Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ulosotosta ja veikkauspelin voitosta

Vierailija
01.09.2019 |

Ymmärtääkseni Veikkauksen voitoista tulee ilmoittaa ulosottomiehelle, jos myös palkasta menee tietty summa (minun tapauksessani 1/3) ulosottoon. Tietääkö kukaan kuinka suuri osuus jää itselle voitosta? Eli montako prosenttia ulosotto nappaa esim. 3000 euron voitosta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa sata prosenttia.

Vierailija
2/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pelanut tunnistautumattomana esim. kioskilla, ota voitto käteisenä äläkä ilmoita siitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti koko summa taitaisi kuulua. Ymmärrän, ettei kaikki ilmoita voitosta, mutta rehellisesti sanottuna, miten itse reagoisit, jos kaverisi olisi sinulle suuren summan velkaa, kuulisit hänen voittaneen ison summan ja hummanneen sen edes lyhentämättä velkaansa?

Vierailija
4/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa ja pelaa veikkauspelejä....

Ja sitten vielä kyselee että "pitäskö velkojaki maksella".

Tämä kyllä kiteyttää paljon... Todistaa hyvin kuinka avuttomia ihmiset ovat rahan kanssa ja köyhyys on erittäin usein itse aiheutettua.

Vierailija
5/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa 200000€ voitosta ulosmitattiin 70000€. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001204314.html

Vierailija
6/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti koko summa taitaisi kuulua. Ymmärrän, ettei kaikki ilmoita voitosta, mutta rehellisesti sanottuna, miten itse reagoisit, jos kaverisi olisi sinulle suuren summan velkaa, kuulisit hänen voittaneen ison summan ja hummanneen sen edes lyhentämättä velkaansa?

Kavereille ja sukulaisille maksaisin ilman muutta kaikki takaisin ja mahdollisimman nopeasti. Olisin päässyt helpommalla enkä olisi ulosotossa, jos olisin niellyt ylpeyteni ja pyytänyt alunperinkin lainaa sukulaiselta tai ystävältä. Mutta heille en ole senttiäkään ollut koskaan velkaa. Sen sijaan häpesin hetkellistä huonoa rahatilannettani ja otin nuorena ja tyhmänä pikavipin, josta alkoi kierre, koska erämaksut maksoin uudella vipillä. Alkuperäinen lainasumma ei ollut suuri, mutta pikavippifirmojen jättimäiset korot ja ulosottokulut on nostaneet velkasumman erittäin suureksi. En ole ottanut lainaa enää srn jälkeen eli vuosiin, ainoastaan lyhentänyt ulosottovelkaa palkastani. Minulla on maksusuunnitelma, jota noudatan. Ja ei, en pelaa Veikkauksen rahapelejä kuin harvoin. Paljon harvemmin kuin viikottain lottoava suomalainen keskimäärin. Saatan laittaa yhden rivin lottoa tai eurojackpotia pari kertaa vuodessa. -AP

Vierailija
7/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa ja pelaa veikkauspelejä....

Ja sitten vielä kyselee että "pitäskö velkojaki maksella".

Tämä kyllä kiteyttää paljon... Todistaa hyvin kuinka avuttomia ihmiset ovat rahan kanssa ja köyhyys on erittäin usein itse aiheutettua.

Velat pitää maksaa pois, totta kai. Kysyin vain mielenkiinnosta kuinka suuri osuus voittopotista rokotettaisiin. Jos summasta jäisi vain 10 e, sekin olisi kiva juttu. Ja jos koko summa menisi ulosottoon, ei haittaisi sekään, koska sehän vain lyhentäisi velkasummaani. En todellakaan pelaa Veikkauksen pelejä usein, vaan ainoastaan pari kertaa vuodessa. Se ei minunkaan talouttani romahduta. - AP

Vierailija
8/8 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se 2000e viedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme