Mies haluaa yhteisen lapsen, mutta minä en
Meillä molemmilla on kaksi kouluikäistä lasta aiemmista suhteista ja minä olen ajatellut, että tämä riittää. En jaksa itse enää vauvarumbaa ja munanjohtimetkin on pistetty poikki pari vuotta sitten. Onko tässä nyt mitään vaihtoehtoa kuin ero? Onko kenelläkään kokemusta siitä, että lasta haluava olisi muuttanut mielensä ja aidosti pystynyt pääsemään tämän toiveen yli.
Olemme seurustelleet vuoden verran ja mies on itsekseen hautonut tätä ajatusta ja nyt vihdoin kertoi minulle. Hän näyttää ihan aidosti toivovan vielä lasta. Osittain siksi, että kokee nykyiset lapset tietyllä tapaa etäisiksi, vaikka näitä yli kaiken rakastaakin.
En oikeasti tiedä, mitä pitäisi ajatella.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan vuoden tuntemisen jälkeen lasta suunnittele!
Mitähän tarkoitat suunnittelulla tässä tapauksessa? Kyllä minusta vuoden seurustelun jälkeen pitää ottaa puheeksi, jos lapsitoiveet ovat erilaiset. Eihän se vielä mikään lukkoon lyöty sopimus ole.
Ap
Ei pidä. Eihän toista vielä lainkaan tunne. Ettehän te yhdessäkään vielä voi asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei kiinnosta edellisetkään, miksi uudetkaan. Oikein että et hanki puolisisaruksia lapsillesi.
Kuka sanoi, ettei kiinnosta. On vain tiettyjä asioita, joiden vuoksi hän on jäänyt henkisellä tasolla etäiseksi lastensa kanssa. Tämä liittyy vanhempien näkemyseroihin kasvatuksessa.
Seli seli.
Vierailija kirjoitti:
No sut on sterkattu, et sä voi enää saaha lapsia . Ero on paras. Jos ei mies luovu lapsihaaveistaan.
Tuo jos-kohtahan tässä onkin ongelma. Sitähän tässä pohdinkin, onko se mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tarkoitat suunnittelulla tässä tapauksessa? Kyllä minusta vuoden seurustelun jälkeen pitää ottaa puheeksi, jos lapsitoiveet ovat erilaiset. Eihän se vielä mikään lukkoon lyöty sopimus ole.
Ap
Ei pidä. Eihän toista vielä lainkaan tunne. Ettehän te yhdessäkään vielä voi asua.
Siis millä tavalla sitä ihmistä voi oppia tuntemaan, jos ei asioista saa puhua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis millä tavalla sitä ihmistä voi oppia tuntemaan, jos ei asioista saa puhua?
Ap
Ja neljän lapsen vanhempien ensisijainen puheenaihe on viides lapsi?
En tekisi yhteistä lasta eronneen miehen kanssa noin lyhyellä aikataululla. Olet itsekin koskenut eron, tiedät miten lupukset voivat jäädä vain kauniiksi puheiksi. Teillä on vielä vähän kuin kuherruskausi meneillään. Lapsi voi nyt tuntua toimivalta ajatukselta, mutta kun arkistutte molemmat niin sitten sulla on useampi lapsi usealle miehelle ja viimeistä et edes itse toivonut.
Jos molemmat olisitte saaneet lapsenne 20+ ja olleet yhdessä jonkun 10 v niin sitten ehkä yhteinen iltatähti jos sinäkin haluaisit. Nyt mies taitaa vain haluta puhdistaa omaatuntoaan osallistumalla pikkaisen enemmän teidän mahdollisen lapsenne hoitoon.
Lopulta kuitenkin olisi pitkälti samoja ongelmia kuin eksänsä kanssa, sinä et vain kehtaisi erota vaan sietäisit hampaat irvessä niitä miehen vikoja kun tosiaan hävettäisi olla kolmen eri-isäisen lapsen sinkkulähi.
Vähintään sinun pitää saada varmistua ettei noin käy. Miehen pitää antaa aikaa. Jos se heti lähtee etsimään toista siitettävää naista niin tiedät, ettei se sinusta välittänyt vaan sille on aivan sama kuka se hänen lastensa äidiksi alkaa. Kunhan lapsia on monta, joillekin miehille se on statusjuttu - että on puolihoidettuja lapsia mahdollisimman monta vaan = kelpaan naisille. Ja hän on hyvä mies ja isä kun osallistuu jonkun verran siellä täällä, naisella päävastuu kun on äiti.
Et todellakaan suostu ja jos mies pahoittaa mielensä niin pahoittakoon. Jos se vierelläsi pysyy niin on sinulle oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei kiinnosta edellisetkään, miksi uudetkaan. Oikein että et hanki puolisisaruksia lapsillesi.
Kuka sanoi, ettei kiinnosta. On vain tiettyjä asioita, joiden vuoksi hän on jäänyt henkisellä tasolla etäiseksi lastensa kanssa. Tämä liittyy vanhempien näkemyseroihin kasvatuksessa.
Ja tämmöstä potaskaa sinä nielet? 😂😂😂😂
Mitä potaskaa? Kyllä minä olen omin silmin nähnyt tietyt asiat. En nyt niitä haluaisi tässä lähteä avaamaan. Ja siis kysehän ei ole siitä, ettei isä tapaisi lapsiaan. Ihan vuoroviikkosysteemi on käytössä.
Ap
Ymmärtäisin miehen toivetta paremmin, jos hänellä ei olisi ennestään lapsia. Nyt kun teillä kummallakin on jo pari lasta ja et enää halua uusia lapsia, niin siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä potaskaa? Kyllä minä olen omin silmin nähnyt tietyt asiat. En nyt niitä haluaisi tässä lähteä avaamaan. Ja siis kysehän ei ole siitä, ettei isä tapaisi lapsiaan. Ihan vuoroviikkosysteemi on käytössä.
Ap
”Minä, mieslapsi-uhri, haluan uudne lapsen jonka saan kasvattaa narsistisesti omalla tavallani kun paha julma eksä on pilannut nuo edelliset”.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi yhteistä lasta eronneen miehen kanssa noin lyhyellä aikataululla. Olet itsekin koskenut eron, tiedät miten lupukset voivat jäädä vain kauniiksi puheiksi. Teillä on vielä vähän kuin kuherruskausi meneillään. Lapsi voi nyt tuntua toimivalta ajatukselta, mutta kun arkistutte molemmat niin sitten sulla on useampi lapsi usealle miehelle ja viimeistä et edes itse toivonut.
Jos molemmat olisitte saaneet lapsenne 20+ ja olleet yhdessä jonkun 10 v niin sitten ehkä yhteinen iltatähti jos sinäkin haluaisit. Nyt mies taitaa vain haluta puhdistaa omaatuntoaan osallistumalla pikkaisen enemmän teidän mahdollisen lapsenne hoitoon.
Lopulta kuitenkin olisi pitkälti samoja ongelmia kuin eksänsä kanssa, sinä et vain kehtaisi erota vaan sietäisit hampaat irvessä niitä miehen vikoja kun tosiaan hävettäisi olla kolmen eri-isäisen lapsen sinkkulähi.
Vähintään sinun pitää saada varmistua ettei noin käy. Miehen pitää antaa aikaa. Jos se heti lähtee etsimään toista siitettävää naista niin tiedät, ettei se sinusta välittänyt vaan sille on aivan sama kuka se hänen lastensa äidiksi alkaa. Kunhan lapsia on monta, joillekin miehille se on statusjuttu - että on puolihoidettuja lapsia mahdollisimman monta vaan = kelpaan naisille. Ja hän on hyvä mies ja isä kun osallistuu jonkun verran siellä täällä, naisella päävastuu kun on äiti.
Et todellakaan suostu ja jos mies pahoittaa mielensä niin pahoittakoon. Jos se vierelläsi pysyy niin on sinulle oikea.
Siis en minä tietenkään mitään lasta ole tekemässäkään. Yritän vain miettiä sen vastapuolen fiiliksiä, onko tämä liikaa pyydetty ja aiheuttaako jatkossa ongelmia jos hän päättääkin vielä kanssani jatkaa.
Minkähän takia tämä nyt tulkittiin ihan eri tavalla kuin tarkoitin.
Ap
Miehelläsi on jo periaatteessa 4 lasta, joiden kanssa voi harrastaa ja puuhailla kaikenlaista. Maksaa niiden harrastuksia ja ostaa vaatteet, sekä matkustaa ja huolehtia koulunkäymisistä. Sen lisäksi teillä pitäisi olla vielä kahden keskeistä aikaa. 5 lapsi ei saa miestäsi tekemään mitään enemmän, mitä hän nyt tekee näiden 4 edellisen suhteen, mitä teillä on edellisistä suhteista. Sinulla pitäisi alkaa olemaan jo aikaa nauttia omasta elämästäsikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
”Minä, mieslapsi-uhri, haluan uudne lapsen jonka saan kasvattaa narsistisesti omalla tavallani kun paha julma eksä on pilannut nuo edelliset”.
No, ehkä sinä et voi ymmärtää, miten esim uskonto voi etäännyttää ei-uskovan isän omista lapsistaan. Olihan tällainen kommentointi tietysti odotettavissakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
munanjohtimetkin on pistetty poikki pari vuotta sitten
onko miehesi tyhmä?
Siis, nyt ei ollut kyse siitä, että hän olettaisi minun tilanteeni jotenkin muuttuvan vaan siitä voinko odottaa että hän muuttaisi mielensä ja voisi oikeasti olla onnellinen. Kysymys siis kuuluu, onko mahdollista jatkaa suhdetta siten, ettei tämä ikuisesti hierrä välejämme ja katkeroita miestä vai onko ero ainoa vaihtoehto.
Tuosta sinun pitää puhua sen miehen kanssa eikä puolihullun akkalauman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, ehkä sinä et voi ymmärtää, miten esim uskonto voi etäännyttää ei-uskovan isän omista lapsistaan. Olihan tällainen kommentointi tietysti odotettavissakin.
Ap
Ei voi.
Ja miksi ateisti on lähtenyt väkertämään lapsia hihhulin kanssa alunperinkään?
Jos lapsia on jo neljä, kyllä minä nyt vaan aikuisena sanoisin että lapsiluku on täynnä.
No ehkä tämä aloitus oli nyt virhe, kun halutaan tahallaan vääntää asia joksikin muuksi kuin se oikeasti on. Minä en ollut missään vaiheessa lasta tekemässäkään ja sterilisaatio on ollut miehellä tiedossa jo kauan. Yritin vain miettiä asiaa toisen osapuolen kannalta, mikä on reilua ja mitä tästä seuraa, mutta sehän on av:lla kiellettyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en minä tietenkään mitään lasta ole tekemässäkään. Yritän vain miettiä sen vastapuolen fiiliksiä, onko tämä liikaa pyydetty ja aiheuttaako jatkossa ongelmia jos hän päättääkin vielä kanssani jatkaa.
Minkähän takia tämä nyt tulkittiin ihan eri tavalla kuin tarkoitin.
Ap
Lähinnä varmaan kauhistuttiin, että älä herran Jumala edes harkitse. Miehen motiivi haluta lisää lapsia on aika ilmeinen. Hän ei pidä omista lapsistaan, niissä aiemmissa on joku vika, ne ovat vähän kuin "prototyyppejä" hänelle ja haluaisi toteuttaa kakkoskierroksen nyt sinun kanssasi.
Pääasia ja hyvä asia, ettet ole innoissasi vaan sentään sinulle olemassa olevat lapset ovat tärkeimpiä. Tuollainen, sori vaan, puupäämies ei varmaan omia motiivejaan tunnista. Kyllä sitä kiukuttaa kun ei saa tahtoaan läpi. Mutta onneksi et ole etkä tule olemaan sille raskaana.
Mies saa nyt "kitua lapsenkaipuussaan" kunnes tajuaa, ettet siihen ala. Sitten menköön metsästämään uutta naista, joka suostuisi tekemään hänelle uuden setin muksuja. Jos vaikka tulisi parempia kuin edellisistä.
Olette oikeasti olleet vain vähän aikaa pari ja mies jo kertoo, että tarkoitus hänellä on tehdä lisää lapsia. Ei yrittää luoda jo olemassa olevien kanssa parempaa suhdetta ja näille paras mahdollinen ympäristö. Ihan vain "aloittaa alusta".
Se motiivi hänellä on ja pysyy. Valitettavasti taidat jäädä hänen suunnitelmiensa varjoon, samoin kuin hänen aiemmat lapsensa. Mutt kyllä miehiä riittää ihan fiksujakin, sellainen seuraavaksi.
Teitä on siinä kuusi osapuolta, ei kahta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
munanjohtimetkin on pistetty poikki pari vuotta sitten
onko miehesi tyhmä?
Siis, nyt ei ollut kyse siitä, että hän olettaisi minun tilanteeni jotenkin muuttuvan vaan siitä voinko odottaa että hän muuttaisi mielensä ja voisi oikeasti olla onnellinen. Kysymys siis kuuluu, onko mahdollista jatkaa suhdetta siten, ettei tämä ikuisesti hierrä välejämme ja katkeroita miestä vai onko ero ainoa vaihtoehto.
Tuosta sinun pitää puhua sen miehen kanssa eikä puolihullun akkalauman.
Juu, näköjään oli liikaa pyydetty ihan vain saada asiallisia kokemuksia ja ajatuksia. No tuli niitä pari, kiitos niistä.
Ap
Ap