Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaimplanttien otto

Vierailija
31.08.2019 |

Olen aina ollut pienirintainen, eikä se ole koskaan ollut minulle ongelma. Oikeastaan päinvastoin, pidän pienistä rinnoista. Ennen lasten saamista rinnat olivat kiinteät, mutta kahden lapsen ja pitkien imetysten jälkeen, rinnoista ei (yllätys, yllätys) ole juuri mitään jäljellä. Koko ei edelleenkään ole ongelma, vaan se, että rinnat ovat vain roikkuvat nahkapussit rintakehässä. Olen aika pienikokoinen ja malliltani muutenkin sellainen, ettei rasva kerry yläkroppaan, vaan reisiin ja pakaroihin.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgilla pohtimassa implanttien ottoa. Jännittää kuitenkin tehdä niin isoa päätöstä, vaikka olen asiaa jo pohtinut pari vuotta vakavasti. En ole tyytyväinen nykytilanteeseen, mutta pelkään, että mitä jos leikkauksen jälkeen rinnat ovat kuitenkin tosi isot ja kadun sitä. Nyt siis päädyttiin implantin koossa 245cc.

Saa kritisoida, polkea maan rakoon tai vaikka kannustaakin, mutta haluan vain kuulla muiden ajatuksia.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin tottuu vaikka alussa oudon isoilta tuntuvat. Mulla ollut silarit jo 25 vuotta ilman ongelmia, olen pelkästään tyytyväinen.

Eikö ne pidä kohta jo uusia? Mikä missä on käyttöikä?

Varmaan riippuu aika paljon implantista. Minulle kirurgi lupasi, että kyseistä implanttia, jota suositteli, ei tarvitse ikinä vaihtaa, jos se itsestä vain hyvältä tuntuu. Joidenkin implanttien nettisivuilla sanotaan, että kannattaa vaihtaa jo joskus 15 vuoden kuluttua.

- Ap

Kai sä ymmärrät että ne kirurgit on puolueellisia sanomaan? He myös käyttävät paljon epäsuoria ilmaisuja kuten "jos itsestäsi hyvältä tuntuu" tai "nykytutkimusten valossa" tai "sellainen on todella epätodennäköistä" tai "minun urani aikana en ole törmännyt yhteenkään tallaiseen tapaukseen" tai "nämä implantit ovat markkinoiden turvallisimmat" tai "olen tehnyt näitä leikkauksia paljon ja palaute on ollut lähinnä positiivista"....ja niin edelleen.

Vierailija
62/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin tottuu vaikka alussa oudon isoilta tuntuvat. Mulla ollut silarit jo 25 vuotta ilman ongelmia, olen pelkästään tyytyväinen.

Varmaan riippuu aika paljon implantista. Minulle kirurgi lupasi, että kyseistä implanttia, jota suositteli, ei tarvitse ikinä vaihtaa, jos se itsestä vain hyvältä tuntuu. Joidenkin implanttien nettisivuilla sanotaan, että kannattaa vaihtaa jo joskus 15 vuoden kuluttua.

- Ap

Kai sä ymmärrät että ne kirurgit on puolueellisia sanomaan? He myös käyttävät paljon epäsuoria ilmaisuja kuten "jos itsestäsi hyvältä tuntuu" tai "nykytutkimusten valossa" tai "sellainen on todella epätodennäköistä" tai "minun urani aikana en ole törmännyt yhteenkään tallaiseen tapaukseen" tai "nämä implantit ovat markkinoiden turvallisimmat" tai "olen tehnyt näitä leikkauksia paljon ja palaute on ollut lähinnä positiivista"....ja niin edelleen.

Meinaat että ne valehtelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Meinaat että ne valehtelee?

Meinaan että ne vääristelee totuutta oman edun mukaisesti. 

Esimerkiksi kirurgi joka toimii yksityisellä ja julkisella puolella puolsi ensin rintaimplanttejen vaihtoa, mutta sitten perui puheensa kun kävi ilmi että olen taipuvainen autoimmuunisairauksiin ja sanoi että implantit kannattaakin ottaa vain pois. Tätäa enne oli siis vakuutellut ettei implanteista ole mitään haittaa eivätkä ne aiheuta mitään sairauksia jne. eli kuitenkaan ei voinut seistä täysin sanojensa takana.

Vierailija
64/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Kyllä minä ihan vakavissani uskon, että suurin osa näistä suomalaisista pitkän linjan plastiikkakirurgeista on oikeasti ammattitaitoisia. Ammattitaitoon kuuluu se, että ollaan rehellisiä. Eihän ne voi sanoa, että et 100% varmuudella koskaan tämän jälkeen tarvitse uutta leikkausta. Se, että sanoi, ettei implanttia tarvitse vaihtaa, jos minusta vain hyvältä tuntuu, tarkoitti lähinnä sitä, että jos joskus haluan poistattaa implantit, ottaa isommat, kohottaa rintoja vanhempana tms. Mutta nykytiedon ja käsityksen mukaan tuon tyyppisiä implantteja voi pitää vaikka hamaan tappiin saakka, jos mitään kovin kummallista ei tapahdu. Ja ei se kirurgi kaikkea siloitellut, vaan kertoi myös riskeistä ja komplikaatioista. Puhuttiin myös syövästä, koteloitumisesta yms. Samoin arvista sanoi, ettei voi varmuudella luvata niiden huomaamattomuutta, vaan jokainen on yksilö ja joillakin arvet näkyvät selkeämmin kuin toisilla. Ja että niiden riskien kanssa pitää vain elää, jos implantit haluaa.

- Ap

Vierailija
65/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät mitä kehollasi teet, mutta tutustu ensin naisten kokemuksiin monenlaisista oireista, joita kutsutaan nimellä: Breast implant illness. Esim. youtubesta ja instagramista löytyy paljon kertomuksia naisilta, jotka vakavien terveyshaittojen takia ovat päättäneet poistattaa implantit, vaikka ulkonäköön ovatkin olleet tyytyväisiä.

Vierailija
66/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan täällä on kiukkuisiakin kommentteja, minusta aloittaja on ihan rauhallisesti pohdiskellut asiaa, eikä ole missään vaiheessa ilmaissut että mies olisi lähdössä elleivät implantit ole tulossa. Miksi on niin hirveä synti tehdä ulkonäölleen muutoksia tunteakseen itsensä viehättävämmäksi sekä itsensä että muiden silmissä? Suurin osa täälläkin varmasti käy kampaajalla, meikkaa, pitää hyvin istuvista vaatteista ja kuntoilee. On ok olla sinut lattarintojen kanssa ja on ok haluta tehdä asialle jotakin. Pääasia on että aloittaja kokee parantavansa elämänsä laatua ja osaa tehdä päätöksen leikkauksesta realistisesti riskit tiedostaen.

Meistä jokainen elää täällä vain kerran. Miksei samantien sellaisena kuin itse haluaa?

Vierailija
67/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selkeästi päättänyt jo hankkia silarit, joten turha kommentoida mitään vastaväitteitä, sillä hän lukee hyväksyen mielessään vain ne jotka puoltavat hänen päätöstään ja epäillen vain niitä joissa se kyseenalaistetaan.

Vierailija
68/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän isommat ja ne on todella sopusuhtaiset ja luonnollisen kokoiset ja näköiset. Nykyinen miesystäväni ei edes tajunnut asiaa ennen kuin sanoin siitä, ja me siis olimme olleet jo intiimisti siinä vaiheessa. Jostain kertoo varmaan sekin, että mulle on joku ehdottanut implantteja - siis siinä vaiheessa kun mulla ne jo oli :) Totesin vain, että olen todella tyytyväinen rintoihini, kiitos kuitenkin ehdotuksesta :D  

Tämä on kyllä niin puhdasta tuubaa ettei tosikaan. Jos mies ei rintoja hiplailessaan tunne, että on silikonit niin ei ole kyllä sitten luomuja päässyt puristelemaan. Kyllä se tuntuma kumitissien ja luomun välillä on ihan selvä.

Vierailija
69/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni poistatti.. eivät tuntuneet omilta ja liikaa tuli selville negat. terveysvaikutuksia. Kaverikin harkitsee poistoa parhaillaan. Siskolla oli mm. outoa kyynärpääkipua ja puutumistakin, mutta implanttien poistoon jälkeen oireet ovat olleet poissa. Kuten joku muukin sanoi, ei kannata riskeerata terveyttä. Omalla rasvalla jos onnistuisi, niin toimisi varmasti paremmin.

Vierailija
70/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini otti silikonit siinä koossa jota kirurgi suositteli ja näyttävät oikein hyvältä. Jos on mahdollisuus parantaa ulkonäköään ja arvelee sen parantavan elämänlaatuaan niin miksipä ei.

Vierailija
71/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös ontot lätkät imetysten jälkeen. Nyt olen 50 vuotias ja todella tyytyväinen rintoihini. Vaihdevuodet pehmensivät ja laskivat rintoja alapäin ja lopputulos on hyvä. Pelkään kuitenkin rintasyöpää, ilman mitään erityistä syytä. Jos minulla olisi silikoonit niin sekoaisin syövän pelosta. Mammografiat ovat varmasti hirveitä jos rinnoissa on täytteitä. Ja epäluotettavia.

Vierailija
72/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selkeästi päättänyt jo hankkia silarit, joten turha kommentoida mitään vastaväitteitä, sillä hän lukee hyväksyen mielessään vain ne jotka puoltavat hänen päätöstään ja epäillen vain niitä joissa se kyseenalaistetaan.

Itse koen juuri ne kriittiset kommentit tosi hyödyllisinä. Kaikki lähipiirissäni, joille asiasta olen puhunut, ovat sanoneet tyyliin "tee niin kuin itse haluat ja parhaaksi näet". Ja totta kai on hienoa, että tukevat minua tein miten hyvänsä, mutta kuten jo aluksi sanoin, niin tämä on iso päätös ja minusta on myös ymmärrettävää, että asiaa kohtaan on epäilyksiä ja leikkaukseen meno mietityttää. Se, ettei kukaan ole sanonut suoraan puolesta tai vastaan olevia kommentteja leikkauksesta, ei ole kauheasti auttanut pohtimista.

Nyt taas, kun porukka täällä sanoo ihan suoraan, olen saanut tunnustella mihin suuntaan se kritiikki ajatuksiani vie. Ja kyllä se on itse asiassa vahvistanut omaa fiilistäni siitä, että leikkaus olisi minun juttuni. Vähän samoja tunteita, kun kävin ottamassa pitkään haaveilemani tatuoinnin. Jännitti tehdä jotain niin pysyvää ja isoa omalle keholleni. Toiset kritisoivat ennen ja jälkeen tatuoinnin ottamisen, mutta itse pidän tatuoinnista ja senkin ottaminen oli itsetunnolleni iso asia. Tuntui, että kehostani tuli aavistuksen verran enemmän "minun näköiseni". Toivon, että implanttien oton jälkeen olo on samanlainen.

- Ap

Vierailija
73/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauheaa, että ihmiset menevät leikkauksiin näin heppoisista syistä. Leikkaus on aina erittäin stressaavaa elimistölle ja riski jopa kuolla on olemassa. En usko, että se edes auttaa, itsetunnon pitää rakentua jollekin pysyvämmälle kuin ulkonäölle.

Vierailija
74/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös ontot lätkät imetysten jälkeen. Nyt olen 50 vuotias ja todella tyytyväinen rintoihini. Vaihdevuodet pehmensivät ja laskivat rintoja alapäin ja lopputulos on hyvä. Pelkään kuitenkin rintasyöpää, ilman mitään erityistä syytä. Jos minulla olisi silikoonit niin sekoaisin syövän pelosta. Mammografiat ovat varmasti hirveitä jos rinnoissa on täytteitä. Ja epäluotettavia.

Kirurgi totesi, ettei se implantti juurikaan vaikuta mammografiaan. Implantti tulee kuitenkin rintalihaksen alle, eikä päälle ja siinä rintarauhaskudoksessahan ne kasvaimet ovat, jos jossain. Sanoi, että rinta voidaan myös kuvata (ultra tai MRI). Joskus implantti aiheuttaa kuvauksessa ylimääräisiä varjoja, mutta ammattilainen osaa erottaa sen, mikä johtuu implantista ja mikä kasvaimista.

- Ap

Vierailija
75/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin vaikeuttaa!! Ja on riski, että hajoaa. Sellaista on käynyt.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgi totesi, ettei se implantti juurikaan vaikuta mammografiaan. Implantti tulee kuitenkin rintalihaksen alle, eikä päälle ja siinä rintarauhaskudoksessahan ne kasvaimet ovat, jos jossain. Sanoi, että rinta voidaan myös kuvata (ultra tai MRI). Joskus implantti aiheuttaa kuvauksessa ylimääräisiä varjoja, mutta ammattilainen osaa erottaa sen, mikä johtuu implantista ja mikä kasvaimista.

- Ap

Vierailija
76/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kauheaa, että ihmiset menevät leikkauksiin näin heppoisista syistä. Leikkaus on aina erittäin stressaavaa elimistölle ja riski jopa kuolla on olemassa. En usko, että se edes auttaa, itsetunnon pitää rakentua jollekin pysyvämmälle kuin ulkonäölle.

Riskit pitää tiedostaa ja hyväksyä, jos leikkaukseen aikoo. Aika moneen asiaan elämässä liittyy riskejä - isompia ja pienempiä. Harrastan useamman kerran viikossa riskialtista urheilulajia, jossa voi loukkaantua. Silti kerta toisensa jälkeen menen treeneihin, koska se tuntuu minusta hyvältä ja olen valmis ottamaan loukkaantumisriskin. Minä olen valmis ottamaan elämässäni isojakin riskejä, jos koen sen parantavan elämänlaatuani. Kenenkään muun ei tarvitse sellaista riskiä ottaa, jos ei halua. Olen itse aina sanonut, että aikuiset ihmiset ovat riittävän vanhoja tekemään huonojakin päätöksiä omasta elämästään. En itse lähtisi kaupan kassalla saarnaamaan alkoholia tai tupakkaa ostavalle heidän valintojensa epäterveellisyydestä, vaikka itseäni hirvittäisi ajatus tupakoinnista, enkä sitä alkoholiakaan juuri käytä. Oletan heidän tietävän itse ja tehneen riskeistä huolimatta valintansa täydessä ymmärryksessä.

Ja joo, vaikka niitä riskejä leikkaukseen liittyy, niin en lähtisi demonisoimaan turhaan. Faktatieto on tässäkin valttia. Suurin osa rintaleikkausten komplikaatioista johtuu siitä, että leikkaus on tehty halvalla ja huonosti jossain ulkomailla tai leikkauksen jälkeisiä hoito-ohjeita ei ole noudatettu. Tai siitä, että menee kymmenenteen rintaleikkaukseen ja haluaa liian isot implantit. Minä aion teettää leikkaukseni ihan Suomessa, kunnollisella kirurgilla, huolehtia hoito-ohjeista ja ottaa pienehköt implantit. Se ei poista riskejä, mutta pienentää niitä aika paljon. Ja jos ongelmia tulee, osaan ja voin heti ottaa yhteyttä leikkauksen tehneeseen kirurgiin.

Vierailija
77/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietinvaan kirjoitti:

Kyllä todellakin vaikeuttaa!! Ja on riski, että hajoaa. Sellaista on käynyt.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Tiedän, että niin on käynyt, mutta tässäkin tulee taas ottaa huomioon se, millainen implantti on. Kehitys kehittyy tässäkin asiassa. Ihan Duodecim-lehdessä sanotaan, että nykyiset implantit kestävät mammografian rikkoutumatta. Ja että jos implantin kuori rikkoutuu syystä tai toisesta, sen poistoa kyllä suositellaan, mutta rikkoutumisesta ei välttämättä ole haittaa, koska nykyiset implantit eivät lähde vuotamaan.

Vierailija
78/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän isommat ja ne on todella sopusuhtaiset ja luonnollisen kokoiset ja näköiset. Nykyinen miesystäväni ei edes tajunnut asiaa ennen kuin sanoin siitä, ja me siis olimme olleet jo intiimisti siinä vaiheessa. Jostain kertoo varmaan sekin, että mulle on joku ehdottanut implantteja - siis siinä vaiheessa kun mulla ne jo oli :) Totesin vain, että olen todella tyytyväinen rintoihini, kiitos kuitenkin ehdotuksesta :D  

Tämä on kyllä niin puhdasta tuubaa ettei tosikaan. Jos mies ei rintoja hiplailessaan tunne, että on silikonit niin ei ole kyllä sitten luomuja päässyt puristelemaan. Kyllä se tuntuma kumitissien ja luomun välillä on ihan selvä.

Ehkä kyseinen hupakko on lihonut reippaasti ja kumipallo peittynyt laardiin.

Vierailija
79/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös hävisi rinnat imetyksien myötä. B-kuppien tilalle tuli aa-kuppi, sekin pelkkää roikkuvaa nahkaa. Minullekaan koko ei ollut ongelma, vaan ulkonäkö oli järkyttävä, ei sitä kukaan ”normaalirintainen” tajua minkä näköiseksi rinnat joillakin menee.

Odotin vielä kolme vuotta viimeisen lapsen imetyksen jälkeen ja sitten otin implantit. Ne ovat kokoa 300 ja koko on taas b-kuppi. En usko että kovin moni on huomannut että minulla on silikonit, en mitenkään esittele rintojani ja ne ovat sopusuhtaisen kokoiset. Mieheni oli ajatusta vastaan, mutta ei saanut päätäni kääntymään. Ihan tyytyväinen tuo on kuitenkin ollut lopputulokseen, leikkauksesta on pian 6 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi