Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Keskeytetty yhdyntä" on toiminut pari vuotta, pitääkö sittenkin huolestua omasta hedelmällisyydestä?

Vierailija
31.08.2019 |

Oon vakavassa suhteessa johon voisi lapsi myös tulla jos on tullakseen. Ehkäisynä on yhdynnän keskeytys, eli mies vetää ulos ja hommat menee reisille.

Nyt aloin vähän miettimään, että millä todennäköisyydellä keskeytetty yhdyntä toimii parin vuoden ajan, kun seksiä on useasti viikossa. Vai onko "ehkäisy" sittenkin mun tai miehen hedelmättömyys?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miehelläni on aina ollut ehkäisynä keskeytetty yhdyntä + varmat päivät... Mutta kun lasta alettiin yrittää, niin kertalaakista onnistui.

Vierailija
2/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä toimii ehkäisynä niissä tapauksissa, että virtsaputkessa ei ole siemennestettä aiemman laukeamisen jäljiltä. Jos virtsaputkessa on siemennesteen jäämiä, ne tulevat sitten touhutippojen mukana ulos. Pitää tietenkin olla myös naisen kannalta otollinen aika tulla raskaaksi. Mun mielestä se oli kuitenkin niin, että itsessään touhutipat eivät voi siemennestettä sisältää, ainoastaan niitä jäämiä.§

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes 18 vuoden liitto ja 2 suunniteltua lasta. Mies otti vasektomian tänä keväänä, siihen asti käytettiin keskeytettyä yhdyntää. Ja raskaaksi tulin molemmilla kerroilla toisesta kierrosta. :)

Vierailija
4/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytimme mieheni kanssa keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona pari vuotta (myös aiemmissa pitkissä suhteissani tämä oli ehkäisykeino, koska hormonaalinen ehkäisy ei sopinut minulle), ja kun aloimme yrittää lasta niin tärppäsi ekalla kerralla. Olen nyt seitsemännellä kuulla raskaana. Mietin ihan samoja asioita kuin sinäkin vielä alkaessamme yrittää, mutta tuskin teidänkään kohdallanne kyse on hedelmättömyydestä. :) Yllättävän hyvin tuo toimii ehkäisynä kunhan mies vain osaa hommansa. 

Vierailija
5/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolestuisi. Vuosia toimi keskeytetty ja biologinen lapsi saatiin ilman mitään hoitoja.

Vierailija
6/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokeiltiin ennen pillereitä 20+ keskeytettyä jonkin aikaa. Yhdet kuukautiset olivat kivuliaat ja epätavallisen veriset. Olivat epäsäännölliset muutenkin niin en osannut epäillä. Sen jälkeen pillerit. Raskaaksi en yrittänyt.

Myöhemmin eri mies jonka kanssa lapset. Paljastui PCO jonka täytyi olla jo tuolloin. Oliko keskenmeno tuolloin, ken tietää.

Vierailija
7/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miehelläni on aina ollut ehkäisynä keskeytetty yhdyntä + varmat päivät... Mutta kun lasta alettiin yrittää, niin kertalaakista onnistui.

Meillä oli sama juttu, käytettiin keskeytettyä yhdyntää ja ”varmoina päivinä” ei edes keskeytetty, hyvin toimi ehkäisykeinona. Itsekin epäilin, että onkohan jompikumpi tai molemmat hedelmättömiä, mutta sitten tasan kerran mies laukesi sisään joskus oletetun ovulaation aikoihin ja tässä sitä ollaan raskaana (toivotusti).

Vierailija
8/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin huijaus, jonka olen kokenut, on se, että milloin vain voi tulla raskaaksi. Vaikuttaa siltä, että ei kyllä voi. Pitää olla hedelmöittyminen mahdollisimman lähellä ovulaatiopäivää.

Vierailija
9/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ollut keskeytetty käytössä. Kolme lasta, ensimmäinen ekasta yrityksestä, toinen tokasta yrityksestä, kolmas kun mies laukesi vahingossa sisään (olisin halunnut isommam ikäeron). Neljäs saa vielä tulla, joten keskeytykseen luottaen mennään. Sen verran varman päälle kyllä pelataan, ettei tule ikinä sisään ilman kumia, ei edes "varmoina päivinä".

Vierailija
10/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi monta vuotta. Minulla säännöllinen kierto ja kumia käytettiin välillä varsinkin ovulaation aikaan. Muuten ei mies tullut sisään. Sitten kun päätettiin tehdä lapsi, tulin raskaaksi heti ensimmäisen kierron aikana.

Mietin kyllä itsekin muutaman kerran että onkohan ongelmia raskaaksi tulon kanssa mutta näköjään ei näin ollut. :)

Vierailija
11/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin huijaus, jonka olen kokenut, on se, että milloin vain voi tulla raskaaksi. Vaikuttaa siltä, että ei kyllä voi. Pitää olla hedelmöittyminen mahdollisimman lähellä ovulaatiopäivää.

Niin siis se hedelmöittyminen ei voi tapahtua kuin silloin, kun munasolu irtoaa.

Vierailija
12/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskeytetty toimi 10v. Kun haluttiin kolmas lapsi, tärppäsi ekasta kierrosta. Mä en usko, että oikein tehty keskeytetty yhdyntä raskautta saisi aikaiseksi. Mies töppää jotenkin, jos näin käy..

Vierailija
13/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Siittiöt säilyvät noin viikon naisen sisällä elossa, koko ajan vähentyen. Jos kuukautiskierto on säännöllinen, kaiken järjen mukaan vain tiettyinä päivinä voi tulla raskaaksi (ja vielä silloinkin on mahdollisuus mennä kesken jo ennen menkkojen alkua). 

Vierailija
14/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta ehkäistiin varmoilla päivillä eikä edes keskeytetty.

Sitten kun haluttiin vauva, ensimmäisestä kierrosta tuli. Toki, meillä kaikki muutkin tullut heti kun alettu yrittämään.

Vierailija
15/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villen kanssa ollaan duunattu jo pitkään ihan coitus intillä ja raskaaksi ei olla tultu.

Vierailija
16/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi useita vuosia keskeytetty. Sitten ruvettiin olemaan vähän höveleitä ja välillä mies tuli sisälle ja raskaaksi sitten tulin ja tämä lapsi pidettiin. Tuskin olisin tullut raskaaksi jos oltais aina keskeytetty. Nykyään on kumi käytössä.

Vierailija
17/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

-ap

Vierailija
18/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty toimi siihen asti, kunnes keskeytys myöhästyi kerran. Siis -yhden- -ainoan- -kerran-.

Vierailija
19/26 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeytetty yhdyntä toimii ehkäisynä niissä tapauksissa, että virtsaputkessa ei ole siemennestettä aiemman laukeamisen jäljiltä. Jos virtsaputkessa on siemennesteen jäämiä, ne tulevat sitten touhutippojen mukana ulos. Pitää tietenkin olla myös naisen kannalta otollinen aika tulla raskaaksi. Mun mielestä se oli kuitenkin niin, että itsessään touhutipat eivät voi siemennestettä sisältää, ainoastaan niitä jäämiä.§

Miten tää käytännössä toimii? Huuhtooko virtsa ne siittiöjäämät pois?

Vierailija
20/26 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminhan tuo hedelmällisyys säilyy keskeytetyllä yhdynnällä kuin hormoniehkäisyillä. Sinuna en pelkäisi turhia, jos et ole niihin ikinä koskenut. Tokikaan keskeytetty yhdyntä ei ole niin varma ehkäisykeino, mutta jos tarkoituksena on vain pääasiassa lykätä lapsen saantia eikä estää sitä täysin niin en näe ongelmaa.