Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19447)

Vierailija
15821/19447 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä useampi viikko putkeen suomalaisia Max Joacim -tuoksuja (miesten). Voin varauksetta suositella, hyvälaatuisia tuoksuja,  joista mikään ei edes sokko-ostoksena ole ollut pettymys eikä varsinkaan erityisesti ärsyttävä, kuten usein saattaa olla. Hyvälaatuisista aineksista kasattuja tuoksuja, joista löytyy varmasti jokaiselle jotain.

Vierailija
15822/19447 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään Anais Anais Originalia (eli sitä uutta, koska "original")?

Pidän siitä, ja ostin sen. Mutta ei se samanlainen ole kuin Anais Anais oli 80-luvulla. Minulla on sekin ollut, äidin peruja. Mutta mitä mieltä muut on? Onko kokemusta aiemmilta vuosikymmeniltä tai nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15823/19447 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen ÖKO-test on testannut parfyymejä. 

Hyviä uutisia Chanelin Coco Mademoiselle Eau de Parfum Intense" käyttäjille. Parfyymi menestyi erityisen hyvin testissä.

(Ja täysi floppi oli suunilleen samanhintainen toisen valmistajan parfyymi, jonka UV-osa oli hyvin kyseenalainen ja josta löytyi myös tavaraa, joka ainakin eläimillä aiheuttaa hormonaalisia muutoksia.

En ole nähnyt kaikkia testituloksia, mutta nuo kaksi yllä olevaa oli nimeltä mainittu uutisessa jonka luin. Samalla oli (ilman nimeä) maininta, että myös testatuista luonnonkosmetiikka parfyymeista löytyi pari todella laadukasta (ja hinta näytti olevan todella halpa).

Vierailija
15824/19447 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Gaultier - Divine. Olen ihan järkyttynyt. :D Tykkään JPG:n tuoksuista tosi paljon mutta tämä on jotain kammottavaa. Fragrantican mukaan en ole ainoa näin kokeva. :P

Vierailija
15825/19447 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tänään Guerlain shalimar millesime iris, Ranskan sheporalta. Oli vielä black friday hinta, posteineen kotiutan satasella. Olin melkein luovuttanut etten tätä versiota saa käsiini, kaksi edellistä millesime on. Nämä upeita syksy/talvi tuoksuja, sopivan lämpöisiä ja mystisiä.

Vierailija
15826/19447 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisitteko mikä olisi miehekäs tuoksu. Olds spice tai mennen ei käy.

Vierailija
15827/19447 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia toivonut löytäväni tuoksujoulukalenterin ja nyt sellainen tuli vastaan Normalissa. Odotukset eivät ole kovin korkealla, kun hintaakin oli vain reilu 20e, mutta onpas mukava saada tuoksutella näin monta erilaista tuoksua. Näyttäisi olen 2 ml-15 ml kokoisia puteleita luukuissa. Onko joku muukin tämän ostanut ha ehkä jopa korkannut?

Vierailija
15828/19447 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen, tullen ja palatessa.

Skäbä

Vierailija
15829/19447 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosia toivonut löytäväni tuoksujoulukalenterin ja nyt sellainen tuli vastaan Normalissa. Odotukset eivät ole kovin korkealla, kun hintaakin oli vain reilu 20e, mutta onpas mukava saada tuoksutella näin monta erilaista tuoksua. Näyttäisi olen 2 ml-15 ml kokoisia puteleita luukuissa. Onko joku muukin tämän ostanut ha ehkä jopa korkannut?

Mistä Normalista bongasit? :o

Vierailija
15830/19447 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black friday ja niche tuoksut! Laittakaa vinkkejä tarjouksista <3

Vierailija
15831/19447 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita varmaan,  mikä on miehekäs tuoksu, mutta esimerkkeinä omia viime aikaisia hankintoja

Ladenac Velour Animal melko tumma tuoksu

Creed Aventus miehekäs, mutta hyvin raikas tuoksu (jos etsii tästä edullisempaa versiota, niin esim. Al Haramainin L'aventure ja Loewen Esencia ovat hyvälaatuisia designerkopioita)

Terre D'Hermes suuri rakkauteni, miehekäs ja poikkeuksellisen kestävä sitrustuoksu, jos pitää raikkaista sitrustuoksuista, mutta kokee ne estoltaan yleensä liian heikoiksi.

Jos haluaa kokeilla "läheltä" hyvälaatuista miehekästä ja kohtuuhintaista tuoksua, niin suomalaiset Max Joacim esim. 1917 ja Asgard ovat miehekkäitä tuoksuja, ensimmäinen hieman tummempi, toinen hieman raikkaampi tuoksu.

Vierailija
15832/19447 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eilen ihan nopealle Helsingin visiitille ja kävin äkkiä Stockalla suihkuttelemassa hajuvesiä, Diorin private collectionista.

Tiedän jo saavani Jasmin des Angesin joululahjaksi, sitä suihkautin iholle. Olen siihen aivan myyty. Se oli minun ihollani hyvin lineaarinen, alusta loppuun hyvin samanlainen, mutta se ei haittaa koska se on aivan täydellinen tuoksu. Kestosta en varmaksi osaa sanoa, koska hajuvettä osui hihan resoriin ja siinä se ainakin kesti erittäin vahvana erittäin pitkään, joten en tiedä varmaksi missä kohtaa se oli iholta hävinnyt. Mutta jos se ei kestä iholla, se kestää vaatteessa, se on selvä. Eilen oli aika kylmä päivä, ja tuoksu toimi silti erittäin hyvin. Tämähän on hyvin keveä, makean kukkainen tuoksu jonka oletan olevan toimivimmillaan lämpimällä säällä, mutta nyt vaikuttaisi siltä että käy ihan vuoden ympäri. Ihan outoa että tässä on mukana bergamotti, joka yleensä tuntuu minun nenässäni kitkerän sitruksiselta. En havaitse minkäänlaista kitkerää, pistävää, terävää, tai sitruksista.

Lapuilla mukaan tarttui La Colle Noire, Rose Kabuki, ja Vanilla Diorama (uskoakseni, tässä lapussa ei ollut nimeä printattuna, ja arvoin vähän aikaa muutaman tuoksun kesken). Tuo jälkimmäinen viehättää paljon, siinä on selkeän vaniljan lisäksi jotain hieman kitkerää, kuin tummaa suklaata. Se taittaa mukavasti vaniljan makeutta.

La Colle Noire ja Rose Kabuki ovat myös ihan ok, Rose Kabuki on selkeän ruusuinen, myös aika ilmava ja kevyt tuoksu. Ruusu vaan ei kuulu minun lemppareihin, mutta tässä se on ihan siedettävä, aika saman tyyppinen kuin Chloessa. Kun tuo minipulloni Chloea on käytetty loppuun, saatan harkita tätä tilalle. Olen selkeästi siedättynyt ruusun tuoksulle tässä ajan mittaan. La Colle Noiressa on myös mukana ruusu, mutta kokonaisuutena hajuvesi on hieman terävämpi ja pistävämpi, ja ruusu on enemmän sekoitettu muiden nuottien (mm. Mustaherukka, sitruuna) joukkoon. Tässä on enemmän pohjaa kuin Rose Kabukissa tai Jasmin des Angesissa, tämä ei ole niin ilmava. Monen mielestä tämä on sellainen barbie-tuoksu, kun taas minun nenässäni tämä on sitä hieman tyylikkäämpi. Itse en nuorena tyttönä olisi tällaista käyttänyt, mutta nyt aikuisena voisin. 

Olen erittäin tyytyväinen nyt, minulla on 3 eri tyyppistä tuoksua jotka saavat kaikki sukat pyörimään jaloissa. Between Two Trees on näistä eniten maskuliiniseen kallellaan, puinen, ja syvä. BR 540 on makea, ei niin syvä kuin BTT, lämmin ja lohdullinen, ja Jasmin des Anges joka on kevyt, ilmava, ja kukkainen. Vaikka BTT ja JdA vielä odottavakin joulupaketeissaan, mutta silti. Ja epäilen että nämä kaksi viimeistä sopivat kerrostettavaksi keskenään. JdA:ssa on jotain samanlaista keveyttä ja ilmavuutta kuin Floraikun tuoksuissa, jotka on kaikki tarkoitettu BTT:n kanssa kerrostettaviksi jos niihin haluaa syvyyttä ja pohjaa.

Tinhare

Vierailija
15833/19447 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania tuoksuja omaan makuuni: Herreran Very Good Girl - punaherukan kirpeä aromi! Issey Miyaken A Drop D'Issey Fraiche (sininen pyöreä pullo) - kuin sateen virkistämä luonto.

Vierailija
15834/19447 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaikka Armani Code for men tai Burberry London (mausteinen), Valentinon Born in Roma-tuoksusarjan miesten tuoksut ovat upeita myös.

Versace Eros.

Vierailija
15835/19447 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diorin Eau Sauvage on klassinen ja varma valinta. Samaan aikaan raikas ja pehmeä.

Vierailija
15836/19447 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tehdä Notinolta tilausta, mutta siellä on ekopaketointi pakollisena vaihtoehtona päällä. Onko tämä jokin uusi juttu, onko muut huomanneet? Se on maksullinen, joten sen pitäisi olla itse valittavissa.

Vierailija
15837/19447 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia suosikkejani miesten tuoksuista ovat Miller Harrisin Etui Noir ja Feuilles Tabac (joita olen aiemminkin täällä mainostanut), sekä vanha perus-Fahrenheit (edt), Gucci Sport (lopetettu joitakin vuosia sitten), Gucci Guilty Absolute sekä Nasomatton Pardon ja Duro sekä mäntyinen ja katajainen Bottega Veneta Pour Homme.

Olen eksynyt naisten tuoksuista miesten tuoksujen maailmaan, enkä ole edes etsinyt tietä takaisin.

Vierailija
15838/19447 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs tuoksu on sellainen, jota mies käyttää. Valitse siis tuoksu, josta tykkäät, ei miehekkyytesi siihen hajoa.

Vierailija
15839/19447 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin lentokentällä Chanelin uusittuja Cristallea ja No 19 eau de toilettea. Molemmat tuoksuvat vihreän raikkailta, keveiltä, kesäisiltä. Miellyttäviltä. Niiden entisestä sammalpohjasta ei taida olla mitään jäljellä, ainakaan en aistinut kummassakaan paljoa syvyyttä. Tykkäsin niistä kyllä, sillä en ole makeiden tuoksujen ystävä, eikä niissä ainakaan ensi kokeilemalta ollut nenääni kutittavia aineksia. Ehkä siis ensi kesäksi? Mutta sitä odotellessa hankin kuitenkin vintagea (No.19 edt sekä YSL:n "Y" edt). N52

Vierailija
15840/19447 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

=

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä