Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Normaleissa myydään joitain Lattafan tuoksuja, oletteko tsekanneet mitä? Onko muita kuin Yara, Yara Candy tai Khamrah? Noita on vilahdellut niiden tiktokeissa.
Kävin keskisuuressa kaupungissa tsekkaamassa ja hieman petyin. Yara (oli jo ehtinyt loppua), Yara candy, se e-alkuinen Bianco latte -kopio jonka nimeä en nyt saa mieleeni, sitten oli joku sairaan halvan oloinen kultainen pullo eikä tuoksukaan ollut mieleinen. Ai niin ja vielä yksi johon en myöskään tykästynyt mutta jota olen jossain Somessa nähnyt mainittavan. Siinä ne taisi olla.
Se kultainen pullo oli jokin Fakhar-versio ja nyt muistakin nimen kyltistä lukeneeni, mutta sitä toista putelia ei Fragranticasta löytynyt, ehkä oli toisen valmistajan.
Osaisiko joku ehdottaa kesäistä, viileän raikasta tuoksua? Vahva mielikuva nyt päässä valkoisista kukista, etenkin kieloista, viileydestä, kasteenraikkaudesta ja puhtaudesta.
En kaipaa nyt mitään sitruksia, enkä muutakaan hedelmäistä, ja makeissa karkkituoksuissa en osaa olla; vanilja saa aikaan suorastaan päänsäryn. Kokoelmasta löytyy jo pari merellistä ja pari Cleanin pyykkituoksua. Kiitos <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Haluaisin kysyä täällä tuoksusuosituksia aloittelijoille. Olen yrittänyt itse perehtyä aiheeseen, mutta en tunnu jotenkin tajuavan tätä juttua. Eli haussa olisi naisten/unisex -tuoksu, joka ärsyttäisi ihmisiä mahdollisimman vähän ja sopeutuisi työpaikalle. Kyseessä ei ole mikään toimistotyö, mutta sellainen jossa saattaa olla useasti päivässä alle metrin säteellä toisesta ihmisestä. Toivoisin, että tuoksu olisi pitkäkestoinen iholla ja pienehkö määrä riittäisi. Olen nainen, mutta en tyyliltäni kovin feminiininen, enkä haluaisi että tuoksun ja olemukseni välillä olisi häiritsevä kontrasti.
(Ja ennen kuin joku ehdottaa, että älä käytä mitään: pidän maltillisista tuoksuista ja haluan käyttää jotakin. Siksi kommentoi tänne. Haluan, että jos joku tulee oikein lähelle, ainut tuoksu ei ole hiki/tali/mikä lie)
Kiitos, jos joku jaksaa auttaa. Mielenkiintoinen ketj
Kiitos. Kokeilen näitä!
Vierailija kirjoitti:
Hei. Haluaisin kysyä täällä tuoksusuosituksia aloittelijoille. Olen yrittänyt itse perehtyä aiheeseen, mutta en tunnu jotenkin tajuavan tätä juttua. Eli haussa olisi naisten/unisex -tuoksu, joka ärsyttäisi ihmisiä mahdollisimman vähän ja sopeutuisi työpaikalle. Kyseessä ei ole mikään toimistotyö, mutta sellainen jossa saattaa olla useasti päivässä alle metrin säteellä toisesta ihmisestä. Toivoisin, että tuoksu olisi pitkäkestoinen iholla ja pienehkö määrä riittäisi. Olen nainen, mutta en tyyliltäni kovin feminiininen, enkä haluaisi että tuoksun ja olemukseni välillä olisi häiritsevä kontrasti.
(Ja ennen kuin joku ehdottaa, että älä käytä mitään: pidän maltillisista tuoksuista ja haluan käyttää jotakin. Siksi kommentoi tänne. Haluan, että jos joku tulee oikein lähelle, ainut tuoksu ei ole hiki/tali/mikä lie)
Kiitos, jos joku jaksaa auttaa. Mielenkiintoinen ketju :)
Minusta tuohon määritelmään sopivat hyvin ns.vesituoksut, kuten Armanin Aqua di Gioia (tai miesten versio Aqua di Gio), sekä Issey Miyaken LEau dIssey.
Ne ovat raikkaita ja ajattomia, enkä ole toistaiseksi ole tavannut yhtäkään ihmistä joka olisi sanonut niiden olevan liikaa.
Suosittelen myös tutustumaan Cleanin tuoksuihin. Erityisesti The Classic, Fresh Laundry, Cool Cotton.
Helsingin keskustan Stockmannilla oli iso laari tuoksuja -40 % alessa. meinasin jo ostaa yhden Aqcua Allegorian mutta sitten kuitenkin pihiys iski
kesäinen, viileänraikas tuoksu on mielestäni Jo Malonen Earl grey & cucumber
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku ehdottaa kesäistä, viileän raikasta tuoksua? Vahva mielikuva nyt päässä valkoisista kukista, etenkin kieloista, viileydestä, kasteenraikkaudesta ja puhtaudesta.
En kaipaa nyt mitään sitruksia, enkä muutakaan hedelmäistä, ja makeissa karkkituoksuissa en osaa olla; vanilja saa aikaan suorastaan päänsäryn. Kokoelmasta löytyy jo pari merellistä ja pari Cleanin pyykkituoksua. Kiitos <3
Calvin Klein Beauty Sheer (Sheer Beauty?) on viileä. Klassikko Pleasures on viileä. Tommy Girl on viileä. Baiser Voler edt, Cartier Carat ja Chloe Nomade EDT vielä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin käytän Salvador Dalin Lagunaa. Hieno pullo ja persoonallinen tuoksu vaikka onkin todella halpa.
Laguna tulikin juuri vastaan Fragrantican jutussa merellistä tuoksuista. Nimestäkin voisi tietty päätellä. Miltä se tuoksuu? Vilkaisin tuoksunuotteja ja ysärituoksujen tapaan suuret määrät kaikenlaista.
Ei ole merellinen
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustan Stockmannilla oli iso laari tuoksuja -40 % alessa. meinasin jo ostaa yhden Aqcua Allegorian mutta sitten kuitenkin pihiys iski
Muglerit myös alessa. Taitaa hävitä tämä merkki Stokkaltakin.
Tuolta voi katsella alennuksia:
https://www.stockmann.com/kosmetiikka/tuoksut/naiset/hajuvedet?pmin=0%2…
Poistuvia brändejä, kokonaan lopetettuja tuoksuja, muuten vaan valikoimasta poistuvia tuotteita.
Hermes, taipuu Hermesn, äännetään Hermeen.
Mutta tosiaan hyvä kun muistutit, että Hermes on olemassa! Ihanan raikkaita kaikki tuoksut, mitä olen joskus aikojen alussa näitä käyttänyt. Sopivat kesään ja etenkin lämpimään säähän. Alkuperäisestä Twillystä en pitänyt mutta pitää näihin paneutua nyt uudestaan.
Yksi lähes olematon kesään sopiva tuoksu, johon olen viime aikoina ihastunut, on Maison Margielan Replicoihin kuuluva Lazy Sunday Morning. Ei käy päälle, on enemmän vain sellainen utuinen häivähdys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muglerit myös alessa. Taitaa hävitä tämä merkki Stokkaltakin.
Hyvä vaan jos lähtee, jos tulee tilaa vähemmän tunnetuille merkeille. Helsingin Stokkallahan on hyvä valikoima. Vielä kun saisi sieltä pois kaikki "Emotion-tuoksut", ihan turhaa myydä samaa päällekkäin joka paikassa. Mutta kaipa siinä joku ihmeellinen logiikka on, mitä en ole koskaan tajunnut.
Marc Jacobsin Daisy Wild on viimeisin rakastuminen...
Testissa tanaan Ellis Brooklynin Miami Nectar. Kookos ja hedelmainen raikkaus ensimmaisena. Vahan iholle asettumisen jalkeen kookos voimistuu ja hedelmaisyys katoaa taustalle. Samantyyppinen tuoksu kuin Gwen Stefanin Harajuku sarjan G joskus aikojen alussa. Vaikka onkin mielestani ihana kesatuoksu, pysyvyys on todella heikko harmillista!
Testissä vaihteeksi miesten Bvlgari in Black parfum. Onpa tylsä, ei mitään erikoista tässä. Mausteinen ja pehmeä ja ihan ok, hyvin tavanomainen. Morillakselta odottaisi enemmän, mutta kaupallista toimintaahan tuoksujen luonti on ja siksi tämmöistä tehdään yhä uudelleen markkinoille.
Ja nyt kun mietin tarkemmin, niin kaikkihan Blvgarin tuoksut ovat viime vuosina olleet varman päälle ja kopioita jo olemassa olevista. Mitään omaperäistä niissä ei ole. Möin kaikki Splendida-sarjan tuoksuni pois lukuun ottamatta Iris D'Oria, joka on melko samanlainen kuin Sophia Grojsmanin upea luomus Bvlgari pour Femme.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, jos joku jaksaa auttaa. Mielenkiintoinen ketju :)
Clean Reserve Skin voisi olla sopiva. Täysin unisex ja sellainen, että tuoksut vain hyvältä eikä selvästi parfyymiltä. Pitkäkestoisuudesta en osaa oikein sanoa kun jokaisella on niin eri ihotyyppi. Toinen vaihtoehto on Glossier You mutta sen saaminen Suomesta on vaikeampaa. Tämä on hivenen naisellisempi kuin Skin.
Nyt on flankeröity Flora Gorgeous Gardenia:
Flora Gorgeous Gardenia Intense by Gucci is a Floral Woody Musk fragrance for women. This is a new fragrance. Flora Gorgeous Gardenia Intense was launched in 2025. Top note is Mandarin; middle notes are Gardenia and Hedione; base note is Sandalwood.
Tänään oli Chanel-päivä. Sen vain tietää yhtäkkiä, milloin on pakko saada laittaa No 5:a. Silloin ei käy mikään muu.
Viime kerrasta olikin aikaa. Vaikka No 5 edp on ehkä mieluisin tuoksuni, käytän sitä kuitenkin suht harvoin. Vain silloin, kun tulee Se Päivä.