Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Oletteko tilanneet mistä hajuvesinäytteitä? Onko kellään kokemuksia aromat.ee sivustosta viimeaikoina?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet mistä hajuvesinäytteitä? Onko kellään kokemuksia aromat.ee sivustosta viimeaikoina?
Mä tilaan sieltä kahdesti vuodessa, ja nichet manner-Euroopan parfymerioista tai talojen omilta sivuilta. Molecule (ent aromat) on saanut vihdoin sivunsa kunnolla toimiviksi, ja toimitus on edelleen nopea, luotettava postilla kympin. Seuranta taisi olla vain telegramissa, ellei muuta pyydä. Tulevat Narvasta. Millin näytteetkin ovat nykyään spray, eivät dabber kuten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kova on kevättuoksujen kaipuu taas, ja edessä ikuisuusongelma. Kevät on kaikkein vaikein aika löytää sopiva. En tykkää yhdistää kylmänkoleaan kosteaan vuodenaikaan viileitä vihreitä kevätkukkaisia tuoksuja enkä chyprejä. 1 uusi hankinnassa, ei vielä alustavaakaan käsitystä mikä se tulee olemaan.
Mites Chanelin Edimbourg?
Kiitos vastauksesta! Laitanpa tilaukseen sieltä näytteitä :)
Onko kukaan täällä kokeillut Matieren Vanilla Powderia? Minulla sitä näytepullo, netissä todella ristiriitaisia arvioita. Jotkut pitävät ylellisenä taideteoksena, jopa pientä hypeä ollut tuoksun ympärillä. Jotkut taas haistavat sen kammottavan pistävänä.
Itse taidan valitettavasti kuulua jälkimmäiseen ryhmään. Fragranticassa nuoteiksi listattu kookos, heliotrooppi, vanilja, myskit ja palo santo. En erota kookosta, enkä haista heliotrooppia (minulle aika vieras nuotti, en ehkä osaa poimia sitä). Kuivakkaa vaniljaa on kyllä, sekä aivan hemmetisti palo santoa, joka tekee tuoksusta maskuliinisen ja jopa hyökkäävän. Tuoksu muuttuu kyllä ihollani pehmeän myskisen vaniljaiseksi ja ihan miellyttäväksi. Vaikka ensivaikutelma ei ole ollut erityisen positiivinen, kiinnostavan siitä tekee se, että se muuttuu koko ajan. Joka kerta kun nuuskaisen rannettani, eri elementit ovat vallalla.
Tulen kyllä kokeilemaan tätä vielä uudelleen, sen verran kiinnostava kokemus kuitenkin. Harmittaa vähän tuo palo santon läpitunkevuus, mutta ehkä eri ilmalla tästä löytyy eri ulottuvuuksia, niin muuttuvalta vaikutti. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia jos sellaisia löytyy.
Oletteko pitäneet mitään listaa, kortistoa tms hajuvesistänne? Itselläni on kännykän muistiosastossa lista tuoksuistani (nimi, valmistaja, vahvuus, mahdollisesti lyhyt nuottikuvaus). Sitä on kiva selata ja valita päivän tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä kokeillut Matieren Vanilla Powderia? Minulla sitä näytepullo, netissä todella ristiriitaisia arvioita. Jotkut pitävät ylellisenä taideteoksena, jopa pientä hypeä ollut tuoksun ympärillä. Jotkut taas haistavat sen kammottavan pistävänä.
Itse taidan valitettavasti kuulua jälkimmäiseen ryhmään. Fragranticassa nuoteiksi listattu kookos, heliotrooppi, vanilja, myskit ja palo santo. En erota kookosta, enkä haista heliotrooppia (minulle aika vieras nuotti, en ehkä osaa poimia sitä). Kuivakkaa vaniljaa on kyllä, sekä aivan hemmetisti palo santoa, joka tekee tuoksusta maskuliinisen ja jopa hyökkäävän. Tuoksu muuttuu kyllä ihollani pehmeän myskisen vaniljaiseksi ja ihan miellyttäväksi. Vaikka ensivaikutelma ei ole ollut erityisen positiivinen, kiinnostavan siitä tekee se, että se muuttuu koko ajan. Joka kerta kun nuuskaisen rannettani, eri elementit ovat vallalla.
Tulen kyllä kokeilemaan tätä viel
Kookos ja vanilja toimii harvemmin yhdessä, tulee mieleen Comptoir Sudin Vanille Coco, joka överi ja toi mieleen vanhan 80-90 luvun autohajukuusen.
Kookos ja vanilja erikseen omina tuoksuinaan mukavia, kookos kesään ja vanilja talveen.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko pitäneet mitään listaa, kortistoa tms hajuvesistänne? Itselläni on kännykän muistiosastossa lista tuoksuistani (nimi, valmistaja, vahvuus, mahdollisesti lyhyt nuottikuvaus). Sitä on kiva selata ja valita päivän tuoksu.
Pidin listaa joskus, mutta nyt minulla on arkisto vaatekaapissa, eli läpinäkyviä rasioita joissa on eri kausien mukaiset tuoksut. Juuri nyt esillä "kevättalvi"-kategorian tuoksut. Minulla on toki musta lista eli tuoksut joihin ei saa enää sortua, tuotenäytetestien jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kännykän muistilappusovelluksessa lista omistamistani hajuvesistä, sekä muistilista niistä, jotka haluaisin hankkia. Ei kylläkään mitään nuottikuvaksia, ihan vain nimi ja valmistaja. Aloitin tämän joskus, kun ajattelin että rajoitan maksimimäärän 50 kappaleeseen, eli myyn jotain pois jos ostan uutta ;) Nyt piti ihan tarkistaa, ja listalla viime viikonloppuisen kirppishankinnan jälkeen 51 kpl. Näistä osa kyllä 10-15 ml matkakokoja. Näytteitä en ole tähän listannut.
-N43
Minulla on excel-taulukko batch-koodeineen, ostopäivineen, hintoineen ja myyntipäivineen. Eli siitä löytyy myös tuoksut, joista olen luopunut. Olen määritellyt tuoksuille myös tyypin ja pisteet. Muita huomioita -sarakkeeseen tulee esim. kommentit, jos olen niitä muilta saanut.
Ai että tällainen huithapeli hattarapää tykkää tuollaisista järjestelmällisistä taulukoiden pitäjistä. Olette ihan oma lajinsa.
Saatteko yleensä kommentteja hajuvesistä? Osaisiko joku suositella hajuvettä kesän morisiammelle?
Vierailija kirjoitti:
Lanvinin Arpege oli ensimmäinen tuoksuni ja haluaisin nostalgiapäissäni kokeilla sitä uudestaan. Sitä voi tilata verkosta mutta en haluaisi ostaa sokkona kuitenkaan vaikka se on edullista. Kuitenkin lienevät senkin uudelleen formuloineet. Keksiikö kukaan missä sitä voisi olla testattavana maakunnissa?
Ostin tämän luotettavasta verkkokaupasta ja voi luoja.... En tiedä mitä tuoksulle on tehty uudelleenlanseerauksessa mutta en tunnista sitä ollenkaan vaikka rakastin tuoksua joskus 80-luvun lopulla. Minun nenään tämä uusi haisee tismalleen samalta kuin Off-hyttysmyrkky, tosin mies ei ole samaa mieltä. Miehenkään nenään ei kyllä hyvältä tuoksu. Löysin taannoin vanhan pullon Chloe Narcissea jossa oli sentin verran hajuvettä pohjalla ja silti tunnistin heti tutun tuoksun joka oli säilynyt ihan hämmästyttävän hyvin jostain ysäriltä. Mutta tämä Arpege ei kyllä nykymuodossaan herätä mitään muistikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin päässyt kokeilemaan Fidjiä, edt. Yllätyin kukkaisuudesta, odotin raaempaa vihreätä. Saattaa mennä jatkoon koska on kuitenkin juuri sitä perinteistä klassista tyyliä (vrt. tämänhetkinen tyyli joka tuntuu lähes fyysisenä kipuna niin miesten kuin naisten tuoksuissa) N54
Samaa mieltä että moni nykyparfyymi suorastaan sattuu nenään. Siis joku niissä on sellainen raastava epämiellyttävä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko yleensä kommentteja hajuvesistä? Osaisiko joku suositella hajuvettä kesän morisiammelle?
Diorin Forever and Ever sopisi minusta morsiamelle. Ihana kevät- kesätuoksu, josta olen saanut paljon positiivisia kommentteja sekä miehiltä että naisilta.
Ostin useamman erilaisen Eau De Parfumin Lidlistä, oliko viime vai edellisellä viikolla, 3,99€ kpl (normaalisti kait jotain 5,99€), ovat tosi hyviä eli kyllä tuoksu voi ollaa laadukas vaikka olisikin edullinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diorin Forever and Ever sopisi minusta morsiamelle. Ihana kevät- kesätuoksu, josta olen saanut paljon positiivisia kommentteja sekä miehiltä että naisilta.
Toinen tuoksu jota suosittelisin morsiamelle on Very Irresistible Givenchy
sama
Vierailija kirjoitti:
Ostin useamman erilaisen Eau De Parfumin Lidlistä, oliko viime vai edellisellä viikolla, 3,99€ kpl (normaalisti kait jotain 5,99€), ovat tosi hyviä eli kyllä tuoksu voi ollaa laadukas vaikka olisikin edullinen!
Tiedätkö että Lidlin tuoksut on ns. dupeja, eli kopioita kalliimmista tuoksuista. Esim. Suddenly Lovely = Dior J'Adore. Jossain lehtijutussa testaajat veikkasivat Lidlin parfyymia siksi alkuperäiseksi tuoksuksi, taisi olla juurikin tuo yllä mainittu. Toki ehkä sitten kestossa ainakin häviävät alkuperäisille.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisää uutuuksia:
Givenchy - Irresistible Nude Velvet https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/Irresistible-Nude-Velvet-1…
Calvin Klein - Eternity Amber Essence https://www.fragrantica.com/perfume/Calvin-Klein/Eternity-Amber-Essence…
Yves Saint Laurent - Black Opium Glitter https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Black-Opium-Glit…
Ralph Lauren - Romance Elixir https://www.fragrantica.com/perfume/Ralph-Lauren/Romance-Elixir-100730…
Testasin tuon Irrissistable Nude Velvetin ja siinäpä tuoksu josta tulee mieleen puuteri ja meikki, erityisesti huulipuna. Olen kuullut "lipstick perfumeista" ja tuo lienee selvä esimerkki.
Estee Lauderin klassisessa Youth Dew'ssa on cola-elementti.