Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutin 40 kiloa noin 7 kuukaudessa. Kysy mitä vaan!

neuchatel
02.09.2019 |

Taustatiedot: 35v kahden lapsen äiti (pojat 3 + 5), naimisissa. Lähtöpaino 109 kg tammikuussa, tänään aamulla vaaka näytti 68.2 kg. Tavoitepainon (69 kg) saavutin elokuun alkupuolella.

Kävin salilla iltaisin (klo 20:30 jälkeen) 3-4 krt viikossa kun lapset oli menneet nukkumaan, mies jäi kotiin lasten kanssa. Pätkäpaastosin OMAD-rutiinilla (one meal a day) eli 23 tuntia paastoa ja 1h sisällä syödään päivän ruuat, söin samaan aikaan muun perheen kanssa (klo 17-18 välillä). Ruuat oli vähähiilarista/ketoa. Paino putosi keskimäärin vähän yli kilon viikossa.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suolisto tykkää?

Hyvää tykkää.

Vierailija
42/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ongelmia hiusten kanssa? Eli hiusten lähtöä. Onneksi olkoon sulle saavutuksesi johdosta ihan sydämeni pohjasta. Tiedän millainen se taival on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ihmiset kommentoineet muutosta? Miltä se sinusta tuntuu? Loukkaannutko jos joku kehuu sinun näyttävän nyt upealta?

Ovat kommentoineet, kiitän kehuista mutta olen huomannut että monet ovat kateellisia niin siksi en itse tuo asiaa esille ellei joku erikseen kysy. Sama neuvojen kanssa, annan niitä vain jos joku kysyy. En loukkaannu, koska itsekin näytän nykyään mielestäni paremmalta.

AP

Oletko huomannut muuta erilaista kohtelua ihmisiltä, esim. ystävällisempää kohtelua?

Itselleni oli yllätys, miten kymmenien kilojen laihduttamisen jälkeen muuttui joillekin näkyväksi. Esim. eräs naapuri, joka ei ikinä tervehtinyt ennen, joskus jopa pyöritteli silmiään vastaantullessaan 🙄, alkoi iloisesti moikata hoikempaa minua.

Vierailija
44/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Hieno saavutus!

Eniten itseäni ihmetyttää, miten jaksaa yhdellä aterialla käydä 3-4 krt/vko salilla. Ainakin itselläni salilla käyminen ja treenaaminen lisää ruokahalua ihan älyttömästi. Toisekseen tosi vaikeaa edes treenata pienillä hiilareilla. 

Olen kyllä vähän kateellinen. Itse olen yrittänyt normaalipainon sisällä tiputtaa 3kg ja että voi olla vaikeaa. Rakastan ruokaa ja rakastan syömistä, vaikka pääsääntöisesti syönkin terveellisesti. 

Jaksaminen riippuu siitä, mitä syö. Kyllä ruokaa pitääkin rakastaa ja syömistä myös, mutta ei sen takia tarvitse ylensyödä.

Kyllä jaksaminen on suoraan yhteydessä ihan kalorimääräänkin. En väittänyt, että pitää ylensyödä, mutta aika vaikea ajatus, että tunnin salitreenin jälkeen pitäisi odottaa 20h ennen kuin saa ruokaa. Siinä kärsii jo lihaskasvu ja tavallaan salitreenin hyöty kokee inflaation. 

Vierailija
45/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pystyisi tuohon. Etenkin liikunnan jälkeen, jollen syö kunnolla, niin myöhemmin tulee todella huono olo. Kädet tärisee, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ym.

Niin minäkin luulin, kun kaikkialla toitotettiin että pitää syödä 3 tunnin välein. Ekat 12 h paastot tuntui nekin ihan mahdottomilta, laskin tunteja siihen että saa syödä seuraavan kerran. Sitten kun tajusin vähentää hiilareita ja lisätä rasvaa ja kasviksia, ongelma katosi kuin itsestään ja paino alkoi sulaa pois.

AP

Syön itse kolme kertaa päivässä ja pitkä syömättömyys ilmenee tosiaan kuin sairauskohtauksena. Oireet tulevat usein ennen nälkää. Miten pystyt yhdellä aterialla vetämään koko päivän kalorit, sitäkään en ymmärrä. 

Vierailija
46/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Hieno saavutus!

Eniten itseäni ihmetyttää, miten jaksaa yhdellä aterialla käydä 3-4 krt/vko salilla. Ainakin itselläni salilla käyminen ja treenaaminen lisää ruokahalua ihan älyttömästi. Toisekseen tosi vaikeaa edes treenata pienillä hiilareilla. 

Olen kyllä vähän kateellinen. Itse olen yrittänyt normaalipainon sisällä tiputtaa 3kg ja että voi olla vaikeaa. Rakastan ruokaa ja rakastan syömistä, vaikka pääsääntöisesti syönkin terveellisesti. 

Kuten aiemmissa kommenteissa totesin, se ateria ei ole päivän ainoat kalorit, vaan keho ottaa tarvitsemansa lisäenergian rasvasta. Alussa tarvitsin salilla treenin aikana urheilujuomaa mutta jätin sen lopulta pois, koska energiaa oli yllinkyllin muutenkin.

Ja toki on ongelmia jaksamisen kanssa jos ruokailu on enimmääkseen hiilaripainotteista ja sitten yrittää paastota pitkään, tulee väkisinkin nälkä. Siksi itse syön ateriani vähähiilarisesti. Itse harrastan voimanostoa, en aerobista liikuntaa joten syke ei nouse niin paljon kuin esim. juostessa.

AP

Vierailija
47/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suolisto tykkää?

Hyvää? Pissaa ja kakkaa tulee ihan normaalisti, ei ole ummetusta eikä ripulia.

AP

Vierailija
48/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ongelmia hiusten kanssa? Eli hiusten lähtöä. Onneksi olkoon sulle saavutuksesi johdosta ihan sydämeni pohjasta. Tiedän millainen se taival on.

Ei, pikemminkin päinvastoin, eli hiukset kasvoivat pituutta ja tuuheutuivat. Tähän tosin saattoi vaikuttaa se että siirryin curly girl -metodille viime vuonna eli hiusten rasitus on minimissään. Lisäksi laihdutuksen aikana söin säännöllisesti ravintolisiä, kuten monivitamiinia, kalaöljyä, magnesiumia ja sitä rataa.

AP

Vierailija
49/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut muuta erilaista kohtelua ihmisiltä, esim. ystävällisempää kohtelua?

Itselleni oli yllätys, miten kymmenien kilojen laihduttamisen jälkeen muuttui joillekin näkyväksi. Esim. eräs naapuri, joka ei ikinä tervehtinyt ennen, joskus jopa pyöritteli silmiään vastaantullessaan 🙄, alkoi iloisesti moikata hoikempaa minua.

Lähinnä huomasin että olin itse paljon sosiaalisempi, esim. juttelin kaupan kassoille niitä näitä ja hymyilin paljon enemmän. Toki ihmiset vastaavat siihen. Jännänä piirteenä huomasin että yhtäkkiä tuntui että kaikki miehet halusivat avata mulle ovia jos olin yksin liikenteessä :D

AP

Vierailija
50/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksaminen on suoraan yhteydessä ihan kalorimääräänkin. En väittänyt, että pitää ylensyödä, mutta aika vaikea ajatus, että tunnin salitreenin jälkeen pitäisi odottaa 20h ennen kuin saa ruokaa. Siinä kärsii jo lihaskasvu ja tavallaan salitreenin hyöty kokee inflaation. 

Ajoitan salitreenit niin että olen syönyt 2-3h ennen treeniä. Lisäksi juon treenin jälkeen palautusjuomana mantelimaitoon tehdyn kaseiinipohjaisen proteiinipirtelön. Voisi sanoa että ~teknisesti siis paastoan "vain" 19 tuntia salipäivinä, mutta tuloksia on tullut siitä huolimatta.

AP

Vierailija
51/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itse kolme kertaa päivässä ja pitkä syömättömyys ilmenee tosiaan kuin sairauskohtauksena. Oireet tulevat usein ennen nälkää. Miten pystyt yhdellä aterialla vetämään koko päivän kalorit, sitäkään en ymmärrä. 

Tässä eiliset syömiseni:

- alkuruuaksi itseleivottu ketoleivän siivu jonka päällä tomaattisosetta, vuohenjuustoa ja 1 avokado

- pääruokana uunissa paistettuja juustogratinoituja ruusukaaleja voissa paistettujen kanasuikaleiden ja kirsikkatomaattien kanssa

- jälkiruuaksi tuoreita mansikoita sokeroimattoman kermavaahdon kera

Itse laskin että tuosta tulee noin 1700 kaloria. 1 grammassa rasvaa kun on 9 kaloria, niin rasvalla saa kalorit täyteen.

Ja kun joku kuitenkin kysyy niin veriarvoni, etenkin kolestrolini, ovat täysin ihannearvoissa.

AP

Vierailija
52/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pysyy. Itse laihduin tuossa sitten myös ns. kovin keinoin 30 kg puolessa vuodessa, mutta pian huomasin sen jälkeen etten pysty enää ollenkaan kontrolloimaan syömistäni. Nyt minulla on diagnosoitu ahmimishäiriö ja painoa 110 kg, enemmän kuin koskaan ennen.

Vierailija
53/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin itse tuon jälkeen syömistä koska kokemuksesta tiedän että paino kertyy ja neste lisääntyy todella nopeasti jos ruokavalio tai rytmi alkaa vaihtelemaan. Siksi itse yritän syödä niin että keho tuntuisi mukavalle, välillä miten sattuukin, jotta ei tulisi vastaan sitä kriisiä sitten kun tavoite on saatu ja pitäisi elää erilailla mahdollisesti olosuhteiden vuoksi. :) hieno saavutus kuitenkin! yritän pitää sen 12 tuntia yöllä paastoa jatkuvaan :)!

Vierailija
54/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pysyy. Itse laihduin tuossa sitten myös ns. kovin keinoin 30 kg puolessa vuodessa, mutta pian huomasin sen jälkeen etten pysty enää ollenkaan kontrolloimaan syömistäni. Nyt minulla on diagnosoitu ahmimishäiriö ja painoa 110 kg, enemmän kuin koskaan ennen.

En usko että ahmimishäiriö puhkeaisi yhtäkkiä, kun ei viimeisen kahdeksan kuukauden aikanakaan ole merkkejä näkynyt. En kärsinyt ahmimisesta myöskään lihavana.

Se mikä monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että paastoaminen vie mieliteot pois. Kokoajan on vaan hyvä olla, ei ole nälkä, ei mieti maanisesti että koska saa syödä seuraavan kerran. Mistä se ahmimissignaali tulee, jos ei kerran koe jäävänsä paitsi mistään?

En ole koskaan kieltänyt itseltäni mitään. Jos olen halunnut pizzaa, olen tehnyt sitä ketoreseptillä (eli käytännössä pohja on tehty mantelijauhosta ja kananmunista, muuten ei eroa). Sama hampurilaisten kanssa, paitsi että sämpylän jätin joko pois tai leivoin itse. Ihan ekoina parina viikkona tammikuussa tuntui että ruokaa on ihan kaikkialla ja oli ihan tuskaa kulkea pikaruokapaikkojen ohi. Nykyään en edes vilkaise niiden suuntaan - pelkkä ajatus siitä, että en halua sabotoida saavutustani, riittää tekemään oikean valinnan.

Vierailija
55/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäisin itse tuon jälkeen syömistä koska kokemuksesta tiedän että paino kertyy ja neste lisääntyy todella nopeasti jos ruokavalio tai rytmi alkaa vaihtelemaan. Siksi itse yritän syödä niin että keho tuntuisi mukavalle, välillä miten sattuukin, jotta ei tulisi vastaan sitä kriisiä sitten kun tavoite on saatu ja pitäisi elää erilailla mahdollisesti olosuhteiden vuoksi. :) hieno saavutus kuitenkin! yritän pitää sen 12 tuntia yöllä paastoa jatkuvaan :)!

Itsehän olen syönyt joka päivä ihan kunnon aterian, enkä koe pelkääväni syömistä. Enkä siis ajatellut yhtäkkiä vaihtaa takaisin "syö 5x päivässä 3h välein" -rytmiin. Saatan pidentää syömisikkunaa jos niin tuntuu (esim. vain 16h paastoa ja 8h syömistä) mutta normipäivinä jatkan tällä rytmillä, koska kehoni on tottunut siihen. 

AP

Vierailija
56/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kovin keinoin" tarkoittaa sulla varmasti hyvin pienillä kaloreilla kevyesti syöden. Ei mikään ihme, että kontrolli petti.

Vierailija
57/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi KUKAAN paastoaisi 23 h. ja käyttäisi ketodiettiä yhtään mihinkään?

Keto lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä, munuaisongelmia, sydänsairauksia ja syöpää.

Olisit päässyt samaan tulokseen ja suolistobakteereita parantaen paljon terveellisemmin ja helpommin syömällä 4-5 x päivässä kasvispainotteisesti, hitaita hiilareita ja paljon kuitua, kasviproteiineja ja kohtuudella pähkinöitä , siemeniä, lohta ja vaikkapa avokadoa.

sitäpaitsi keto pitkällä tähtäimellä hidastaa aineenvaihduntaa.

Vierailija
58/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keto lisää ennenaikaisen kuoleman riskiä, munuaisongelmia, sydänsairauksia ja syöpää.

Olisit päässyt samaan tulokseen ja suolistobakteereita parantaen paljon terveellisemmin ja helpommin syömällä 4-5 x päivässä kasvispainotteisesti, hitaita hiilareita ja paljon kuitua, kasviproteiineja ja kohtuudella pähkinöitä , siemeniä, lohta ja vaikkapa avokadoa.

Mistä olet tällaista tietoa saanut?  (ip-lehdistä varmaan)

Vierailija
59/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet tällaista tietoa saanut?  (ip-lehdistä varmaan)

Kunhan provoilee, ei siitä kannata välittää.

Vierailija
60/73 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vasta kannattaa hehkuttaa kun olet säilyttänyt ihannepainosi vuoden tai kahden ajan. Paasto ei kuulosta toimivalta ollenkaan kuin hetken ajan, ja varmasti saa nopeita tuloksia.