Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Lähes poikkeuksetta kaikki nykyajan woke tuotannot missä roolitus tehdään vähemmistö aseman mukaan eikö uhrata edes ajatustakaan sille että sopisiko kyseinen näyttelijä rooliin. En yhtään ihmettelisi että kohta julkaistaan elokuva missä Hitleriä näyttelee tummaihoinen transseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep rakkauselokuvissa. Kuka niin rumasta voi ajatella romanttisesti ? Sama Streisand.
Streep osaa kyllä näytellä. Oli hauska siinä elokuvassa "Kuolema pukee häntä", joka muuten oli vaan keskinkertainen.
Krister Henriksson Kurt Wallanderina, ei ole yhtään sellainen kuin kirjoissa. SVT:n Wallander-ohjelmien Rolf Lassgård oli paljon sopivampi kyseiseen rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep rakkauselokuvissa. Kuka niin rumasta voi ajatella romanttisesti ? Sama Streisand.
Streep osaa kyllä näytellä. Oli hauska siinä elokuvassa "Kuolema pukee häntä", joka muuten oli vaan keskinkertainen.
Meryl Streep oli hyvä elokuvassa Minun Afrikkani. Hyvin osasi näytellä rakastunutta Robert Redfordin kanssa. Eikä todellakaan ole ruma nainen!
Tom Cruise ei onnistunut Top Gunissa kovin hyvin. Olisin vetänyt roolin paljon paremmin ihan itse.Jostain syystä ei tuolloin kysytty halukkuuttani rooliin.
Henry Cavill Sherlock Holmesina, olkoonkin että oli lasten hömppäleffa, mutta kuitenkin 😆
Tuulen viemää elokuvan jatko-osassa Scarlettia näytellyt Joanne Whalley-Killmer - ei vaan sopinut Scarlettin rooliin niin mitenkään. Dalton sen sijaa ok Rhettinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ralph Fiennes Voldemortina Potter-leffoissa. Liian suurieleinen ja epäuskottava, ei ollenkaan huokunut auktoriteettia. Tuli mieleen jokin lastenteatterin mörkö eikä älykäs ja karismaattinen manipuloitsija jyrkällä arvomaailmalla ja kunnianhimoisella tavoitteella.
Mielestäni roolitus on potentiaalisesti hyvä, mutta Fiennesin suoritus ei ole täysi kymppi. Ylipäätään monien Harry Potter-leffojen aikuisnäyttelijöiden kohdalla tulle sellainen tunne, että kirjoja ei ole luettu, eikä roolia osata ottaa tarpeeksi vakavasti, koska kyseessä on "vain lastenleffa".
Gary Oldman on muistaakseni kertonut katuneensa sitä, ettei lukenut kirjoja ennen kuin näytteli Siriuksen roolin.
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise oikeastaan kaikissa rooleissaan. Hän lienee sellainen miesten suosima näyttelijä, koska pienten ja vähän karummankin näköisten miesten on varmaan kiva kuvitella, että senkin näköisenä voi olla muka vetäväkin pakkaus. :)
Tropic Thunderissa oli hyvä
titanic yök. yökkien yökyök angelina jolie, ruma kuin mikä. ei sovi mihinkään elokuvaan. potterit yökyök. kuka edes katsoo yökyök.
Katsoin Netflixistä uuden version Ripleystä ja mielestäni pääosan esittäjä ei sopinut rooliinsa, vaikkakin oli taitava näyttelijä. Ripley on kirjoissa parikymppinen ja näyttelijä oli viisikymppinen. Ei ei ei.
Elvis elokuvan Austin Butler näytti liikaa ja häiritsevästi John Travoltalta.
Tom Hardy on hyvä näyttelijä paitsi Mad Max Fury Roadissa, jossa hän on kovin tönkkö. Tietysti myös sen leffan kässäri on onneton.
Woke on menossa ohi. Kaikki suuremmat "tiedostavat" filmit ovat flopanneet.
Vierailija kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta kaikki nykyajan woke tuotannot missä roolitus tehdään vähemmistö aseman mukaan eikö uhrata edes ajatustakaan sille että sopisiko kyseinen näyttelijä rooliin. En yhtään ihmettelisi että kohta julkaistaan elokuva missä Hitleriä näyttelee tummaihoinen transseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Kelly McGillis Tom Cruisen parina Topgunissa. Kaunis nainen, mutta omituinen valinta rooliin. Vaikuttaa pikemminkin Tompan äidiltä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tässä ollut juuri ideana, että nuori lentäjä ihastuu itseään vanhempaan naiseen?
🇺🇦🇮🇱
Mikä tahansa Gwyneth Paltrow'n rooli. Muikisteleminen ja valebrittiaksentin vääntäminen 1) eivät ole näyttelemistä ja 2) eivät korvaa näyttelemistä millään tavalla.