Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kieltää aina riitatilanteesta keskustelun ulkopuolisten kanssa (uhkaa erolla)

Vierailija
31.08.2019 |

Onko muilla samanalaista ongelmaa. Riita tulee siitä, kun aviomies ei noudata silloin tällöin yhteisesti sovittuja sääntöjä. Sitten minulla tulee ihan asiallisesti asiasta sanomista ja torumista.
Lopputulos on kuitenkin usein se, että minä olen riidanhaastaja ja syyllinen ja syyllistäjä.

Kaipaisin ulkopuolisten näkemyksiä tilanteisiin ja keskustelua. Mutta mieheni on kieltänyt keskustelemasta riidoista kenenään ulkopuolisten kanssa, muuten tulee kuulemma ero.

Mistä ihmeestä tässä on nyt kysymys. Olenko huono ihminen?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei usko minua, ehkä hän uskoo toista ihmistä?

Vierailija
22/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmät näkee sen kurjankin puolen, jota yleensä haluaa luonnostaan piilottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun riita on sovittu, seuraavana päivänä jo tulee mieheltä RAKASTAN SINUA YLI KAINEN viestejä. 

Ja sitten taas parin viikon päästä mies toimii toisin kuin on sovittu (esim. lastenhoitovuorojen noudattamatta jättäminen oman harrastusmenon vuoksi) ja ollaan taas riidassa. 

Minä sanon, että sovituista asioita pidetään kiinni, eikä niin, että silloin kun olisi miehen pitänyt olla kotona lasten luona, hän ei olekaan mennyt kotiin vaan oman harrastuksensa pariin. 

Itse joudun sitten kiiruhtamaan töistä kotiin ja työt jää kesken. 

AP

Vierailija
24/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tässä on se, että sitä alkaa vuosien jälkeen jo itsekin uskoa, että itse on kovin viallinen. 

Olen kirjannut viimeisen vuoden aikana ongelmatilanteet paperille. 

Kun taas riidan jälkeen mies syytti, että minä olen syyllistäjä, niin näytin paperilistaa jossa oli selitetty jokaisen riidan syy loogisesti, niin mies meni taas pois tolaltaan. 

En yhtään kummastele, että meni pois tolaltaan. Jos sinulla on tuollainen ongelmatilannekirjanpito käytössä, viittaa se siihen ettet oikein kykene toimimaan normaalisti parisuhteessa. Ei tuollaisia väärinkäytöslistoja ole tapana pitää.

Vahvasti vaikutat jo trollilta.

Vierailija
25/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vihaavat sitä kun nainen juoruilee perheen asioista ulkopuolisille ja ulkopuolelta tulee sitten mitä värikkäämpiä "toimintaohjeita".

Niin ja vielä aina ämmille, joilta tulee tietenkin ohjeita miestä vastaan ja ovat naisen puolella.

Sinccis

Vierailija
26/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli tuollanen juorutäti.Käsitteli meidän suhdetta koskevat asiat omien ystävien kanssa.Tai vieraiden naisten.Mulle ei kyllä puhunu mitä oikeesti ajatteli.Erohan siitä syntyi.Aikuinen käsittelee parisuhteen asiat ensisijaisesti puolisonsa kanssa.

Niin, mutta kun puhuminen juuri käsillä olevasta asiasta ei onnistu. Mies ei suostu keskustelemaan asiasta, koska tietää toimineensa väärin. Syyllistää silti minua syyllistäjäksi. Menee mykäksi tai alkaa vanhoja kaivelemaan. 

Puhuminen ei onnistu, koska mies EI KOSKAAN ole myöntänyt olevansa väärässä. 

AP

Vierailija
27/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tässä on se, että sitä alkaa vuosien jälkeen jo itsekin uskoa, että itse on kovin viallinen. 

Kun taas riidan jälkeen mies syytti, että minä olen syyllistäjä, niin näytin paperilistaa jossa oli selitetty jokaisen riidan syy loogisesti, niin mies meni taas pois tolaltaan. 

En yhtään kummastele, että meni pois tolaltaan. Jos sinulla on tuollainen ongelmatilannekirjanpito käytössä, viittaa se siihen ettet oikein kykene toimimaan normaalisti parisuhteessa. Ei tuollaisia väärinkäytöslistoja ole tapana pitää.

Se tästä enää puuttuikin, että kun yrittää tukea ja neuvoa hakea täältä, niin trolliksi sanotaan. 

Itse olen joutunut alkamaan pitämään noita kesustelu kirjauksia, koska mies väittää jälkikäteen tilanteet muuksi kuin oli. 

Keskustelu ja "riita" listasta voi aina tarkistaa mitä on puhuttu aika sanatarkasti. Olen joskus jopa nauhoittanut riidan. 

Sitten kun mies väittää kirjaamaani keskustelua vääristellyksi, olen kuunnelluttanut riidan kännykästä ja kirjaaminen on pitänyt sanasta sanaan paikkansa. 

Mutta se vain on aina pahentanut tilannetta. 

Miksi ihmeessä mies ei voi vain pyytää anteeksi käytöstään?`Se on tässä se pointti ! 

AP

Vierailija
28/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten täydellinen elämä, mies on ihana ja lapsirakas, hellä.

Vain muutaman kerran kuukaudessa tulee tällainen riitatilanne. 

En haluaisi erotakaan, mutta haluan muuttaa miehen käytöstä ettei tarvitsisi pitää kirjaa riitatilanteista. 

Vierailija
29/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne meni siihen, että vuosien saatossa aloin jo itsekin uskoa niin, että muistan väärin tapahtuneet, vaikka olin varma mitä oli puhuttu ja mitä oli tapahtunut. 

Oman mielenterveyteni kannalta on pakko kirjoittaa ylös riidat. Muuten alan uskoa miehen väitteitä, vaikka ne eivät ole totta. 

AP

Vierailija
30/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vihaavat sitä kun nainen juoruilee perheen asioista ulkopuolisille ja ulkopuolelta tulee sitten mitä värikkäämpiä "toimintaohjeita".

Lisäksi tämä ulkopuolinen usein ihan surutta kertoo muiden asioita eteenpäin. Olemme mieheni kanssa kumpainenkin lapsuuden perheittemme esikoisia ja kummankin äidit kertovat nuorempien sisarusten ongelmia eteenpäin.

Omat riidat on syytä selvittää niiden kanssa, joille asia kuuluu tai ammattiauttajien kanssa.

Vierailija
31/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta juoruilemisesta ollut apua, ap? Vai haittaa?

Vierailija
32/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli tuollanen juorutäti.Käsitteli meidän suhdetta koskevat asiat omien ystävien kanssa.Tai vieraiden naisten.Mulle ei kyllä puhunu mitä oikeesti ajatteli.Erohan siitä syntyi.Aikuinen käsittelee parisuhteen asiat ensisijaisesti puolisonsa kanssa.

Niin, mutta kun puhuminen juuri käsillä olevasta asiasta ei onnistu. Mies ei suostu keskustelemaan asiasta, koska tietää toimineensa väärin. Syyllistää silti minua syyllistäjäksi. Menee mykäksi tai alkaa vanhoja kaivelemaan. 

Puhuminen ei onnistu, koska mies EI KOSKAAN ole myöntänyt olevansa väärässä. 

AP

Kuulostat äidiltäni...

Vierailija
33/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostu parisuhdeterapiaan, koska pelkää että joutuu myöntämään, että toimii toistuvasti väärin. 

Minulla on kaikki riitatilanteet kirjoitettu nykyään wordiin ja voin ottaa parisuhdeterapiaan ne listat. Voidaan parisuhdeterapeuti kanssa katsoa, että mistä riidat johtuu. 

Mutta ei kun ei, mies ei suostu parisuhdeterapiaan. 

Miehet on sikoja ! ainakin välillä. 

Vierailija
34/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että keneltäkään ei voi vaatia vaitiolovelvollisuutta omasta elämästään. Se on henkistä väkivaltaa. Itse oikein toivon, että mieheni puhuisi suhteemme ongelmista ystäviensä kanssa, koska yksin kärsiminen on kohtuuttoman raskasta ja usein yksin tai pelkästään sen ongelmien toisen osapuolen (minun) kanssa selvitellessä ei välttämättä näe asian kaikkia puolia.

Ap:n tapauksessa en näillä tiedoilla kuitenkaan näe mitään hyötyä ulkopuolisten kanssa keskustelusta. Mies tietää jo toimivansa törkeästi, ei se muutu miksikään kuuli hän sen vaikka kuinka monesta suusta. Pitäisi saada sellaista ulkopuolista keskusteluapua, missä myös miehen tulee esittää näkökantansa, miksi toimii kuten toimii. 

Vierailija
35/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että mies ei koskaan myönnä toimineensa väärin. Syyllistää minua aina riidankylväjäksi. 

Niin kauan menee hyvin kun ei koskaan kritisoi miestä mistään

AP

Teidän kannattaisi varmaan sopia vähemmän sääntöjä, jotta niitä olisi vähemmän rikottavaksi eikä tarvitsisi niin usein olla toista torumassa.

Lähes jokainen riita liittyy siihen, ettei hän noudata sovittua aikaa, jolloin on lasten kanssa. 

Ei meillä muita sääntöjä ole. 

Lastensuojeluun joku pian ilmoittaa, jos pienet lapset yksi kotona. 

Vierailija
36/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että keneltäkään ei voi vaatia vaitiolovelvollisuutta omasta elämästään. Se on henkistä väkivaltaa. Itse oikein toivon, että mieheni puhuisi suhteemme ongelmista ystäviensä kanssa, koska yksin kärsiminen on kohtuuttoman raskasta ja usein yksin tai pelkästään sen ongelmien toisen osapuolen (minun) kanssa selvitellessä ei välttämättä näe asian kaikkia puolia.

Ap:n tapauksessa en näillä tiedoilla kuitenkaan näe mitään hyötyä ulkopuolisten kanssa keskustelusta. Mies tietää jo toimivansa törkeästi, ei se muutu miksikään kuuli hän sen vaikka kuinka monesta suusta. Pitäisi saada sellaista ulkopuolista keskusteluapua, missä myös miehen tulee esittää näkökantansa, miksi toimii kuten toimii. 

En usko, että mies suostuisi puhumaan tilanteesta ulkoupolisten kanssa kun ei puhu minunkaan kanssa. Kun yrittää keskutella asiasta, niin tekee tyhjäksi koko tapahtuneet. 

Jopa kellonaikoja väittää muuksi kuin ne ovat olleet tapahtumahetkellä. 

Vierailija
37/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon omissa suhteissani huomannut, että miehet on paljon pahempia juorukelloja kun naiset. Jos on ollut joku riita, niin oikein hävettää kun miehen koko kaveripiiri tuntuu tietävän asioista enemmän kun itse. Itse koitan käsitellä asiat ensisijaisesti puolisoni kanssa, enkä juuri ulkopuolisille juttele niistä, ellei ole ihan kamalan paha olla.

Ja jos kertoo miehelle, että hieman juttelin ystävän kanssa asioista kun oli pakko, niin alkaa kamala huuto siitä että asiat on kahdenkeskisiä ja kuulema jauhetaan pskaa ja haukutaan selän takana, vaikka olisi keskustellut ihan fakta-asioista. Mies taas vuodattaa joka riidan ja mun tekemiset heti ensimmäiselle joka tulee vastaan, kai ne tosiaan on sitä mieltä että se on vaan miehekästä jutustelua eikä äm mien juoruamista.

Jos oma toiminta ei kestä päivänvaloa niin olisiko sitä syytä muuttaa?

Vierailija
38/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Riita tulee siitä, kun aviomies ei noudata silloin tällöin yhteisesti sovittuja sääntöjä."

Sovitteko siis silloin tällöin yhteisesti sääntöjä? Mitä tämä tarkoittaa?

Jos tarkoitit että hän jättää silloin tällöin noudattamatta yhteisiä sääntöjä, niin se pitäisi kirjoittaa näin:

Riita tulee siitä, kun aviomies ei silloin tällöin noudata yhteisesti sovittuja sääntöjä.

Vierailija
39/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ystävien tai perheenjäsenten kanssa saa keskustella omasta parisuhteesta ja sen ongelmista (hyvän maun rajoissa tietenkin, ei mitään liian arkoja tai henkilökohtaisia paljastuksia kumppanista), parhaimmassa tapauksessa sellaisista keskusteluista saa uutta näkökulmaa ja hyödyllisiä ajatuksia tulevaisuutta ajatellen. Et kuitenkaan voi ottaa näitä keskusteluja esille riitatilanteessa miehesi kanssa, se on yksinkertaisesti nöyryyttävää. Konfliktissa osapuolet on jo valmiiksi puolustuskannalla, joten heittämällä ”Jannakin on sitä mieltä että”-kortin pöydälle vain pahennat tilannetta ja suljet miehen korvat lopullisesti, sillä nyt hän joutuu ”puolustamaan itseään” sekä sinua että ”liittolaistasi” Jannaa vastaan. Lisäksi mies tietysti kokee epäluottamusta sinua kohtaan, koska olet analysoinut ulkopuolisten kanssa tilannetta, jonka hän on kuvitellut intiimiksi ja yksityiseksi.

Parashan on keskustella ongelmista riitatilanteen rauettua, molempien ollessa rauhallisia ja pois puolustuskannalta. Silloin voit tuoda myös ystäviesi mainitsemia pointteja esille, mutta kannattaa silti välttää ”Jannankin mielestä”-ilmaisua, silöä eihän miehesi ole ”Jannan” kanssa parisuhteessa, vaan sinun. Lisäksi koen vähän ongelmalliseksi sen, että keskustellen asioista omien ystäviesi/perheesi kanssa saat auttamattomasti puolueellista palautetta - ovathan he SINUN ystäviäsi/perhettäsi ja pääset kertomaan vain oman näkökulmasi, miehen jäädessä kokonaan paitsioon. Olisi parempi keskustella tilanteista puolueettoman kuuntelijan kanssa tilanteessa, jossa myös miehesi pääsisi kertomaan oman kantansa.

Vierailija
40/81 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tästä enää puuttuikin, että kun yrittää tukea ja neuvoa hakea täältä, niin trolliksi sanotaan. 

Itse olen joutunut alkamaan pitämään noita kesustelu kirjauksia, koska mies väittää jälkikäteen tilanteet muuksi kuin oli. 

Keskustelu ja "riita" listasta voi aina tarkistaa mitä on puhuttu aika sanatarkasti. Olen joskus jopa nauhoittanut riidan. 

Sitten kun mies väittää kirjaamaani keskustelua vääristellyksi, olen kuunnelluttanut riidan kännykästä ja kirjaaminen on pitänyt sanasta sanaan paikkansa. 

Mutta se vain on aina pahentanut tilannetta. 

Miksi ihmeessä mies ei voi vain pyytää anteeksi käytöstään?`Se on tässä se pointti ! 

AP

Kirjaat ongelmatilanteita ja tallennat niitä kännykkääsi? Kälätät kahdenkeskisistä ongelmistanne muille? Ja sitten vielä ihmettelet miksi sinua pidetään trollina? Ei henkisesti aikuinen ihminen toimi noin. Sinusta saa sekä käsityksen, että kanssasi on tosi raskasta elää. Miehesi varmaan rakastaa sinua kaikesta huolimatta paljon, kun tuollaista sietää. Anna hänen edes hermostua käytöksestäsi, koska paljon hän antaa anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi