Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaimplanttien otto

Vierailija
31.08.2019 |

Olen aina ollut pienirintainen, eikä se ole koskaan ollut minulle ongelma. Oikeastaan päinvastoin, pidän pienistä rinnoista. Ennen lasten saamista rinnat olivat kiinteät, mutta kahden lapsen ja pitkien imetysten jälkeen, rinnoista ei (yllätys, yllätys) ole juuri mitään jäljellä. Koko ei edelleenkään ole ongelma, vaan se, että rinnat ovat vain roikkuvat nahkapussit rintakehässä. Olen aika pienikokoinen ja malliltani muutenkin sellainen, ettei rasva kerry yläkroppaan, vaan reisiin ja pakaroihin.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgilla pohtimassa implanttien ottoa. Jännittää kuitenkin tehdä niin isoa päätöstä, vaikka olen asiaa jo pohtinut pari vuotta vakavasti. En ole tyytyväinen nykytilanteeseen, mutta pelkään, että mitä jos leikkauksen jälkeen rinnat ovat kuitenkin tosi isot ja kadun sitä. Nyt siis päädyttiin implantin koossa 245cc.

Saa kritisoida, polkea maan rakoon tai vaikka kannustaakin, mutta haluan vain kuulla muiden ajatuksia.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin tottuu vaikka alussa oudon isoilta tuntuvat. Mulla ollut silarit jo 25 vuotta ilman ongelmia, olen pelkästään tyytyväinen.

Eikö ne pidä kohta jo uusia? Mikä missä on käyttöikä?

Varmaan riippuu aika paljon implantista. Minulle kirurgi lupasi, että kyseistä implanttia, jota suositteli, ei tarvitse ikinä vaihtaa, jos se itsestä vain hyvältä tuntuu. Joidenkin implanttien nettisivuilla sanotaan, että kannattaa vaihtaa jo joskus 15 vuoden kuluttua.

- Ap

Vierailija
42/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täällä Suomessa ne implantit ottaisin, enkä todellakaan uskaltaisi lähteä ulkomaille halvempien perässä. Juurikin mahdollisten komplikaatioiden ja ongelmien takia.

En harkitse leikkausta muiden ihmisten takia, vaan sen takia, että voisin tuntea oman oloni paremmaksi, kun katson peiliin. Olen tosiaan naimisissa jo ja aviomieheni on kommentoinut suunnitelmiani lähinnä niin, että toivoo minun vain olevan tyytyväinen ja jos leikkaus siinä auttaa, niin siitä vain.

Kyselen täältä kommentteja lähinnä sen takia, että olen jo avautunut lähipiirilleni mietteistäni ja olen silti epävarma leikkauksen suhteen. Lähinnä siis sen takia, että kukaan ei voi sitä lopputulosta taata, eikä piirtää tarkkaa kuva, että juuri tällaiset niistä tulee. En odota, että saisin "täydellisiä" rintoja leikkauksellakaan, mutta jotenkin jännitän sitä, että en halua isoja rintoja, enkä sen näköisiä, että minua on leikelty. Vaan ihan luonnollisen näköiset rinnat. Ja tästä kyllä keskusteltiin kirurgin vastaanotolla. Pitäisi vaan osata luottaa siihen, että hän on ammattilainen, jolla paljon kokemusta ja osaa kyllä arvioida oikeat keinot parhaaseen lopputulokseen minun kohdallani. Mutta kun onhan tämä iso päätös, niin kai se on ymmärrettävää, että jännittää. Eikä sitä leikkausta peruttuakaan saa, jos sinne veitsen alle menee.

- Ap

Kerrot olleesi aina pienirintainen, joka minulle tarkoittaa kuppikokoa A tai B ja nyt suunnittelet C kokoa silikonilla. Kyllähän se tulee olemaan huomattavasti eri näköinen nykyisesta. Silikoni on tiivis, se ei laskeudu kuten luonnollinen rinta.

Enemmän olisin kuitenkin huolissani muusta kuten terveyshaitoista, joista on paljonkin keskusteltu viime vuosina.

Itse olen hoikimmillani, A ja kun painoa tulee, niin B, mutta en kyllä uskaltaisi silikoneja ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa puolestani vaatia, että naisella on isot tissit ja valita naiset joilla on isot tissit, oli ne sitten muovitissit tai luomutissit.En valita.

Minä sitten vaadin, että mies on pitkä ja sillä on omat hiukset päässä.Älkää tekään miehet sitten valittako.

Eli tuosta on lopulta kyse näissä vastustelijoiden kommenteissa. Ei olla itse halukkaita ottamaan implantteja, mutta pelätään niitä ottavien olevan viehättävämpiä miesten silmissä.

Vierailija
44/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen rakkaus ja kiintymys riippuu vain naisen rintojen koosta ja kunnosta, niin ei se kovin kummoinen mies voi olla. Paljon ei menetä, jos sellainen lähtee.

Vierailija
45/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota, ne eivät ole sen arvoiset....arvokaaampaa on jos pystyt hyväksymään itsesi sellaisenaan. Itselläni on olleet implantit, heti leikkauksen jälkeen olin pettynyt lopputulokseen, sitten totuin ja pidin niitä parempina kuin alkuperäisiä pieniä ja roikkuvia rintojani, kunnes terveyden kanssa tuli ongelmia ja päädyin poistattamaan implantit kokonaan. Niiden jäljiltä rintani olisivat olleet ilmeisesti sen verran "huonossa hapessa" että niitä muotoiltiin uudestaan ja siirrettiin hieman rasvaa...rasvan siirrolla en lähtisi varsinaisesti rintoja suurentamaan(on kallista ja aikaa vievää), mutta sillä voidaan saada aavistuksen verran lisää volyymia.

Ne implantit ei mitenkään voi olla terveelliset tai järkevä ratkaisu pidemmänpäälle. Joudut luultavasti uusimaan leikkaukssen tietyn ajan päästä tai jos tulee komplikaatioita tai muita ongelmia joudut pahimmassa tapauksessa hankkiutumaan niistä eroon tai leikkauskierteeseen. Suosittelen rintojen kohotusta tai rasvansiirtoa jos et pääse ongelmasta mitenkään yli, mutta pahimmassa tilanteessa ongelmasi ei ratkea minkäänlaisella toimenpiteellä jos olet sitä mieltä että rintasi voisivat olla aina vähän paremmat tulet olemaan tyytymätön niihin joka tapauksessa.

Vierailija
46/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät ota silikoni-implantteja roikkupalleihinsa?!?!

Miettikääs sitä kanssasiskot.

Roikkopallithan on just parhaat!

Vierailija
47/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa puolestani vaatia, että naisella on isot tissit ja valita naiset joilla on isot tissit, oli ne sitten muovitissit tai luomutissit.En valita.

Minä sitten vaadin, että mies on pitkä ja sillä on omat hiukset päässä.Älkää tekään miehet sitten valittako.

Minulta ei ainakaan ole yksikään mies vaatinut yhtään mitään rintojen suhteen ja pienistä rinnoista huolimatta ei ole ollut ikinä vaikeuksia saada seuraa. Ja jos luit aloitusta, niin en isoja rintoja halua, vaan nimenomaan pelkään, että rinnoista tulee leikkauksella liian isot ja huomiotaherättävät. Edelleen elää harhaluulo, että implantit ottavat naiset haluavat jättitissit ja näyttävät muutenkin muovisilta ja epäaidoilta. Kaiken lukemani perusteella se suurin ryhmä, joka implantteja ottaa, on nimenomaan ihan tavalliset naiset, jotka haluavat luonnollisen lopputuloksen. Niistä vain ei päällepäin sitä edes näe, etteivät rinnat ole luomut.

- Ap

Vierailija
48/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...mitenköhän entisaikaan ei ollut mikään ongelma imetyksen jälkeen löystyneet tissit. 

Tai miksi ylipäätään edes haluta silarit kaikilla niillä riskeillä ja sillä faktalla että ne ovat kaikkea muuta kuin luonnolliset mutta halutaan kuitenkin silarit jotka on aidon näköiset ja pienet...tarkoitan että miksi ne omat pienet ja aidon näköiset eivät kelpaisi?

Surullista miten nykymaailma on jotenkin täysin vääristynyt ja nurinkurinen....itseäni ahdistaa tämä maailman meno ihan kamalasti ja tuntuu ihan mahdottomalta että hyväksyisi itsensä sellaisenaan kun luonnottomasti saavutettu luonnollissen näköinen on vain niin paljon parempi :(((((

Vierailija
49/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota, ne eivät ole sen arvoiset....arvokaaampaa on jos pystyt hyväksymään itsesi sellaisenaan. Itselläni on olleet implantit, heti leikkauksen jälkeen olin pettynyt lopputulokseen, sitten totuin ja pidin niitä parempina kuin alkuperäisiä pieniä ja roikkuvia rintojani, kunnes terveyden kanssa tuli ongelmia ja päädyin poistattamaan implantit kokonaan. Niiden jäljiltä rintani olisivat olleet ilmeisesti sen verran "huonossa hapessa" että niitä muotoiltiin uudestaan ja siirrettiin hieman rasvaa...rasvan siirrolla en lähtisi varsinaisesti rintoja suurentamaan(on kallista ja aikaa vievää), mutta sillä voidaan saada aavistuksen verran lisää volyymia.

Ne implantit ei mitenkään voi olla terveelliset tai järkevä ratkaisu pidemmänpäälle. Joudut luultavasti uusimaan leikkaukssen tietyn ajan päästä tai jos tulee komplikaatioita tai muita ongelmia joudut pahimmassa tapauksessa hankkiutumaan niistä eroon tai leikkauskierteeseen. Suosittelen rintojen kohotusta tai rasvansiirtoa jos et pääse ongelmasta mitenkään yli, mutta pahimmassa tilanteessa ongelmasi ei ratkea minkäänlaisella toimenpiteellä jos olet sitä mieltä että rintasi voisivat olla aina vähän paremmat tulet olemaan tyytymätön niihin joka tapauksessa.

Samalla implantin laiton kanssa tehtäisiin kohotus. Pelkkä kohotus ei hyödytä, kun ei ole kuin nahkaa jäljellä. Käytännössä ottaen leikkauttaisin vain sen roikkuvan nahan silloin pois ja olisin rinnaton. Rasvansiirrosta olisin ollut kiinnostunut, mutta sillä ei minun tapauksessani saisi riittävää muutosta aikaiseksi. Sitä rasvaa pitäisi saada siirrettyä kohtuu paljon, koska koko siirtomäärä ei tartu.

Vierailija
50/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee samaan kategoriaan kuin esim joidenkin trans(?)seksuaalisten (vai mikä se termi on) tuntemukset siitä, että on syntynyt vääränlaiseen kroppaan. Että kun joku muutos tehdään, niin sitten tuntee olevansa "kotonaan" omassa vartalossaan. Uskon ihan täysin, että asia voi olla noin. Miksei kukakin saa tehdä mitä haluaa ja miten juuri tämä asia herättää aina yhtä suurta kauhistusta? 

Hiusväreissä on myrkkyjä, tekokynsien laitossa on myrkkyjä ja niin edelleen. Jokainen kuitenkin voi tehdä itse ratkaisunsa. Ja useat värjäävät hiuksiaan, laittavat kynsiään ja niin edelleen.

Vierailija
51/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...mitenköhän entisaikaan ei ollut mikään ongelma imetyksen jälkeen löystyneet tissit. 

Tai miksi ylipäätään edes haluta silarit kaikilla niillä riskeillä ja sillä faktalla että ne ovat kaikkea muuta kuin luonnolliset mutta halutaan kuitenkin silarit jotka on aidon näköiset ja pienet...tarkoitan että miksi ne omat pienet ja aidon näköiset eivät kelpaisi?

Surullista miten nykymaailma on jotenkin täysin vääristynyt ja nurinkurinen....itseäni ahdistaa tämä maailman meno ihan kamalasti ja tuntuu ihan mahdottomalta että hyväksyisi itsensä sellaisenaan kun luonnottomasti saavutettu luonnollissen näköinen on vain niin paljon parempi :(((((

Älä ahdistu. Samaa sontaa se on miestenkin puolella. Kaikki katsoo pokea, eikä moni luomumies pysty mitenkään olemaan sellainen, kuin niissä esiintyvät miehet. Salilla voi käydä, mutta omaan pituuteen ja oman vehkeen kokoon ei ole mitään leikkausta edes olemassa. Sekös vasta ahdistavaa onkin.

Vierailija
52/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää menee samaan kategoriaan kuin esim joidenkin trans(?)seksuaalisten (vai mikä se termi on) tuntemukset siitä, että on syntynyt vääränlaiseen kroppaan. Että kun joku muutos tehdään, niin sitten tuntee olevansa "kotonaan" omassa vartalossaan. Uskon ihan täysin, että asia voi olla noin. Miksei kukakin saa tehdä mitä haluaa ja miten juuri tämä asia herättää aina yhtä suurta kauhistusta? 

Hiusväreissä on myrkkyjä, tekokynsien laitossa on myrkkyjä ja niin edelleen. Jokainen kuitenkin voi tehdä itse ratkaisunsa. Ja useat värjäävät hiuksiaan, laittavat kynsiään ja niin edelleen.

Jep, hyvin päätelty ja lause pitää paikkaansa juurikin tuossa muodossaan. Eli ettei ettei siinä oikeastaan koskaan saavuteta sitä pysyvää olotilaa jossa voit tuntea olevasi kotona omassa vartalossasi. Miettikääpä vaikka sitäkin kun ihminen kuitenkin vanhenee ja keho muuttuu siinäkin prosessissa jatkuvasti tai lapsesta teiniksi tapahtuu muutoksia kropassa todella lyhyelläkin aikavälillä ja nämä molemmat ovat täysin luonnollisia asioita joihin ainoa "pysyvä" ratkaisu on vain hyväksyä ne muutokset. Esimerkiksi jos alat taistelemaan vanhenemista vastaan kauneusleikkauksin niin tiedät sen olevan loputon suo eikä sitä olotilaa yksinkertaisesti tule(kuin ehkä pieneksi hetkeksi), jossa katsot peiliin ja tunnet olevasi täysin tyytyväinen itseesi. jos taas voisit hyväksyä että vanhetessa ulkonäkösi muuttuu, niin voit ehkä oppiaarvostamaan sitä muutosta jonka vuodet kasvoillesi antavat.

Vierailija
53/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut silikonit noin 9v ja täytyy kyllä sanoa, että ne on olleet tähän mennessä elämäni paras ostos. Hyvin ovat kestäneet mm. raskauden ja imetyksen ja edelleen näyttävät hyvältä. Muita kauneusoperaatioita en ole itselleni tehnyt ja näistäkään suurin osa ihmisistä tajuaa, että implantit on. Kannattaa ottaa luonnolliset pisaranmuotoiset, eikä pyöreät pallot.

Vierailija
54/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ahdistu. Samaa sontaa se on miestenkin puolella. Kaikki katsoo pokea, eikä moni luomumies pysty mitenkään olemaan sellainen, kuin niissä esiintyvät miehet. Salilla voi käydä, mutta omaan pituuteen ja oman vehkeen kokoon ei ole mitään leikkausta edes olemassa. Sekös vasta ahdistavaa onkin.

Kyllä, se että pokea on nykyään niin helposti ja laajassa skaalassa saatavilla ilmaiseksi, kertoo mielestäni siitä että sillä voidaan hallita ja ohjailla ihmisiä(seksuaalisuus, nopea tyydytys/mielihyvä ja sen sellainen koukuttaa ja muuttaa ihmisen ajattelua) ihan jo sekin että ne näyttelijät tai ns. tähdet noissa kuvioissa on kaikki enemmän tai vähemmän mielenterveydeltään epävakaita tai huumekoukussa/taloudellisissa vaikeuksissa ja täysin ohjailtavissa enkä tiedä moniko heistä edes itse tätä ymmärtää, kun vasta jälkeenpäin irtauduttuaan tuosta maailmasta....joskaan se ei tietyn pisteen jälkeen enää edes mahdollista koska kaikki tietää kuka olet ja miltä näytät alasti tehdessäsi sitä tai tota, joten tavallaan olet myynyt sielusi.

Niin ja taitaa olla joku leikkaus missä penikseen voidaan saada senttejä lisää. Väitetäänhän että nykyään peniksen voi jopa rakentaa, jos sellaisen haluaa, joten miksipä ei jokusen sentinkin saisi niin halutessaan. Mutta enpä tiedä, luulisin että normaalisti enimmälle osalle naisista riittää ihan tavallisen kokoinen, poikkeuksena sitten todella pienet tai llian suuret, joiden kanssa saattaa tulla vaikeuksia...ei ole kokemusta kummastakaan joten oletan vain :) 

Vierailija
55/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut silikonit noin 9v ja täytyy kyllä sanoa, että ne on olleet tähän mennessä elämäni paras ostos. Hyvin ovat kestäneet mm. raskauden ja imetyksen ja edelleen näyttävät hyvältä. Muita kauneusoperaatioita en ole itselleni tehnyt ja näistäkään suurin osa ihmisistä tajuaa, että implantit on. Kannattaa ottaa luonnolliset pisaranmuotoiset, eikä pyöreät pallot.

Siis tajuaa vai ei? Sanoisin että vaikka tajuaisikin niin kukaan järkevä ihminen ei sitä ääneen sanoisi tai kerrottaessa edes toteaisi että "arvasinhan myö!"

Silareilla en kyllä lasta imettäisi, vaikka nyt väitetäänkin etteivät vaikuta mitenkään lapseen, niin totuuttahan ei oikeasti tiedetä, mitään riittävän pitkän aikavälin testituloksia asiasta ei voi edes olla olemassa, joten en suosittelisi implantteja noin varauksetta kun itse tuossa teet. "kunhan ei ota palloja, niin kaikki ok" ...K.

Vierailija
56/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se että pokea on nykyään niin helposti ja laajassa skaalassa saatavilla ilmaiseksi, kertoo mielestäni siitä että sillä voidaan hallita ja ohjailla ihmisiä(seksuaalisuus, nopea tyydytys/mielihyvä ja sen sellainen koukuttaa ja muuttaa ihmisen ajattelua) ihan jo sekin että ne näyttelijät tai ns. tähdet noissa kuvioissa on kaikki enemmän tai vähemmän mielenterveydeltään epävakaita tai huumekoukussa/taloudellisissa vaikeuksissa ja täysin ohjailtavissa enkä tiedä moniko heistä edes itse tätä ymmärtää, kun vasta jälkeenpäin irtauduttuaan tuosta maailmasta....joskaan se ei tietyn pisteen jälkeen enää edes mahdollista koska kaikki tietää kuka olet ja miltä näytät alasti tehdessäsi sitä tai tota, joten tavallaan olet myynyt sielusi.

Niin ja taitaa olla joku leikkaus missä penikseen voidaan saada senttejä lisää. Väitetäänhän että nykyään peniksen voi jopa rakentaa, jos sellaisen haluaa, joten miksipä ei jokusen sentinkin saisi niin halutessaan. Mutta enpä tiedä, luulisin että normaalisti enimmälle osalle naisista riittää ihan tavallisen kokoinen, poikkeuksena sitten todella pienet tai llian suuret, joiden kanssa saattaa tulla vaikeuksia...ei ole kokemusta kummastakaan joten oletan vain :) 

Itsestäni taas vaikuttaa, että nykyään ollaan niin avoimia ja vapautuneita, että moni tekee pokea ihan onnellisena. Siitä saa hyvät rahat suht helpolla. Toki yleensä vain rajallisen ajan elämästä, mutta kuitenkin.

Mitä tulee noihin miesten vehkeiden leikkauksiin, niin ei paksuutta saa kyllä mitenkään. Jotain rasvaa voi pumpata väliaikaisesti, jolloin vehkeestä tulee epämuodostunut pehmeä barbababa. Ei mitään iloa ja riskit on olemassa. Pituutta saa jonkun jänteen katkaisemalla pari senttiä lisää. Taas riski olemassa, ettei koko vehje enää toimi. Kuka ottaa vaivaisen paris sentin takia riskin, ettei seksin oleellisin asia enää toimi?

Kyllä se on niin, ettei miehillä ole mitään tehtävissä asian suhteen.

Vierailija
57/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tajuaa vai ei? Sanoisin että vaikka tajuaisikin niin kukaan järkevä ihminen ei sitä ääneen sanoisi tai kerrottaessa edes toteaisi että "arvasinhan myö!"

Silareilla en kyllä lasta imettäisi, vaikka nyt väitetäänkin etteivät vaikuta mitenkään lapseen, niin totuuttahan ei oikeasti tiedetä, mitään riittävän pitkän aikavälin testituloksia asiasta ei voi edes olla olemassa, joten en suosittelisi implantteja noin varauksetta kun itse tuossa teet. "kunhan ei ota palloja, niin kaikki ok" ...K.

Jos olisin vahvasti tatuoitu en imettäisi. Entäs tekonivelet ja muut implantit, tiedä mitä niistäkin irtoaa.

Vierailija
58/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rintojen pitäisi aina olla kiinteät pallerot? Minä ainakin tykkään ennen kaikkea pehmeistä rinnoista. Omalla vaimollani on sellaiset ja ne ovat minusta ihan parhaat.

Vierailija
59/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis tuolta alkuperäisestä viestistä jäi puuttumaan yksi sana, eli TUSKIN kukaan tajuaa minulla olevan implantit, sen verran luonnolliselta näyttävät kropassani. Tottakai jokainen voi "epäillä" omassa mielessään mitä haluaa, se ei liikuta minua. Tarkoitin tällä "huomaamisella" lähinnä esim. satunnaisia ohikulkijoita yms, että rintani eivät varsinaisesti pomppaa kenenkään silmille huutamaan.

Niin, imetyksen osalta kommentoin vaan sen verran, että naisen kehosta poistuu maidon mukana myös ympäristöstä tulleet raskasmetallit, myrkyt yms ja silti imetystä suositellaan vahvasti. Imetystä suositellaan korvikkeen sijasta jopa silloinkin vaikka imettävä äiti tupakoisi. En näe imetystä nykyisillä implanteillani millään tavalla riskinä, nämä ovat muutenkin sellaista mallia, joka ei vuoda mitään kehoon vaikka rikkoutuisikin.

Vierailija
60/79 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rintojen pitäisi aina olla kiinteät pallerot? Minä ainakin tykkään ennen kaikkea pehmeistä rinnoista. Omalla vaimollani on sellaiset ja ne ovat minusta ihan parhaat.

Entäs tyhjentyneet nahkalaput? Tykkäätkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä