Postin lajittelusta 15 euroa tuntipalkka
Onhan tuo hyvä palkka, kun vertaa esim. siivojan palkkaa mikä 10-11 euroa.
Ja kyllä sille siivoojan pitää elää mutta postn lajittelija ei palkalla voi elää?
Kommentit (44)
Yövuorossa on saanut varmaan aiemmin sen 15e. Monet tekee osa-aikaisina, joten 10e:n tuntipalkalla ei saa silloin paljon mitään kasaan.
Ihan aiheellinen kysymys. Itse olen juuri valmistunut insinööri ja aloitin juuri elämäni ensimmäisessä vakituisessa työssä. Kun kuukausipalkkani jakaa työtunneillani tulee omaksi palkaksi juuri tuo 15€ per tunti. Eli saan samaa palkkaa kuin postilla ovat saaneet. Työ on kuitenkin melkoisen vaativaa kun suoraan koulun penkiltä on tähän laitettu. Olen siis kuitenkin korkeakoulututkinnon suorittanut, mitä vaatimusta ei varmaan noissa hommissa ole.
Pitääkö kaksi alipalkattua työtä nyt sitten asettaa vastakkain? Eikö huomio pitäisi olla enemmänkin siinä että Malinen vetää yli 80000e/kk ja posti jakaa osinkoina kymmeniä miljoonia euroja vuodessa omistajille.
Ruvetaan nyt siis olemaan kateellisia tästäkin. Olisko 4 € tunnille sopiva, että kaikki olis tyytyväisiä.
Kuka muka saa? En minä ainakaan. Väärää tietoa.
Joka tapauksessa jos olisin postilla töissä niin jättäisin uppoavan laivan asap, jos siihen vain olisi mahdollisuus millään tavalla. Ihan pelleilyähän tuo firma on ollut jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen kysymys. Itse olen juuri valmistunut insinööri ja aloitin juuri elämäni ensimmäisessä vakituisessa työssä. Kun kuukausipalkkani jakaa työtunneillani tulee omaksi palkaksi juuri tuo 15€ per tunti. Eli saan samaa palkkaa kuin postilla ovat saaneet. Työ on kuitenkin melkoisen vaativaa kun suoraan koulun penkiltä on tähän laitettu. Olen siis kuitenkin korkeakoulututkinnon suorittanut, mitä vaatimusta ei varmaan noissa hommissa ole.
Tuskin kuitenkaan teet enemmän töitä kuin lajittelijat. Lisäksi jos annetaan naurettavia palkkoja niin sitten kuitenkin maksetaan ne asumistukien muodossa jne. Kyllä valtionyhtiön pitää maksaa sellaista palkkaa ettei ole tarvetta sossun luukulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka saa? En minä ainakaan. Väärää tietoa.
Se mies joka oli vasta lehtijutussa, ollut tosin postissa töissä vuodesta 1985. Mutta ap luulee (tai tahallaan johtaa harhaan), että kaikilla postilaisilla olisi se sama tuntipalkka.
Toi 15 € oli tyypillä, joka oli ollut vuosikymmeniä Postilla, eli oli ikälisää yms. ja teki yövuoroa.
Onhan hoitotyössäkin ihan eri liksa jos tekee pelkkää päivätyötä vs. kolmivuorotyötä. Myös siivouksessa.
Nykyisessä työehtosopimuksessa yölisä on 30 %, uudessa se olisi 80 snt./h
En valvoisi öitäni 6,40 € lisäkorvauksesta (miinus verot). En todellakaan.
Postilla kaikilla on liian suuret palkat, johtajasta lajittelijaan. Työhön ei tarvitse kummoista koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006222676.html
Tässäpä tämä palkan kertoo.
N. 35-vuotta tehnyt Postilla töitä ja 15 €/h, ei kyllä Postin liksat paljoa nouse vaikka ikänsä tekis töitä. Kokemusta ei arvosteta.
Taidanpa vaihtaa alaa. Nykyinen palkka henkilökohtaisena avustajana 9,8e/tunti... Ja minä olen kuitenkin työssäni vastuussa ihmisestä. Nuo vain papereista.
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutuksesta makseta, vaan tuotoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa vaihtaa alaa. Nykyinen palkka henkilökohtaisena avustajana 9,8e/tunti... Ja minä olen kuitenkin työssäni vastuussa ihmisestä. Nuo vain papereista.
Juu, 20 v päästä saatat saada postilla 15 e tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos sun kunto ja mielenterveys kestää yksitoikkoista puuduttavaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, 20 v päästä saatat saada postilla 15 e tunnissa.
Osaat varmaan itsekin laskea, että 15e on melko paljonkin enemmän kuin 9,8e.
Niin varmaan jos teet ilta tai yövuoroa.