Posti rikkonut lakeja ketjuttaessaan määräaikaisia sopimuksia
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b23b538-7400-4bd0-a751-5670c52db204
"Reilun kahden vuoden aikana Jarmo allekirjoitti kaikkiaan 109 työsopimusta, joista lyhimmät olivat voimassa vain yhden päivän."
Kommentit (19)
Mä alan käyttää Matkahuoltoa ja sähköpostia.
Ensimmäistäkään joulukorttia en lähetä, prkl.
Jarmo ei kuulu liittoon ja silti hän olettaa, että saa liiton luottamusmieheltä apua maksutta. Googlaamalla olisi selvinnyt, että luottamusmiehen sijaan olisi pitänyt tajuta ottaa yhteyttä AVIin.
Eipä ole ainoa firma, joka tuota harrastaa. Eikä se AVIkaan tunnu mitään saavan aikaan vaikka sinne valittaa.
En tajua tota yhtään. Miks sanoo huhh pääsin vihdoin eroon. Ei ole pakko vetää 109 kertaa nimeä paperiin.
Heiiki Malinen ansaitsee päästä mullan alle.
Posti on huonoiten johdettu firma ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistäkään joulukorttia en lähetä, prkl.
Pakettien toimittamisessa Matkahuolto on ylivertainen Postiin nähden.
Määräaikaisten työsopimusten määrää ei ole rajattu, kunhan jokaisella määräaikaisella sopimuksella on peruste.
Tä,än jutun perusteella on mahdoton sanoa ollaanko toimittu laittomasti.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tota yhtään. Miks sanoo huhh pääsin vihdoin eroon. Ei ole pakko vetää 109 kertaa nimeä paperiin.
Tarvitsee toisen duunin tilalle tietenkin.
Meillä (iso organisaatio) pidetään huolta, että näitä määräaikaisia on liikaa. Silloin aina välillä on 2 - 4 vko tauko sopimuksissa eikä synny oletusta, että sopimuksia ketjutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistäkään joulukorttia en lähetä, prkl.Pakettien toimittamisessa Matkahuolto on ylivertainen Postiin nähden.
Mulle tulee MH:n kautta paljon paketteja tuohon pieneen lähiK-marketiin, siinä on kaikki myyjät niin ammattitaitoisia, että paketin saa parissa minuutissa mukaan ja palautukset sujuu myös nopeasti.
Vältän Postin "palveluja".
Vierailija kirjoitti:
Meillä (iso organisaatio) pidetään huolta, että näitä määräaikaisia on liikaa. Silloin aina välillä on 2 - 4 vko tauko sopimuksissa eikä synny oletusta, että sopimuksia ketjutetaan.
Toimisiko organisaationne sittenkin paremmin jos työntekijät olisi motivoituneita ja sitoutuneita?
Miettikää miten huonosti valtion yhtiö kohtelee työntekijöitään ja hallitusta ei kiinnosta pätkääkään. Huomaa ettei suomalaisten asiat kiinnosta punavihreitä.