Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19437)

Vierailija
15741/19437 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikään ei ole parempi tuoksu kuin Vercacen Versense. Huumaava, raikas, mutta täyteläinen.

Ostin tän Sokoksen tarjouksesta EdT:nä ja olen tosi pettynyt laatuun ja kestoon. Suihkauttaessa tuoksu on yhtä kirpeä ja raikas kuin kaupassa testatessa, mutta sen jälkeen hälvenee ihan olemattomiin.

Vierailija
15742/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli joku aika sitten rommin tuoksuista hajuvettä. Miesten Armani Stronger with you absolutely on ihana rommituoksu, ja mielestäni unisex. Myös Carolina Herreran 212 VIP:ssä on rommia, suunnittelija Alberto Morillas jonka tuoksuista yleensä tykkään, mutta tuota Herreraa en tunne. Olisiko turvallinen sokko-ostos? Katsoin fragranticasta mitä se muistuttaa, mutta siinä ei ole yhtään tuoksua jonka tuntisin, vaikka olen hajuvesifriikki jo yli 30 vuoden kokemuksella.

Onko kukaan tilannut tuoksuja Sobelia.com:sta? Myyvät edullisesti ja vakuuttavat olevan aitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15743/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä parfyymiflikat tuumaa Axe:n rörööstä?

Onko Axe:n röröt asialtaasen hajuusia ja pitääkö hikiä?

Vai pitääskö mun kaivaa kuvetta syvemälti ja investoora Possin röröhön?

Viittiiskö kukaan äkkiä kommentoora, kun oon justihin lährös Tokmannille.

-Peronpuo-

No täällä tulee oikein leveää eteläpohjalaista 😄 Suosittelisin kyllä Bossia, voittaa Axen sekä tuoksussa että kestävyydessä.

Vierailija
15744/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikään ei ole parempi tuoksu kuin Vercacen Versense. Huumaava, raikas, mutta täyteläinen.

Ostin tän Sokoksen tarjouksesta EdT:nä ja olen tosi pettynyt laatuun ja kestoon. Suihkauttaessa tuoksu on yhtä kirpeä ja raikas kuin kaupassa testatessa, mutta sen jälkeen hälvenee ihan olemattomiin. 

Se on sitrustuoksu, niin siinä käy, ja muutenkaan EDT:t eivät yleensä ole kovin pitkäkestoisia. Tuoksun kesto saattaa kyllä pidentyä kuukausien tai vuosien aikana ns. maseroiduttuaan.  

Ostin Versensen samasta tarjouksesta, mutta en ole sitä vielä juuri käyttänyt muulloin kuin yötuoksuna, odotan muuten ensi kevättä. Ensimmäiset kaksi suihkausta suihkautin ilmaan, kuten tavallisesti.  

Vierailija
15745/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural on ehdottomasti paras eli luonnon raikas tuoksu, ei mitään kemiallista. 

Vierailija
15746/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voitko kuvailla, miltä luonnon raikas tuoksu tuoksuu? Minulla ei nimittäin ole luonnon tuoksumisesta harmainta aavistustakaan. 

Vierailija
15747/19437 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Hermes Vanille Galant. Kevyt, läpikuultava, kullankeltaiselta ja kermanvaalealta tuoksuva ilmava vanilja-lilja. Aivan nappi harmaaseen päivään. Kohotti mielialaa.

Vierailija
15748/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Akro Bake. Onhan tämä ihana sitruunamarenkileivos, mutta ei tätä montaa päivää jaksa putkeen haistella. Nyt on menossa viides päivä, ja odotan jo iltaa, jolloin voin laittaa toisen tuoksun.

Vierailija
15749/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ootteko kokeillu ruotsalaisten gynekologien kehittämän tuotesarjan DeoDoc:in intiimituoksuja? Esim. Kicks myy.

Niillä on sheivausaineita, tamponeja, siteitä, pesuaineita tuoksuttomina ja tuoksullisina, ja myös suihkeina ja märkäpyyhkeinä.

Jasmine Pear, Fresh Coconut, Violet Cotton.

Sain märkäpyyhenäytteen tuosta Violet Cottonista ja mielestäni se oli mukavan mieto mutta aattelin jos ootte kokeillu noita muita ja millaisia ne oli?

En pidä ajatuksesta, että emättimeen pitäisi saada joku kemiallinen tuoksu, riittää, että huolehtii puhtaudesta ja jos on joku tulehdus, niin se pitää hoitaa. Lisää naisen kehohäpeää, että emätintä muka pitäisi hajustaa.

Vierailija
15750/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattafan Sutoor-nimisessä hajuvedessä on mukana romminuotti, ei ole kallis, silti kestävä ja todella hyvä tuoksu.

Vierailija
15751/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lattafan Sutoor-nimisessä hajuvedessä on mukana romminuotti, ei ole kallis, silti kestävä ja todella hyvä tuoksu.

Noniih. Nyt iski himo "boozy" -tuoksuihin täksi talveksi. Rommia, viskiä, hehkuviiniä, jotain tällaista sais olla, mieluummin kuin ruokagourmandia. Pari oli aikanaan, mutta enää en ole löytänyt hyvää. DKNY Delicious Night, se tummanvioletti pallopullo, oli tällainen ilman varsinaista alkoholinuottia. Siinä varmaan karhunvatukka+suitsuke+inkivääri teki sen alkoholijuomatyyppisen makeanjuovuttavan tuoksun.

Vierailija
15752/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaivattaisiin guruilta suosituksia, olen nykytuoksuihin sen verran pettynyt, etten oikein enää hutiostoksia halua. Teinivuodet ysärillä, jolloin tuoksut olivat melkoisia pommeja enkä ihan samanlaisia enää itsekään kaipaa. Mutta, näissä uusissa ei tunnu olevan enää samanlaista syvyyttä tai kiehtovuutta.

Esimerkiksi joku Diorin Tendre Poisonin tyylinen olisi kiva löytää, tätä olen kaivannut. Nyt viime aikoina ostettuna ollut Hermesin Un Jardin Sur Le Nil, alkutuoksu on kiva, mutta hetken jälkeen ei joko tuoksu enää ollenkaan tai sitten jää sellainen hieman tympeähkö tuoksu sitruksien haihduttua. yllä mainittu Versensekin kokeiltu, ei kestä yhtään. Arkituoksuna jotain suht persoonattomia Chloeta tai Ardenia.

Toinen mistä olen tykännyt, on ollut Burberryn Burberry, tätä onneksi on vielä vanhaa 100ml putelia jäljellä, nykyinen versio kaupassa nuuhkittuna ei ole ollenkaan sama. Olisiko kellään apuja ja suosituksia? Vanilja, patsuli ja makeat nounou, ambra ja sitrukset plussaa. Hinnalla ei ole sinänsä väliä, saa olla mikä vaan yvesrocher tai kallis lukkokaappituote, kunhan olisi jotain kiehtovuutta.

Vierailija
15753/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voitko kuvailla, miltä luonnon raikas tuoksu tuoksuu? Minulla ei nimittäin ole luonnon tuoksumisesta harmainta aavistustakaan. 

Mä sanoisin, että varmaan jokin Elizabeth Ardenin tuoksu. Ainakin "ArdenBeauty" on sellainen herkkä ja kevyt tuoksu (sisältää mm. riisikukkaa).

Vierailija
15754/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki Yves Rocherin tuoksuja kaipaavat - Hesarissa on tänään juttu kyseisestä ketjusta. :) 

"Pikkukuntien naiset muistelevat kaiholla ”ranskalaisen rakastajan” postimyynti-imperiumia

Monissa suomalaisissa perheissä on muistoja Yves Rocherin kosmetiikkakatalogeista, joita selattiin pitkään ja hartaudella. HS:n lukijat kertovat muistojaan postimyynnistä vuosikymmenten takaa."

"HS kysyi lukijoiltaan muistoja postimyynnistä ja Yves Rocherista. Vastauksia tuli useita kymmeniä, valtaosa naisilta. Vastaajien henkilöllisyydet ovat HS:n tiedossa.

Vastauksissa korostui erityisesti se, miten tuotteet olivat ensimmäinen kosketus kosmetiikkaan myös pikkukylien ja maakuntien asukkaille, joilla ei välttämättä ollut muuta pääsyä meikkien ja ihonhoitotuotteiden äärelle.

”Tilasin ensimmäiset tuotteet jo 1970-luvun lopulla. Maalla oli muuten hankala ostaa kosmetiikkaa. Kyläkaupoissa ei ollut kuin Niveaa, Vitalista ja Tummelia”, 65-vuotias nainen muistelee.

”Yves Rocher oli metsäkylän tytölle ensimmäinen kosketus kosmetiikkaan. Santelintuoksuinen suihkugeeli oli suorastaan luksusta, kun oli tottunut vain Sunlight-saippuaan”, 53-vuotias nainen kertoo."

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009950361.html

Vierailija
15755/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 10 vuotta sitten Versacen Versense-tuoksu. Ihmettelen, kun täällä muutama ihminen kokee, että tuoksu ei kestä kauan iholla. Onkohan sitä laimennettu, nimittäin minulla se kyllä kesti koko päivän. Laitan aina 4 suihkausta. Jopa Pariisin kadulla pitkän päivän jälkeen ystäväni sanoi, että tuoksuu vieläkin, kun vieressä seisoin. Monet sitrustuoksuthan eivät ole pitkäkestoisia mutta Versense minusta teki siinä poikkeuksen.

Chanelin Chance eau Fraiche on samansukuinen, ehkä vähän hienostuneempi sitrustuoksu. Sen kestävyydestä en tiedä, mutta kannattaa kokeilla, jos pitää Versense-tyylisistä raikkaista tuoksuista.

Vierailija
15756/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt kaivattaisiin guruilta suosituksia, olen nykytuoksuihin sen verran pettynyt, etten oikein enää hutiostoksia halua. Teinivuodet ysärillä, jolloin tuoksut olivat melkoisia pommeja enkä ihan samanlaisia enää itsekään kaipaa. Mutta, näissä uusissa ei tunnu olevan enää samanlaista syvyyttä tai kiehtovuutta.

Esimerkiksi joku Diorin Tendre Poisonin tyylinen olisi kiva löytää, tätä olen kaivannut. Nyt viime aikoina ostettuna ollut Hermesin Un Jardin Sur Le Nil, alkutuoksu on kiva, mutta hetken jälkeen ei joko tuoksu enää ollenkaan tai sitten jää sellainen hieman tympeähkö tuoksu sitruksien haihduttua. yllä mainittu Versensekin kokeiltu, ei kestä yhtään. Arkituoksuna jotain suht persoonattomia Chloeta tai Ardenia.

Toinen mistä olen tykännyt, on ollut Burberryn Burberry, tätä onneksi on vielä vanhaa 100ml putelia jäljellä, nykyinen versio kaupassa nuuhkittuna ei ole ollenkaan sama. Olisiko kellään

Lutens LA Fille De Berlin

Kenzo Jungle

Vierailija
15757/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaipailee lopetettuja Givenchyn Hot Couture ja My Couture -tuoksuja, niin uusi D&G:n Devotion on lähes sama.

Vierailija
15758/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toinen mistä olen tykännyt, on ollut Burberryn Burberry, tätä onneksi on vielä vanhaa 100ml putelia jäljellä, nykyinen versio kaupassa nuuhkittuna ei ole ollenkaan sama. Olisiko kellään

Tom Fordit kannattaisi käydä kokeilemassa.

Vierailija
15759/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lutens LA Fille De Berlin

Kenzo Jungle

Vierailija wrote:

Nyt kaivattaisiin guruilta suosituksia

Kiitos ehdotuksista, mutta Lutensissa näyttää olevan pohjatuoksussa patsuli, joka tekee pahoinvoivaksi. Kenzon Jungle, onko näistä mitään enää saatavilla? Le Tigre oli ihan kiva, mutta sitä ei pariinkymmeneen vuoteen ole saanut mistään, L'Elephantissa taas sitten on vaniljaa ja makeutta, jotka eivät innosta.

Joku toinen ehdotti Tom Fordeja, jotain näistä olen nuuskutellut, mutta melko synteettisen tai liiankin tumman oloisia ne ainakin mitä olen koittanut. Olisiko jotain tiettyä, mitä voisin erityisesti käydä kokeilemassa?

Vierailija
15760/19437 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri issey miyake l'eau ja Lanvin eclat d'arpege, ihania, raikkaita molemmat