Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Aloituksessa kysyttiin ELOKUVAROOLEJA. Täällä aika moni keskustelee tv-rooleista. Ne eivät kuitenkaan kuulu tähän keskusteluun.
Rooney Mara Lisbeth Salanderina. Hyvä näyttelijä, muttei Noomi Rapacen suorituksen veroinen,
Harry Potterissa Robert Pattinson.
Harry kun itkee tyypin perään niin se kohtaus ei vakuuta, kun Pattinsonin hahmo oli niin etäännyttävän oloinen kaikissa kohtauksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kysyttiin ELOKUVAROOLEJA. Täällä aika moni keskustelee tv-rooleista. Ne eivät kuitenkaan kuulu tähän keskusteluun.
Olkoon elokuva tai sarja niin samanlaista huttuahan ne ovat keskenään, kun puhutaan fiktio sarjoista.
Varsinkin suoratoistopalveluiden sarjat ovat samaa luokkaa kuin elokuvatkin, ellei jopa parempiakin ole.
Vierailija kirjoitti:
Robert Downey JR Sherlock Holmesina. Hänen olisi kuulunut olla Watson ja Jude Law Sherlock.
Oikeasti paras Holmes olisi Martin Lawrence ja Watsonina Dennis Rodman. Mietin Holmsin rooliin myös Peter Dinklagea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin pettynyt Veren vangit elokuvien castaukseen, etenkin Brad Pittiin. Tiedän, että Tom Cruiseakin kovasti kehutaan kyseisessä roolissa eikä hän minustakaan edes huono ole, mutta en vain silti pääse yli siitä että kyseessä on Cruise ja Pitt. Habitus vain heillä on yksiselitteisesti vääränlainen eikä vastaa mielikuvaani.
Pittihän halusi ulos roolista kun piilarit sattui ja vaattet olivat epämukavia mutta ohjaaja ei suostunut.
Joo jotain tällaista olen itsekin kuullut. Olisivat vain vaihtaneet suosiolla, oli liian pökkelö ja ulkonälllisestikin aivan vääränlainen :D
Vierailija kirjoitti:
Eipä nipoteta. Ihmettelen miten paljon ihmisillä on tietoa ja muistissa asioita. Minulle ei jäisi mieleen kumpikaan, elokuvan eikä näyttelijän nimi varsinkaan, vaikka ko. epäsopivuuden huomaisinkin.
Oliver-musikaali. Hieno elokuva, mutta pääosan esittäjä ei osannut näytellä. Täysin väritön tyyppi. Muut lapsinäyttelijät paljon elävämpiä ja mielenkiintoisempia persoonia. Mutta minkäs teet kun ohjaaja, tuottaja ja rahoittajat kuuluvat samaan heimoon. Tämä pääosan lapsinäyttelijä lopetti myöhemmin uransa näyttelijänä, koska sai jatkuvasti huonoja arvosteluja työstään.
Tämä erään ihmisryhmän suosiminen amerikkalaisessa elokuvassa on ongelma, ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt kuin mainoksen mutta sen perusteella uuden Veren Vangit-sarjan koko näyttelijäkaarti! Louis on tumma, tyyppi joka omistaa plantaasin! Lapsivampyyri Claudiasta on tullut teini ja nuori haastattelija Daniel on äkkiä viisikymppinen.
Tämäkin vielä! Totta kai vähintään yksi hahmo on muutettava tummaksi... Ja koko kertomuksen pointti menee siinä, jos Claudia ei olekaan lapsi.
En koskaan saa nähdä kunnollista filmatisointia tästä tarinasta :/
T. Se aiempi elokuvasta valittava.
Vierailija kirjoitti:
Daniel Graig James Bondina.
Ihan hyviä leffoja ja hyvä näyttelijä mutta ei siinä vaan ole sitä lipevää brittiläistä "herrasmiestä" mikä tekee hahmon (Sean Connery/Roger Moore.)
Myönnän, etten ole läheskään kaikkia Blondeja nähnyt, mutta ainut ihan oikeasti pitämäni Bond-elokuva on Skyfall. Juuri siksi, että Bond vanheni ja oli oikea ihminen, lihaa ja verta vain hiukan yli-ihmispiirteitä omaavana. Spectressä palattiin sitten taas älyttömyyksiin, uusinta en ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti paras Holmes olisi Martin Lawrence ja Watsonina Dennis Rodman. Mietin Holmsin rooliin myös Peter Dinklagea.
Dennis Rodman? Oletko nyt ihan tosissaan?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daniel Graig James Bondina.
Ihan hyviä leffoja ja hyvä näyttelijä mutta ei siinä vaan ole sitä lipevää brittiläistä "herrasmiestä" mikä tekee hahmon (Sean Connery/Roger Moore.)Myönnän, etten ole läheskään kaikkia Blondeja nähnyt, mutta ainut ihan oikeasti pitämäni Bond-elokuva on Skyfall. Juuri siksi, että Bond vanheni ja oli oikea ihminen, lihaa ja verta vain hiukan yli-ihmispiirteitä omaavana. Spectressä palattiin sitten taas älyttömyyksiin, uusinta en ole nähnyt.
Siis Bondeja, ei Blondeja. Prkl ennakoiva tekstinsyöttö!
Audrey Hepburn My Fair Lady -elokuvassa. Täysin epäuskottava sivistymättömän katujen kasvatin roolissa.
Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet Titanicissa. Leo aivan liian babyface, Winslet taas liian vanhan oloinen 16-vuotiaaksi. Parina täysin epäuskottava.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei vaan tajuta mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Keira Knightley "Pride and Predudice" -leffan Elizabeth Bennettina. Aivan järjetön casting. Elizabeth kirjassa nimenomaan EI ole mitenkään kaunis, vaan lähinnä persoonallisen näköinen, mutta hurmaa Darcyn älyllään ja viehätysvoimallaan. Joten tottakai häntä kannattaa laittaa esittämään yksi sukupolvensa kauneimmista naisista!
Jennifer Ehle oli tv-sarjassa paljon uskottavampi Elizabeth.
Tästä olen täysin eri mieltä, Knightley oli häikäisevän hyvä roolissaan, ja huom: missään muussa roolissa en tykkää hänestä yhtään. Eikä hän ole mitenkään erityisen kaunis, eikä kaunottarena tunnettu, lähinnä persoonallisen näköinen. Jennifer Ehle oli kyllä myös hyvä.
Ja tuosta kauneudesta: ei mihinkään elokuvaan rumaa seinäruusua valita päärooliin, varsinkaan naisrooliin. Mutta sama linja se tuppaa olemaan miestenkin suhteen. Esim. Brokeback Mountain -novellissa päähenkilöt ovat lyhyenläntiä ja huonohampaisia länkisääriä. mutta kappas vaan, leffan rooleissa Jake Gyllenhaal ja Heath Ledger. Ei mitään rumiluksia kumpikaan.
Ktp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Downton Abbeyn Mary!
Juuri olin tulossa samaa kirjoittamaan! Kaikki muut näyttelijät nappivalintoja ja äärimmäisen uskottavia, Dockery kuin puunukke. Puinen ääni, puinen olemus, ei intohimoa eikä salattua syvyyttä tai haurautta tai mitään, mikä saisi kosijat tunkemaan ovista ja ikkunoista. En tarkoita että hänen tulisi olla kauniimpi, vaan jotenkin edes elossa! Tuo roolisuoritus häiritsee eläytymistä sarjaan läpi koko proggiksen.
Mutta kun se Lady Maryn hahmo on juuri tuollainen, mitä kuvaat! Roolisuoritus on juuri sellainen miksi hänen hahmonsa on kirjoitettu: epäempaattinen, korskea, ilmeetön, kylmä, etäinen, itsekäs. Ja hänellähän ei tule niitä kosijoita ovista ja ikkunoista, uhkaa jäädä naimattomaksi. Taidat nyt sekoittaa epämiellyttävän roolihahmon näyttelijäntaitoihin.
Se Fifty Shadesin miesnättelijä. Oli jotenkin liian naapurinpoika siihen rooliin.
Meryl Streep elokuvassa Julie & Julia. Äänenkäyttönsä oli ihan karmea. Loppujen lopuksi en nauttinut elokuvasta ollenkaan. Olin ihan ällikällä.
En ole nähnyt kuin mainoksen mutta sen perusteella uuden Veren Vangit-sarjan koko näyttelijäkaarti! Louis on tumma, tyyppi joka omistaa plantaasin! Lapsivampyyri Claudiasta on tullut teini ja nuori haastattelija Daniel on äkkiä viisikymppinen.