Suomalainen tutkija paljasti ilmastohuijauksen: kylmät havainnot on jätetty ilmastomalleista pois ilman syytä
Kommentit (206)
kohta tämä keskustelu poistetaan. Miksi, jos muka mitään salattavaa ei ole? kaikille medioille on saneltu tämä sama linja, kaikki muu keskustelu kielletään.
Suomen ilmasto se todellisuudessa kuitenkin lämpenee vain:
https://ilmatieteenlaitos.fi/vuositilastot
Tuosta datasta sain laskettua lämpenemistä osoittavat trendit sekä Helsingille että Sodankylälle. Sodankylässä (vuodesta 1908 alkaen) trendi n. +0,1 astetta per vuosikymmen ja Helsingissä (vuodesta 1900 alkaen) peräti n. +0,16 astetta per vuosikymmen.
Jos tuolla videolla siis yritetään jokin lämpeneminen kumota niin pieleen meni.
Sen näkee jokapäiväisessä elämässä että ilmastonmuutos on totta, ei sitä pysty millään perustelemaan pois. Suomessakin se näkyy todella selvästi ja yllättävän lyhyessä ajassa on asiat muuttuneet.
Pistäkääpä veikkaus että montako prossaa Suomalaisten väestömäärä on laskenut ilmastonmuuton takia.
veikkauksia luvusta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto on aina muuttunut...ei mitään ihmeellistä
Ilmasto ei ole koskaan aikaisemmin muuttunut yhden eliölajin toimien takia näin paljon näin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee jokapäiväisessä elämässä että ilmastonmuutos on totta, ei sitä pysty millään perustelemaan pois. Suomessakin se näkyy todella selvästi ja yllättävän lyhyessä ajassa on asiat muuttuneet.
Ok. Perustele vastauksesi. Ikinä koskaan esim. talvi ei ole tullut päivälleen samana päivänä vaan se vaihtelee vuosittain. Sateettomia kuumia kesiä on ollut aina. Samaten kylmiä ja märkiä.
Itse en oikein tiedä mitä mieltä olen edes ilmastonmuutoksesta. Esim. iltalehden jutut ovat vääristeltyjä ja sensaationhakuisia. Jos esimerkiksi kukaan missään koskaan ei olisi puhunut ilmastonmuutoksesta, kukaan ei huomaisi ilmaston muuttuneen. Mutta kun sitä jpoka päivä toitotetaan lehdissä ja uutisissa, niin yhtäkkiä kaikki ovat sitä mieltä että ilmastonmuutos on täällä ja nyt.
Oma mielipide on että en tiedä mitä mieltä edes olen ilmastonmuutoksesat. tulipas ttästä sekava viesti. LOL
Mies32vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Perustele vastauksesi. Ikinä koskaan esim. talvi ei ole tullut päivälleen samana päivänä vaan se vaihtelee vuosittain. Sateettomia kuumia kesiä on ollut aina. Samaten kylmiä ja märkiä.
Ensimmäinen asia mitä ilmastonmuutoskeskustelussa pitäisi jaksaa ymmärtää on se että sää ja ilmasto ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ilmasto se todellisuudessa kuitenkin lämpenee vain:
https://ilmatieteenlaitos.fi/vuositilastot
Tuosta datasta sain laskettua lämpenemistä osoittavat trendit sekä Helsingille että Sodankylälle. Sodankylässä (vuodesta 1908 alkaen) trendi n. +0,1 astetta per vuosikymmen ja Helsingissä (vuodesta 1900 alkaen) peräti n. +0,16 astetta per vuosikymmen.
Jos tuolla videolla siis yritetään jokin lämpeneminen kumota niin pieleen meni.
Jaahas, miksiköhän tätä on alapeuktettu niin paljon? Minähän hyvänen aika ainoastaan vein tuon datan taulukkolaskentaohjelmaan ja laskin sillä trendit. Tuollaisia tuloksia laskutoimitus näytti. Voi jokainen kokeilla myös itse jos ei muuten usko.
Jos datassa on mielestäsi virheitä, niin oikea osoite valituksille taitaa siinä tapauksessa olla av-palstalle alapeukuttamisen sijasta Ilmatieteen laitos. Se kun on tuon datan luonut, en minä. Minä olen tehnyt tuosta datasta ainoastaan täysin omia, itsenäisiä laskutoimituksia. Lisäksi minulla ei ole syytä epäillä tuon datan luotettavuutta niin pitkään, kun joku ei sitä aukottomasti kykene vääräksi todistamaan.
aiheesta käydään keskustelua:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15780864/teukan-sahan-yliopisto-maailma…
Siis käykö hän tuossa videossa läpi vuosikymmenien tutkimusaineiston, joka osoittaa kiistattomasti että ilmasto lämpenee kymmenen astetta joka sekunti ja napajäätikköä sulaa triljoona hehtaari joka minuutti?
Tässä nyt ei tarvita edes mitään tutkijan tai professorin titteliä, kun näin perustallaajanakin huomaa, että kesät ovat nykyisin pidempiä ja lämpimämpiä, ja talvet aina vaan lyhyempiä ja myös lämpimämpiä kuin ennen. Johtuipa tuo lämpeneminen sitten mistä syystä tahansa.
Ja vaikka vuodet eivät olekaan veljiä keskenään. Aika laput silmillä saa kulkea, jos ei ole tätä ilmiötä vielä Suomessa huomannut.
Nythän magneettinavatkin ovat siirtyneet. Tietenkin tämä vaikuttaa alueiden lämpötiloihin.
Ilmasto ja sää ovat muuttuneet ennenkin. Suomen alueellakin on ollut niin lämmintä, että taloja ja turkkeja ei ole tarvittu, kylmin aika vuodesta oli n. +5 astetta muutamia päiviä. Ja jääkausia on ollut ennenkin. En ota kantaa mistä nyt muutos johtuu, mutta täysin mahdollista, että jääkausi olisi tulossa joskus tulevaisuudessa.
No olipa yllätys