Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19445)
Kertokaa hei, jos teillä on kokemuksia ja muistikuvia tuoksusta Zadig & Voltaire / This is her. Koko merkki on aiemmin mennyt tutkani alta, enkä kiinnostunut tutkimaan sitä silloin, kun se vielä olisi käynyt helposti Stokkalla. Nyt harkitsen ostosta, ja arvostaisin nopeita kommenttejanne :). Myös This is him kiinnostaa, koska se näyttäisi olevan ihan kehuttu suitsuke-santeli.
Tämä sää ja xerjoff lira <3
Millaisia kokemuksia teillä on Notinosta tilatuista tuoksuista (tai muista tuotteista)? Olen tilannut sieltä useita tuoksuja ja pääsääntöisesti kaikki on ollut ok. Kerran yksi Burberryn tuoksu kuitenkin muuttui alle vuodessa todella oudoksi ja jäin miettimään, että oliko kyseessä feikki vai pilaantuiko se vain noin nopeasti.
Nyt tilasin sieltä Sol de Janeiron tuotteita ja näissä on kyllä jotakin vialla.. Tilasin kosteusvoiteen, ja se tuoksuu purkissa ihan normaalilta. Iholla tuoksu on kuitenkin ihan erilainen kuin kuuluisi, aivan kun tuote olisi pilaantunut. Minulla on ollut tuo sama tuote joskus aiemminkin, ja silloin tuoksu oli aivan ihana. Samalla tilasin testiin saman merkin suihkugeelin, jonka tuoksu tai oikeastaan haju on myöskin todella outo. Hajusta tulee mieleen jokin muovi, eikä se muistuta yhtään tuota saman sarjan kosteusvoidetta.Tosin en ole tuota suihkugeeliä ennen testannut, niin en osaa vertailla, että miltä sen kuuluisi tuoksua. Mutta jotenkin en jaksa uskoa, että tuoksun kuuluisi olla tuollainen, kun kyseesä on kuitenkin aika hintava tuote. Ja ainakin nettiarvosteluissa tuota tuotetta on kehuttu, niin oletin sen olevan hyvä.
Nyt mietinkin, että sattuiko minulle jotkin maanantaikappaleet vai onko nämä pilaantuneita vai mitä ihmettä. Harmittaa, kun kyseiset tuotteet ovat kuitenkin aika arvokkaita ja ostin nämä hemmotteluhetkiä varten. Mutta ei näitä kyllä pysty ollenkaan käyttämään ellei halua tuoksua muovilta ja eltaantuneelta rasvalta :(
Alien Goddess, mitä mieltä olette siitä? Oon menossa risteilylle ja voisin vihdoin ostaa sen. Onko se niin hyvä kuin väitetään?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas se aika vuodesta kun kaipaan lohtutuoksuja. Jotain mihin voi käpertyä ja tuntea lämpöä. Itselläni tuoksussa pitää kuitenkin olla potkua, joku pieni pippurin puraisu. Kertokaa mitä itse käytätte tähän vuodenaikaan?
Vähän sama. Tykkään kun täyteläisessä, lämpimässä tai makeassa tuoksussa on kontrastia joka taittaa sitä, varsinkin makeutta. Mulle toimii metallisuus joka usein tulee seetristä, carnation (en muista suomeksi) ja aldehydeistäkin. Metallisuutta tunnen Rochas Tocade 2013, Armani Lei, Balenciaga Paris.
Vierailija kirjoitti:
Alien Goddess, mitä mieltä olette siitä? Oon menossa risteilylle ja voisin vihdoin ostaa sen. Onko se niin hyvä kuin väitetään?
Sulla on onneksi hyvää aikaa testata sitä iholle laivalla, koska kyllä tämä(kin) jakaa mielipiteitä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on Notinosta tilatuista tuoksuista (tai muista tuotteista)? Olen tilannut sieltä useita tuoksuja ja pääsääntöisesti kaikki on ollut ok. Kerran yksi Burberryn tuoksu kuitenkin muuttui alle vuodessa todella oudoksi ja jäin miettimään, että oliko kyseessä feikki vai pilaantuiko se vain noin nopeasti.
Nyt tilasin sieltä Sol de Janeiron tuotteita ja näissä on kyllä jotakin vialla.. Tilasin kosteusvoiteen, ja se tuoksuu purkissa ihan normaalilta. Iholla tuoksu on kuitenkin ihan erilainen kuin kuuluisi, aivan kun tuote olisi pilaantunut. Minulla on ollut tuo sama tuote joskus aiemminkin, ja silloin tuoksu oli aivan ihana. Samalla tilasin testiin saman merkin suihkugeelin, jonka tuoksu tai oikeastaan haju on myöskin todella outo. Hajusta tulee mieleen jokin muovi, eikä se muistuta yhtään tuota saman sarjan kosteusvoidetta.Tosin en ole tuota suihkugeeliä ennen testannut, niin en osaa vertailla, että miltä sen kuuluisi tuoksua. Mutt
Kaikki tilaamani Notinon tuotteet on olleet priimaa ja autenttisia.
Jos olet ottanut koronarokotteita, niin ne voivat muuttaa hajuaistia ja myös kehon omaa hajua.
Zadig & voltaire This is Her on valitettavasti hirvein tuoksu mihin olen ikinä törmännyt :( todella tönkkö, maitomaisen äitelä ja tämä on beast mode, ei lähde vaatteista tai iholta sitten millään. Ja tämä kommentti vahvoja tuoksuja tykkäävältä. En kerta kaikkiaan ymmärrä hypetystä tämän ympärillä. Mutta jos tykkäät baccarat rouge 540:sta niin luultavasti rakastut tähänkin tuoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tilasin sieltä Sol de Janeiron tuotteita ja näissä on kyllä jotakin vialla.. Tilasin kosteusvoiteen, ja se tuoksuu purkissa ihan normaalilta. Iholla tuoksu on kuitenkin ihan erilainen kuin kuuluisi, aivan kun tuote olisi pilaantunut. Minulla on ollut tuo sama tuote joskus aiemminkin, ja silloin tuoksu oli aivan ihana. Samalla tilasin testiin saman merkin suihkugeelin, jonka tuoksu tai oikeastaan haju on myöskin todella outo. Hajusta tulee mieleen jokin muovi, eikä se muistuta yhtään tuota saman sarjan kosteusvoidetta.Tosin en ole tuota suihkugeeliä ennen testannut, niin en osaa vertailla, että miltä sen kuuluisi tuoksua. Mutt
Mulla on ollut samaa epäilystä, sillä esim Morocconoilin tuotteet tuoksui notinosta ihan erille kuin muualta ostamani. Samoin jotkut selektiivisen kosmetiikan tuotteet on olleet luokattoman huonoja, tyyliin Cliniquen mascara kuivui kuukaudessa avaamisen jälkeen (olen käyttänyt näitä vuosia, aina kestänyt sen 3kk). En tilaa enää, joko myyvät kopioita tai säilyttävät niin että tuotteet menee huonoksi.
Pakkaset viipyy etelässä, ei voi mitään, pakkastuoksu Kenzo Jungle piti ottaa silti käyttöön. Ei ihan mätsää mulle sadesäälle, pitäis olla vielä kylmempi. Peruutan "vähän" ja pistän Rosa Poppia.
Mikä on sun paras hajuvesi talvella päiväkäyttöön ja mikä paras iltakäyttöön? Kuinka paljon sulla on hajuvesiä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun paras hajuvesi talvella päiväkäyttöön ja mikä paras iltakäyttöön? Kuinka paljon sulla on hajuvesiä?
20kpl. Siinä määrässä suunnilleen on tarkoitus pysyä. Tänä talvena päivällä Very Good Girl, illalla Rochas Tocade. Molemmissa ruusu ja käyvät hyvin iholle toistensa jatkoksi. N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tilasin sieltä Sol de Janeiron tuotteita ja näissä on kyllä jotakin vialla.. Tilasin kosteusvoiteen, ja se tuoksuu purkissa ihan normaalilta. Iholla tuoksu on kuitenkin ihan erilainen kuin kuuluisi, aivan kun tuote olisi pilaantunut. Minulla on ollut tuo sama tuote joskus aiemminkin, ja silloin tuoksu oli aivan ihana. Samalla tilasin testiin saman merkin suihkugeelin, jonka tuoksu tai oikeastaan haju on myöskin todella outo. Hajusta tulee mieleen jokin muovi, eikä se muistuta yhtään tuota saman sarjan kosteusvoidetta.Tosin en ole tuota suihkugeeliä ennen testannut, niin en osa
Kyllä hajuaistin muutos tai puute tulee koronaan sairastumisesta, ei rokotteista. Siis vieläkö meillä on näin oikeasti tyhmiä ihmisiä??? Minulla on ollut tuplasti korona, joista ensimmäisellä kerralla sain koko loppuelämäni kestävän tinnituksen ja toisella kertaa reilun viikon kestäneen hajuaistin menetyksen. Tuli onneksi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Reilut viisikymmentä, mutta lukuun on laskettu mukaan 7,5-milliset travel spraytkin. Ns. full bottle -kokoja on alle viisi, eniten taitaa olla 30-millisiä pulloja. Mitähän tuohon parhaaseen nyt sanois... Taidan vieläkin olla ihan hurmaantunut Jo Malonen White Moss & Snowdropista, iltamenoihin (mitä ei todellakaan usein tapahdu) ehkä Jean Paul Gaultierin La Belle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tilasin sieltä Sol de Janeiron tuotteita ja näissä on kyllä jotakin vialla.. Tilasin kosteusvoiteen, ja se tuoksuu purkissa ihan normaalilta. Iholla tuoksu on kuitenkin ihan erilainen kuin kuuluisi, aivan kun tuote olisi pilaantunut. Minulla on ollut tuo sama tuote joskus aiemminkin, ja silloin tuoksu oli aivan ihana. Samalla tilasin testiin saman merkin suihkugeelin, jonka tuoksu tai oikeastaan haju on myöskin todella outo. Hajusta tulee mieleen jokin muovi, eikä se muistuta yhtään tuota saman sarjan kosteusvoidetta.Tosin en
Kaikissa rokotteissa on haittavaikutuksia, niin myös koronarokotteissa. En ole hajuaistimuutoksista kuullut, mutta esimerkiksi kuulovaurioita rokotuksen puoleisessa korvassa on raportoitu useampia. Eli voi pään alueen aistimuksiin vaikuttaa.
Nämä kuulovauriot ovat olleet pysyviä, valitettavasti.
Itselläni on ollut korona neljä kertaa, ja vain silloin, kun samaan aikaan oli flunssa, joka teki taudista räkäisen, hajuaisti meni siksi aikaa kun nenä oli tukossa. Kuiva korona ei moista ole aiheuttanut. Vakava tauti silti joillekin, ei sillä.
Näyttää upeasti toimivan uusi lainaustoiminto :-) Kyllä tuli niin hyvä uudistuksen jälkeen että ihan ylpeä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas se aika vuodesta kun kaipaan lohtutuoksuja. Jotain mihin voi käpertyä ja tuntea lämpöä. Itselläni tuoksussa pitää kuitenkin olla potkua, joku pieni pippurin puraisu. Kertokaa mitä itse käytätte tähän vuodenaikaan?
Minä tykkään pehmeästä vaniljasta, yrttisen aromaattisista, mausteisista ja puuterisista tuoksuista. Myös tammensammal on ihana syksy-talveen (Mitsouko, Femme).
Kurjenmiekkaa ja ripaus piipputupakkaa: Un Air d'Apogée (Maison Violet). Vaniljaa ja yrttejä: Eau Duelle (Diptyque). Laventelia, muskottia, iiristä, puisia nuotteja (Living Lalique). Katolista kirkkosuitsuketta ja ripaus vaniljaa pehmentämässä: Series 3 Incense: Avignon (Comme des Garçons) ja Contre Bombarde (Filippo Sorcinelli). Myös Chanel No.5 eau de parfum on hyvä syksyinen "lohtutuoksu". N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään pehmeästä vaniljasta, yrttisen aromaattisista, mausteisista ja puuterisista tuoksuista. Myös tammensammal on ihana syksy-talveen (Mitsouko, Femme).
Kurjenmiekkaa ja ripaus piipputupakkaa: Un Air d'Apogée (Maison Violet). Vaniljaa ja yrttejä: Eau Duelle (Diptyque). Laventelia, muskottia, iiristä, puisia nuotteja (Living Lalique). Katolista kirkkosuitsuketta ja ripaus vaniljaa pehmentämässä: Series 3 Incense: Avignon (Comme des Garçons) ja Contre Bombarde (Filippo Sorcinelli). Myös Chanel No.5 eau de parfum on hyvä syksyinen "lohtutuoksu". N52
Muistutus vuosien takaa, oakmoss on valkohankajäkälä ;)
Vierailija kirjoitti:
En aina tee eroa päivä- ja iltatuoksujen kanssa, laitan vaan vähemmän päiväksi. Talven luottotuksuja ovat kaikki tummat ja mausteiset, itämaiset, "meripihkaiset" sekä pehmeän puuteriset. Shalimar eau de cologne on mulle päivätuoksu ja Shalimar edp tai parfyymi iltatuoksu. Amouagen Epic on talvella ihana päivätuoksu mutta Lyric oikeastaan aina iltatuoksu. Muita talvisuosikkeja: Bulgari Black, Comme des Garcons Avignon, Amouage Memoir, Rosendo Mateu No.4, Diptyque Eau Duelle, Miller Harris Rose Silence, Initio Absolute Aphrodisiac, Tom Ford Noir de Noir, Guerlain Vol de Nuit, Rogue Perfumery Flora & Fauna, Paloma Picasso, Opium, Auphorie Miyako, Serge Lutens La Fille de Berlin, Francesca Bianchi Unspoken Musk ja Lost in Heaven.
Mulla on tällä hetkellä noin 60 pulloa (osa vintagea), saman verran matkakokoja ja "dekantteja" (5-15 ml) sekä noin 100 pikkunäytettä. N52
Otin nyt talveksi käyttöön Lolita Lempickan <3