Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin

Vierailija
01.09.2019 |

Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.

Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.

Muita?

Kommentit (1988)

Vierailija
661/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 years a slave ja Brat Pitt.

Hän on toki hyvä näyttelijä, mutta tuossa elokuvassa se, kun on katsojana täysin imeytynyt aikakauteen ja tarinaan ja sinne mustien orjien keskelle puuvillapelloille ilmestyykin elokuvan loppupuolella maailman tunnetuin komistus ja Hollywood-tähti hohtavine laminaattihampaineen, "vähän" rikkoo illuusiota.

Joskus näyttelijä vaan voi olla liian tunnettu johonkin rooliin.

Tuosta tunnettavuudesta, että Deadpoolissa mä en edes tunnistanut Brad Pittiä. Oli sellainen rooli, että vain vilahti, mutta silti sen nähtyään en tunnistanut häntä.

Näin.

Tai Tom Cruisea Tropic Thunderissa. :)

Vierailija
662/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombie ja kummitusjunassa Pellonpää ja sliipparit Countrymusiikkitähtinä ? Ei oikein.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa Tarantinossa Brad Pitt ja Leo DiCaprio. Eikö Quentin tosiaan muuta keksinyt, kuin roolittaa kaksi Hollywoodin kuluneinta naamaa? Pitt oli vielä hyvä, mutta Leonardon tilalla olisi voinut olla joku hieman kiinnostavampi näyttelijä.

Kaipaan aikaa, kun Tarantinon leffat olivat vielä tuoreita ja raikkaita. 

Eikun ne oli just hyvät näyttelemään paremmat päivät nähneitä keski-ikäisiä miehiä, kun sitähän ne on! Aikas kova temppu muuten suostutella suosikkiknäyttelijät esittämään suosionsa menettäneitä, uransa loppupuolella tarpovia sankareita. Ettei vaan olis ilkeä ennustus Tarantinolta...

Brad Pitt on Tarantinon lemppareita, että tuskinpa tuo mitään ennustelee.

Brad Pitt tuumas haastattelussa, ettei häntä ollut vaikea saada rooliin. Tarantino kun tarjoaa töitä, niin se otetaan. Oli roolia 10 sekuntia tai 10 tuntia. Se on taatusti sen arvoista.

Lisäksi onhan Brad Pitt ennenkin tehnyt "rumia" rooleja, joissa vaaditaan sitä lahjakkuutta.

Vierailija
664/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rami Malek Bohemian Rhapsody-elokuvassa Freddie Mercuryn roolissa olisi kiinnostava nähdä, mutta ajatuksena vaikuttaa epäsopivalta kun ko. näyttelijästä tulee niin vahvasti mieleen hänen roolinsa Mr Robot-sarjassa.

Saatat yllättyä. :)

Itse en ole seurannut Mr Robot -sarjaa, joten minulla ei ollut ennakko-odotuksia sen pohjalta. 

Ramin valintaa ihmettelin kyllä kovasti, minusta hän ei lainkaan ole Freddien tyyppinen.

Mutta en nyt Bohemian Rhapsodyn jälkeen enää ihmettele valintaa, enkä edes keksi ketään muuta joka olisi tehnyt tuon roolin paremmin. 

Leffassa on todella paljon musiikkia, eikä tarvitse siltikään olla Queen-fani, jotta voisi nauttia elokuvasta.

Suosittelen katsomaan avoimin mielin, itse ainakin pidin. 

Leffahan oli mainio ja Rami Malek aivan älyttömän hyvä Freddien roolissa.

Queenin musiikista en vaan nauti, en kykene.

Vierailija
665/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krista Kosonen Ingelinä Puhdistus-elokuvassa. Krista on hyvä näyttelijä, mutta ei sopinut Laura Birnin sisaren rooliin. Jäi jotenkin todella valjuksi, ja voisi sisaruksiksi koittaa castata edes vähän saman näköiset ihmiset. Olisivat eded värjänneet Kristan hiukset tai jotain.

En pitänyt myöskään Amanda Pilkeestä ko. elokuvassa. Yksiulotteista äänekkäästi hengittämistä koko roolisuoritus.

Twilight-elokuvien roolitus nyt on surullisen kuuluisa huonoudestaan. Erityisesti Kristen Stewartin yksiulotteinen murina on kiusallista katsottavaa. Pääparista ei ikinä uskoisi, että olivat myös tosielämässä pariskunta. Harvoin näkee yhtä totaalista henkilökemian ja jännitteen puutetta .

Kattelin just viikonloppuna leffan, jossa Kristen Stewart oli pääosissa.. En nyt muista leffan nimeä, mutta jäinpä vaan mietteihini, että onko se oikeasti noin yksiuloitteinen aina? Onko se tämän "lahjakkuuden" tavaramerkki? Murjottaa?

Vierailija
666/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on toki hyvä näyttelijä, mutta tuossa elokuvassa se, kun on katsojana täysin imeytynyt aikakauteen ja tarinaan ja sinne mustien orjien keskelle puuvillapelloille ilmestyykin elokuvan loppupuolella maailman tunnetuin komistus ja Hollywood-tähti hohtavine laminaattihampaineen, "vähän" rikkoo illuusiota.

Tuosta tunnettavuudesta, että Deadpoolissa mä en edes tunnistanut Brad Pittiä. Oli sellainen rooli, että vain vilahti, mutta silti sen nähtyään en tunnistanut häntä.

Näin.

Tai Tom Cruisea Tropic Thunderissa. :)

Ei vidu 😂

Mä oon nähnyt Tropic Thunderin monta kertaa ja sulta mä saan vasta tietää siinä olevan Cruisen Tomppa. Ei hänen roolihahmonsa siinä muistuta yhtään Cruisea.

Vierailija
667/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

George Clooney Batmanina ei vaikuttanut sitten yhtään.

Vaikuttaa siltä, että äidinkielentunnilla et oppinut vaikuttamisen ja vakuuttamisen eroa.

Minä luulen että tuossa on ennakoiva tekstinsyöttö ollut asialla. Tai sitten lukihäiriö.

Lapsellista ilkkua kun kaikki kuitenkin ymmärsivät.

Vierailija
668/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssii susien kanssa, Mary McDonnell intiaaniheimoon "adoptoidun" valkoisen naisen roolissa. Koko hahmo on ärsyttävä: likainen naama ja takkuinen tukka. Osaa muka takellellen englantia (vaikeitakin sanoja). Ei näyttelijän vika tuo sottainen maskeeraus tai pöntöt repliikit, mutta ihmettelen miten sai roolistaan Oscarin!

Vierailija
669/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Batmab ja Robin" jossa iso-Arska oli jäämies,Tommy Lee Jones kaksinaama,Uma Thurman poison ivy ja Alicia Silverstone batgirl.

Hirveä myötähäpeä iski jokaisesta suorituksesta!

Etenkin Alician kohdalla,ei tosiaan sopinut prätkäkimman rooliin yhtään.

Vierailija
670/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timothy Dalton James Bondina.

Ihmettelen yläpeukkuja. Daltonhan on koko poppoosta just se Bond, joka muistuttaa eniten Ian Flemingin luomaa hahmoa. Taisi olla liian kova paukku monelle Mooren pelleilyjen jälkeen.

Vierailija
671/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo Mäkelä kiihkeänä rakastajana elokuvassa Kuu on vaarallinen.

Vierailija
672/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei minulla Brad Pittiä vastaan mitään ole, mutta tuossa ei kyllä roolitus osunut kohdalleen. Niin sanotusti erottui aivan liikaa joukosta. 

Vierailija
673/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssii susien kanssa, Mary McDonnell intiaaniheimoon "adoptoidun" valkoisen naisen roolissa. Koko hahmo on ärsyttävä: likainen naama ja takkuinen tukka. Osaa muka takellellen englantia (vaikeitakin sanoja). Ei näyttelijän vika tuo sottainen maskeeraus tai pöntöt repliikit, mutta ihmettelen miten sai roolistaan Oscarin!

Lisäksi intiaanit olisivat tap paneet valkoisen lapsen eivätkä adoptoineet.

Kulkivat polttamassa taloja ja surmaamassa kokonaisia perheitä.

Vierailija
674/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Holma Cheekkinä, apua.

Vierailija
675/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirviniemi ihanan Hietasen roolissa Louhimiehen Tuntemattomassa.

Ei, ei ja ei.

Samaa sanoisin Samuli Vauramon Lammiosta. Ei vedä vertoja Jussi Jurkan alkuperäisesitykselle. Muuten pidän Samulia hyvänä näyttelijänä.

Älä unohda Kari Väänäsen Lammiota.

Vauramo Lammiona oli niin kiltti, että miesten päänaukominen tuntui suorastaan epäoikeudenmukaiselta. Vänän Lammio oli hyvä ja taitavaa näyttelemistä vain korosti se, että Väänänen itse on sivari. Jurkan Lammio oli aikansa tuote.

Vierailija
676/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Holland Nathan Drakena elokuvassa Uncharted.

Pidän kyllä Tom Hollandista, mutta jestas sentään kun ei sovi tuohon rooliin sitten yhtään. Aivan liian "teinipoikamainen". 

Vierailija
677/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yläpeukkuja. Daltonhan on koko poppoosta just se Bond, joka muistuttaa eniten Ian Flemingin luomaa hahmoa. Taisi olla liian kova paukku monelle Mooren pelleilyjen jälkeen.

Niin, Moorehan juuri samanlainen Bondina kuin roolissaan Pyhimyksenä.

Vierailija
678/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauno Palo Kulkurin valssissa. Olisi olut parempi Leo Jokela :(

Leo Jokelaa pidän loistonäyttelijänä, ja minunkin mielestäni olut on parempi kuin Tauno Palo

Vitsissä löytyy. Mutta Masa Niemi olisi ollut loistava komisario Palmu.

Vierailija
679/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Mooren Bond menee jonnekkin supersankarisarjakuvien tyylisiin sfääreihin ja jos ne katsoo semmoisena, ovat mielestäni hyviä ja hauskojakin. Eli eri tyyppien esittämistä Bondeista osa on kuin eri elokuvakategoriasta kokonaan.  Pidän melkein kaikista omalla tavallaan. Paitsi että Brosnanissa on jokin ylimielisyys-vibraatio joka tekee mulle epähöpöä.

Vierailija
680/1988 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio Valkyrie, 2008 vuoden elokuva jonka pääosassa Tom Cruise. Tositapahtumiin perustuva leffa saksalaisen upseerin johtamasta salaliitosta Hitleriä vastaan.

Siinä vaivasi lähestulkoon kaikki näyttelijät paitsi Thomas Kretschmann ja Christian Berkel (nuo kaksi ovat saksalaisia).

Siis kun... ei noissa muissakaan näyttelijöissä sinällään mitään vikaa ole, mutta kyllä se Tom Cruisen huippukuulu periamerikkalainen pärstä vain häiritsi elokuvaan uppoutumista. Sama juttu monilla muilla, tosin vain, että oli peribrittiläinen pärstä. Aivan liian tuttuja näyttelijöitä, joita oli siten vaikea yhdistää historiallisiin hahmoihin.