Jos olisit Postilla töissä, ja palkka laskisi 30%, irtisanoutuisitko?
Kommentit (92)
Jos bruttoliksa olisi jotain 2200e, ja siitä uhattaisiin ottaa 30% pois, niin tekisin kyllä kaikkeni, että saisin potkut ja pääsisin vanhan liksan perusteiselle ansiosidonnaiselle.
Ansiosidonnaisen ja uuden, alemman liksan ero efektiivisen tuntiliksan osalta taitaa jäädä reiluun euroon... ei mitään järkeä jatkaa, ja toivottavasti postilaisetkin tämän tajuavat.
Vielä kun nykyään saa kai edelleen tienata sen 300e/kk ilman vaikutusta ansisidonnaiseen, niin käymällä kiireapulaisena jossain 3pv/kk saa saman rahan kuin jatkamalla postin palveluksessa täysiaikaisena.
Varmasti eroaisin, ihan periaatteesta.
en eroaisi, mutta en tekisi mitään ja valittaisin vaivojani koko ajan.
En irtisanoutuisi mutta tekisin työni 30% hitaammin/huonommin.
Se työ on muutenki rankkaa ja paljon pitää kulkea.. parempi että pitäis pikkuporukan töissä kunnon palkoilla.
Ite oon joskus ollut ilmaislehtiä jakamassa, vähän turhan paljon piti portaita mennä ylös alas 😅😂
Kyllä. Olen perinyt satoja tuhansia ja mieheni on kovapalkkainen. Töissä olen ollut lähinnä siksi että saan rutiinia elämään. Kiristykseen/vidduiluun en kuitenkaan suostuisi, vaan aloittaisin ennenaikaisen eläkkeeni etukäteen.
Todellaki, todellaki todellaki!
- Y. Hinaaja.
Tulee mieleen Nokian tehtaan sulkeminen Salossa. Työntekijät jatkoi duuneja tunnollisesti kun koirat vaikka oli tiedossa että ne irtisanotaan :D
Irtisanoutuisin ehdottomasti. Etsisin muita töitä.
HAH HAH HAH.
Saa nähdä kaunanko kestää että paska alkaa sinkoilemaan postin pääkonttorilla.
Perheen ainoana aikuisena ja asuntovelkaisena en voinut irtisanoutua vaikka olen kokenut tuon saman 30 % palkanalennuksen. Hyvä kaikille teille joilla on isotuloinen puoliso ja siten mahdollisuus sanoutua irti.
Ei niitä uusia töitä niin vaan mistään oteta.
En, sillä muilla lähetysten jakelufirmoilla palkka ei ole ainakaan yhtään sen parempi kuin tuo alennettu palkka.
Postin työntekijät ovat tähän asti eläneet lintukodossa missä hyvin yksinkertaisista työtehtävistä on maksettu epätavallisen paljon. Vrt. vastaava tapaus eli paperitehtaiden siivoojat jotka myös tapasivat olla erittäin hyväpalkkaisia.
Olisin saikulla niin kauan että saisin muita töitä. Kuka helvetti jatkaisi tossa tilanteessa töitä entiseen tapaan?
Vierailija kirjoitti:
En, sillä muilla lähetysten jakelufirmoilla palkka ei ole ainakaan yhtään sen parempi kuin tuo alennettu palkka.
Postin työntekijät ovat tähän asti eläneet lintukodossa missä hyvin yksinkertaisista työtehtävistä on maksettu epätavallisen paljon. Vrt. vastaava tapaus eli paperitehtaiden siivoojat jotka myös tapasivat olla erittäin hyväpalkkaisia.
Höpöhöpö, epätavallisen paljon? Ei Postin palkat ole suuria olleet. Paitsi sillä johtajalla.
Onko työttömyyskorvaus sitten parempi?