Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
19021/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sokkona Lattafan Yara Tous-tuoksun. Otin riskin, koska en ole vahvan kookoksen tuoksun ystävä varsinkaan,jos tuoksu tuo mieleen aurinkovoiteen.

Kyllähän tässä aurinkovoiteen vibat on, mutta tyylikkäästi. Erityisesti, kun tuoksu kunnolla asettuu iholle, se on pehmeän trooppinen. Sellainen tuoksu, jonka ottaa mielellään mukaan etelän lomalle!

Lattafa tekee kyllä laadukkaita tuoksuja, jotka eivät ole kalliita. 

Vierailija
19022/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin juuri Tiffany&co. Rose golden intense edp. Ihana kesätuoksu. Vähän samanlainen kuin Armanin My way.

Nyt ootan kovasti uutta pakettia, missä tulee Guerlain Mon intense edp. Se on sokko-ostos mut nuotit oli kyllä niin mun makuuni, että uskon tuun tykkäämään.

Yksi mistä pitäis saada kyllä ensin näyte, oisi Donna in Paris, muistaakseni intense sekin mitä oon lukenu. Notinolta sais valittua 7euroon muutaman näytteen mut aina se jää välistä.. Deloox on nyt ollu mun suosikki verkkokauppa. Kauan kestää lähetys, joku toki tullu parissa päivässä. Siellä on usein varastosta tuote loppu niin siksi kestäny vähä pitempään saapua, mut onneks ei niil oo ollu kiire. Onpa kiva, ihana ketju Oon tätä ennenkin lukenut. Nuo kitisijät ollu vähissä, nehän näihin tuppaa mielellään tulla "valistamaan" meitä "piittaamattomia". Kiitos ketjun aloittajalle ja kaikille jotka tähän osallistuvat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19023/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin vähäaikaa sitte Delooxista 125ml Guerlain aqua allegoria sarjan "Nettare de Sole  Maksoi vain 55e ja 5.95e kotiinkuljetus. Siellä on tosi edullisia tuoksuja. Lähes kaikki tuoksut paljon edullisempia mitä muissa verkkokaupoissa mutta joitain ihan super edullisesti. Ostin 16eurolla Escada 50ml sieltä, sininen pullo  Santorini  sunrise. Red door 100ml nyt tulossa 22e huhhuh. Kicsissä maksoin 45e 30millistä aikoinaan alessa.. 

Vierailija
19024/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli kyllä sellanen varmuus itelle, että en ainakaan Delooxista tilaa... kirjoittaja ei ehkä tarkoittanut sitä niin, mutta kuulostaa kyllä niin piilomainonnalta kun olla ja voi. Muuten kiva viesti.

Vierailija
19025/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä sellanen varmuus itelle, että en ainakaan Delooxista tilaa... kirjoittaja ei ehkä tarkoittanut sitä niin, mutta kuulostaa kyllä niin piilomainonnalta kun olla ja voi. Muuten kiva viesti.

?? (En ole aiempi kommentoija) Deloox on hyvä kauppa. Olen tilannut esimerkiksi Mon Guerlainin, Viktor & Rolfin Bonbonin, Lattafan, Paris Cornerin ja Khadlajin tuoksuja. Eivät toimita yhtä nopeasti kuin Notino mutta muuten ei ongelmia. Hajuvesien hinnat on nousseet lähes joka paikassa, tuolta niitä saa ainakin vielä suht edullisesti.

Vierailija
19026/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? (En ole aiempi kommentoija) Deloox on hyvä kauppa. Olen tilannut esimerkiksi Mon Guerlainin, Viktor & Rolfin Bonbonin, Lattafan, Paris Cornerin ja Khadlajin tuoksuja. Eivät toimita yhtä nopeasti kuin Notino mutta muuten ei ongelmia. Hajuvesien hinnat on nousseet lähes joka paikassa, tuolta niitä saa ainakin vielä suht edullisesti.

Joo, kävin katsomassa. Jopa vähän harvinaisempia tuoksuja valikoimassa.

Vierailija
19027/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokeilussa Gucci Bloom Parfum. Upea tummasävyinen pullo. Kun yleensä designer-tuoksut muistuttaa tietyllä tavalla toisiaan niin tämä on tosi uniikki tuoksu. Aloituksesta tulee minulla mieleen joulu ja glögi, mutta dry down on paperilla jännä balsamimainen tuoksu joka on yhtä aikaa sekä lämpimän mausteinen että viileän ilmava. Joku kommentoi Fragranticassa että tuoksun kerrokset voi ihan haistaa ja olen samaa mieltä. En jaksanut pestä ihoa kunnolla ennen kuin suihkaisin ja minun ihollani tuoksuun tuli jokin todella outo funky sivutuoksu joten on yritettävä uudelleen.

Toinen tuoksu L'Interdit ja tämä on tavallaan hyvin perinteinen tuoksu mutta myös jokin sellainen hienostuneisuus huokuu tuoksusta. Aikuisen tuoksu.

Vierailija
19028/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki parfyymitaloni on Hermès. Ns. Viikkotuoksuina vuorottelen puutarhatuoksujen sur le toit ja sur le Nil välillä. Erityisiin tilaisuuksiin käytän Jour dHermès ja 24 Faubourg tuoksuja. Toinen suosikkitaloni on Van Cleef & Arpels. Rakastuin Gardenia petalsin keveään kukkatuoksuun ja viimeisin ostos California reverie on vielä paketissa odottamassa. Suosin puhtaita ja raikkaita, selkeitä tuoksuja ilman huomattavaa makeutta. Kesällä käytän Cleanin Shower fresh, Warm cotton ja Fresh laundry tuoksuja. 

Vierailija
19029/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen seuraillut tuota unisexistymistä niin minusta se ei varsinaisesti ole liittynyt sateenkaarikysymykseen vaan enemmänkin juuri tuohon mitä kirjoitat että naisenakin sitä usein kaipaisi vähän vähemmän makeaa tuoksua ja sama koskee miehiä, ehkä miehetkään ei aina jaksaisi olla niin Sauvage. Heteropariskunnat käyttää toistensa tuoksuja ja niin edelleen. Oma mieheni ei välitä tuoksuista ja siksi meni vuosia niin etten edes haistellut miesten tuoksuja. Nyt muutama kuukausi sitten tuoksuttelin niitä ja mielessä kävi ajatus että luojan kiitos olen nainen, koska näistä olisi kova työ pitää :D.

Tavallaan olen samaa mieltä, kun itse käytän tuoksuja laidasta laitaan. Mutta kuluttajalle on mielestäni hyödyllisempää, että tuoksut määritellään useimmiten selkeästi joko naisten tai miesten tuoksuiksi. Ja sitten on aidosti

Tämä keskustelu tuli mieleeni tänään kun siivotessani kuuntelin YouTubesta tuoksuja koskevia videoita. Olen pitemmän aikaa kuunnellut laajalla skaalalla tubettajien videoita tuoksuista ja vielä kertaakaan ei ole tullut vastaan mainintaa mistään sateenkaarikysymykseen liittyvästä. Ts homoista, lesboista, transihmisistä jne.  Sen sijaan tänään viimeksi joku keski-ikäinen 100% heteron oloinen tubettajanainen mietiskeli että miksiköhän Versace on suunnannut Versensen vain naisille, kun se voisi ihan hyvin olla unisex. Hyvä esimerkki mielestäni siitä mistä näkökulmasta asiaa mietiskellään. Pahoittelut jankkauksesta mutta asia on tietyllä tavalla herkkä koska läheiseni kuuluu kyseiseen vähemmistöön ja menen herkästi siilipuolustukseen kun heitä taas jostain "syytetään".

Vierailija
19030/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikki parfyymitaloni on Hermès. Ns. Viikkotuoksuina vuorottelen puutarhatuoksujen sur le toit ja sur le Nil välillä. Erityisiin tilaisuuksiin käytän Jour dHermès ja 24 Faubourg tuoksuja. Toinen suosikkitaloni on Van Cleef & Arpels. Rakastuin Gardenia petalsin keveään kukkatuoksuun ja viimeisin ostos California reverie on vielä paketissa odottamassa. Suosin puhtaita ja raikkaita, selkeitä tuoksuja ilman huomattavaa makeutta. Kesällä käytän Cleanin Shower fresh, Warm cotton ja Fresh laundry tuoksuja. 

California reverie on varsin miellyttävä tuoksu, vain kerran kokeillut ja jäi kummittelemaan toiveisiin.

Oltais voitu olla samiksia tuoksumaun suhteen ilman Cleania. Miten ei löydykään kahta ihmistä joilla ois edes vahingossa täysin samat suosikit. Ei koskaan.

Vierailija
19031/19264 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

California reverie on varsin miellyttävä tuoksu, vain kerran kokeillut ja jäi kummittelemaan toiveisiin.

Oltais voitu olla samiksia tuoksumaun suhteen ilman Cleania. Miten ei löydykään kahta ihmistä joilla ois edes vahingossa täysin samat suosikit. Ei koskaan.

Eri mutta ihmisten tuoksumieltymysten ääripäät on lisäksi kilometrien päässä toisistaan. Joku kertoi käyttävänsä jo kolmatta pulloa Bronze Goddess Eau Fraichea ja minä jouduin viemään roskapussin ulos että sain tuoksuliuskan ulos talosta :D. Toisaalta en ole koskaan vielä haistanut ihmisen haisevan pahalta jos hänellä on hajuvettä. Varmasti tuo Bronze Goddeskin tekee taikansa sulautuessaan ihmisen ihon kemiaan.

Vierailija
19032/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Mon paris tietäjiä? Tietääkö joku milloin eau de toilette versio on lopetettu? Entä couture ja floral?

Kysyn, koska 2 vuotta sitten suihkautin jotain mon parisia käteeni lentokentällä. Sen jälkeen palasin suomeen ja ostin edp version, koska luulin kokeilleeni sitä. Nyt kuitenkin epäilen, että kokeilin jotain muuta versiota, koska tämä edp tuoksuu erilaiselta kuin se mitä lentokentällä kokeilin :( Onkohan siis mahdollista, että 2v sitten oli vielä myynnissä muita versioita? Nykyäänhän tuo edp on ainut versio mitä myydään. 

Vierailija
19033/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Mon paris tietäjiä? Tietääkö joku milloin eau de toilette versio on lopetettu? Entä couture ja floral?

Kysyn, koska 2 vuotta sitten suihkautin jotain mon parisia käteeni lentokentällä. Sen jälkeen palasin suomeen ja ostin edp version, koska luulin kokeilleeni sitä. Nyt kuitenkin epäilen, että kokeilin jotain muuta versiota, koska tämä edp tuoksuu erilaiselta kuin se mitä lentokentällä kokeilin :( Onkohan siis mahdollista, että 2v sitten oli vielä myynnissä muita versioita? Nykyäänhän tuo edp on ainut versio mitä myydään. 

Miltä se versio tuoksui? Olisikohan ollut nyttemmin poistunut Intensement? https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Mon-Paris-Intens…

Sokosten/Emotion-myymälöiden tilanteen voi katsoa täältä https://www.sokos.fi/tuote/100257297/yves-saint-laurent-mon-paris-inten…

Ja nettikaupoista löytyy toki.

Vierailija
19034/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syreenit kukkii parhaimmillaan ja tuoksuvat huumaavasti. Jostain syystä syreenin tuoksua ei saada siirrettyä pulloon tyydyttävällä tavalla. Ainakaan minä en ole löytänyt aidon tuoksuista syreeniä vieläkään. Saippuoissa syreeni toimii paremmin, koska niissä on rasvaa, ja täyteläinen kermaisuus on se, mikä viimeistelee syreenin. Ilman sitä tuoksu jää ohueksi ja teräväksi minun nenässäni.

Vierailija
19035/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kunnollinen syreenituoksu olisi kyllä tosi ihana. :)

Minä menen tällä https://www.fragrantica.com/perfume/Issey-Miyake/A-Drop-d-Issey-66334.h… , riittää toistaiseksi.

Vierailija
19036/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailin muutaman kesätuoksun ynnä bonuksen Fragrancex:ltä.

The Perfumer's Workshopin vanha kunnon Tea Rose. Tätä mulla oli vuosikausia sittenkin - ja tuoksuu aivan samalta...eli kuin ruusu tungettaisiin varsineen ja lehtineen blenderiin. Myös pitkälti samalta, kuin se itse kakarana ruusuista tekemäni hajuvesi.

Kenzon Le Monde est Beau. Tämä täysin sokkona. Hyvin raikas ja vihreä kukkais-hedelmätuoksu. Muistuttaa jotenkin hieman Hermes'n Un Jardin Sur Le Toit'a, mistä en kyllä pidä yhtä paljon, kuin tästä. Täydellinen kuumaan kesäpäivään.

Bybloksen Byblos. Tämäkin sokkona - mutta tuntuu, että tätä tai samanlaista on tullut haisteltua paljonkin vuosien varrella. Kepeän pirskahteleva ja nuorekas kukkais-hedelmätuoksu ysärityyliin. Tämäkin kiva kevät-kesätuoksu.

Giorgio Beverly Hillsin Holiday. Tämä oli se varsinainen syy tehdä koko tilaus, koska vaikea löytää enää mistään. Siis täysin sokkona jälleen, koska olen jotenkin tykästynyt kyseisen takavuosina menestyneen tuoksutalon luomuksiin...Ja pullo sekä hajuveden väri on niin ihanat. Suurien odotusten jälkeen tuli lievä pettymys. Ei mielestäni kovinkaan hedelmäinen - mikä olisi mennyt nimen kanssa paremmin yksiin. Valkoisista kukista tässä on enimmäkseen kyse. Muistuttaa hieman Estee Lauderin SpellBoundia. Ei mielestäni ehkä kuumimpiin kesäpäiviin. 

Ja se bonus oli Ted Lapidus'n Fantasme. Olen omistanut ja haistellut tätä viimeksi vuonna 1992, kun se oli juuri tullut markkinoille. Yllätyksekseni tykkään tästä vieläkin tosi paljon, vaikka se ei ole kyllä varsinaisesti tyyliäni. Hedelmien ja vaniljan yhdistelmä on jotenkin lapsekas ja tuo mieleen hedelmäkakun tms. Sitä mä nyt kuitenkin olen käyttänyt joka päivä paketin saamisesta asti - vaikka en todella väittäisi sitä kesätuoksuksi. Tässä on varmaan mukana jotain kaihoa ja nostalgiaa nuoruusvuosiin...olinhan tuolloin 16-vuotias.

Vierailija
19037/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syreenit kukkii parhaimmillaan ja tuoksuvat huumaavasti. Jostain syystä syreenin tuoksua ei saada siirrettyä pulloon tyydyttävällä tavalla. Ainakaan minä en ole löytänyt aidon tuoksuista syreeniä vieläkään. Saippuoissa syreeni toimii paremmin, koska niissä on rasvaa, ja täyteläinen kermaisuus on se, mikä viimeistelee syreenin. Ilman sitä tuoksu jää ohueksi ja teräväksi minun nenässäni. 

Minulle Aerinin Lilac Path on aito syreeni, vaikka toki sekin on sekoitus eikä soliflore. Siinä on kuitenkin se tuoksu, jonka muistan lapsuudenkotini syreenipensaista, varsinkin nyt, kun pullo on minulla ollut kuusi vuotta ja tuoksu on sinä aikana syventynyt. Se myös pysyy ihollani paljon kauemmin nyt kuin 2019, jolloin sen ostin. 

Vierailija
19038/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kesätuoksu ikinä ja koskaan? 

Mulle Aqua Allegoria Rosa Pop, joka oli vain joku travel edition. Rakas pullollinen enää puolillaan. Tämän sai Notinosta 35€ / 100ml alle 10v. sitten kun tuoksujen hinnat oli jotenkin reaalimaailmasta vielä.

Vierailija
19039/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kesätuoksu ikinä ja koskaan? 

Mulle Aqua Allegoria Rosa Pop, joka oli vain joku travel edition. Rakas pullollinen enää puolillaan. Tämän sai Notinosta 35€ / 100ml alle 10v. sitten kun tuoksujen hinnat oli jotenkin reaalimaailmasta vielä.

Onko tuoksu mielestäsi muuttunut 10 vuodessa? Oma kokoelmani on kasvanut ja olen pohtinut tuoksujen säilyvyyttä ja säilytystä. Esim talvituoksuni laitoin pois ja omiin pakkauksiinsa. Mietin jopa että kannattaisiko kuumimpina kesäpäivinä yrittää pitää tuoksut viileämmässä jollain keinolla että ne säilyisivät 10 vuotta käyttökelpoisina. 

Vierailija
19040/19264 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin juuri Delooxilta tuon Yara Tous-tuoksun sekä Victoria's secretin body lotionin tuoksulla Velvet petals. Nopea toimitus ja kyllä ne on ihan aidot tuotteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi