Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Tuon 50 shades-trilogian päätähdet. Kummassakaan ei mitään seksiä, mikä olisi elokuvan luonteen huomioiden aika tärkeää.
Helen Mirren ei mielestäni ollut uskottava Caligula leffassa ja eipä siitä mtään palkintoja tullutkaan
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelly McGillis Tom Cruisen parina Topgunissa. Kaunis nainen, mutta omituinen valinta rooliin. Vaikuttaa pikemminkin Tompan äidiltä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tässä ollut juuri ideana, että nuori lentäjä ihastuu itseään vanhempaan naiseen?
Just näin. Miten ihmeessä joku nuori tyttö olisi voinut olla oman alansa ekspertti ja opettaja lentokoulussa
Wanha minisarja Tipping the Velvet. Minulla oli epäilykseni päähenkilö Nancyn esittäjän suhteen, mutta hahmo kehittyi ja muuttui huimasti sarjan aikana ja lopulta näyttelijä tuntui ihan sopivalta. MUTTA: Kitty Butler, johon Nan hullaantuu, tuntuu aivan vääränlaiselta - mitä Nan hänessä oikein näkee? En tiedä, minkä verran syy on käsikirjoituksessa tai ohjauksessa, mutta näyttelijä tuntui kyllä aivan väärältä rooliinsa. Drag kinginä liian naisellinen ja "pikkusievä", siviilissä liian hienosteleva, jotain rempseyttä hahmoon olisi ehdottomasti tarvittu. En tosin ole lukenut romaania, eli vastasikohan hahmo sitten kirjallista esikuvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Hirviniemi ihanan Hietasen roolissa Louhimiehen Tuntemattomassa.
Ei, ei ja ei.
Joo, se murre ei vaan taipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep rakkauselokuvissa. Kuka niin rumasta voi ajatella romanttisesti ? Sama Streisand.
Streep osaa kyllä näytellä. Oli hauska siinä elokuvassa "Kuolema pukee häntä", joka muuten oli vaan keskinkertainen.
Meryl Streep oli hyvä elokuvassa Minun Afrikkani. Hyvin osasi näytellä rakastunutta Robert Redfordin kanssa. Eikä todellakaan ole ruma nainen!
Ja ihan järkyttävän hyvä elokuvassa Sofien valinta. Kerran katsonut ja meinasin pökertyä itkusta, ei voi koskaan enää katsoa sitä uudelleen.
Todella kaunis nainen vielä nyt vanhempanakin, esimerkiksi elokuvassa Mamma Mia.
Fight Club ja Helena Bonham Carter, vai mikälie olikaan, mutta siis se päähenkilön epävakaa pano/sussu. Aluksi siihen rooliinhan piti tulla Courtney Love, mutta se ei sopinut Brad Pittille (Courtney ei ollut antanut Bradin tehdä leffaa Nirvana-miehestään, vaikka Brad näytti tuolloin melkein yksyhteen Kurt Cobainilta, ja olisi tullut hyvä leffa taatusti). Siihen sussun rooliin olisi mun mielestä sopinut parhaiten Brittany Murphy, tai joku muu oikeasti epävakaa naikkonen.
Vierailija kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta kaikki nykyajan woke tuotannot missä roolitus tehdään vähemmistö aseman mukaan eikö uhrata edes ajatustakaan sille että sopisiko kyseinen näyttelijä rooliin. En yhtään ihmettelisi että kohta julkaistaan elokuva missä Hitleriä näyttelee tummaihoinen transseksuaali
DEI-palkataan. Nykyään pitää vielä olla tumman ihon ja transuuden lisäksi kuulemma vammainen, mieluiten pyörätuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa Gwyneth Paltrow'n rooli. Muikisteleminen ja valebrittiaksentin vääntäminen 1) eivät ole näyttelemistä ja 2) eivät korvaa näyttelemistä millään tavalla.
Gwyneth oli niin huono, että joutui Weinsteinin kynsiinkin "sillai" havitellessaan rooleja.
Vierailija kirjoitti:
Kristen Stewart Twilight -leffoissa.
Leffat nyt itsessään olivat muutenkin kuraa, mutta Kristen teki Bellan hahmosta jotenkin sanomattoman ja persoonattoman. Jotenkin hahmo tuijotti tyhjä katse silmissään ympärilleen ja oli muka niin rakastunut, mutta vaikutti enemmänkin jatkuvasti hämmentyneeltä. Myös jotenkin vaikutti, ettei näyttelijä ole sinut kehonsa kanssa, kun oli niin pökkelö. Eikä se vaikuttanut näytellyltä hahmolta, vaan nimenomaan siltä, että näyttelijä on itse sellainen. Kaikinpuolin epämiellyttävää katsottavaa koko roolisuoritus.
Siksi olikin yllätys Spencerissä. Oli loistava Dianan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Sandra Bullock ei sopinut mihinkään rooliin missään elokuvassa.
Kaunis nainen jolta puuttui kaikki edellytykset rooleihin.
Varsinkin nyttemmin leikellyt itsensä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep rakkauselokuvissa. Kuka niin rumasta voi ajatella romanttisesti ? Sama Streisand.
Aina ajatellut juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Krister Henriksson Kurt Wallanderina, ei ole yhtään sellainen kuin kirjoissa. SVT:n Wallander-ohjelmien Rolf Lassgård oli paljon sopivampi kyseiseen rooliin.
Elokuvien tarkoituksena ei kai ole toistaa kirjoja. Omasta mielestäni Krister on ihan loistava varsinkin viimeisissä Wallander-elokuvissa, jossa pisti selvästikin itseään paljon peliin. En ole lukenut ainuttakaan Wallander-romaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa Gwyneth Paltrow'n rooli. Muikisteleminen ja valebrittiaksentin vääntäminen 1) eivät ole näyttelemistä ja 2) eivät korvaa näyttelemistä millään tavalla.
Gwyneth oli niin huono, että joutui Weinsteinin kynsiinkin "sillai" havitellessaan rooleja.
On siis ainakin jossakin asiassa lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise oikeastaan kaikissa rooleissaan. Hän lienee sellainen miesten suosima näyttelijä, koska pienten ja vähän karummankin näköisten miesten on varmaan kiva kuvitella, että senkin näköisenä voi olla muka vetäväkin pakkaus. :)
Itsekin pidän Cruisea vähän ällönä, mutta en voi kiistää, etteikö olisi hyvä näyttelijä ja uskottava action-stara :/
Surkeimman roolituksen palkinto menee Liam Neesonille jossain niistä Taken 2/3/4 leffoissa (en muista montako niitä on). Vanha patu, joka ei jaksa mitään ja on jouduttu tekemään ankarasti elokuvallisia kikkoja, että saadaan näyttämään edes etäisesti uskottavalta, että se päihittäisi lauman elämänsä kunnossa olevia ukkoja.
Liam Neeson edelleen puskee noita action -leffoja joka vuosi. Myykö leffat vielä hänen nimellä
Siis mä katoin sellaisen leffan kirjaston dvd:ltä, jossa Liam oli syöpään sairastuvan vanhan naisen tuikitavallinen vanha mies. Hyvin se senkin näytteli.
Vierailija kirjoitti:
Syvä kurkku. Pääosaan olisi kuulunut Candy Samples.
En tiedä, kuka on Candy Samples, mutta yläpeukutan pelkästä asian harrastuksesta. Olen taide-elokuvien ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Sandra Bullock ei sopinut mihinkään rooliin missään elokuvassa.
Kaunis nainen jolta puuttui kaikki edellytykset rooleihin.
Panisin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden Tuntemattoman sotilaan koko kaarti. Vanhoissa versioissakin on huteja, mutta tässä uudessa ei ollut yhtäkään hyvää.
Louhiksen teeskentelevässä wannabe-Hollywood ohjaustyössä kukaan ei edes voi olla hyvä.
Niin, mutta kuvittelepa, että elokuvan olisi ohjannut toinen wannabe-Hollywood Mika Kaurismäki. Huh!
Vaikka olisihan se ollut kiinnostavaa kuulla, mikä ylipitkä musiikkiesitys olisi ollut tällä kertaa Kaurismäkien Tuntemattomassa.
Sandra Bullock "Lintuhäkissä". Oli liian vanha ja kovan oloinen rooliinsa,kirjassahan Mallory oli nuori,herkkä ja prinsessamaisen kaunis. Ehkä Sandra 20 vuotta sitten olisi istunut rooliin paremmin..
Juoksuhaudantie ja Eero Aho. Oon lukenut kirjan, mikä oli myös hauska. Eero liian vakava ja yksilmeinen.