Postin lajittelusta 15 euroa tuntipalkka
Onhan tuo hyvä palkka, kun vertaa esim. siivojan palkkaa mikä 10-11 euroa.
Ja kyllä sille siivoojan pitää elää mutta postn lajittelija ei palkalla voi elää?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen valmis siirtymään 10 euron tuntipalkalla tekemään kevyttä istumatyötä postin lajitteluun.
Sama täällä. Nykyinen työnikin on yksitoikkoista, joten se ei haittaa. Mutta postilla olisi isompi palkka, joten vaihto kannattaisi, jos lähiseudulla olisi lajittelukeskus.
Mä olen julkisen laitoshuoltaja, peruspalkka päivätyöstä hiukan yli 1900 ja ikälisien kanssa 2100 kuussa. Privaatissa taitaa olla pienemmät palkat.
pitää postilaisenkin saada sellainen palkka ettei tarvitse sossun luukulla kerjätä. ottakaa huomioon, että lajittelukeskuksissa tehdään vuorotyötä yötä päivää. on myös pätkävuoroja jolloin työ voi alkaa aamulla neljältä ja kahdeksalta loppuu ja takaisin töihin klo 12.00 tms. kyllä vuorotyö ja yötyö kuluttaa ihmistä enemmän kuin säännöllinen päivätyö.
tarjoilijan palkka 11e yli 5vuoden työkokemuksella :(
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen valmis siirtymään 10 euron tuntipalkalla tekemään kevyttä istumatyötä postin lajitteluun.
Kai tämä oli läppä? "Kevyttä istumatyötä"... Tervetuloa lajittelemaan paketteja.
Ylipäätään kaikki työ palkasta riippumatta jossa ei tarvita erityisemmin koulutusta, on katoavaa työtä. Suorittava työ ei poistu keskuudestamme vielä pitkään aikaan, mutta vähenee se koko ajan ja työehtoja halutaan määrätietoisesti heikentää.
Turhahan se on EK:n vinkua ettei nämä työt kelpaa suomalaisille. Ulkomailta on tarkoitus haalia tekijät näille töille halvalla. Tämä yhteiskunta on kohta semmoinen himmeli että romahtaa omaan mahdottomuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä oli läppä? "Kevyttä istumatyötä"... Tervetuloa lajittelemaan paketteja.
Tuskin oli. Palstan sossun elätit ovat saaneet päähänsä, että postissa voisi makoilla rennosti hyvällä palkalla ehkä välillä jotain kirjeen osoitetta lukaisten (mutta eivät tietenkään yritä töihin). Ennen puhuivat samoin etenkin siivoojan työstä ja kaupan myyjän työstä. Kaikki on niin helppoa kun ei itse tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin oli. Palstan sossun elätit ovat saaneet päähänsä, että postissa voisi makoilla rennosti hyvällä palkalla ehkä välillä jotain kirjeen osoitetta lukaisten (mutta eivät tietenkään yritä töihin). Ennen puhuivat samoin etenkin siivoojan työstä ja kaupan myyjän työstä. Kaikki on niin helppoa kun ei itse tarvitse tehdä.
Muuten samaa mieltä, mutta tuo ”sossun elätit” oli ihan turha. Harhaluuloja noista mainituista töistä on varmasti monella sellaisella joka ei ole kyseisiä duuneja kokeillut, oli sitten ”paremmissa” töissä tai ei. Koulussa jo puhuttiin opiskelijoille kaupan kassoista ja siivoojista ns. huonompina töinä. Moni sossun elätti saattaa haaveilla siivoojan tai postin lajittelijan työstä eikä kuvittele että se olisi helppoa. Sossun asiakkaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä eivätkä kaikki nosta niitä tukia samoista syistä. Ärsyttää, kun kaikki sossun asiakkaat lytätään laiskoiksi ja kohtuuttomiksi vaikka joukossa on ahkeria ja fiksuja tyyppejä joilla on esim. sairautta tai muita syitä työttömyydelle. Sitten on niitä rikkaita jotka eivät ole välttämättä tehneet edes yhtä kovasti töitä itse vaikka toki OSA on... Eikö jo lopetettaisi kaikki turha yleistäminen ja edes yritettäisi asettua toisten asemiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa vaihtaa alaa. Nykyinen palkka henkilökohtaisena avustajana 9,8e/tunti... Ja minä olen kuitenkin työssäni vastuussa ihmisestä. Nuo vain papereista.
Juu, 20 v päästä saatat saada postilla 15 e tunnissa.
Kaupan alalla peruspalkka on maksimissaan jotain 12-13 euroa. Eli Postin palkat ei ole mitenkään erityisen alhaiset. Samantasoisia hommia.
Olen ollut juuri tänä vuonna vuokrafirman kautta Postin logistiikkakeskuksessa töissä. Palkka oli ainakin minulla 8€/h ja työt korkeintaan kahdeksi päiväksi kerrallaan ja puhelimen kautta tarjottiin aina lisää töitä jos oli. Työ oli hirvittävän raskasta pakettien heittelyä hihnalle ja jatkuvaa iltavuoroa. Onneksi löysin kevyemmän työn.
Onhan siinä huomattava ero, onko peruspalkka 10 vai 15 euroa. Eikö tämän 15e/h ansainneen herran ilmoittamassa luvussa ole jo kaikki lisät huomioitu?
Itse olen siivooja ja kuulostaahan se pramealta kun kerron tuntipalkaksi 14,84 - siivoojillako muka huonot palkat! Ikävä vain että peruspalkka alle 12e, työ on yötyötä eli tuossa on yö- ja ikälisät jne. Ja harvoin tulee täysiä työtunteja, usein jäävät 33 viikkotunnin tienoille... mutta hei hyvä palkka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta tuo ”sossun elätit” oli ihan turha. Harhaluuloja noista mainituista töistä on varmasti monella sellaisella joka ei ole kyseisiä duuneja kokeillut, oli sitten ”paremmissa” töissä tai ei. Koulussa jo puhuttiin opiskelijoille kaupan kassoista ja siivoojista ns. huonompina töinä. Moni sossun elätti saattaa haaveilla siivoojan tai postin lajittelijan työstä eikä kuvittele että se olisi helppoa. Sossun asiakkaat eivät ole mikään homogeeninen ryhmä eivätkä kaikki nosta niitä tukia samoista syistä. Ärsyttää, kun kaikki sossun asiakkaat lytätään laiskoiksi ja kohtuuttomiksi vaikka joukossa on ahkeria ja fiksuja tyyppejä joilla on esim. sairautta tai muita syitä työttömyydelle. Sitten on niitä rikkaita jotka eivät ole välttämättä tehneet edes yhtä kovasti töitä itse vaikka toki OSA on... Eikö jo lopetettaisi kaikki turha yleistäminen ja edes yritettäisi asettua toisten asemiin?
Totta, pyydän anteeksi. Mielessäni oli valitettavasti pari vapaaehtoisesti toimeentulotuella elelevää palstahullua (ylpeilevät asialla), jotka spämmivät näitä aloituksia ja kommentteja.
Postin palkka oikea ja siivoojan väärä.
Pitipä postilaisena oikein katsoa palkkakuittia. 12 v palveluksessa
Taulukkopalkka 13,81e
Sovittu palkanosa 0,20e
Keskituntiansio 19,04e.
Yölisät on meillä hyvät, mutta kyllä pitää yötyötä tekevällä ollakin. Ei oo pitkän elämän kannalta paras vaihtoehto.
Huono palkka tuo on, mutta saan saman kääntäjänä.
Miks missään ei uutisoida siitä että vastaavissa töissä muissa firmoissa toi palkka johon Postilaiset nyt joutuu tyytymään on jo olemassa oleva? Miten ne ihmiset, onko ne kaikki sossun luukulla eikä tule toimeen?
Mua vilpittömästi kiinnostaa koska työssäni vastaanotan paketteja neljältä muulta toimijalta postin lisäksi, ja muilla on vähemmän virheitä. Saako ne jotain huippua palkanlisää vai mikö on?
Vierailija kirjoitti:
Miks missään ei uutisoida siitä että vastaavissa töissä muissa firmoissa toi palkka johon Postilaiset nyt joutuu tyytymään on jo olemassa oleva? Miten ne ihmiset, onko ne kaikki sossun luukulla eikä tule toimeen?
Mua vilpittömästi kiinnostaa koska työssäni vastaanotan paketteja neljältä muulta toimijalta postin lisäksi, ja muilla on vähemmän virheitä. Saako ne jotain huippua palkanlisää vai mikö on?
Ei niillä oo volyymiin suhteutettuna yhtään vähempää virheitä
SOL:n palkka lajittelijalle on 8,90€/h. Meillä ei ainakaan lajittelussa istuttu ollenkaa. Ei kevyellä eikä raskaalla puolella. Raskaalla paketit painoi usein 30kg, kevyelläkin saa jonkinmoisessa kunnossa olla, että jaksaa tehdä töitä.
Minimipalkka pitäisi olla Suomessa 15 euroa tunti KAIKILLA ALOILLA, että osa-aikaisetkin tulisivat täällä toimeen.
Mutta Suomessa ei ole lainkaan minimipalkkaa!