Pitääkö mennä lääkäriin: välilih*ssa kipeä patti
Aika iso, soikion muotoinen eli ei näytä finniltä. Yhtäkkiä alapää kipeytyi pari päivää sitten ja nyt tutkin peilillä ja painelin ihoa. Mikä toi voi olla? Pelottaa.. Sek*iä viimeksi harrastanut 10kk sitten.
Olen nainen.
Kommentit (37)
Oikeesti? :’( oon nuori. Pelottaa etten haluaisi tietää, mutta pakko kai mennä näyttämään. Voiko olla sukupuolitauti joka vasta nyt oireilee?
Ap
Kuulostaa paiseelta, eli ei vaaralliselta. Voit hoitaa suihkuttamalla lämpöisellä vedellä ja esim. laittaa sibicortia. Älä puristele, se ei todennäköisesti ole kypsä puristettavaksi jos vasta tuli.
Käy lääkärissä, varsinkin jos pahenee, selviät helpommalla ja saat kunnolliset hoito-ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
herpes,
Voiko oireilla yhtäkkiä? Ystävälläni on sukupuoliherpes, voiko tarttua esim pusuista tai wc-renkaasta, tai samasta pullosta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa paiseelta, eli ei vaaralliselta. Voit hoitaa suihkuttamalla lämpöisellä vedellä ja esim. laittaa sibicortia. Älä puristele, se ei todennäköisesti ole kypsä puristettavaksi jos vasta tuli.
Käy lääkärissä, varsinkin jos pahenee, selviät helpommalla ja saat kunnolliset hoito-ohjeet.
Miten ajattelit Sibicortin auttavan paiseen paranemista?
En uskalla mennä lääkäriin jos onkin herpes. En antaisi ikinä itselleni anteeksi ja vajoaisin epätoivoon.
Ap
Googleta bartholinin rauhasen tulehdus.
Luultavasti peräpukama. On kipeä patti!
Voi olla tulehtunut tali-tai hikirauhanen. Voi olla myös kysta. Jos jatkuu kipeänä käy lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
herpes,
Voiko oireilla yhtäkkiä? Ystävälläni on sukupuoliherpes, voiko tarttua esim pusuista tai wc-renkaasta, tai samasta pullosta?
Ap
Herpes oireilee eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti peräpukama. On kipeä patti!
Peräpukamia mulla on ollut, mutta jotenkin kuvittelin niiden tulevan pyllyreiän ympärille, ei noinkaan välilihaan ja lähelle pimpp*a.
Ap
Bartholin rauhanen. Varma tieto.
Lääkäriin, voi kipeytyä tosi pahasti.
Se on vaan iso finni. Katso muutama päivä mitä se tuumaa, räjähtää, vai hävitä takaisin sisälle. Mulla on ollut kolme paisetta alapäässä, nivusten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä, varsinkin jos pahenee, selviät helpommalla ja saat kunnolliset hoito-ohjeet.Miten ajattelit Sibicortin auttavan paiseen paranemista?
Ajattelin sen auttavan paisetta kypsymään, jolloin sen voi tyhjentää. Voi olla kokemuksen tuomaa mutua.
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan. Ei näytä googlen kuvien herpekseltä sillä tämä ei ole näppylä/rakkula. Vaan soikea iso kipeä patti joka ihoa venyttäessä näkyy ja painellessa tuntuu. Järkyn kipeä varsinkin pyyhkiessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Googleta bartholinin rauhasen tulehdus.
Tämä todennäköisesti. Ärsyttävä vaiva, pari kertaa ollut. Paise voi tulla todella kipeäksi, kunnes puhkeaa. Käveleminen ja istuminenkin on vaikeaa. Toisella kerralla puhkaisi sen itse, kun en halunnut kärvistellä päiväkausia. Onneksi ei ole uusinut vuosiin.
Kuinka yleistä herpes on? Mä oikeesti lopetan seksin harrastamisen. Pelottava ajatus, että voi kantaa sitä tietämättään ja ehkä vuosien päästä puhjeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan. Ei näytä googlen kuvien herpekseltä sillä tämä ei ole näppylä/rakkula. Vaan soikea iso kipeä patti joka ihoa venyttäessä näkyy ja painellessa tuntuu. Järkyn kipeä varsinkin pyyhkiessä.
Ap
Kannattaa suihkutella pattia lämpimällä vedellä, pitkään. Aina parempi, jos voi istua vaikka kylpyammeessa, jos sellainen on. Saattaa mennä ohi ilman pahempia oireita. Tai sitten ei. Mutta kannattaa ainakin yrittää.
Se on syöpä.