Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15541/19432 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan jälkeen kosteutetulle iholle katajainen Hemingway, ja kylmä syysilta.  Mielenrauhaa.

Vierailija
15542/19432 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan jälkeen kosteutetulle iholle katajainen Hemingway, ja kylmä syysilta.  Mielenrauhaa.

Täällä on lämmin syysilta, saisi jäähtyä jo. Bois d'Ascese ei pääse lämpimässä oikeuksiinsa, olen tuoksunut päivän juhannuskokolta. Sekin kuitenkin vihdoin loppui, Hemingway jo aiemmin. Ernest taisi olla vanha (olikin), ja oli menettänyt paljon luonteestaan, lähinnä kaihoisa vanilja ja vetiver olivat jäljellä siinä viime tipassa. Suosikkejani HdP:ltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15543/19432 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksujen, tiheitten, ylimakeitten tuoksujen kausi on kestänyt pitkään. Trendi ei tunnu laantuvan. On vaikeuksia löytää kiinnostavaa uutta. Syksyksi ja talveksi en ole innostunut mistään, käänsin jo katseen taaksepäin Pleasures, Eternity, Issey Miyake suuntaan mutta ne tuo mieleen entisajat. Tuota tyyliä mutta tätä päivää, kiitos!

Kokeilepas Davidoffin Run wild, on kevyt kukkaistuoksu jossa pistasiota. Ihastuin kun sain siitä testerin kaupanpäällisiksi. Noista mainituista ehkä lähimpänä Pleasuresia.

Mulla on vielä tuo ylimakeiden tuoksujen vaihe menossa eikä loppua näy. Tilasin lisää Valentinon Donna Born in Roma intenseä, Muglerin Alien Goddess Intenseä, myös Mon Guerlain Intense löytyy sekä Olympea Legend, ja Gaultiern Scandal-versioita.

Nappi suositus, mulla sattuu tuo olemaan, mikä on ihme kun tuoksu ei varmasti ole kovin yleinen, jäänyt vähälle huomiolle. Siitä ihanasti puuttuu vanilja, patsuli, kaikki tonkapavut, ambrat, ambroxanit, eli yleiset pohjatuoksut. Makea se kyllä on mutta samalla raikas ja se hengittää, ei paksu eikä tiheä tuoksu. Muistuttaa paljon Escadan Sorbetto Rossoa.

Sulta muuten puuttuu jotain, Sí eau de parfum intense ;-)

Vierailija
15544/19432 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksujen, tiheitten, ylimakeitten tuoksujen kausi on kestänyt pitkään. Trendi ei tunnu laantuvan. On vaikeuksia löytää kiinnostavaa uutta. Syksyksi ja talveksi en ole innostunut mistään, käänsin jo katseen taaksepäin Pleasures, Eternity, Issey Miyake suuntaan mutta ne tuo mieleen entisajat. Tuota tyyliä mutta tätä päivää, kiitos!

Kokeilepas Davidoffin Run wild, on kevyt kukkaistuoksu jossa pistasiota. Ihastuin kun sain siitä testerin kaupanpäällisiksi. Noista mainituista ehkä lähimpänä Pleasuresia.

Mulla on vielä tuo ylimakeiden tuoksujen vaihe menossa eikä loppua näy. Tilasin lisää Valentinon Donna Born in Roma intenseä, Muglerin Alien Goddess Intenseä, myös Mon Guerlain Intense löytyy sekä Olympea Legend, ja Gaultiern Scandal-versioita.

Nappi suositus, mulla sattuu tuo olemaan, mikä on ihme kun tuoksu ei varmasti ole kovin yleinen, jäänyt vähälle huomiolle. Siitä ihanasti puuttuu vanilja, patsuli, kaikki tonkapavut, ambrat, ambroxanit, eli yleiset pohjatuoksut. Makea se kyllä on mutta samalla raikas ja se hengittää, ei paksu eikä tiheä tuoksu. Muistuttaa paljon Escadan Sorbetto Rossoa.

Innostuin nyt sitten laittamaan tänään Run Wild. Vihreät kovat karkit, niiltä tämä aluksi tuoksuu, drydown on valkoista kukkaa. On moderni karkimpi söpö kukkaistuoksu, ei perinteinen, joten vastaa kyllä toiveisiini ja ihan omasta kaapista löytyy. Ei tarvi ostaa taas uutta. Tällä erää.

Vierailija
15545/19432 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden jos saisit koko syksyksi käyttöön, mikä se olisi? Jouluun asti joutusit menemään yhdellä ja samalla.

Chanel Eau Tendre. Ehkä eniten keväinen tuoksu kaikista vuodenajoista, mutta silti yhtä puuterisen raikas eikä ainakaan kesäisen kukkainen. 

Vierailija
15546/19432 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin puuttuu, mutta löytyy My Way Intense.

Vierailija
15547/19432 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tönkkömakeat toffeepommit on aika väsyttäviä.

Vierailija
15548/19432 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalimarista tullut taas uusi Millesime -versio. Onko kukaan päässyt tuoksuttelemaan?

https://www.fragrantica.com/news/With-the-New-Shalimar-Millesime-Iris-G…

Vierailija
15549/19432 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tuoksun antaisin lahjaksi sellaiselle joka tykkää Gucci Bloomista?

Sellaista joka on vähän samaa mutta ei aivan samanlainen.

Hermes Twilly

Olen vuosia sitten tykännyt Bloomista, mutta Twilly on vaikea tuoksu. Saanut lahjaksi, mutta jäänyt hyllylle. En tiedä mihin "tarkoitukseen" käyttäisin. Ehkä lahjoitan pois.

Vierailija
15550/19432 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Samsara / Guerlain edt, mehiläispullossa. Santeli-jasmiini aldehydeilla. Nuo aldehydit vähän yllättivät - tietääkö kukaan ovatko ne tuossa uusimmassa edp-versiossa (les legendaires-pullo) yhtä vahvasti edustettuina? En oikein välitä aldehydeistä, niistä tulee minulle sellainen pikkurouva-tunnelma..

Kun aldehydit ovat haihtuneet, Samsaran dry down on kaunis. Hyvin klassisen naisellinen retro-santeli. Pidän santelista eniten maskuliiniseen vivahtavana unisex-tuoksuna, puisena ja luonnollisena, ja etsin yhä suosikkiani.

Vierailija
15551/19432 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään ollut testissä Kayalin Vanilla 28, kestoa lukuunottamatta pettymys. Tuoksuu kovin synteettiseltä ja halvalta vaniljalta, minkä lisäksi alun orkidea tuo mukaan vetisen, kurkkuisen sävyn. Menin poistoon. Toinen Kayalini on Lovefest Burning Cherry, mutta se katosi eilen niin äkkiä, etten juuri kerennyt muodostamaan edes mielipidettä. Pohjatuoksu siinä on hyvä ja mausteinen, kirsikan määrä on vielä hakusessa.

Vierailija
15552/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vihdoin suunnittelemani syys-talvituoksun: Diptyqen Eau Duellen. Se on yksi harvoja vaniljatuoksuja, joita voin käyttää (en pidä makeista vaniljoista). Se on hillityn pehmeä kuin kašmirneule. Sen kaveriksi lähti vielä Eau Rose, vaikka kesä on melkein mennyt täälläkin. Molemmat ovat EDT koska pidän niistä enemmän kuin EDP-versioista. 

Nyt ei oikeastaan tee mieli ostaa mitään uutta, paitsi ehkä joitain dekantteja. Olen hankkinut muutaman 10ml dekantin Facebook-ryhmän kautta, sellaisia joitan en raaski ostaa pulloina: Xerjoffin Irisss ja Damarose, Tom Fordin Noir de Noir, Sergen La Fille de Berlin (jonka kanssa olen vielä tutustumisvaiheessa), Francescha Bianchin Unspoken Musk, Prissanan Vallée des Roses, Erinin Evening Rose. Mulla on selkeästi ruusupainotteinen vaihde päällä. :)

Syksy ja talvi ovat mulle ihanimmat parfyymivuodenajat. N52

Vierailija
15553/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Normalissa oli Anna Suin Sky-paryymiä? Eikö tämän pitänyt olla joku erikoinen, vaikeasti saatavilla oleva jenkkituote? Nuuhkaisin mutta ei kyllä iskenyt omaan makuun niin jäi hyllyyn. Liekö edes aito vai voiko ne feikkiä tuolla myydä? Mutta samalla reissulla kokeilin Sokoksella Valentinon Born in Romaa (se perus vaaleanpunainen), tämä päätyy kyllä ostoslistalle. Kesällä käytiinkin Roomassa mutta en silloin tiennyt pitäväni tästä että olisin ostanut :) Kun joskus aikaisemmin tuoksuttelin sitä keltaista versiota mistä en pitänyt.

Vierailija
15554/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Normalissa oli Anna Suin Sky-paryymiä? Eikö tämän pitänyt olla joku erikoinen, vaikeasti saatavilla oleva jenkkituote? Nuuhkaisin mutta ei kyllä iskenyt omaan makuun niin jäi hyllyyn. Liekö edes aito vai voiko ne feikkiä tuolla myydä? Mutta samalla reissulla kokeilin Sokoksella Valentinon Born in Romaa (se perus vaaleanpunainen), tämä päätyy kyllä ostoslistalle. Kesällä käytiinkin Roomassa mutta en silloin tiennyt pitäväni tästä että olisin ostanut :) Kun joskus aikaisemmin tuoksuttelin sitä keltaista versiota mistä en pitänyt.

Ah, Anna Suin Fantasia on yksi sellainen mitä voisin harkita. Kesto siinä on ikävä kyllä huono, eikä sitä kovin monesta paikasta enää tunnu löytyvän. Parfyymi-klikkaus-sivustolla sitä näyttäisi olevan, mutta en tiedä yhtään koko sivuston luotettavuudesta.

Vierailija
15555/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shalimarista tullut taas uusi Millesime -versio. Onko kukaan päässyt tuoksuttelemaan?

Kuulostaa upealta. Mulla on aiemmat Millesimet, Tonka ja Vanilla Planifolia, jotka tosi hyviä, kai se pitää tämäkin hankkia.

Vierailija
15556/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Vierailija
15557/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Jos on oikeasti niin maailmoja mullistava mitä puhutaan, voisin jopa näin parfyymiharrastajana panostaa sen 250 euroa tuohon.

Vierailija
15558/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa upealta. Mulla on aiemmat Millesimet, Tonka ja Vanilla Planifolia, jotka tosi hyviä, kai se pitää tämäkin hankkia.

Kummasta noista pidät enemmän?

Itse en ole edes päässyt testaamaan noita, ainakaan muistaakseni en ole. Tonkaa on kehuttu paljon, mutta en tiedä... Nuottina tonka ei useimmiten ole mieleeni, mutta ehkä Guerlain on osannut toteuttaa sen niin, että minäkin pitäisin.

Vierailija
15559/19432 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä viikonloppu. Perjantaina rapea Cabochard, eilen Gucci 3 ja tänään Chanel 19. Chanel 19:ssa on jotain samaa kuin Rive Gauchessa. Olen hämmästynyt.

Vierailija
15560/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasta noista pidät enemmän?

Itse en ole edes päässyt testaamaan noita, ainakaan muistaakseni en ole. Tonkaa on kehuttu paljon, mutta en tiedä... Nuottina tonka ei useimmiten ole mieleeni, mutta ehkä Guerlain on osannut toteuttaa sen niin, että minäkin pitäisin.

Miltä tonkapapu tuoksuu? Onko arkielämässä joku tuoksu, joka muistuttaa sitä?

Toinen, mitä olen miettinyt on aldehydi. Löytyykö sille joku tuttu vastine?