Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen ton naapurin kanssa?

Vierailija
01.09.2019 |

Voi hyvää päivää. Kohta on 1,5 vuotta asuttu rivarissa seinänaapureina enkä ennen ole moista tapausta tavannut. Kun hän muutti, kävin kohteliaasti esittäytymässä. Kerroin, että meillä on yhteinen pensasaita, jota edellisen naapurin kanssa yhdessä leikkasimme.
En ole suulas naapuri enkä puutu toisten asioihin. Annan ihmisten olla omissa oloissaan. Vaan kun tähän naapuriin ei saa katse- saati puhekontaktia. Tervehdin, hän ei vastaa. Jos hän joutuu kohtaamaan minut vahingossa pihalla, hän katsoo varpaisiinsa.
Tämän vuoksi tuo pensasaidankaan leikkaaminen ei ole onnistunut. Tai onnistui se kun leikkasin itse koko aidan. En mennyt hänen pihansa puolelle, leikkasin kävelytien puolelta sen minkä pystyin.
On tilanteita, joissa naapuri 'juoksee karkuun'. Tosin tätä samaa hän tekee kaikille taloyhtiön asukkaille. Aika vaikea kuvitella ihmisestä, joka on asiakaspalvelutyössä.
Jotenkin en vain ymmärrä. Kaikkien muiden naapureideni kanssa olen hyvissä väleissä, jos ei muuten niin ainakin moikataan.
Vedänko hernettä nenään turhasta, antaisin asian olla jos meillä eletään olisi tuota yhteistä velvoitetta. Siihenkään en viitsi lähteä, että leikkaan aidan vain oman asuntoni kohdalta. Joo, ja en ole muuttamassa mihinkään. Pitäisikö ehdottaa tolle naapurille, että nyt saisi hyvän hinnan asunnosta, jos hän vaikka muuttaisi?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan rivarissa kaltaisesi naapuri. Se oli innokas viherpeukalo ja kuvitteli kaikkien muidenkin olevan. Harva se viikko sillä oli ideoita, miten meidän olisi pitänyt taloyhtiön pihaistutuksia hoitaa. Muutettiin sitten takaisin kerrostaloon.

Vierailija
2/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit, että pensasaita on yhteinen? Meillä rivitalon pihassa aidat ja hiekkalaatikot on taloyhtiön, ei asukkaiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt pyytämässä että leikkaa sen aidan tai jos sinä voisit itse vaikka pientä korvausta vastaan.

Jos toista ahdistaa sosiaaliset tilanteet, niin antaisin vaan olla omassa rauhassa, sitten kun on jotain oikeasti tärkeää asiaa, niin käy vaan näitä läpi. Tervehdys on ihan kiva tapa, vaikka toinen ei edes vastaisi, niin en ainakaan itse siitä mieltäni pahoita.

Vierailija
4/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen olla, ei ilmeisesti nyt vaan halua olla tekemisissä. Oikeus olla itekseen ilman että on outo, jos kuuluu hoitaa sitä aitaa niin puudä isännöitsijää muistuttamaan.

Vierailija
5/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi hankkia sellaista aitaa, jota ei tarvitsisi leikellä? Jos tuo on se ongelma. Rivarissa asuttaessa ei voi ikinä olettaa, että kaikki ovat halukkaita osallistumaan.

Vierailija
6/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se naapurisi rauhaan. Etkö vähemmästä tajua ettei halua olla tekemisissä sun kanssa? Hyi vit.. rivarit on paskimpia noin naapureiden kanssa. Kerros ja omakotitaloissa vähän parempi noiden naapurien kanssa.

Hyvät välit naapuriin on sama kun huuto ei kuulu vaikka kuinka karjuisi. Etäisyys tai hyvä äänieristys.

Vierailija
7/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaita ei voi pakottaa hoitamaan taloyhtiön aitaa. Joko teet sen itse  tai sitten taloyhtiö tilaa työn ulkopuoliselta ja kaikki maksavat.

Vierailija
8/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuppaudutte toisten elämään? Antakaa ihmisten olla rauhassa, jos sitä ilmiselvästi haluavat.

Vierailija
9/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit, että pensasaita on yhteinen? Meillä rivitalon pihassa aidat ja hiekkalaatikot on taloyhtiön, ei asukkaiden.

Meidän rivarissa tiina on yhteinen hupi. Vaimojen mielestä tiina pitäisi häätää helv.ttiin. Se jos vähänkin on kivaa niin siitä ollaan heti niin katkeria.

Vierailija
10/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edellisessä asunnossa yksi naapuri varmaankin asperger/lievästi autistinen, ei oikein katsonut silmiin, eikä aina tervehtinytkään. Minä häntä silti aina iloisesti tervehdin, enkä vetänyt hernettä nenään jos ei aina vastannut (mitä siitä?), joskus hän intoutui kovastikkin pulpattamaan jostain itselleen tärkeästä asiasta esim. autosta ja tutummille naapureille hän puhui enemmänkin ja hakeutui seuraan.

Miten tiedät että on asiakapalvelutyössä jos aina juoksee karkuun? Ja jos työn vuoksi haluaa vapaa-ajalla olla rauhassa. En ymmärrä miten tuollaisesta voi loukkaantua.

Leikkasit jo aidan, ok, leikkaat sen mitä haluat ja pystyt ja annat toisen hoitaa oman puolensa aidasta, jos haluaa sen rehottavan villinä, niin sitten se rehottaa villinä.

Vierailija
11/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pensasaita rajaa pihojamme ja koska meillä ei koko taloyhtiössä ole huoltoyhtiötä, on meidän asukkaiden itse hoidettava se. Tämän olisin kai voinut kertoa aloituksessa, kuten myös senkin että kaikki muutkin asiat hoidetaan yhteisesti. Tietenkään talkoisiinkaan tämä naapuri ei tule.

Ap

Vierailija
12/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pensasaita rajaa pihojamme ja koska meillä ei koko taloyhtiössä ole huoltoyhtiötä, on meidän asukkaiden itse hoidettava se. Tämän olisin kai voinut kertoa aloituksessa, kuten myös senkin että kaikki muutkin asiat hoidetaan yhteisesti. Tietenkään talkoisiinkaan tämä naapuri ei tule.

Ap

Mitä kamalaa tapahtuu jos pensasaitaa ei leikkaakkaan? Joskus toisilla voi olla eri näkemys siitä, minkänäköinen pensasaidan tulee olla, pitääkö silloin toimia juuri niinkuin sinä haluat?

Vierailija
13/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuppaudutte toisten elämään? Antakaa ihmisten olla rauhassa, jos sitä ilmiselvästi haluavat.

Luitko edes aloitusta? Aloittaja selkeästi antaa olla naapurinsa rauhassa, ihmettelee vaan hänen käytöstään. Voihan tässä olla myöskin se, että eipä varpaisiinsa katsova naapuri ole tainnut etukäteen tietää, millaiseen 'yhteisöön' on joutunut. Silloin kun sitä huoltoyhtiötä ei ole, niin silloin aika moni asia on asukkaiden Kontiola.

Vierailija
14/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä aitaa täytyy jatkuvasti olla nyöläämässä

Vierailija
15/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

☺️

Vierailija
16/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun edes kerran vuoteen saisi sen aidan leikattua. Niin se vaan on on että avllä keskustelut lähtevät usein väärään suuntaan.

Ap

Vierailija
17/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on pielessä jos juoksee karkuun ja muitakin siellä kuin aapeetä pelkästään

Vierailija
18/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun edes kerran vuoteen saisi sen aidan leikattua. Niin se vaan on on että avllä keskustelut lähtevät usein väärään suuntaan.

Ap

Johtuu varmaan siitä, kun moni aloitus on naurettavan typerä.

Vierailija
19/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on pielessä jos juoksee karkuun ja muitakin siellä kuin aapeetä pelkästään

Kuten mitä?

Vierailija
20/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijat ovat usein sulkeutuneita ja omaa rauhaa rakastavia kälkätettyään koko päivän ihmisten kanssa. Erakoita kun asiakaspalvelijan rooli työpäivän jälkeen loppuu.