Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Ja lisää uutuuksia:
Yves Saint Laurent - Black Opium Glitter https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Black-Opium-Glit…
Sokeria, hattaraa, makeaa appelsiinikukkaa, päärynää eikä siinä kuulemma ole mitään alkuperäiseen Black Opiumin kahviin ja vaniljaan viittaavaa. Kuulostaa teinituoksulta :D Ehkä tuo GLITTER nimi jo itsessään viittaa siihen ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko good girl blush lopetettu vai miksi se on lähes kaikkialta loppu? Varsinkin 30ml pullot. Luulisi että joulumarkkinoille olisivat tehneet tarpeeksi myyntiin, outoa.
Sen jälkeen tehtiin Good Girl Blush Elixir joka ilmeisesti ollut suositumpi, joten ovat varmaan keskittyneet valmistamaan sitä enemmän.
Tästä intoutuneena pitkästä aikaa suihkautin tuota Goog Girl Blushia. Oli tänään nenä tukossa ja vuotava pakkasen takia, mutta eipä ole enää! Tämän tuoksun bergamotti on kyllä niin tajunnan räjäyttävän avaava, että huhhhuh. Jää moni nenäsuihke kakkoseksi :D. Sitten vielä se äitelän makea vahva pioni... Tämä on omaan nenääni vähän sellainen överiksi vedetty (tyttö)tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Trendit. Tonka, vanilja, oud, caramel, toffee, praline, kaakao, ambroxan, mielellään samassa tuoksussa.
Todella. Ei ole yhtään mun mieleeni nämä trendit, mutta kai ne aikansa kestettyään taas vaihtuu. N53
Miks saan kaikista C.Herreran Good Girl-korkkarituoksuista läpi sellaisen tietynlaisen suitsukkeen mitä pääkaupunkiseudun s o m a li miehet käyttää?!? :-o Joka ikisen värisestä, mitä olen kokeillut, ainakin 7 tai 8!
Mikä ihme Se Suitsuke on?
Meinasin kerran tukehtua bussiin kun jollain oli raskaasti sitä, kuulin jonkun sanovan että ottaa häntäkin henkeen, että se on jokin tyypillinen "suitsukehaju" mitä nuo miehet käyttää ja että siksi ei voinut mennä johonkin tiettyyn kirjastoon enää kun siellä haisi sama. Onko partavesi vai toilette, vai jokin minkä laittavat palamaan kotonaan, kellään mitään havaintoa asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä on keskusteltu uutuksista, kysyn vaihteeksi nostalgiatuoksuista. Muistatko ensimmäisen hajuvetesi? Mitkä tuoksut olivat sinulle tärkeitä nuoruudessa?
Minun ensimmäinen hajuveteni oli joskus todella pienenä saatu roll-on-pullo Toscaa. Sain sen sukulaistädiltä. Olin silloin ehkä 5 v., mutta kiinnostunut kaikesta naisellisesta ja kauniista. Sain toiselta sukulaiselta minipullot Yves Rocherin Magnoliaa (oranssi ja tummansininen versio). Ne olivat minusta aivan ihania, ja pullot maailman kauneimpia.
Ensimmäinen hajuvesi, jota käytin oikeasti, oli noin 10-11-vuotiaana saatu Versacen Red Jeans, jonka äitini osti minulle laivalta. Muistan harkinneeni pitkään Samban (sinisessä pullossa), Red Jeansin ja Anais Anais'n välillä. Olisin salaa mielessäni himoinnut Sambaa, mutta parhaalla kaverilla oli se, eikä samaa voinut hankkia
Minä tilasin tuon Dieselin Zero Plus Femininen varmaan pari vuotta sitten FrangranceNet:istä, oli aito tuoksu ja yhtä hyvä ja omaperäinen mitä muistinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus Flowerbomb EdP perusversio, mutta siinä häiritsi sellainen lievä maskuliinisuus, olisiko sama patsuli mikä Angel-tuoksussa.
Kokeilin sellaista kuin Flowerbomb Tiger Lily, mutta oli aivan kuin tunkkainen halpaversio Rabannen Fame-robottipullotuoksusta, josta minulla on näyte ja joka on huomattavasti raikkaamman trooppis-kukkainen, kalliimman tuoksuinen eikä tule ummehtunutta sivuhajua, ja lisäksi tuo Tiger Lily haihtui tunnissa mutta puuvillaisen puseroni hihaan jäi siitä kumma palanut muovimainen löyhkä. Outoa.
Nyt huomasin että Flowerbomb-sarjassa on uudempi Ruby Orchid ja vanhempi Nectar. Ehkä muitakin, mutta onko näistä mikään sellainen joka olisi hieman pehmeämpi kuin se alkuperäinen EdP?
Minulla on ollut nuo kaikki versiot, ei tosin tällä hetkellä. Tykkäsin originaalistakin joskus silloin aikoonaan, mutta ei ole tullut tarvetta ostaa uutta pulloa. Tiger lily oli ihan ok, siinä hieman trooppinen/kookoksinen tuoksu. Ruby Orchid aika makea, mutta ihan kiva. Eniten pidin Nectarista, aika voimakas, makea, mutta ei överi. harmi että taitaa olla loppu jo monesta paikasta, tätä pitäisi kyllä ostaa pullo varastoon. Kysymykseesi, jos haet pehmeämpää kuin alkuperäinen, niin ehkä tuo Orchid voisi olla..?
-N42
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan tuoksutellut
Chanson d'Eau Vanilla EdT tuoksua? Tai muita tämän merkin tuoksuja? Ovat näitä Prisman ja Sittarin halpishajuvesiä. Ja ainakin itse vasta tänään näihin törmäsin, kun kattelin jouluherkkutarjouksia 😄. Fragranticassa ainakin tuo Vanilla on saanut oikein kelpo pisteet, vaikkakaan arvosteluita ei vielä kovin hirveän montaa ole...
Nyt pääsin muistiinpanojen luo, pahoittelut viivästyksestä.
Olen kirjoittanut jokaisen tuoksun (Vanilla, Jasmine, Lemon, Rose) kohdalle, että löytyy jotain ällöä virettä. Ilmeisesti tämän linjan joku perusominaisuus, josta en vaan pidä ihan hirveästi. Vanilja-versio on kevyt, alussa omenaa sekä päärynänkukkaa. Jonkinlaista hattaraa kukilla (iiris ei ole vahva?). Pohjalla lämpimähkö vanilja.
(Ällöstä vireestä huolimatta) mielestäni ihan kiva tuoksu, mutta pullo saisi olla pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Miks saan kaikista C.Herreran Good Girl-korkkarituoksuista läpi sellaisen tietynlaisen suitsukkeen mitä pääkaupunkiseudun s o m a li miehet käyttää?!? :-o Joka ikisen värisestä, mitä olen kokeillut, ainakin 7 tai 8!
Mikä ihme Se Suitsuke on?
Meinasin kerran tukehtua bussiin kun jollain oli raskaasti sitä, kuulin jonkun sanovan että ottaa häntäkin henkeen, että se on jokin tyypillinen "suitsukehaju" mitä nuo miehet käyttää ja että siksi ei voinut mennä johonkin tiettyyn kirjastoon enää kun siellä haisi sama. Onko partavesi vai toilette, vai jokin minkä laittavat palamaan kotonaan, kellään mitään havaintoa asiasta?
Tuo "suitsukehaju" mistä puhut on uunsi, somalialaisten käyttämä hajuste ja siksi he kaikki tuoksuvat samalta. Voitte googlata asiaa. Tässä wikipedian tiivistys asiasta:
--Uunsi on somalialainen hajuste. Sitä valmistetaan pihkasta, sokerista ja tuoksuöljyistä, jotka sekoitetaan toisiinsa kuumana.
Uunsia poltetaan suitsutusastiassa nimeltä dab-qaad.[3] Se tarkoittaa tulen pitäjää.[4] Uunsia käytetään muun muassa vaatteiden hajustamisessa.[1] Perinteisesti somalit hajustavat kotinsa ruokailun jälkeen uunsilla tai luubaanilla.[3] Naimisissa olevat naiset käyttävät uunsia raikasteena. Hajustettu pihka pannaan suitsukeastiaan, joka asetetaan naisen jalkojen väliin, perinteisen somalimekon diraan sisälle. Hajusteen väitetään puhdistavan intiimialueet ja kainalot.--
Itse en voi sietää tuota uunsin hajua, mutta rakastan good girl tuoksuja. En itse havaitse good girleissä mitään uunsin kaltaista, mutta ymmärrän jos joku muu saattaa haistaa eri tavalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan tuoksutellut
Chanson d'Eau Vanilla EdT tuoksua? Tai muita tämän merkin tuoksuja? Ovat näitä Prisman ja Sittarin halpishajuvesiä. Ja ainakin itse vasta tänään näihin törmäsin, kun kattelin jouluherkkutarjouksia 😄. Fragranticassa ainakin tuo Vanilla on saanut oikein kelpo pisteet, vaikkakaan arvosteluita ei vielä kovin hirveän montaa ole...
Nyt pääsin muistiinpanojen luo, pahoittelut viivästyksestä.
Olen kirjoittanut jokaisen tuoksun (Vanilla, Jasmine, Lemon, Rose) kohdalle, että löytyy jotain ällöä virettä. Ilmeisesti tämän linjan joku perusominaisuus, josta en vaan pidä ihan hirveästi. Vanilja-versio on kevyt, alussa omenaa sekä päärynänkukkaa. Jonkinlaista hattaraa kukilla (iiris ei ole vahva?). Pohjalla lämpimähkö vanilja.
(Ällöstä vireestä huolimatta) mielestäni ihan kiva tuoksu, mutta pullo saisi
Kiitos! Kävin tänään prismassakin näitä katsomassa, mutta siellä oli näistä vain jasmiinia ja sitruunaa. Niitä en nyt viitsinyt testailla, kun ei sellaiset yleensä miellytä. Eli meidän kylän putiikeista ei tuota vaniljaa löydy :(. Uskaltaisikohan tuon tilata ihan sokkona? Eihän tuo tietenkään pahan hintainen huti ole, jos niikseen tulee...
Ja edellinen vaniljatuoksun kyselijä jatkaa :). Suihkautin kaupassa testiksi La Riven Vanilla Touchia. Pehmeän sokerinen vaniljatuoksu, mutta jokin itseäni häiritsevä raikas tuulahdus tässä on... Kenties jasmiini tai kookos. Periaatteessa ihan kiva, mutta sopii ennemminkin kyllä murrosikäiselle tytölle kuin lähes 4-kymppiselle naiselle. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen lähiaikoina innostunut tuoksuista ja tätäkin ketjua pitkään seurannut, mutten ole mitään kirjoitellut vielä.
Ostin testiin 10kpl setin The Perfume Brandilta. Paria olen vasta koittanut. Libren dupe oli kyllä hyvä, mutta väkisin mietin että onko se kypsemmän naisen tuoksu, minulla ikää 37. Joku siinä kyllä miellytti kovasti, on toki aika vahva, ei mielestäni arkituoksu kuitenkaan.Nyt testissä tuon brändin dupe Paradoxista. Se on mielestäni kyllä tosi hyvä, se on varmaan pakko ostaa alkuperäisenä.
Onko kellään kokemusta onko nuo Perfume Brandin tuoksut lähellä niitä alkuperäisiä?
Stockalle ajattelin mennä nuuskuttelemaan Maison Margielan Replicoita, tosin Fragranticaa kun selasin niin siellä oli ainakin 5 ihanan kuulosta.
-nonnis
Replicalla on todella huono kestävyys, mulla on se beach walk eikä juuri mitään tuoksua parin tunnin päästäkään saati seuraavana päivänä. Joku haaveili vaniljatuoksuista niin kokeile Juliette has a gunin
Tilasin miehelle joululahjaksi lopulta sen Sorcinellin Notre Damen (15.4.2019 eikä se notte di natale). Samalla tutkin sivuja ja sinne oli ilmestynyt hirveästi kaikkea uutta kiinnostavaa. Onko kukaan sattunut saamaan nenäänsä kyseisen firman Ascetic Vanillaa?
Minäkin huomaan kaipailevani hyvää vaniljatuoksua, mutta se saisi olla muutakin kuin vaniljaa. Kayalin vaniljatuoksuja olisi mukava päästä haistelemaan myös. Juliette Has a Gunin Vanilla Vibes on makuuni liian kesäinen, ja kesto on olematon. Mun iholla siihen mennessä kun neste on kuivunut, tuo vanilla vibes on muuttunut ihotuoksuksi jonka haistaa vain jos nenä on ihossa kiinni, maksimissaan puolen tunnin ajan. Sinänsä jännä koska normaalisti vaniljatuoksut ovat ainoita jotka kestää kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähiaikoina innostunut tuoksuista ja tätäkin ketjua pitkään seurannut, mutten ole mitään kirjoitellut vielä.
Ostin testiin 10kpl setin The Perfume Brandilta. Paria olen vasta koittanut. Libren dupe oli kyllä hyvä, mutta väkisin mietin että onko se kypsemmän naisen tuoksu, minulla ikää 37. Joku siinä kyllä miellytti kovasti, on toki aika vahva, ei mielestäni arkituoksu kuitenkaan.Nyt testissä tuon brändin dupe Paradoxista. Se on mielestäni kyllä tosi hyvä, se on varmaan pakko ostaa alkuperäisenä.
Onko kellään kokemusta onko nuo Perfume Brandin tuoksut lähellä niitä alkuperäisiä?
Stockalle ajattelin mennä nuuskuttelemaan Maison Margielan Replicoita, tosin Fragranticaa kun selasin niin siellä oli ainakin 5 ihanan kuulosta.
-nonnisReplicalla on todella huono kestävyys, mulla on se beach wa
Minulle tuo Juliette Has a Gunin Vanilla Vibes oli todella pettymys. En itse saa siitä juuri mitään vaniljaa irti. Samoin tuo Replivan Beach walk. Odotukset olivat suuria kaiken hypetyksen (ja hinnan) perusteella, mutta lätsähtivät kuin pannukakku, kun tuoksut sain käsiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nonnisReplical
Ainakin Juliette has a gunin summer lust vai mikä se on, siinä tuoksuu kookos pitkälle seuraavaan päiväänkin. Eniten tykkään kuitenkin Magnoliasta ja ihan siitä perus Not a perfumesta että niissä kesto on hyvä (näistä mulla onkin 100 ml paketit). Tuota vaniljaa en ole vielä testannut vaikka oli discovery setissäkin muistaakseni.
Ono kukaan ostanut tuoksuja Espanjassa Mercadonasta? Siellä on marketiksi parhaimmilaan suuri valikoima espanjalaisia tuoksuja, "originaali halpiksia" ja kopio halpiksia. Espanjalaisista esim. Adolfo Dominguez on varsin laadukas, ja muitakin on. Onko jotain suosikkia sieltä?
Itiksen Stockalle oli tullut satsi keltaisia Daisy-flankkereita.
Daisy Glow
Daisy Love Glow
Daisy Eau So Fresh Glow
Makeup.uk sanoo Love Glowsta näin:
Top Notes: Bergamot, Cloudberry, Lemon Essential Oil
Heart Notes: Cloves, Jasmine, Lemon Flower
Base Notes: Musk, Patchouli
Kävin eilen Stockalla testailemassa/nuuskuttelemassa noita Replicoita ja isoin odotuksin valmistauduin rakastumaan ainakin johonkin niistä. No, se Beach Walk oli kieltämättä hyvä, mutta ei nyt sentään 140e hyvä :D Ja vielä kun luin täältä että ei edes kestä iholla, niin ei kiitos. Kiitos siis kommenteista :)
Givenchyn Irresistibleä olen nyt niin monet kerrat jo testannut ja ihastellut, että se varmaan on seuraava hankinta. Vielä kun keksisin, että mikä versio..!
-nonnis
Escadan uusi Bali Paradise testattu. Alkunuuhkaisussa on jotain jännää (pitaija?), joka häviää nopeasti. Takuuvarmaa Escadaa, trooppinen söpöys kukilla ja hedelmillä. Tässä tuoksussa on se jokin nuotti, joka löytyy nykyään todella monesta tämän genren tuoksusta. Tykkään pullon hehkuvan oranssista väristä.
Testasin samalla myös paluun tehneen Taj Sunsetin. Nyt on mangoa ja makeutta. Täyttä Escadaa tämäkin. :)
Chloén Nomade-sarjaan on tulossa uusi flankkeri Lumière d'Égypte https://www.perfumestars.com/chloe-nomade-lumiere-degypte-a-journey-alo…
Top Notes: Lotus Accord The fragrance opens with a fresh floral accord, led by the blue lotus. This note introduces a sense of vitality and tranquility, reflecting the blooms ephemeral beauty as it thrives along the Nile.
Middle Notes: Pink Berry, Jasmine The heart transitions into a gentle warmth with pink berry adding a subtle spice, complemented by the sensuality of jasmine. This combination creates an aromatic balance, blending light floral sweetness with an inviting depth.
Base Notes: Kyphi Accord (Myrrh, Sandalwood, Cinnamon Bark) The base anchors the composition with the richness of kyphi. Myrrh lends an earthy resinous tone, while sandalwood provides a creamy woodiness. Cinnamon bark adds a whisper of spice, creating a finish that evokes the ancient art of perfumery.
Ostin testiin 10kpl setin The Perfume Brandilta. Paria olen vasta koittanut. Libren dupe oli kyllä hyvä, mutta väkisin mietin että onko se kypsemmän naisen tuoksu, minulla ikää 37. Joku siinä kyllä miellytti kovasti, on toki aika vahva, ei mielestäni arkituoksu kuitenkaan.
Nyt testissä tuon brändin dupe Paradoxista. Se on mielestäni kyllä tosi hyvä, se on varmaan pakko ostaa alkuperäisenä.
-nonnis