Syy miksi en tahdo lisääntyä
Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyshullu vauhdissa riehumassa.
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?Minun verorahoillani ei hulluille makseta kallista leikkausta turhaan. Kyllä jämpti on näin.
Entäs jos tulee pahat repeämät? Onko niidenkin korjaaminen hullua ja turhaa? Rahaa siihenkin menee.
Ne korjataan pienin kustannuksin ja niitä tulee todella harvalle!
Niitä tulee kyllä useammalle kuin uskoisikaan ja niitä ei läheskään aina korjata. T. 3.asteen repeämä, repesi sulkijalihakseen asti ja sulkija vahingoittui, jäi vaivoja, ei korjata.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen miehen, joka jätti ensimmäisen vaimonsa, koska tämä ei saanut/halunnut lapsia. Meni uudestaan naimisiin ja sai kaksi lasta. Erittäin lapsirakas ja hyvä isä onkin. Kertoi kerran, että ei kadu, nyt elämä on hyvää ja sitä mitä elämältä haluaa. Ekalla naisella ei ole vieläkään lapsia.
Ihanaa. Tässä voittivat kaikki: nainen, joka ei halua synnyttää, mies joka halusi isäksi ja nainen joka halusi synnyttää. jopa kahdesti.
Pitäisikö minun mummoni, joka teki pitkän ja raskaan työn pienviljelijän emäntänä, synnytti kotona kahdeksan lasta ( kaksi kuoli kurkkumätään), nyt saa eläkettä alle 700 euroa, josta maksaa veroja, pitäisikö hänen maksaa lisää veroja, jotta synnytyspelkoiset saisivat sektion vaan pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?Minun verorahoillani ei hulluille makseta kallista leikkausta turhaan. Kyllä jämpti on näin.
Entäs jos tulee pahat repeämät? Onko niidenkin korjaaminen hullua ja turhaa? Rahaa siihenkin menee.
Niitä tulee kyllä useammalle kuin uskoisikaan ja niitä ei läheskään aina korjata. T. 3.asteen repeämä, repesi sulkijalihakseen asti ja sulkija vahingoittui, jäi vaivoja, ei korjata.
Minulle jäi sektiosta 40 senttinen kutiseva ja koholla oleva poikittaishaava lonkasta lonkkaan. Ei korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?
Sveitsi, Yhdysvallat...
Kyllä Suomessakin saa, jos maksaa itse! Synnyttäminen on törkeän kallista USA:ssa.
Eikös niitä veroja siksi makseta?
Naiset maksaa kolmasosan veroista...
Naiset synnyttävät 100% veronmaksajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. "Kuoleman riski on sektiossa suurempi", no mitä sitten? Aikuinen ihminen saa kyllä valita itselleen vaikka 100% riskin jos haluaa. Olisin paljon tyytyväisempi jos oikea syy eli raha tuotaisiin rehellisesti esille.
Mikä estää? Sen kun maksat omasta pussistasi...
Samaan aikaan kannustetaan synnytystalkoisiin, mutta ei olla valmiita tekemään mitään sen eteen että asiasta tulisi edes siedettävä. Kehitysapuun syydetään miljoonia, mutta edelleen naisen tulisi kärsiä sietämätöntä kipua synnyttäessä, vaikka vaihtoehtojakin on. Mielestäni se on silloin valtion asia kustantaa, jos niitä veronmaksajia halutaan lisää. Afrikasta niitä ei saa ja sinne on rahaa antaa, niin nyt pitäisi Herra Rinteen tehdä päätöksiä.
Mä oon synnyttänyt kaksi kertaa eikä mitään isompaa kipua ollut. Siinä on katsos niin hyvät kipulääkkeet että melkein voi nukkua ponnistukseen asti.
Mutta oot päättänyt että sietämätön kipu on, niin pidä linjasi.Ei ole kyse pelkästä kivusta, vaan itsemääräämisoikeudesta. Lukisit aloituksen ja ulise vasta sitten.
Jos maksat kaiken, voit ostaa palvelun vaikka Ranskassa, muuten saat sen minkä kaikki muutkin. Itsemääräämisoikeus ei voi olla etuilua! Ja sinähän määräät itse, ettet tule raskaaksi.
Perussettiin kuuluu normisynnytys. Lisämaksulla voit saada muuta. Kuten matkoillakin, perushotelliyö tai luksussviitti, mutta omalla rahalla.
Sain lapseni EU-maassa, jossa sektio oli täysin ilmainen (ei edes mitään poliklinikkamaksuja) ja valinnanvapaus oli äidillä. Täällä ei ole läheskään Suomen kaltaista sosiaaliturvaa eikä muitakaan etuja, mutta jopa täällä priorisoidaan niitä verorahoja ENSIsijaisesti naisten synnytyksiin ja ylipäätään naisen hoitoon synnytysta ennen/aikana/jälkeen. Yllättävän monen naisen mielestä Suomessa nainen ei ole sen arvoinen, että esimerkiksi synnytystapaan tulisi investoida. En tule ikinä ymmärtämään tällaista asennetta, mielestäni mikään ei ole tärkeämpää kuin lapsensaanti - sitten voidaan katsoa muita kustannuksia, mitä verorahoilla katetaan.
Jokatapauksessa, Sektion tulee olla täysin naisen oma päätös. Minä valitsin sektion eikä syyt kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja miehelleni. En voisi olla tyytyväisempi omaan täysin kivuttomaan tapaan saada lapsi ja todella nopeaan toipumiseen. Joillainhan voi olla kipuja siinä haavassa tai ei pääse liikkeelle, mutta itselläni ei ollut mitään tällaisia ongelmia. Sain äitiydelleni juuri sellaisen alun kuin toivoinkin.
Mua ei toi synnytys asia niinkään hierrä vaikka totta sekin on, mutta se hyysäys miten lapsi pitää kasvattaa juuri niinkuin neuvolassa joku, hyvässä lykyssä lapseton 20v tyttö kertoo! Koska hän on lukenut kirjasta, että pitää syödä 5 krt päivässä ja rasvatonta maitoa ja ulkona on käytävä joka päivä ja vapaakasvatus on saa.tanasta. Jos myönnät ettet noudata näitä niin lasu, vaikka lapset voisivat hyvin ja menestyisivät koulussa sekä käyttäytyisivät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietysri halpaa, kun ei korjata ollenkaan.
Ja ne ketkä valittaa, ettei "heidän" verorahojaan sektihoihin käytetyä. Olette oikeassa, se pieni 1-5% maksaa sen 90% veroista Suomessakin. Te ette todellakaan ole omilla veroillanne maksaneet kenenkään muiden leikkauksia ettekä muitakaan etuja - ette edes omianne. Olisi muutenkin vähintäänkin tervettä arvostaa naisia sen verran korkealle, että mullle naisille sallii myös käytettävän valtion rahoja vaikka itse valitsee toisin.
Synnyttäminen on hieno kokemus. Suosittelen. Ei kannata etukäteen murehtia mitään, ettei joudu murehtimaan 1-2 kertaa turhaan.
Miinä aina ihmettelen noita jotka sanoo että sektio on "täysin kivuton" tapa hoitaa synnytys. En ole sektiossa ollut, vaan alateitse 2 lastani synnyttänyt, mutta muutaman kerran kyllä muissa leikkauksissa, ja paraneminen on aina ollut erittäin kivuliasta ja kipulääkkeitä on pihtailtu. Vaikea uskoa että iso vatsan alueen avoleikkaus yhtäkkiä olisi täysin kivuton toipumisvaiheessa, kun ei mikään muukaan leikkaus ole.
Vierailija kirjoitti:
Miinä aina ihmettelen noita jotka sanoo että sektio on "täysin kivuton" tapa hoitaa synnytys. En ole sektiossa ollut, vaan alateitse 2 lastani synnyttänyt, mutta muutaman kerran kyllä muissa leikkauksissa, ja paraneminen on aina ollut erittäin kivuliasta ja kipulääkkeitä on pihtailtu. Vaikea uskoa että iso vatsan alueen avoleikkaus yhtäkkiä olisi täysin kivuton toipumisvaiheessa, kun ei mikään muukaan leikkaus ole.
9
Minä synnytin ensimmäisen alateitse ja toivuin nopeasti. Toinen oli sektio. Kaksi viikkoa sairaalassa, 35-senttinen ruma arpi, joka kinnaa ja kutittaa vieläkin 20 vuotta sektioista. Toipuminen kesti yli puoli vuotta, en jaksanut hoitaa vauvaa, verta oli mennyt paljon. Virtsarakkoa raapaistiin ja se oireilee vieläkin. Kiinnikkeet haittaavat ja arpi on ruma. Ei parane koskaan.
Tärkeintä on valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus.
Kivuliaita ja vaikeita löytyy molemmista tavoista, samoin hyvin sujuneita.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus.
Kivuliaita ja vaikeita löytyy molemmista tavoista, samoin hyvin sujuneita.
Niin, valinta on joko ei raskautta tai raskaus ja synnytys, joka on alateitse jollei tule pakottavaa tarvetta sektiolle. Itsemääräämisoikeus ei voi mennä toisten piikkiin!
Ap. Pyri eduskuntaan, perusta puolue, jakakaa verorahat uudestaan. Toimi, jos asia on sinulle niin tärkeä. Täällä meuhkaamalla et saa mitään aikaan! Tuskin kyllä saat kannatusta, teitä sektiohalukkaita ei ole kuin muutamia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?
" siunaa " – 😆😆😆😆😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" siunaa " – 😆😆😆😆😆😆😆😆
Todella älykästä argumentointia, oikein kuvakirjoituksella! Pitäisikö mennä uudestaan peruskouluun?
No niin AP. Mitä konkreettista olet tehnyt asiasi eteen? Missä aloitteet? Missä kirjoitetaan puoluehakemus? Jäsenkirjat? Mitä teet? Toimi nainen äläkä natkuta!
Vihaan ihmisiä, maailma on ällöttävä paikka, kaiken maailman per.sut ja Trumpparit rällästää.