Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on, että esim. miehen sisko ei pidä veljensä tyttöystävästä/vaimosta?

Vierailija
01.09.2019 |

Eli jo alusta asti suhtautuminen ollut jotenkin kummallista/mustasukkaista, ikään kuin ei tykkää että rakas veli löytää kumppanin. Kuinka yleistä tällainen on?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee henkilökemioista. Jos en matsaa yhteen, niin varmasti tulee hyvin toimeen.

Vierailija
62/76 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen ihan hyvin toimeen veljeni vaimon kanssa, vaikka alkuun vierastin hänen itsevarmuuttaan.

Mutta aikanaan hänen oma sisarensa oli tosi mustasukkainen sisarensa ja veljeni seurustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma 3 vuotta vanhempi isosiskoni on/ollut tällainen.

Muistan kuinka jo lukiovuosinani (tarkalleen 17-vuotiaana) aloin seurustella 19-vuotiaan tytön kanssa, siskoni alkoi todella mustasukkaiseksi, ja aina kun tyttöystäväni esim. oli meillä kotona käymässä, sisko antoi käytöksellään ymmärtää, ettei pidä hänestä, ja yritti jopa saada vanhempamme kieltämään tämän tytön vierailut, tai että itse menisin vierailemaan tytön vanhempien luona.

Sisko itse kyllä tuon ikäisenä kutsui kotiimme sen aikaisia poikaystäviään, (joskus jopa yöksi), mutta jostain syystä ajatteli, että minä en saisi tehdä niin. Joskus perusteli sitä sillä, että pelkäsi tytön tulevan raskaaksi. No, meillä on kotona aina puhuttu ehkäisyn tärkeydestä, ja minulle esim. kondomin käyttö ei ole koskaan ollut mikään ongelma. Lisäksi en oikein koe, että minun seksi-asiani kuuluvat siskolleni mitenkään.

Nykypäivänä sisko ei ole enää ihan tuollainen, mutta vieläkin hänellä on taipumusta ajatella, että aina kun seurustelen, niin, minun pitäisi tuoda naisystäväni hänelle näytille ja jos hän ei tästä naisesta syystä tai toisesta pidä niin hän kyllä näyttää sen tavalla tai toisella. Itse ei kuitenkaan ole koskaan tavannut esim. hänen nykyistä miesystäväänsä, vaikka ovat olleet yhdessä jo 5 vuotta.

En sitten osaa sanoa, kuinka paljon tällaisia tapauksia on yleisemmin.

T:  kolmikymppinen mies

Mieheni isosisko on samanlainen. Alettiin seurustella 16-vuotiaina ja miehen vanhemmat ottivat minut tosi kivasti vastaan, olin aina tervetullut niin kylään kuin ruokapöytäänkin. Minua kutsuttiin mukaan myös heidän mökille ja lomamatkoille. Ehkä vuoden seurustelun jälkeen miehen isä totesi, että onpa kiva kun on ikään kuin toinenkin tytär. Se toinen tytär ei ollut samaa mieltä. Aina kun olin heillä, hän antoi ymmärtää tai sanoi ihan suoraan, että vieras voisi lähteä välillä kotiin. Kun pyydettiin mukaan reissuille, hän valitti että haluaisi lähteä vain oman perheen kanssa. Mökkireissuille hän tosin ei muutenkaan lähtenyt mukaan, mutta käytti minun mukana oloani verukkeena olla lähtemättä, ja muilla matkoilla liukeni yleensä itse baariin meidän muiden seurasta. Kun meillä oli mieheni kanssa yhteinen huone, hän ei hyväksynyt sitä, vaikka tietääkseni toi omaansa baarista löytämiään miehiä. Edelleenkään hän ei pidä minusta, vaikka ollaan tunnettu jo yli 15 vuotta, enkä tietääkseni ole koskaan tehnyt hänelle mitään muuta pahaa kuin pariutunut hänen veljensä kanssa.

Kuulostaa hyvinkin paljon omalta isosiskoltani. Erityisesti tuossa viestisi lauseessa, jonka lihavoin.

Jotenkin se tuntuu niin hassulta, että jotkut (iso)siskot ei pysty hyväksymään (pikku)veljensä seksielämää, tai rakkauden saamista.

No, onneksi noista ei tarvitse sen kummemmin välittää.

Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi.

T: ne viestit nro 16 ja 47 kirjoittanut mies

Vierailija
64/76 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt mietin omia tuttuja/sukulaisia, niin siskot tulevat toimeen veljen vaimon kanssa kyllä, jos vaimo on mukava. Niissä tapauksissa, joissa eivät pidä veljen vaimosta, vaimo ei ole ollut mukava (olen siis itse tavannut ja todennut, että ovat tympeitä töksäyttelijöitä tms). Nämä siskot eivät ole sitä veljen vaimolle sanoneet tai osoittaneet, koska osaavat käyttäytyä, mutta vaikuttaa siihen, etteivät ole tekemisissä kuin pakolliset.

65/76 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei haluaisi sisaruksensa ylipäätään seurustelevan on varmaan harvinaista, koska yleensä halutaan sisaruksen olevan onnellinen. Sellainen on varmaan taas aika yleistä, että sisar ja veljen uusi tyttöystävä ovat niin erilaisia, että yhteinen sävel ei löydy ainakaan heti. Kypsät aikuiset pystyvät kyllä silti tulemaan toimeen.

Vierailija
66/76 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on yleisempää ettei veljen vaimo pidä veljen siskosta

Siihen voi olla syynsä. Jos sisko on kuten minun miehen sisko niin ei voi syyttää. Niin paljon on tullut ikävää kommenttia ja käytöstä häneltä. Toinen vaihtoehto on se, että kiehnää ja kuhertelee veljelle, kuin olisi ihastunut seksuaalisesti.

Vierailija
68/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme veljeä ja tykkään kahden veljen tyttöystävistä. Kolmannen veljen tyttöystävää siedän, mutta en vapaaehtoisesti ole hänen kanssaan samassa tilassa. Viimeinen tippa oli, kun kyseinen ihminen sekaantui mun ja mun veljen riitaan.

Mitä tämä riita koski?

Vierailija
69/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää.

Alusta asti veljeni vaimo on ollut ilkeä ja kateellinen minulle. On avoimesti kritisoinut minua sekä perheemme jäseniä. Lainannut vaatteitani ja tavaroitani kysymättä lupaa. Valehdellut. Ollut todella itsekäs.

Veljeni aiempi naisystävä sen sijaan oli todella mukava.

Vierailija
70/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käly, mutta hän on muutenkin katkera vanhapiika, joten en usko että negatiivisuus on henkilökohtaista.

Voi luoja mikä tyyppi, mutta onneksi häntä pitää kestää vain harvoin.

Vierailija
71/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänähän se on tosi yleistä, kukaan ei oikein pidä kenestäkään.

Vierailija
72/76 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensialkuun ihan normaalia. 

Moni ei tykkää vieraista ihmisistä omassa pöydässä. Pitää tutustua ensin. 

No jos puhutaan näkyvästä epämieluisuudesta (ts. henkilö NÄYTTÄÄ että ei pidä toisesta), tilanteessa jossa se ei-pidetty käyttäytyy ihan tavanomaisesti/asiallisesti, niin ei ole normaalia. Ajatella saa kukin, mitä haluaa. Sen sijaan  se, että käyttäytyy niin, että negatiiviset ajatukset näkyvät (jos niihin siis ei ole sen tyyppistä syytä, kuin että toinen käyttäytyy ilkeästi/epäkohteliaasti/muuten merkittävän omituisesti ja loukkaavasti) EI kuulu normaalin ihmisen käytöstapoihin. 

On ok olla huolissaan jos läheisellä on kumppani joka hyväksikäyttää tai on henkisesti väkivaltainen tms. Muutoin läheisten kumppanivalintoihin ei pidä puuttua. 

Vierailija
73/76 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystävän sisko on sanonut, että miesystäväni ei ikinä tule tykkäämään minun lapsista kuten hänen lapsista tykkää. Hän on moneen kertaan painokkaasti tuonut ilmi mielipiteensä siitä miten miehen pitäisi jokin asia elämässään hoitaa ja suuttunut jos olen erimieltä.

Juhlissa ryntää ensimmäisenä miehen luo ja tunkee kainaloon johon sitten jää kiehnäämään ja silittelemään. Välillä mulkoilee minua.

On sanonut, että seurassamme ei kenelläkään ole hauskaa vaan tunnelma on vaikea. Mistälie johtuisi. Samaa ongelmaa ei tunnu olevan, kun hän ei ole paikalla.

Saattaa yht'äkkiä tiuskia ja räyhätä minulle esimerkiksi jos keskustelen miehen kanssa täysin hyvässä hengessä jostain, mutta hän itse on erimieltä.

Jos ollaan samoissa illanistujaisissa hän möläyttelee ikävästi minuun liittyviä asioita ja vitsillä vähättelee ulkonäköäni.

Kuulemma pitää minusta ja on hyväksynyt meidän suhteen. Mitähän olisi jos hän ei pitäisi minusta.

Vierailija
74/76 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa draamailua tämmöiset. Ei ihme, ettei tykkää jos joka asiasta pitää saada riita.

Vierailija
75/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/76 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on yleisempää ettei veljen vaimo pidä veljen siskosta

Siihen voi olla syynsä. Jos sisko on kuten minun miehen sisko niin ei voi syyttää. Niin paljon on tullut ikävää kommenttia ja käytöstä häneltä. Toinen vaihtoehto on se, että kiehnää ja kuhertelee veljelle, kuin olisi ihastunut seksuaalisesti.

Saman kokenut.

Meidän parisuhteen yhteisistä asioista kysytään aina vain mieheni silmiä tuijottaen ja yksikössä puhuen. Ihan kuin minua ei olisi. Tätä jatkuu pitkään, kunnes vastausta kommentoidaan jollain kivalla muistolla menneestä johon en kuulu.

Tuntuu kuin olisin niin ilmaa että voisin vetää housut alas ja kukaan ei huomaisi.

Moukkia, mitä moukkia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi