Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
18981/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäisin käytän Salvador Dalin Lagunaa. Hieno pullo ja persoonallinen tuoksu vaikka onkin todella halpa.

Laguna tulikin juuri vastaan Fragrantican jutussa merellistä tuoksuista. Nimestäkin voisi tietty päätellä. Miltä se tuoksuu? Vilkaisin tuoksunuotteja ja ysärituoksujen tapaan suuret määrät kaikenlaista. 

Vierailija
18982/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tuoksu Guccilta: Guilty Absolu Pour Femme https://ifragranceofficial.com/perfumes/guilty-absolu-pour-femme-gucci/

An amber, floral fragrance with keynotes of coffee amaretto, tonka bean, and wisteria.

Haistan uhkan mutta myös mahdollisuuden :D

Guccin edesottamukset tuntien on enemmän uhka kuin mahdollisuus. Tosin ei Guccikaan aina nykyään epäonnistu, vaikka suoltaa aika paljon roskaa ja hävittää aina parhaimmasta päästä tuoksujaan. Bloom-sarja on melko hyvä. Naisten Guilty ei ole toiminut itselläni vaikka kuinka olen yrittänyt. Siinä on jotain, mistä en pidä. Minulla on sekä suihkugeeli että edp.Yötuoksuna yritin käyttää, mutta se aiheutti lievää pahoinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18983/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gucci meni lopettamaan Flora Edp:n ja Edt:n, mitkä oli pitkään aikaan ainoat hyvät tuoksut kyseiseltä muotitalolta.

Sen loistavan tuotoksen tilalle tuli niitä värikkäitä, halpoja "pissistuoksuja" :((( Ei kivaa.

Vierailija
18984/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5 edp. Ei mikään suosikki, mulla on tästä vain pieni näyte, jota tänään päätin käyttää. Johtuuko sateisesta kelistä mutta tämä on jotenkin.. ihan erilainen kuin aiemmilla testikerroilla. Aiemmin tämä oli saippuainen, nyt tässä on hieman savua, ja pikkiriikkisen tervaa, ja jotakin tuttua. Joskus jotkut hajut aiheuttavat välähdyksenomaisia mielikuvia. Tämä toi yhtäkkiä mielikuvan hirsiseinästä jossain kynttilöin valaistussa paikassa. Tunnelma on jotenkin samanlainen kuin Tallinnan Olde Hansassa, mutta rauhallinen. Ehkä myös aavistus mehiläisvahaa niistä kynttilöistä.

Luin jostain että nimenomaan tuo Chanel no. 5 Eau de Parfum uudelleenformuloitiin 90-luvulla venäläisten mieliksi, ja muutettiin muistuttamaan sitä "Moskovan punaista" joka oli siihen aikaan venäläisten suosikkituoksu. Joten tuoksuun lisättiin vanilliinisokeria ja jotain tujua maustetta.

Tämän vuoksi monet valittaneet miten no. 5 Eau de Parfuum pilattiin 80-luvun jälkeen, "halvaksi itätyttöhajuksi". :-o

Vierailija
18985/19263 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pyörinyt pitkään Sì miniatyyripullo laatikon pohjalla. Otin pitkästä aikaa siitä tipat ranteisiin ja Herranen aika, miten en ollut tajunnut, miten raikkaaksi tuoksu muuttuu alun lievän pistävyyden jälkeen?

Tilasin jo heti ison pullon. Olkoonkin geneerinen ja "kaikkien" suosikki. (Muistan, että joku Australian ensitreffit alttarilla -bridezilla käytti tätä :D)

Anyways. Olin aiemmin luullut, ettei sovi minulle. Kestokin hyvä. Ihana tuoksu!

Että olkaa hyvät vaan tästä täysin mitäänsanomattomalta tietoiskustani!

Vierailija
18986/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Guccin Gorgeous Orchid on ihana tuoksu mutta kovin kallis. Pullo on tavattoman söpö.

Vierailija
18987/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin ketjuun momentous, vaikka olenkin sita innolla seurannut. 

Ostin naytelajitelman Space NK:sta. Tanaan kokeilussa Juliette has a gunin Miami Shake. Todella makes tuoksu, tuoksunuoteissa ilmeisesti mansikka, jaatelo ja jaatelotuutin vohveli. Tuoksuukin iholla juuri talta. Ei taida olla tuoksu, jonka valitsisin tyopaikalle tms., mutta aika hauska viikonlopputuoksu raikkaana kesapaivana.

Vierailija
18988/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kommentoinut, ei momentous 😅

Vierailija
18989/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lancomen uutuudet: Ôff Now, Ôver The Top sekä Ô Zenith

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Off-Now-106345.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Over-The-Top-106347.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/O-Zenith-106346.html

Haluaisin testata kaikkia, mutta erityisesti tuo Ôff Now kiinnostaa kesää ajatellen. :)

Haistoin noita pikaisesti Sokoksella. Huom! Pikaisesti. Vihreä on raikas ja ihan ok. Jokaisella pitäisi olla ainakin yksi vihreä tuoksu, joten jos ei ole, varmaan tuo on ihan kelpo valinta.

Keltainen/oranssi on täysin geneerinen ja turha, tuollaisia on jo maailma täynnä.

Punaisessa oli jotakin kasari-ysärimäistä. Se oli kiinnostavin iholle testattava, mutta en nyt kuitenkaan auringon ja helteen vuoksi niin tehnyt.

Sitten kävin vielä nopeasti läpi Molton Brownit ja kyllä se niin on edelleen, että Orange & Bergamot on paras. Miesten tuoksuista Black Pepper.

Vierailija
18990/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Guccin Gorgeous Orchid on ihana tuoksu mutta kovin kallis. Pullo on tavattoman söpö.

Samaa mieltä. Ihan täydellinen kevättuoksu.

Vierailija
18991/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Lancomen tuoksuja Fragranticassa ja huomasin että vain keltainen oli suunnattu naisille ja molemmat muut oli Unisex. Miten se näkyi noissa tuoksuissa, oliko ne aidosti unisex vai jompaan kumpaan kallellaan? Onko maailma nykyään muuttunut niin ettei oikeasti enää ole jakoa miesten ja naisten tuoksuihin nuoremmissa sukupolvissa? Näin keski-ikäisenä minua kyllä häiritsee "miehekäs" vivahde tuoksussa. Tässä mielessä ensimmäinen niche-näyteostos oli melko epäonnistunut koska en osannut ottaa tätä huomion metsästäessäni hypetettyjä tuoksuja. Erba Pura, Khamrah, Wedding Silk Santal. Tuo jälkimmäinen varsinkin ihmetytti että ok, nykyään morsianta ei ilmeisesti haittaa tuoksua miesten colognelta.

Vierailija
18992/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin Lancomen tuoksuja Fragranticassa ja huomasin että vain keltainen oli suunnattu naisille ja molemmat muut oli Unisex. Miten se näkyi noissa tuoksuissa, oliko ne aidosti unisex vai jompaan kumpaan kallellaan? Onko maailma nykyään muuttunut niin ettei oikeasti enää ole jakoa miesten ja naisten tuoksuihin nuoremmissa sukupolvissa? Näin keski-ikäisenä minua kyllä häiritsee "miehekäs" vivahde tuoksussa. Tässä mielessä ensimmäinen niche-näyteostos oli melko epäonnistunut koska en osannut ottaa tätä huomion metsästäessäni hypetettyjä tuoksuja. Erba Pura, Khamrah, Wedding Silk Santal. Tuo jälkimmäinen varsinkin ihmetytti että ok, nykyään morsianta ei ilmeisesti haittaa tuoksua miesten colognelta.

Kyllä nuo mielestäni kaikki selkeästi naisten tuoksuja ovat. Ei tullut edes mieleen, että niitä markkinoitaisiin unisexinä. Taitaa olla vain sateenkaaripesua tuo.

Itse kyllä kaipaan kovastikin jotain miesten tuoksua omistukseeni, varsinkin näin helteillä sitruksinen mutta vetiverinen ja jäkäläinen tuoksu olisi tarpeeksi pureva. Itse asiassa käteeni jäi aivan ihana tuoksu jostain, luultavasti joku noista mies-Moltoneista ja varmaan juuri Black Pepper. Niitä täytyy palata tutkimaan.

Vierailija
18993/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen seuraillut tuota unisexistymistä niin minusta se ei varsinaisesti ole liittynyt sateenkaarikysymykseen vaan enemmänkin juuri tuohon mitä kirjoitat että naisenakin sitä usein kaipaisi vähän vähemmän makeaa tuoksua ja sama koskee miehiä, ehkä miehetkään ei aina jaksaisi olla niin Sauvage. Heteropariskunnat käyttää toistensa tuoksuja ja niin edelleen. Oma mieheni ei välitä tuoksuista ja siksi meni vuosia niin etten edes haistellut miesten tuoksuja. Nyt muutama kuukausi sitten tuoksuttelin niitä ja mielessä kävi ajatus että luojan kiitos olen nainen, koska näistä olisi kova työ pitää :D.

Vierailija
18994/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen seuraillut tuota unisexistymistä niin minusta se ei varsinaisesti ole liittynyt sateenkaarikysymykseen vaan enemmänkin juuri tuohon mitä kirjoitat että naisenakin sitä usein kaipaisi vähän vähemmän makeaa tuoksua ja sama koskee miehiä, ehkä miehetkään ei aina jaksaisi olla niin Sauvage. Heteropariskunnat käyttää toistensa tuoksuja ja niin edelleen. Oma mieheni ei välitä tuoksuista ja siksi meni vuosia niin etten edes haistellut miesten tuoksuja. Nyt muutama kuukausi sitten tuoksuttelin niitä ja mielessä kävi ajatus että luojan kiitos olen nainen, koska näistä olisi kova työ pitää :D.

Tavallaan olen samaa mieltä, kun itse käytän tuoksuja laidasta laitaan. Mutta kuluttajalle on mielestäni hyödyllisempää, että tuoksut määritellään useimmiten selkeästi joko naisten tai miesten tuoksuiksi. Ja sitten on aidosti tuoksuprofiililtaan siltä väliltä olevat unisexit. Mutta noissa Lancomen uutuuksissa ei ollut siitä kyse. Ne ovat selkeästi naistyypillisiä tuoksuja ainakin pikaisen haistelun perusteella ja siksi tulkitsin tuon olevan jotain teennäistä tiedostavuutta Lancomelta.

Vierailija
18995/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olen samaa mieltä, kun itse käytän tuoksuja laidasta laitaan. Mutta kuluttajalle on mielestäni hyödyllisempää, että tuoksut määritellään useimmiten selkeästi joko naisten tai miesten tuoksuiksi. Ja sitten on aidosti tuoksuprofiililtaan siltä väliltä olevat unisexit

Joo olen samaa mieltä että kuluttajana minäkin haluaisin kyllä tietää kummalle puolelle viivaa tuoksu sijoittuu. Nuo pullot ainakin on tosi naisellisia mielestäni että siinäkin mielessä unisex-tuoksuksi brändääminen ei tunnu loogiselta. Mutta silti uskon että tuossa on enemmänkin kyse siitä että haluaan leventää skaalaa mikä on "hyväksyttyä" miesten ja naisten käyttää, ei niinkään mitään sateenkaariväestöön liittyvää, mutta ehkä voidaan todeta että ollaan tästä eri mieltä :D.

Vierailija
18996/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Haluaisin kysyä täällä tuoksusuosituksia aloittelijoille. Olen yrittänyt itse perehtyä aiheeseen, mutta en tunnu jotenkin tajuavan tätä juttua. Eli haussa olisi naisten/unisex -tuoksu, joka ärsyttäisi ihmisiä mahdollisimman vähän ja sopeutuisi työpaikalle. Kyseessä ei ole mikään toimistotyö, mutta sellainen jossa saattaa olla useasti päivässä alle metrin säteellä toisesta ihmisestä. Toivoisin, että tuoksu olisi pitkäkestoinen iholla ja pienehkö määrä riittäisi. Olen nainen, mutta en tyyliltäni kovin feminiininen, enkä haluaisi että tuoksun ja olemukseni välillä olisi häiritsevä kontrasti.

(Ja ennen kuin joku ehdottaa, että älä käytä mitään: pidän maltillisista tuoksuista ja haluan käyttää jotakin. Siksi kommentoi tänne. Haluan, että jos joku tulee oikein lähelle, ainut tuoksu ei ole hiki/tali/mikä lie)

Kiitos, jos joku jaksaa auttaa. Mielenkiintoinen ketju :)

Vierailija
18997/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Normaleissa myydään joitain Lattafan tuoksuja, oletteko tsekanneet mitä? Onko muita kuin Yara, Yara Candy tai Khamrah? Noita on vilahdellut niiden tiktokeissa. 

Vierailija
18998/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ostan, kun ajan kanssa vähän halpenee.

Vierailija
18999/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Haluaisin kysyä täällä tuoksusuosituksia aloittelijoille. Olen yrittänyt itse perehtyä aiheeseen, mutta en tunnu jotenkin tajuavan tätä juttua. Eli haussa olisi naisten/unisex -tuoksu, joka ärsyttäisi ihmisiä mahdollisimman vähän ja sopeutuisi työpaikalle. Kyseessä ei ole mikään toimistotyö, mutta sellainen jossa saattaa olla useasti päivässä alle metrin säteellä toisesta ihmisestä. Toivoisin, että tuoksu olisi pitkäkestoinen iholla ja pienehkö määrä riittäisi. Olen nainen, mutta en tyyliltäni kovin feminiininen, enkä haluaisi että tuoksun ja olemukseni välillä olisi häiritsevä kontrasti.

(Ja ennen kuin joku ehdottaa, että älä käytä mitään: pidän maltillisista tuoksuista ja haluan käyttää jotakin. Siksi kommentoi tänne. Haluan, että jos joku tulee oikein lähelle, ainut tuoksu ei ole hiki/tali/mikä lie)

Kiitos, jos joku jaksaa auttaa. Mielenkiintoinen ketju :)

Uskon että löytäisit sopivia Hermeksen "Un Jardin " sarjasta. Kevyitä ja raikkaita jokainen, ei tyypillisen tyttömäisiä tai naisellisia, sekä ne ovat luonteeltaan todella "ilmavia" joten jos joku tulee lähelle niin tuoksun voi tuntea mutta nämä eivät koskaan tukahduta eikä ole vaaraa tunkkaisuudesta. Un Jardin Sur Le Nil, Un Jardin Apres La Mousson, Un Jardin de monsieur Li, Un Jardin Sur La Toit jne. Myös HErmeksen Eau Des Merveilles ja sen monet versiot kannattaa testata. Kaikki em. on hyvinkin unisex.

Vierailija
19000/19263 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Normaleissa myydään joitain Lattafan tuoksuja, oletteko tsekanneet mitä? Onko muita kuin Yara, Yara Candy tai Khamrah? Noita on vilahdellut niiden tiktokeissa. 

Kävin keskisuuressa kaupungissa tsekkaamassa ja hieman petyin. Yara (oli jo ehtinyt loppua), Yara candy, se e-alkuinen Bianco latte -kopio jonka nimeä en nyt saa mieleeni, sitten oli joku sairaan halvan oloinen kultainen pullo eikä tuoksukaan ollut mieleinen. Ai niin ja vielä yksi johon en myöskään tykästynyt mutta jota olen jossain Somessa nähnyt mainittavan. Siinä ne taisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi