Mitä mieltä ympärileikatuista miehistä?
Itse olen ymp. leik. Mies 32v. Ihan syntyperäinen Suomalainen, jolta esinahka lapsena leikattu lääketieteellisestä syystä. Toiset on tykännyt, toiset ihmetellyt kun ei ollut ennen nähnyt.
Yksi taas suorastaan järkyttyi, ja oli sitä mieltä että olen kohdannut suurenkin vääryyden ja pahoinpitelyn lapsena ja oli kovin pahoillaan puolestani. Itsellä purskahti nauru, sillä en koe asiaa yhtään noin. mistään en ole jäänyt paitsi ilman esinahkaani, mutta mitä te naiset olette asiasta mieltä?
Kommentit (149)
Ei liene sattumaa, että lääkärit hyvin harvoin antavat ympärileikata omia poikalapsiaan (pois luettuna tietyt uskonnolliset ryhmät).
Terveen kudoksen poistaminen ilman lääketieteellistä syytä pitäisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin voisivat, niin ei olis sitä emättimen juustoumaakaan.
Kai hyvä ihminen tajuat, että kun puhutaan ja verrataan miesen ja naisten ympärileikkausta keskenään, niin tajuat, että kyse on aivan erilaisstia ja eritavoin vaikuttavista toimista.
Mutta argumentit ovat ihan samat. Niissä kulttuureissa, joissa tyttöjä silvotaan, silpomattomia pidetään epähygieenisinä, haisevina ja ällöttävinä.
Miehelläni on. Itselläni on luonnostaan jotenkin ahdas alapää ja leikattu penis itse asiassa on sen vuoksi vähän ikävämpi, koska esinahka mielestäni auttaa peniksen luonnollisessa liukastamisessa (jotenkin välittää niitä touhutippoja paremmin). Mutta alkunahkeuden jälkeen menee tuo leikattukin penis aina sisään ja homma sujuu.
Harva aikuinen on itse saanut vaikuttaa omaan ympärileikkaukseensa, joten itse miehestä en ole sen perusteella yhtä enkä toista mieltä.
Leikkaamaton haisee. Ja sinne kertyy ties mitä. En tykkää.
Tykkään. :) Hygieenistä ja seksikästä. Arvostan jos tehdään vakaumuksesta.
Ihan järkyttävää ja turhauttavaa, että ympärileikkauksia vielä nykyaikanakin tehdään uskonnollisin perustein. On uskonnoilla ihan uskomaton valta ihmisten mieliin. Ei jaksais näitä kehittymättömien kulttuurien tapoja enää nähdä ja kuulla. Jollain tavalla perverttiä koko touhu. Kyllä luulis nykyään kaikkien osaavan pestä paikkansa naurettavaa puhua hygieniasyistä leikkaamisesta ja blaa blaa. Järki hoi
Vierailija kirjoitti:
Leikkaamaton haisee. Ja sinne kertyy ties mitä. En tykkää.
Et ole alapesusta kuullut?
Säälittää, että mies pahoinpidelty ollessaan vauva!
Vierailija kirjoitti:
Ei liene sattumaa, että lääkärit hyvin harvoin antavat ympärileikata omia poikalapsiaan (pois luettuna tietyt uskonnolliset ryhmät).
Amerikassa ihan yleistä hygieniasyistä. Ei siis vain muslimeilla tai juutalaisilla vaan ihan tavallisilla amerikkalaismiehillä.
Onneksi kehittyneissä länsimaissa miesten ympärileikkaukset ovat marginaalinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ihan yleistä hygieniasyistä. Ei siis vain muslimeilla tai juutalaisilla vaan ihan tavallisilla amerikkalaismiehillä.
Ei hygieniasyistä vaan masturboinnin ehkäisemiseksi.
En tykkää vammaisisista kulleista.
Vierailija kirjoitti:
Arvostanet myös tyttöjen ympärileikkauksia?
Arvostan kikkelinpoistoleikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostanet myös tyttöjen ympärileikkauksia?
Ei ole sama asia, uskokaa jo! Miehillä hyväksyttävää. Naisten ympärileikkaus ei ole.
"Puhtaampi, ei lemahda kusi, ei ole möhnää".
Puolustelisitteko samoilla väitteillä naisten häpyhuulten poistamista?
entäs pakkasellakin?