Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Kaikki väärään aikaan ja paikkaan sijoitetut vääränrotuiset näyttelijät, oli tarkoitus kuinka hyvä ja suvaitsevainen tahansa.
Marilyn Monroesta kertovaa Blonde-elokuvaa ei vielä olla julkaistu, joten varsinaisesta roolisuoriutumisesta ei tietenkään voi sanoa vielä mitään, mutta Ana de Armas ei kyllä ulkonäkönsä puolesta sovi lainkaan näyttelemään Marilyniä.
Twillight oli nyt yhtä mokaa muutenkin, mutta "maailman kauneimman" blondivampyyri Rosalien rooliin kiinnitettiin latino Nikki Read jolta valkaistiin hiukset ja kulmat. Ei vastannut kirjojen käsitystä Rosalieta sitten yhtään! Sievä toki mutta lumoavan kaunis, ei.
Édouard Baer Asterixina Asterix ja Obelix
-elokuvissa.
No, Kurt Russel Elviksenä Elvis- the movie leffassa, tai no ei se ollu hassumpi sittenkään. Ulkoisesti vain hiukka erin oloinen kuin E.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timothy Dalton James Bondina.
Mielestäni bondeja on useampi kuin yksi, ja toisiinsa verrattuna kovasti erilaisia. Esim. Mooren bond oli sarjakuvamainen ja huumorikas, Daltonin enemmän inhimillinen toiminta-Bond.
Bond on aina aikansa tuote:
60-luvulla miehen työ oli tärkeää ja jännää - Bondina Sean Connery
70-luvulla miehille puettiin näisten vaatteet liehulahkineen ja kauluksineen - Roger Moore. Terrorismiajan Bondina toimii siilitukkainen turpiinvetäjä Daniel Greg...
Vesa matti loiri uunona.. Spede ollut parempi.
Roope Salminen. Kaikki elokuvat.
Keanu Reaves oli elokuvassa "The Whole Truth" lakimiehen roolissa. Nuorta miestä epäiltiin murhasta. Keanu Reaves oli lakimiehenä jaadijaada
Ongelma oli tietysti se, että Keanu Reaves on niin Matrixiin sidottu, että oli todella vaikea kuvitella sitä johonkin oikeussaliin lakimieheksi.
Sama asia koski legendaarisen Independence Day:n "presidenttiä" Bill Bullmania murhatutkijana netflix sarjassa "The Sinner".
Vierailija kirjoitti:
Keanu Reaves oli elokuvassa "The Whole Truth" lakimiehen roolissa. Nuorta miestä epäiltiin murhasta. Keanu Reaves oli lakimiehenä jaadijaada
Ongelma oli tietysti se, että Keanu Reaves on niin Matrixiin sidottu, että oli todella vaikea kuvitella sitä johonkin oikeussaliin lakimieheksi.
Sama asia koski legendaarisen Independence Day:n "presidenttiä" Bill Bullmania murhatutkijana netflix sarjassa "The Sinner".
Tästä olen eri mieltä. Bill Pullman on aivan loistava roolissaan Sinnerissä. Koko sarja ei olisi mitään ilman häntä.
Peter Franzén ruumiin roolissa CSI Miamissa.
Keanu Reeves Bram Stokerin Draculassa. Melkein pilaa koko elokuvan. Onneksi Gary Oldman on tehnyt tästä elokuvasta kuolemattoman, ja Winona on ihana.
🇺🇦🇮🇱
Daniel Radcliffe Harry Potterina ja Emma Watson Hermionena. En voi sietää niitä elokuvia, vaikka rakastankin kirjasarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen olla täysin eri mieltä.
Täytyy muistaa, että Daltonia ennen Bondina oli Roger Moore. Yläluokkaisesti puhuva vanha vitsailija.
Dalton määritti roolin täysin uusiksi. Hänen Bondinsa on synkkä, vihainen ja kyyninen.
Mun inhokki-Bond on Pierce Brosnan. Leuhka, virnistelevä ja ylimielinen.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen olla täysin eri mieltä.
Täytyy muistaa, että Daltonia ennen Bondina oli Roger Moore. Yläluokkaisesti puhuva vanha vitsailija.
Dalton määritti roolin täysin uusiksi. Hänen Bondinsa on synkkä, vihainen ja kyyninen.
Mun inhokki-Bond on Pierce Brosnan. Leuhka, virnistelevä ja ylimielinen.
Tyylipiirre Daltonin Bondissa on myös tietty romanttisuus kaiken synkkyyden vastapainoksi. Mahtava näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen eri mieltä. Bill Pullman on aivan loistava roolissaan Sinnerissä. Koko sarja ei olisi mitään ilman häntä.
Juu en tarkoittanut missään tapauksessa että hän oli huono näyttelijä. Päinvastoin. Olen samaa mieltä kuin sinäkin, siinä roolissa oli aivan loistava. MUTTA se häiritsevä tekijä oli tuo independence day. Se kontrasti vain oli niin erilainen. Ongelma juuri on, kun independence day oli aikansa megaelokuva. Vähän kuin terminator 2 tai jurassic parkikin oli.
Vierailija kirjoitti:
Terminator Genisys
Emilia Clarke, Sarah Connor
Jason Clarke, John Connor
Jai Courtney, Kyle Reese
Totta, nyt muistan kun mainitsit. Ai kauhistus, miten huonoja olivatkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkä ketju, että onko kukaan vielä sanonut Aladdin real-life elokuvassa Jafaria näytellyt?
Se oli niin pettymys siinä roolissa.
Onko sulla Disney+? Siellä on Once Upon a Timesta tehty spinoff Once Upon a Time in Wonderland. Siinä Naveen Andrews näyttelee Jafaria ja on aivan huippusuoritus. Naveen Andrews on tämä joka näytteli Lostissa arabia.
Ei ole itselläni Disney+ suoratoistopalvelua.
Enkä tiedä tuommoisista Olipa kerran elokuvista/sarjoista. Enkä mä tiedä Lostistakaan muuta kuin nimen ja sen, että se on paska.Houkuttaisi hankkia Disney+, mutta sitä ei ole itselleni saatavilla, että se olisi kätevästi käytettävissä tv:n kautta. Tyydyn Netflixiin.
Jos ei tiedä jostakin kuin nimen, ei siitä sen perusteella voi tehdä minkäänlaista järjellistä arviota.
Lost oli muuten aikoinaan myös Netflixissä. Ilmeisesti se olisi mielestäsi loistava sarja, jos olisi siellä vieläkin katsottavissa?
Lost ei ole alunalkaenkaan tarkoitettu kaikille ihmisille. Vähän kuin The Shiningkaan ole.
Jotta noita voi katsoa ja mitenkään ymmärtää, pitää ihmisen vastaanottokyky ja päättelykyky, sekä no sanotaan nyt ihan suoraan, älykkyys olla hieman korkeampaa tasoa.
Sama muuten koskee Mr. Robotiakin. Tavallaan kaikki kertoo yhtä ja samaa asiaa mutta eri kulmasta ja eri lavasteissa.
Joten ehkä on parempi, että tuo ei LOSTia sitten katso. Tuottajakaan ei sitä haluaisi.
Onhan tuo vähän pöljä vitsi- mutta vakavasti sanoen mielestäni palmuissa on aika timantit roolitukset. Ja jokela tosiaan on huippu. Ja koskaan en voi unohtaa sitä venyttäen naukaistua "iinspehtooriii- tyttöä!