Mitä mieltä ympärileikatuista miehistä?
Itse olen ymp. leik. Mies 32v. Ihan syntyperäinen Suomalainen, jolta esinahka lapsena leikattu lääketieteellisestä syystä. Toiset on tykännyt, toiset ihmetellyt kun ei ollut ennen nähnyt.
Yksi taas suorastaan järkyttyi, ja oli sitä mieltä että olen kohdannut suurenkin vääryyden ja pahoinpitelyn lapsena ja oli kovin pahoillaan puolestani. Itsellä purskahti nauru, sillä en koe asiaa yhtään noin. mistään en ole jäänyt paitsi ilman esinahkaani, mutta mitä te naiset olette asiasta mieltä?
Kommentit (149)
Blon'due kirjoitti:
Eikös se tatinpää kuivu käppyräksi jos se on paljaana koko ajan.
Ainakin tuntoherkkyys varmasti kärsii.
Toisin kuin palstavässykät aina inisevät, ei ole kokemusta. MItä ite tykkäät, viekö ikuisuuden tulla vai käykö normaaliajassa eli alle vartissa.
Itselläni on sen verran lyhyt esinahka ettei se peitä terskaa ollenkaan, ei edes osittain. Tatinpää on siis paljaana koko ajan eikä ole minkäänlaisia hygieniaongelmia. En siis
Ihmisellä täytyy olla aika puutteellinen käsitys alapääanatomiasta jos hän ajattelee että kaikki esinahat ovat semmoisia tiukkoja makkarankuoria.
Mieheltäni on poistettu liian kireä esinahka osittain. Ei ole erityinen ongelma. Mitäpä tuosta. Kellä mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaampi kun ei muodostu sitä "juustoa" tai muuta mönjää.
Ei kai juustoa tule, jos pesee sen kikulinsa ainakin kerran päivässä. Itse muistan juustokokkareet armeija-aikana, kun olimme metsässä yli viikon yhtä kyytiä ja hygienian hoito jäi vähän retuperällä.
Mun kundikaverin esinahka on ympärileikattu ja on kyllä ihanan näkönen kun se terska on ihan paljas eikä nahkamuna. Joku voi tykätä toisesta joku toisesta.
Minulta leikattiin eilen. Lääketieteellisin perustein vaikka viisastelenkin että uskonnollisin. Onneksi minulla on loppumaton mielikuvitus mistä repiä uskovaisiin liittyvää huumoria.
Aika kivuton ja nopea toimenpide ensimmäistä puudutuspiikkiä lukuunottamatta. Yöllä herätteli muutaman kerran kun tikit ei jousta ja unimaailma oli sitä mieltä että juuri nyt olisi hyvä aika vehdata naisten kanssa.
Kaksi tuntia vierähti sairaalalla kaikkine aamupaloineen.
En minäkään hyväksy uskonnollisin perustein tehtäviä leikkauksia, enkä toisaalta uskonnollisin perustein kiellettyjä leikkauksia.
Sitä en tiedä millainen opettelu on sänkyhommissa, sen näkee vajaan kuukauden päästä kun on toivuttu. Siihen asti on kielletty.
Ja en ole silvottu poikalapsi, menen yli neljättäkymmentä.
Ei tämä niin vakavaa ole. Onpahan vaihtelua.
Ympärileikkaus edistää miehen terveyttä mutta myös naisten terveyttä.
https://www.terve.fi/artikkelit/ymparileikkaus-suojaa-eika-ainoastaan-m…
Ympärileikattu mies aiheuttaa vähemmän terveyskuluja yhteiskunnalle eikä sen ole suurikaan toimenpide, koko leikkaus kestää korkeintaan 30min valmistautumisiin, Shang rengas metodilla se kestää vain 15 minuuttia ja rengas itsessään poistetaan 10-15 päivin kuluessa. Sen jälkeen penis on valmis toimintaan noin kuukaudessa.
Monissa valtioissa ympärileikkaus on helppoa saada eikä maksa maltaita. Suomi on asian suhteen takapajula.
Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Pohdiskelin mitä erilaisia traumoja ympärileikattu mies on joutunut kokemaan lapsena ja mitä ongelmia se tuottaa myöhemmässä elämässä, kulttuurillisista syväviemäreistä puhumattakaan.