Miksi niin monet ihmiset luulevat, että meikkiä käyttävien naisten tavoitteena olisi miellyttää jokaista vastaantulijaa?
Minulla on oma kauneusihanteeni ja siihen kuuluu olennaisen osana tarkkarajaiset silmät ja koska olen itse tosi vaalea, ei silmäni juuri erotu naamastani kun olen ilman meikkiä. Siksi käytän rajauskynää ja ripsiväriä, jolla saan silmäni esiin. Moni kuvittelee että meikkaan miellyttääkseni kaikkia muita - tämä ei pidä paikkaansa. Minulle on mm. mieheni sanoneet, että "ei sun mun takia tarvi meikata", johon vastasin että enhän minä sun takia niin teekään vaan sen takia millainen fiilis mulle tulee, kun katson meikattuja kasvojani ja voin kulkea juuri sen näköisenä ihmisten ilmoilla. Jos joku tykkää meikkauksestani, niin kiva, silloin olen tehnyt jotain mikä miellyttää muitakin. Koska meikkini on oman käteni jälki. Vähän kuin taulu, jonka olen maalannut ja joku pitää sitä kauniina. Jos joku sanoo minulle että kasvoni/tauluni eivät näytä hyvältä, on se makuasia. Jos meikatut kasvoni/maalaamani taulu hivelevät minun omaa silmääni, on se pääasia. Meikkaan siis kasvoni miellyttääkseni omaa silmääni ja tottakai on kiva, jos joku muukin ajattelee minun näyttävän hyvältä meikissäni. En kuitenkaan odota enkä edes toivo, että KAIKKI pitäisivät meikatuista kasvoistani. Tämä aloitus sai siis inspiraationsa toisesta meikkausta käsittelevästä ketjusta, jossa joku kommentoi, että me meikkaavat luulemme näyttävämme hyvältä (ilmeisesti siis KAIKKIEN mielestä), mutta tuohan olisi ihan absurdi luulo, eihän sellaista ulkonäköä/esinettä olekaan, joka ihan kaikkien esteettistä silmää miellyttäisi.
Kommentit (28)
Meikkaan itseni takia. Tulee olo että huolehdin itsestäni. Kyllä niitä luonnollisen "kauniita" Suomessa piisaa mutta se ei minua liikuta. Liekö sitten ovat kateellisia kun ihmettelevät meikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan itseni takia. Tulee olo että huolehdin itsestäni. Kyllä niitä luonnollisen "kauniita" Suomessa piisaa mutta se ei minua liikuta. Liekö sitten ovat kateellisia kun ihmettelevät meikkaamista.
Ja lisään vielä että äitiyslomalla ollessani saatoin vähän meikata vaikken poistunut kotoa. Alkoi vaan inhottaa se epäsiistit ja väsyneet kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri meikkaus on monien mielestä synonyymi sille että tavoitteena on miellyttää jokaista vastaantulijaa? Kukaan ei kuitenkaan syytä esim. Marimekon unikkomekkoon pukeutuvaa naista siitä, että tämä haluaisi miellyttää kaikkia vastaantulijoita mekkonsa avulla. Moni pitää Marimekon vaatteita kauheina kaapuina, mutta on myös niitä ihmis joiden mielestä ne kaavut ovat upeita ja heille tulee ne päällä kaunis olo. Miksi juuri meikkauksesta on tullut niin suuria tunteita nostattava asia? Miksi meikkaavaa ihmistä syyllistetään aina siitä että he kuvittelevat olevansa niin kauniita kaikkien mielestä? Miksi Marimekon kaapuun pukeutunutta ei syyllistetä siitä, että hän luulee olevansa kaunis kaikkien mielestä?
Ap
Miksi pitäisi edes tulla kaunis olo? Miksi naisen pitää tavoitella kauneutta vaatteilla tai meikeillä? Miksi miehet eivät tavoittele kauneutta?
En usko hetkeäkään että naiset meikkaavat tai laittavat vain itseään varten!
Sitä puunataan ja laitetaan jossa saa haluamaansa vastakaikua muilta ja ollaan hyväksyttyjä. Siksi niitä kalliita laukkujakin kannetaan, että muut näkee että on varaa ostaa hirveen kallis veska. Ei se design niissä ole edes aina hyvä, vaan merkki riittää viestimään haluaman viestin muille - mulla menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri meikkaus on monien mielestä synonyymi sille että tavoitteena on miellyttää jokaista vastaantulijaa? Kukaan ei kuitenkaan syytä esim. Marimekon unikkomekkoon pukeutuvaa naista siitä, että tämä haluaisi miellyttää kaikkia vastaantulijoita mekkonsa avulla. Moni pitää Marimekon vaatteita kauheina kaapuina, mutta on myös niitä ihmis joiden mielestä ne kaavut ovat upeita ja heille tulee ne päällä kaunis olo. Miksi juuri meikkauksesta on tullut niin suuria tunteita nostattava asia? Miksi meikkaavaa ihmistä syyllistetään aina siitä että he kuvittelevat olevansa niin kauniita kaikkien mielestä? Miksi Marimekon kaapuun pukeutunutta ei syyllistetä siitä, että hän luulee olevansa kaunis kaikkien mielestä?
Ap
Miksi pitäisi edes tulla kaunis olo? Miksi naisen pitää tavoitella kauneutta vaatteilla tai meikeillä? Miksi miehet eivät tavoittele kauneutta?
Sitä puunataan ja laitetaan jossa saa haluamaansa vastakaikua muilta ja ollaan hyväksyttyjä. Siksi niitä kalliita laukkujakin kannetaan, että muut näkee että on varaa ostaa hirveen kallis veska. Ei se design niissä ole edes aina hyvä, vaan merkki riittää viestimään haluaman viestin muille - mulla menee hyvin.
Kauneus nyt vaan sattuu biologisesti olemaan naisten juttu. Miehille taas miehekkyys eli komeus, karskius, rosoisuus ovat haluttuja ominaisuuksia.
Moni ei muuten sisäistänyt tuota että kirjoitin "kaikkien miellyttämistä". Haluan miellyttää niitä ihmisiä, joista itse viehätyn. Jokainen vastaantulija ei ole mielestäni kiinnostava eikä vetoava, joten minua ei kiinnosta mitä mieltä he ovat minusta. Totta kai meillä kaikilla on omia olettamuksia siitä millaisena meistä pidetään, ja moni voi ajatella meistä ihan eri tavalla. Minä pidän itsestäni meikattuna enemmän kuin meikkaamattomana. Ja todellakin myönnän, että meikkaan näyttääkseni tietynlaiselta joidenkin silmissä. Tarkoitukseni ei ole miellyttää KAIKKIA. Tuota olen hokenut koko ajan, mutta ihmiset eivät tunnu siltikään ymmärtävän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kauneus nyt vaan sattuu biologisesti olemaan naisten juttu. Miehille taas miehekkyys eli komeus, karskius, rosoisuus ovat haluttuja ominaisuuksia.
Moni ei muuten sisäistänyt tuota että kirjoitin "kaikkien miellyttämistä". Haluan miellyttää niitä ihmisiä, joista itse viehätyn. Jokainen vastaantulija ei ole mielestäni kiinnostava eikä vetoava, joten minua ei kiinnosta mitä mieltä he ovat minusta. Totta kai meillä kaikilla on omia olettamuksia siitä millaisena meistä pidetään, ja moni voi ajatella meistä ihan eri tavalla. Minä pidän itsestäni meikattuna enemmän kuin meikkaamattomana. Ja todellakin myönnän, että meikkaan näyttääkseni tietynlaiselta joidenkin silmissä. Tarkoitukseni ei ole miellyttää KAIKKIA. Tuota olen hokenut koko ajan, mutta ihmiset eivät tunnu siltikään ymmärtävän.Ap
Hyvin on naisille myyty ajatus, ja rahahan siinä taas liikkuu.
Luonnollinen oletus. Väität meikkaavasi isesi ja ihanteidesi vuoksi. Mutta huijaat itseäsi.
Jos olisit yksin autiolla saarella tai vietät kalsaripäivää yksin kotona, niin en usko, että vaivautuisit meikkaamaan.
Mutta heti kun joku tulee kylään tai lähdet ulos, meikkaat. Saadaksesi hyväksyntää muilta. Siis miellytät meikkaamalla ja lisäksi peität epävarmuutesi meikillä.
Niillä naisilla, jotka uskaltavat mennä meikittä kauppaan, on hyvä itsetunto.
Ei me muut piitata siitä oletko meikeissä vai ilman.
Miehenä on pakko todeta, että viimeisen päälle pakkeloidut naiset ovat karseita. Luonnottomia vahanukkeja. Enkä ole ainoa mies joka on tätä mieltä.
Mutta mitäpä se mulle kuuluu, kunhan itse pidätte itseänne kauniina.
Parhaimmillaan meikki on kuin kaunis vaatetus. Korostaa kantajansa hyviä puolia, häivyttää huonompia ja saa näyttämään esteettisesti miellyttävältä.
Mitä väärää siinä on? Ei niin mitään!