Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sokeri rasvaa vaarallisempaa?

Vierailija
02.09.2019 |

Olen pohtinut nyt näitä ravintosuosituksia. Vanhempani ovat hoikkia, ja liikunnallisia ja välttävät rasvaa kaikin tavoin mutta syövät joka päivä sokeria. Kaikki vähärasvaista, rasvatonta ja Benecolia jne. On verenpainetautia, kolesterolia, yksi sydänkohtaus. Ikää 65. Voisiko näitä parantaa jättämällä sokerin ja lisäämällä rasvaa? Kokemuksia, tutkimuksia puolesta ja vastaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri muuttuu rasvaksi, joten kuka näistä nyt selvän ottaa?

Ei kuule muutu. Ihminen käyttää sen sokerin ensin ja kaikki muu mitä syö samaan aikaan voi muuttua rasvaksi.

Sokeri suurina määrinä on todella haitallista mutta se ei muutu elimistössä rasvaksi. Googlaa vaikka jos et mua usko.

Vierailija
22/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikolle oikeanlainen rasva ei todellakaan ole vaarallista, jessus mitä skeidaa.

Eläinperäinen rasva nostaa verensokeria.

Pistätkö jotain tutkimuslinkkiä tuohon väitteeseen? En nimittäin ihan tältä istumalta usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen nykyään sokeria ja viljatuotteita, sen sijaan pyrin saamaan hyviä rasvoja mahdollisimman paljon ja tietysti syön vihanneksia ja hedelmiä. Voin paremmin kuin koskaan, energiat on kohdillaan ja aivosumu on kaikonnut ruokavalion vaihtamisen jälkeen. Ihmettelen, miten sitä iänikuista lautasmallia voidaan tuputtaa kaikille, kenelle se muka sopii oikeasti? Etenkin sokerista on helppo luopua, suosittelen kaikille! 

Vierailija
24/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diabeetikko.

Olen saanut ohjeita ja ruokavalion lääkärin lähetteellä ravitsemusterapeutilke.

Nykyisin diabetikon ei tarvitse arkailla sokeripitoisten tuotteiden syömistä, toisinaan.

Erilaiset ohjeet on ollut vuoisilymmenia sitten.

Minulla on myös Diabetesliiton keittokirjoja, joissa jälkiruokaan käytetään sokeria.

Mutta esim. rasvaiset juustot ja muut sellaiset ovat lähes kiellettyjä, rasva on maksalle vaarallisempi kuin sokeri.

Insuliinin määrällä voi säädellä syömäänsä ruokaa.

Vierailija
25/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse sokeria, rasva sen sijaan on välttämätöntä. Ehkä siitä voi jotain päätellä.

Sokeri on jokaisen ihmissolun AINUT polttoaine. Jos et mielestäsi sokeria tarvitse, kokeilepa mitä jättiannos insuliinia tekee.

Vierailija
26/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule muutu. Ihminen käyttää sen sokerin ensin ja kaikki muu mitä syö samaan aikaan voi muuttua rasvaksi.

Sokeri suurina määrinä on todella haitallista mutta se ei muutu elimistössä rasvaksi. Googlaa vaikka jos et mua usko.

Kyllä muuttuu, kuten liika proteiinikin. Varastoituvat läskiksi.

Vierailija
27/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on tosiaan aivojen polttoainetta.

Mutta tämä on liian monimutkaista tyhmille av mammoille, jotka juoksevat aina jonkin, muotidietin perässä, käsittämättä mitään ihmisen elimistön toiminnoista.

Vierailija
28/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen diabeetikko.

Nykyisin diabetikon ei tarvitse arkailla sokeripitoisten tuotteiden syömistä, toisinaan.

Minulla on myös Diabetesliiton keittokirjoja, joissa jälkiruokaan käytetään sokeria.

Mutta esim. rasvaiset juustot ja muut sellaiset ovat lähes kiellettyjä, rasva on maksalle vaarallisempi kuin sokeri.

Voi jessus! Ruualla voi säädellä inskan määrää.

Vierailija
29/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen diabeetikko.

Tää on pakko olla porvoosta! :D

Vierailija
30/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vänkää vaikka mailman tappiin asti niin sokeri ei varastoidu rasvaksi. Se on elimistölle valmista polttoainetta niin se käytetään ensin.

Vierailija
31/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä on liian monimutkaista tyhmille av mammoille, jotka juoksevat aina jonkin, muotidietin perässä, käsittämättä mitään ihmisen elimistön toiminnoista.

Kerroppa, oi järjen jättiläinen, millä ne ihmisten aivot toimivat silloin kun sokeria ei tuotettu teollisesti? Ja voisiko sen saman energian saada nykyäänkin jostain muusta kuin teollisesti tuotetusta sokerista. 

Vierailija
32/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sokeria ei tarvitse syödä. Tämä on liian monimutkaista tyhmille.

Vierailija
33/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeria tosiaan tarvitaan aivoissa, mutta maksa pystyy tuottamaan enemmän kuin tarpeeksi glukoosia. Muutoin kuo lisit parissa päivässä mahataudin aikana kun mikään ei pysy sisällä.

Vierailija
34/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vänkää vaikka mailman tappiin asti niin sokeri ei varastoidu rasvaksi. Se on elimistölle valmista polttoainetta niin se käytetään ensin.

Kun juot litran limupullon, saat n. 100gr sokeria. Ihmisen veressä voi olla kerralla vain n. 5gr sokeria. Tuo 100g sokeria imeytyy n. tunnissa. Mihin kuvittelet sen 95gr sokeria menevän?

PS. Sillä täytetään lihasten ja maksan glykogeenivarastot. Loppu glukoosi on maksan muutettava triglysereiksi (rasvaksi) todella lujaa vauhtia ettei ihminen kuole siihen glukoosipommiin. Ja nuo veressä virtaavat triglyseridit on pakko dumpata rasvasoluihin ettei verenkierto pysähdy rasvapuurona.

Vierailija
35/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikolle oikeanlainen rasva ei todellakaan ole vaarallista, jessus mitä skeidaa.

Eläinperäinen rasva nostaa verensokeria. Siksi diabeetikon täytyy syödä rasvattomia maitotuotteita ja vaihtaa kovat rasvat (voi) pehmeisiin (margariini, oliiviöljy jne). Ihan perustietoa tämä, jos on vähääkään diabeteksen hoitoon perehtynyt.

Sä et ole perehtynyt yhtään. Niin on tiedot hukassa.

Ihan lääkäri on minuakin näin ohjeistanut, minulla on 2. tyypin diabetes jota hoidetaan ruokavaliolla. Kovia rasvoja tulee välttää sekä sokeria. Aion kyllä kuunnella ennemmin lääkäriä kuin vauvapalstan faktoja.

Vierailija
36/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinperäinen rasva nostaa verensokeria. Siksi diabeetikon täytyy syödä rasvattomia maitotuotteita ja vaihtaa kovat rasvat (voi) pehmeisiin (margariini, oliiviöljy jne). Ihan perustietoa tämä, jos on vähääkään diabeteksen hoitoon perehtynyt.

Ihan lääkäri on minuakin näin ohjeistanut, minulla on 2. tyypin diabetes jota hoidetaan ruokavaliolla. Kovia rasvoja tulee välttää sekä sokeria. Aion kyllä kuunnella ennemmin lääkäriä kuin vauvapalstan faktoja.

Kannattaisi kuunnella useampaa lääkäriä. Laiskoimmat lääkärit eivät ole perehtyneet uusimpaan tutkimustietoon, vaan käyttävät -90 luvun Diabetesliiton lehtiä lähteenään.

Vierailija
37/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olisko vaihtoehto, että hakisit itse tietoa?  Lääkärithän ohjeistavat määräysten mukaan ja vauvapalsta on huono tietolähde.

Vierailija
38/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrasva ei nosta verensokeria. Sen pystyy ihan mittaamalla toteamaan.

Vierailija
39/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ruotsissa diabetestä hoidetaan atkins-tyyppisellä ruokavaliolla hyvin tuloksin.

Vierailija
40/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei koskaan ole väärässä. Uskotko edes itse tuota? Ainoastaan patologi on useimmiten oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi