Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet ihmiset luulevat, että meikkiä käyttävien naisten tavoitteena olisi miellyttää jokaista vastaantulijaa?

Vierailija
01.09.2019 |

Minulla on oma kauneusihanteeni ja siihen kuuluu olennaisen osana tarkkarajaiset silmät ja koska olen itse tosi vaalea, ei silmäni juuri erotu naamastani kun olen ilman meikkiä. Siksi käytän rajauskynää ja ripsiväriä, jolla saan silmäni esiin. Moni kuvittelee että meikkaan miellyttääkseni kaikkia muita - tämä ei pidä paikkaansa. Minulle on mm. mieheni sanoneet, että "ei sun mun takia tarvi meikata", johon vastasin että enhän minä sun takia niin teekään vaan sen takia millainen fiilis mulle tulee, kun katson meikattuja kasvojani ja voin kulkea juuri sen näköisenä ihmisten ilmoilla. Jos joku tykkää meikkauksestani, niin kiva, silloin olen tehnyt jotain mikä miellyttää muitakin. Koska meikkini on oman käteni jälki. Vähän kuin taulu, jonka olen maalannut ja joku pitää sitä kauniina. Jos joku sanoo minulle että kasvoni/tauluni eivät näytä hyvältä, on se makuasia. Jos meikatut kasvoni/maalaamani taulu hivelevät minun omaa silmääni, on se pääasia. Meikkaan siis kasvoni miellyttääkseni omaa silmääni ja tottakai on kiva, jos joku muukin ajattelee minun näyttävän hyvältä meikissäni. En kuitenkaan odota enkä edes toivo, että KAIKKI pitäisivät meikatuista kasvoistani. Tämä aloitus sai siis inspiraationsa toisesta meikkausta käsittelevästä ketjusta, jossa joku kommentoi, että me meikkaavat luulemme näyttävämme hyvältä (ilmeisesti siis KAIKKIEN mielestä), mutta tuohan olisi ihan absurdi luulo, eihän sellaista ulkonäköä/esinettä olekaan, joka ihan kaikkien esteettistä silmää miellyttäisi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihminen itseään tuijottelee, joten vaikka mitä muuta väität, pääpaino meikkaamisella on kyllä se, että tahdot että muut näkevät sinun naamasi tietynlaisena.

Se, että väität sinulle tulevan hyvä olo tulee juuri siksi, että näytät MUIDEN silmissä paremmalta.vai tuijotteletko peilistä koko ajan.

Vierailija
2/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan omax ilox ja narsismix mä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri meikkaus on monien mielestä synonyymi sille että tavoitteena on miellyttää jokaista vastaantulijaa? Kukaan ei kuitenkaan syytä esim. Marimekon unikkomekkoon pukeutuvaa naista siitä, että tämä haluaisi miellyttää kaikkia vastaantulijoita mekkonsa avulla. Moni pitää Marimekon vaatteita kauheina kaapuina, mutta on myös niitä ihmis joiden mielestä ne kaavut ovat upeita ja heille tulee ne päällä kaunis olo. Miksi juuri meikkauksesta on tullut niin suuria tunteita nostattava asia? Miksi meikkaavaa ihmistä syyllistetään aina siitä että he kuvittelevat olevansa niin kauniita kaikkien mielestä? Miksi Marimekon kaapuun pukeutunutta ei syyllistetä siitä, että hän luulee olevansa kaunis kaikkien mielestä?

Ap

Vierailija
4/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä oikeasti väliä, mitä mieltä muut ovat? IHmisillä on monenlaisia hassutuksia ja oletuksia mielessään ja jossa uskovat olevansa oikeassa. 

5/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleensä ne "haluan näyttää omalta itseltäni vain itseni takia" eivät sitten kuitenkaan koe tarvetta näyttää omalta itseltään metsäretkillä, mökillä, kotona siivouspäivänä jne.

Vierailija
6/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva ihminen itseään tuijottelee, joten vaikka mitä muuta väität, pääpaino meikkaamisella on kyllä se, että tahdot että muut näkevät sinun naamasi tietynlaisena.

Se, että väität sinulle tulevan hyvä olo tulee juuri siksi, että näytät MUIDEN silmissä paremmalta.vai tuijotteletko peilistä koko ajan.

Enhän minä kieltänytkään etteikö tulisi kiva fiilis jos joku tykkää meikatuista kasvoistani! Minähän mainitsin että se hyvä fiilis tulee kun katson meikattuja kasvojani peilistä esim. meikkauksen jälkeen, vaatteita sovittaessani, käsiä pestessäni jne. Vai väitätkö sinä ettet itse katso kasvojasi sovittaessasi vaatteita tai pestessäsi käsiä lavuaarissa, jonka yllä on peili? Ja kun katson peilistä itseäni, näky on miellyttävä. On kiva kulkea ihmisten ilmoilla kun tietää näyttävänsä omaan silmään hyvältä. En minä kieltänyt ettei siitä tulisi hyvä fiilis, kun joku pitää meikatuista kasvoistani.

Ap

Vierailija
7/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveletkö koko ajan peili mukana?

Vierailija
8/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin meikkaan siksi, että olisin miellyttävämmän näköinen jokaisen vastaantulijankin silmään. Kuka sitten katsookin. En sinänsä ajattele kerääväni katseita, mutta jos joku sattuu vilkaisemaan, niin näkee jotain hyvää. 

Eli ei niin kaukaa haettu ajatus. 

Ihan kevyesti arkioloissa meikkaan, mutta kyllä kasvot ovat vain kivemman näköiset näin. Ei siitä mihinkään pääse. 

Nämä "meikkaan omaksi ilokseni" -jutut saa mennä romukoppaan. Perimmäinen ajatus on aina olla hyvännäköinen toisten silmissä. 

Vierailija
9/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaunis nainen ja voin rehellisesti myöntää meikkaavani, että korostan vielä lisää kauniita piirteitäni. Tavallaan meikkaan itseäni varten, koska pidän niistä katseista, joita saan kun liikun ulkona. Mutta jos olen yksin keskellä korpea, niin ei tulisi mielenkään meikata. Että miten sen nyt ottaa, itseäni varten joo, mutta myös muita varten. Ei minulla ole tarvetta selitellä että ihan sama miltä muut ajattelee minun näyttävän, koska ei se ole ihan sama. Muista en tiedä mutta itse ajattelen näin, enkä häpeä sitä myöntää..

Vierailija
10/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä meikkaan sen takia, että näyttäisin paremmalta/siistimmältä/huolitellummalta muiden ihmisten silmissä. En halua "miellyttää jokaista vastaantulijaa" vaan on itselläkin parempi  mieli, kun on huolitellumman näköinen muiden silmissä. Ja ei, kaikki eivät minua vahtaa, sitä en kuvittele.

Mineraalimeikkipohjaa käytän kyllä myös sen takia, kun kasvot tulee niin nopsaan inhan rasvaisiksi ja se tuntuu täosi ällöltä.

Vierailija
11/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri meikkaus on monien mielestä synonyymi sille että tavoitteena on miellyttää jokaista vastaantulijaa? Kukaan ei kuitenkaan syytä esim. Marimekon unikkomekkoon pukeutuvaa naista siitä, että tämä haluaisi miellyttää kaikkia vastaantulijoita mekkonsa avulla. Moni pitää Marimekon vaatteita kauheina kaapuina, mutta on myös niitä ihmis joiden mielestä ne kaavut ovat upeita ja heille tulee ne päällä kaunis olo. Miksi juuri meikkauksesta on tullut niin suuria tunteita nostattava asia? Miksi meikkaavaa ihmistä syyllistetään aina siitä että he kuvittelevat olevansa niin kauniita kaikkien mielestä? Miksi Marimekon kaapuun pukeutunutta ei syyllistetä siitä, että hän luulee olevansa kaunis kaikkien mielestä?

Ap

Koska sem kaavun näkee koko ajan itsekin, toisin kuin oman naamansa.

Vierailija
12/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen oletus että muut ihmiset tuijottelee ja välittää toisen naamasta. Ei ne välitä.

Vierailija
13/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te meikkaamattomatkaan kai osta esim. laukkuja tai kenkiä sen mukaan että uskotte jokaisen pitävän laukuistanne ja kengistänne? Vaan valitsette ne oman makunne mukaan ja jos joku niistä tykkää, tulee teille varmaan ihan hyvä fiilis? En silti usko että jos kukaan ei kehu kenkiänne, masentuisitte ja heittäisitte ne roskiin? Sama pätee meikin käyttöön. Minä meikkaan koska siitä tulee kaunis olo, enkä minä pidä itseäni rumana vaikka kukaan ei katsoisikaan minuun päin tai kehuisi kasvojani, mutta jos kehuisi niin tottakai tulisi hyvä fiilis. En ymmärrä miksi on niin vaikea ymmärtää, että me kaikki ilmaisemme tyylillämme omia ihanteitamme ja makuamme ja jos JOKU meistä viehättyy, niin SE on kiva juttu. Se olisi aika surullista jos tavoitteena olisi miellyttää jokaista vastaantulijaa. Eihän siinä olisi edes mitään erityistä enää, jos joku pitäisi meidän ulkonäöstämme, jos ihan kaikki muutkin pitäisivät. Kässäättekö?

Ap

Vierailija
14/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko täysin tiedostamaton omasta olemuksestasi jos et näe sitä koko ajan?

Vierailija
15/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko täysin tiedostamaton omasta olemuksestasi jos et näe sitä koko ajan?

Eipä sitä pahemmin tule ajateltua.

Vierailija
16/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai näkee vai? Sinäkö siis sovitat vaatekaupassa vaatteita katsomatta peiliin?

Vierailija
17/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai näkee vai? Sinäkö siis sovitat vaatekaupassa vaatteita katsomatta peiliin?

Joo, ostan vaatteet yleensä kirpparilta, eipä niitä tule soviteltua.

Vierailija
18/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Koska yleensä ne "haluan näyttää omalta itseltäni vain itseni takia" eivät sitten kuitenkaan koe tarvetta näyttää omalta itseltään metsäretkillä, mökillä, kotona siivouspäivänä jne.

No nuo ihmiset pelkäävät myöntää olevansa normaaleja. Nimittäin on täysin luonnollista ihmiselle haluta näyttää muiden silmissä joltain sellaiselta mikä vastaa omia ihanteita. Siinä ei ole mitään väärää. Moni vain luulee niin.

Ap

Vierailija
19/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin meikkaan siksi, että olisin miellyttävämmän näköinen jokaisen vastaantulijankin silmään. Kuka sitten katsookin. En sinänsä ajattele kerääväni katseita, mutta jos joku sattuu vilkaisemaan, niin näkee jotain hyvää. 

Eli ei niin kaukaa haettu ajatus. 

Ihan kevyesti arkioloissa meikkaan, mutta kyllä kasvot ovat vain kivemman näköiset näin. Ei siitä mihinkään pääse. 

Nämä "meikkaan omaksi ilokseni" -jutut saa mennä romukoppaan. Perimmäinen ajatus on aina olla hyvännäköinen toisten silmissä. 

Tottakai meikkaamme näyttääksemme hyvältä toisten silmissä, mutta ei se tarkoita että kuvittelisimme KAIKKIEN pitävän ulkonäöstämme. Se oli koko aloituksen pointti.

Ap

Vierailija
20/28 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maskuliinisena lesbona on joskus vaikeaa, kun meikkaamattomuuteni tulkitaan usein siten, että vastustan meikkaamista yleensäkin. Itselleni se ei sovi, mutta kyllähän meikki naista kaunistaa. Toki kenenkään ei tarvitse meikata minua miellyttääkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi