Syy miksi en tahdo lisääntyä
Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. "Kuoleman riski on sektiossa suurempi", no mitä sitten? Aikuinen ihminen saa kyllä valita itselleen vaikka 100% riskin jos haluaa. Olisin paljon tyytyväisempi jos oikea syy eli raha tuotaisiin rehellisesti esille.
Mikä estää? Sen kun maksat omasta pussistasi...
Samaan aikaan kannustetaan synnytystalkoisiin, mutta ei olla valmiita tekemään mitään sen eteen että asiasta tulisi edes siedettävä. Kehitysapuun syydetään miljoonia, mutta edelleen naisen tulisi kärsiä sietämätöntä kipua synnyttäessä, vaikka vaihtoehtojakin on. Mielestäni se on silloin valtion asia kustantaa, jos niitä veronmaksajia halutaan lisää. Afrikasta niitä ei saa ja sinne on rahaa antaa, niin nyt pitäisi Herra Rinteen tehdä päätöksiä.
Mä oon synnyttänyt kaksi kertaa eikä mitään isompaa kipua ollut. Siinä on katsos niin hyvät kipulääkkeet että melkein voi nukkua ponnistukseen asti.
Mutta oot päättänyt että sietämätön kipu on, niin pidä linjasi.
Ei ole kyse pelkästä kivusta, vaan itsemääräämisoikeudesta. Lukisit aloituksen ja ulise vasta sitten.
Surullista luettavaa. Naiset vastustavat sitä, että saisivat itse määrätä vartalostaan. Vain Suomessa voidaan suhtautua näin negatiivisesti sektioon.
Asuessani Yhdysvalloissa, sektioon kannustettiin. Lääkärit puhuivat avoimesti alatie synnytyksen mahdollisista riskeistä.
Päädyin sektioon enkä ole katunut päivääkään.
Eikä poika ole edes sairastellut paljoa elämänsä aikana, vaikka tätä käytetään tekosyynä Suomessa kun halutaan pelotella sektion riskeistä.
Suorastaan keskiaikaista, että naisella ei vieläkään ole Suomessa täyttä itsemääräämisoikeutta.
Toivon lakiin muutosta pian, vaikka en enempää lapsia tahdokkaan.
Minä tunnen miehen, joka jätti ensimmäisen vaimonsa, koska tämä ei saanut/halunnut lapsia. Meni uudestaan naimisiin ja sai kaksi lasta. Erittäin lapsirakas ja hyvä isä onkin. Kertoi kerran, että ei kadu, nyt elämä on hyvää ja sitä mitä elämältä haluaa. Ekalla naisella ei ole vieläkään lapsia.
Alatiesynnytyshullu vauhdissa riehumassa.
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?
#synnytyslakko kunnes saadaan tähänkin asiaan tolkku ja naisille oikeudet päättää itse pimperostaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?
Minun verorahoillani ei hulluille makseta kallista leikkausta turhaan. Kyllä jämpti on näin.
Vierailija kirjoitti:
Surullista luettavaa. Naiset vastustavat sitä, että saisivat itse määrätä vartalostaan. Vain Suomessa voidaan suhtautua näin negatiivisesti sektioon.
Asuessani Yhdysvalloissa, sektioon kannustettiin. Lääkärit puhuivat avoimesti alatie synnytyksen mahdollisista riskeistä.
Päädyin sektioon enkä ole katunut päivääkään.
Eikä poika ole edes sairastellut paljoa elämänsä aikana, vaikka tätä käytetään tekosyynä Suomessa kun halutaan pelotella sektion riskeistä.
Suorastaan keskiaikaista, että naisella ei vieläkään ole Suomessa täyttä itsemääräämisoikeutta.
Toivon lakiin muutosta pian, vaikka en enempää lapsia tahdokkaan.
Suomessa kaikki veronmaksajat maksavat leikkauksen, Yhdysvalloissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?Minun verorahoillani ei hulluille makseta kallista leikkausta turhaan. Kyllä jämpti on näin.
Entäs jos tulee pahat repeämät? Onko niidenkin korjaaminen hullua ja turhaa? Rahaa siihenkin menee.
Haluatteko maksaa enemmän veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on teiltä pois jos joku muu tahtoo sektion? Kertokaa miksi olette noin tuomitsevia?Minun verorahoillani ei hulluille makseta kallista leikkausta turhaan. Kyllä jämpti on näin.
Entäs jos tulee pahat repeämät? Onko niidenkin korjaaminen hullua ja turhaa? Rahaa siihenkin menee.
Ne korjataan pienin kustannuksin ja niitä tulee todella harvalle!
Vierailija kirjoitti:
Mielummin minä sektioita veroilla kustantaisin, kuin esim kansanedustajien palkkoja ja turvabaigga bisnestä.
Jos et ole valmis synnyttämään luonnollisella tavalla niin parempi tosiaan pitää jalat yhdessä.
En oikeasti käsitä sektio-vihaa. Ette te alatie synnyttäneet ole sen parempia, vaikka niin kuvittelettekin.
Ap:n pointti oli se, että pitäisi olla vapaus valita.
Ei se ole hullua tai turhamaista, vaan sen pitäisi olla perusoikeus.
Itse sain sektion kun vetosin paniikkihäiriöön. Että synnyttäessä en pystyisi hengittämään, enkä ponnistamaan.
Inhotti joutua selittelemään, miksi en tahdo tuhota toosaani. Se ei oisi kelvannut syyksi, onneksi papereista löytyi paniikkihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaakkin näin hyvän asian puolesta!
Olen naisena tuosta sektioasiasta eri mieltä. Mua ei ainakaan nappaa ajatus siitä, että jotain huvinvuoksi tehtyjä sektioita alettaisiin kustantaa verorahoilla. Jos et pysty synnyttämään, älä synnytä. Lisääntyminen on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne korjataan pienin kustannuksin ja niitä tulee todella harvalle!
En tunne yhtäkään jolle EI Olisi tullut.
Ja kuulostaapas kauhealta tuo vähillä rahoilla korjaaminen. Minä olen niin arvokas, kuten muutkin, ettei arvoaninvoi laskea rahalla.
Kyllä niitä verorahoja riittää, vaikka muuta yritetäänkin väittää.
Hatun nosto Ap:lle. Olet rohkea nainen. Hienoa että uskallat olla tuota mieltä :)
Peukutuksista päätellen pari vihaista, pahasti revennyttä "supermammaa" purkaa omaa turhautumistaan tässä ketjussa, joka on omasta mielestäni hyvä aihe ottaa esille.
Jos tahtoo synnyttää alakautta, silloin synnyttää.
Ei se tee sinusta mitenkään parempaa äitiä.
Tuo verorahoihin vetoaminen on täyttä p*skaa. Ymmärrättekö kuinka paljon rahaa syydetään kehitysapuun ulkomaille, kansanedustajien sopeutumiseläkkeisiin, turvigsiin?
Minusta sektio julkisella puolella kaikille sen tahtoville olisi hemmetin hyvä juttu. Näytettäisiin muillekkin, että Suomi ei ole mikään takapajula enää.
Ulkomaiset ystäväni ovat ihmetelleet, olleet jopa järkyttyneitä, kun on tullut puhetta siitä ettei Suomessa vieläkään saa valita itse synnytystapaansa.
Keski-Euroopassa se on täysin normaalia. Sielä ei tulisi kuuloonkaan pakottaa äitiä synnyttämään alakautta väkisin. Sielä otetaan äiti muutenkin huomioon, nimenomaan ihmisenä, ei pelkkänä synnytyskoneena.
Kaikille ulkomaille muutto ei sovi, kuten täälä ketjussa on käsketty muuttaa Ranskaan jne. jos mielii saada sektion. Kysymys olisi siitä, että saataisiin suomeenkin inhimilliset olosuhteet mitä tulee synnyttämiseen.
Äitiys on täälä ahdistavan oloista, nöyryyttävää.
Itse harkitsen myös vasta sitten lisääntymistä, kun tuo vääryys on korjattu.
Hyvä että tästä aiheesta puhutaan!
Voi sinua raukkaa! Kärsimykseen on ilokaasua, puudutteita jne. Vaurioita tulee liikunnassa ja muuallakin jos on tullakseen. Oletpa lapsellinen.