Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Sami Hedberg, mauton, tyhmää junttihuumoria viljelevä kaikkea muuta kuin uskottavan oloinen tyyppi ilman pienintäkään karismaa. Ei ei ja ei.
Viggo muuten ollut ok, mutta carlitos wayssä tekee todella heikon pikkuroolin latino!?!nistinä. Pahaa tekee katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkä ketju, että onko kukaan vielä sanonut Aladdin real-life elokuvassa Jafaria näytellyt?
Se oli niin pettymys siinä roolissa.
Onko sulla Disney+? Siellä on Once Upon a Timesta tehty spinoff Once Upon a Time in Wonderland. Siinä Naveen Andrews näyttelee Jafaria ja on aivan huippusuoritus. Naveen Andrews on tämä joka näytteli Lostissa arabia.
Ei ole itselläni Disney+ suoratoistopalvelua.
Enkä tiedä tuommoisista Olipa kerran elokuvista/sarjoista. Enkä mä tiedä Lostistakaan muuta kuin nimen ja sen, että se on paska.Houkuttaisi hankkia Disney+, mutta sitä ei ole itselleni saatavilla, että se olisi kätevästi käytettävissä tv:n kautta. Tyydyn Netflixiin.
Jos ei tiedä jostakin kuin nimen, ei siitä sen perusteella voi tehdä minkäänlaista järjellistä arviota.
Lost oli muuten aikoinaan myös Netflixissä. Ilmeisesti se olisi mielestäsi loistava sarja, jos olisi siellä vieläkin katsottavissa?
Lost ei ole alunalkaenkaan tarkoitettu kaikille ihmisille. Vähän kuin The Shiningkaan ole.
Jotta noita voi katsoa ja mitenkään ymmärtää, pitää ihmisen vastaanottokyky ja päättelykyky, sekä no sanotaan nyt ihan suoraan, älykkyys olla hieman korkeampaa tasoa.
Sama muuten koskee Mr. Robotiakin. Tavallaan kaikki kertoo yhtä ja samaa asiaa mutta eri kulmasta ja eri lavasteissa.
Joten ehkä on parempi, että tuo ei LOSTia sitten katso. Tuottajakaan ei sitä haluaisi.
No nyt. Tyhmä kun olen, en käsittänyt sitä Lostin juttua, mistä siinä nyt loppujen lopuksi oli kyse, paitsi että olivat oikeasti kuolleet, kai. Kerro nyt, please, jos kerran tiedät. Pyydän ihan vilpittömästi. Englantia osaan vain jonkun verran, että Googlesta tuskin on apua.
Vierailija kirjoitti:
Colin Firth Mr. Darcyna. Jotenkin pökkelö, epäviehättävä. Kaikenkaikkiaan epäonnistunut suoritus.
Colin ON ainoa oikea Mr. Darcy. Muut sitten yrittävät Darcya näytellä, mutta yritykset ovat tuhoon tuomittuja.
Ja itse aiheeseen, niin Keira Lizzynä oli niin suuri turn off, että meni vuosia ennenkuin suostuin koko leffan katsomaan. Kauhea pettymyshän se tietenkin oli.
Komppaan myös sitä, joka mainitsi Jeremy Rennerin Hawkeyenä. Renner ei sovi ollenkaan minkään sortin sankariksi, vaan sopisi sivurooleihin. En ymmärrä, kenelle se on maksanut noustessaan noinkin isoksi staraksi. Kuivahtaneella pihakatajallani on enemmän karismaa kuin hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkä ketju, että onko kukaan vielä sanonut Aladdin real-life elokuvassa Jafaria näytellyt?
Onko sulla Disney+? Siellä on Once Upon a Timesta tehty spinoff Once Upon a Time in Wonderland. Siinä Naveen Andrews näyttelee Jafaria ja on aivan huippusuoritus. Naveen Andrews on tämä joka näytteli Lostissa arabia.
Enkä tiedä tuommoisista Olipa kerran elokuvista/sarjoista. Enkä mä tiedä Lostistakaan muuta kuin nimen ja sen, että se on paska.Houkuttaisi hankkia Disney+, mutta sitä ei ole itselleni saatavilla, että se olisi kätevästi käytettävissä tv:n kautta. Tyydyn Netflixiin.
Jos ei tiedä jostakin kuin nimen, ei siitä sen perusteella voi tehdä minkäänlaista järjellistä arviota.
Lost oli muuten aikoinaan myös Netflixissä. Ilmeisesti se olisi mielestäsi loistava sarja, jos olisi siellä vieläkin katsottavissa?
Lost ei ole alunalkaenkaan tarkoitettu kaikille ihmisille. Vähän kuin The Shiningkaan ole.
Jotta noita voi katsoa ja mitenkään ymmärtää, pitää ihmisen vastaanottokyky ja päättelykyky, sekä no sanotaan nyt ihan suoraan, älykkyys olla hieman korkeampaa tasoa.
Sama muuten koskee Mr. Robotiakin. Tavallaan kaikki kertoo yhtä ja samaa asiaa mutta eri kulmasta ja eri lavasteissa.
Joten ehkä on parempi, että tuo ei LOSTia sitten katso. Tuottajakaan ei sitä haluaisi.
No nyt. Tyhmä kun olen, en käsittänyt sitä Lostin juttua, mistä siinä nyt loppujen lopuksi oli kyse, paitsi että olivat oikeasti kuolleet, kai. Kerro nyt, please, jos kerran tiedät. Pyydän ihan vilpittömästi. Englantia osaan vain jonkun verran, että Googlesta tuskin on apua.
Mä oon eri vastaaja ja oon katsonut sarjan läpi, mutta hitsi kun en muista kaikkea mitä siinä lopussa tapahtui. Joo sen muistan, että he kuolivat. Mutta eivät kaikki kuolleet siellä saarella, vaan osa pääsi pois ja eli elämäänsä saaren ulkopuolella. Lopussa tapaavat kirkossa, siis kun ovat kaikki kuolleita, ja ymmärtääkseni jatkavat matkaa Taivaaseen yhdessä. Todennäköisesti siksi, koska kokemus saarella oli niin vaikuttava ja heidän kohtalonsa olivat kietoutuneet yhteen.
Daniel Graig James Bondina.
Ihan hyviä leffoja ja hyvä näyttelijä mutta ei siinä vaan ole sitä lipevää brittiläistä "herrasmiestä" mikä tekee hahmon (Sean Connery/Roger Moore.)
Jennifer Lawrence Nälkäpeli-elokuvissa. Hän on kaunis ja upea nainen, mutta näyttää ihan väärältä roolissaan. Siinä olisi pitänyt olla joku siro ja keijumainen nainen pääosassa. Vaikea kuvitella, että Jenniferin hahmo olisi metsätänyt nälkäänsä yhtään mitään. Yritän jotenkin kauniisti sanoa, että roolihahmon olisi pitänyt olla HIEMAN nälkiintyneen näköinen, ei niin hyvässä lihassa.
Reese Witherspoon June Carterina ja myös Wildissa. Tykkään Reesestä, hän on mielestäni taitava näyttelijä, mutta noihin rooleihin ihan liian söpön näköinen, eikä sen takia uskottava. Molemmissa rooleissa olisi ollut parempi joku vähän katu-uskottavamman näköinen näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon eri vastaaja ja oon katsonut sarjan läpi, mutta hitsi kun en muista kaikkea mitä siinä lopussa tapahtui. Joo sen muistan, että he kuolivat. Mutta eivät kaikki kuolleet siellä saarella, vaan osa pääsi pois ja eli elämäänsä saaren ulkopuolella. Lopussa tapaavat kirkossa, siis kun ovat kaikki kuolleita, ja ymmärtääkseni jatkavat matkaa Taivaaseen yhdessä. Todennäköisesti siksi, koska kokemus saarella oli niin vaikuttava ja heidän kohtalonsa olivat kietoutuneet yhteen.
Ja nyt kun verestin vähän muistiani, siinä lopussa tosiaan selviää enemmän saaresta itsestään. Saarella on joitain yliluonnollisia voimia. Tavallaan hyvyys ja pahuus, valo ja pimeys. Saarella on oltava vartija, joka pitää siellä lymyävän pahuuden poissa muusta maailmasta. Saarihan myös vaihtaa paikkaa, eli saari yrittää estää ihmisiä tulemasta sinne, ellei niin ole tarkoitettu. Saari ikäänkuin imaisi lentokoneen luokseen elektromagneettisilla voimillaan, koska se tarvitsi uuden vartijan. Sorttaus suoritettiin lentokoneturmasta selvinneiden kesken. Se pimeys/pahuus/musta savu oli jotenkin mukana valitsemassa kuka on oikeanlainen palvelemaan saarta. Ehkä jotenkin niin, että savu kavahti niitä, joilla oli tarpeeksi puhdas mieli, tarpeeksi hyvyyttä. Joo, vaikea selittää, pitäisi katsoa sarja alusta uudestaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Jennifer Lawrence Nälkäpeli-elokuvissa. Hän on kaunis ja upea nainen, mutta näyttää ihan väärältä roolissaan. Siinä olisi pitänyt olla joku siro ja keijumainen nainen pääosassa. Vaikea kuvitella, että Jenniferin hahmo olisi metsätänyt nälkäänsä yhtään mitään. Yritän jotenkin kauniisti sanoa, että roolihahmon olisi pitänyt olla HIEMAN nälkiintyneen näköinen, ei niin hyvässä lihassa.
Siis tarkoitatko, että on uskottavampaa, että keijumainen, siro nainen metsästää nälkäänsä? 😄 Ja Jennifer oli ja on edelleen kyllä mielestäni hyvinkin siro.
Ja siis pulleille (mitä J ei ollut) tulee kai ihan samanlainen nälkä kuin siroille, jos ruokaa ei saa. Erona on vaan se, että pulleat elävät nälänhädässä pidempään vararavintonsa turvin. Näin otaksuisin?
Vierailija kirjoitti:
Colin Firth Mr. Darcyna. Jotenkin pökkelö, epäviehättävä. Kaikenkaikkiaan epäonnistunut suoritus.
Höpö höpö. Jos on lukenut kirjan eikä vain tuijottanut sarjaa, huomaa että Colin näytteli erittäin hyvin hahmoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colin ON ainoa oikea Mr. Darcy. Muut sitten yrittävät Darcya näytellä, mutta yritykset ovat tuhoon tuomittuja.
Ja itse aiheeseen, niin Keira Lizzynä oli niin suuri turn off, että meni vuosia ennenkuin suostuin koko leffan katsomaan. Kauhea pettymyshän se tietenkin oli.
Komppaan myös sitä, joka mainitsi Jeremy Rennerin Hawkeyenä. Renner ei sovi ollenkaan minkään sortin sankariksi, vaan sopisi sivurooleihin. En ymmärrä, kenelle se on maksanut noustessaan noinkin isoksi staraksi. Kuivahtaneella pihakatajallani on enemmän karismaa kuin hänellä.
Tuo Jeremy Renner on minullekin vähän mysteeri. En mielelläni arvostelisi toisten ulkonäköä, mutta Hollywoodiin päästään osaksi ulkoisin seikoin, joten ehkä se on starojen osalta ok. Tavismittapuulla Renner olisi oikein hauskannäköinen mies, mutta Hollywood-mittapuilla ei oikein täytä kriteerejä. Sen lisäksi näyttelijäntaidoissa ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, perussuorituksia. Minkä takia sillä on noin isoja rooleja? Tunteeko se oikeita ihmisiä vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos on lukenut kirjan eikä vain tuijottanut sarjaa, huomaa että Colin näytteli erittäin hyvin hahmoa.
Nimenomaan. Darcy olikin ulospäin vähän pökkelö, omista syistään. Colinista sen verran, että silloin, kun en ollut vielä nähnyt sarjaa ja välillä Colinin nassu tuli vastaan joissakin lehtikirjoituksissa tms., niin vähän ihmettelin, että mitä se kaikki hypetys hänestä on. Mies ei näyttänyt NIIN älyttömän erikoiselta. Mutta ah, sarjan katsottuani ymmärsin todellakin ymmärsin.
Anne Hathaway - Paholainen pukeutuu Pradaan.
Fifty shades of gray- se nainen
Tom cruise jack reacher roolissa. Jackin luonut kirjailija kuvailee Jackia näin.
"His face looked like it had been chipped out of rock by a sculptor who had ability but not much time."
"He was one of the largest men she had ever seen outside the NFL. He was extremely tall, and extremely broad, and long-armed, and long-legged. The lawn chair was regular size, but it looked tiny under him."
Kenellä tästä tulee Tom cruise mieleen?
Itse olin pettynyt Veren vangit elokuvien castaukseen, etenkin Brad Pittiin. Tiedän, että Tom Cruiseakin kovasti kehutaan kyseisessä roolissa eikä hän minustakaan edes huono ole, mutta en vain silti pääse yli siitä että kyseessä on Cruise ja Pitt. Habitus vain heillä on yksiselitteisesti vääränlainen eikä vastaa mielikuvaani.
Vierailija kirjoitti:
Nämä alkaa jo olla vanhoja mutta:
Transformers 3 naisnäyttelijä Leidy Mazo. Ihan kauhea ankkahuuli.
Jami Gertz kaikissa elokuvissa. Varsinkin The lost boys kasarielokuvassa.
Twilight - Kristen Stewar, ilmeetön
Sami Hedberg kaikissa elokuvissa.
Missä muualla hän on näytellyt ? Tai älä kerro. Lost Boys riitti! On lempileffani ja muut näyttelijät vetävät hyvin paitsi tämä neiti. On oikea kasarin Kristen Stewart, yhdellä ilmeellä kökösti näytellen koko leffa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin pettynyt Veren vangit elokuvien castaukseen, etenkin Brad Pittiin. Tiedän, että Tom Cruiseakin kovasti kehutaan kyseisessä roolissa eikä hän minustakaan edes huono ole, mutta en vain silti pääse yli siitä että kyseessä on Cruise ja Pitt. Habitus vain heillä on yksiselitteisesti vääränlainen eikä vastaa mielikuvaani.
Pittihän halusi ulos roolista kun piilarit sattui ja vaattet olivat epämukavia mutta ohjaaja ei suostunut.
Mads Mikkelsen useassakin roolissa. Ensiksikin Hannibal Lecterina. Jää kakkoseksi Anthony Hopkinsille. Toiseksi Grindelwaldina. Jää kakkoseksi Johnny Deppille.
Eli ei välttämättä huonoja roolisuorituksia, mutta niistä ei oikein osaa nauttia, kun aikaisemmat esittäjät olivat niin paljon parempia.
Nämä alkaa jo olla vanhoja mutta:
Transformers 3 naisnäyttelijä Leidy Mazo. Ihan kauhea ankkahuuli.
Jami Gertz kaikissa elokuvissa. Varsinkin The lost boys kasarielokuvassa.
Twilight - Kristen Stewar, ilmeetön
Sami Hedberg kaikissa elokuvissa.