila pahenee lähetetään sitten keskussairaalaan erikoislääkärille. Joskus terveyskeskuslääkärit toimivat ohjeiden mukaan mutta potilaan terveyden kannalta huonosti.

Vierailija
42/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lääkärit toimivat käypähoitosuositusten mukaan. Heillä ei ole vaihtoehtoja. Paitsi potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lääkärit toimivat käypähoitosuositusten mukaan. Heillä ei ole vaihtoehtoja. Paitsi potkut.

Käypähoitosuosituksista voi perustellusta syystä poiketa. Jos lääkäri haluaa käyttää asiantuntemustaan eikä olla kumileimasin.

Vierailija
44/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiinnostava puhe, joka kertoo rasvapelon historiasta. Rasvojen (erityisesti tyydyttyneiden) haitallisuudesta ei ole todisteita satunnaisten vertailutestien (rct, korkein ihmisryhmäkokeiden standardi) valossa. Kaikki negatiiviset testitulokset ovat epidemiologiaa, joissa korrelaatio ja kausaatio ovat aivan sekaisin.

Vierailija
45/46 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista... miksi niin moni on eri mieltä kuin virallinen taho?

Vierailija
46/46 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin sokerin vähiin (vain marjojen, kasvisten ja maitotuotteiden hiilareita) ja lisäsin rasvan käyttöä. Kaikki veriarvot ovat nyt paremmat. En tajua, miksi tästä ei puhuta enemmän!

Juu, varmaan nyt tajuat senkin;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän