Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15561/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vihdoin suunnittelemani syys-talvituoksun: Diptyqen Eau Duellen. Se on yksi harvoja vaniljatuoksuja, joita voin käyttää (en pidä makeista vaniljoista). Se on hillityn pehmeä kuin kašmirneule. Sen kaveriksi lähti vielä Eau Rose, vaikka kesä on melkein mennyt täälläkin. Molemmat ovat EDT koska pidän niistä enemmän kuin EDP-versioista. 

Nyt ei oikeastaan tee mieli ostaa mitään uutta, paitsi ehkä joitain dekantteja. Olen hankkinut muutaman 10ml dekantin Facebook-ryhmän kautta, sellaisia joitan en raaski ostaa pulloina: Xerjoffin Irisss ja Damarose, Tom Fordin Noir de Noir, Sergen La Fille de Berlin (jonka kanssa olen vielä tutustumisvaiheessa), Francescha Bianchin Unspoken Musk, Prissanan Vallée des Roses, Erinin Evening Rose. Mulla on selkeästi ruusupainotteinen vaihde päällä. :)

Syksy ja talvi ovat mulle ihanimmat parfyymivuodenajat. N52

Oletko koskaan kokeillut Atelier Colognen Vanille Insenseetä? Puinen vanilja, ei makea. Itse tykkään kovasti, otin sen taas esiin syksy-, talvi- ja alkukevätkäyttöä varten. Kestää iholla aivan toisin kuin kyseisen merkin sitrustuotteet.

Vierailija
15562/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Jos on oikeasti niin maailmoja mullistava mitä puhutaan, voisin jopa näin parfyymiharrastajana panostaa sen 250 euroa tuohon.

Todella erikoinen tuoksu, enkä muista vastaavan tyyppistä aiemmin tuoksutelleeni. Alkuun hieman terävähkö, mielestäni jopa metallinen häivähdys, kuitenkin taustalla puumainen-kukkainen pohjavire jo alusta alkaen. Pehmenee aivan ihanaksi sekoitukseksi alun jälkeen. Ensisuihkauksen perusteella en pitänyt ollenkaan, toisella kertaa käytin viikon putkeen, kunnes taas tuli tunne, etten pidä koko tuoksusta. En tiedä vaikuttaako myös vuodenaika, sopinee viileampiin keleihin. Hyvin kestävä ja voimakas tuoksu. Samanlainen reaktio tuli Kilian Love don't be shy:n kanssa. Testailin kesällä helteessä ja ensikokemukseni oli kompostiin pilkottujen mukiloitujen omenien pilaantuva haju. Nyt kelien viilennettyä haistan vain ihanan mascarponekermavaahtopunaherukkavanija-jälkiruoan, ja voisin käyttää tätä tuoksua viikkotolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15563/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku verrata Vanille Insensee ja Eau Duelle toisiinsa?

Kun ei tiedä kumman hankkisi...

Vierailija
15564/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shalimarista tullut taas uusi Millesime -versio. Onko kukaan päässyt tuoksuttelemaan?

https://www.fragrantica.com/news/With-the-New-Shalimar-Millesime-Iris-G…

Kuulostaa upealta. Mulla on aiemmat Millesimet, Tonka ja Vanilla Planifolia, jotka tosi hyviä, kai se pitää tämäkin hankkia.

Kummasta noista pidät enemmän?

Itse en ole edes päässyt testaamaan noita, ainakaan muistaakseni en ole. Tonkaa on kehuttu paljon, mutta en tiedä... Nuottina tonka ei useimmiten ole mieleeni, mutta ehkä Guerlain on osannut toteuttaa sen niin, että minäkin pitäisin.

Löysin vanhan tänne kirjoittamani arvion näistä, pahoittelut isosta hehkutuksesta, olin niin innoissani näistä.

"Minulle tuli eilen tilaamani Shalimar Millesime Tonka, ja mikä tuoksu, tämä on niitä harvoja tuoksuja, joiden ensinuuhkaisulla menee aivan sanattomaksi ihastuksesta, sen jälkeen hyppii riemusta. Tiedän että tämä menee heittämällä parhaat tuoksut ikinä -kategoriaan, samalla tunnen hienoista ahdistusta, kun tämä on limited edition.

Tuoksun tunnistaa Shalimariksi, mutta ne nahan jne. nuotit, jotka Shalimarissa on monelle liikaa, on toteutettu lempeämmin. Tässä on lisäksi havaittavissa ihan mieletön ambran, myskin ja tumman suklaan yhdistelmä, jolla on saatu syvä, tumma fiilis tuoksuun. Vaniljaa on vähennetty, tässä on ennemminkin sellainen jopa pähkinäinen pohjavire. Kuitenkin tuoksuu myös Shalimarilta. Tätä voi sanoa jo taiteeksi, niin hieno luomistyö, pystytty pitämään tunnistettavuus ja silti toteuttamaan hienolla tavalla jotain täysin uutta.

Pidin paljon jo viime vuoden Shalimar Millesime Vanilla Planifoliasta (ja pidän edelleen), ajattelin jo, että se oli mestariteos, mutta tämä ylittää vielä senkin. Fragranticassa oli eilen ilmestynyt tosi hyvä artikkeli Shalimarista ja tästä Millesime Tonkasta, toimittaja vertasi tätä jopa joihinkin vintage Shalimareihin, että tässä on päästy johonkin samaan lähelle niitä. Harmi, etten itse ole päässyt vintageja tuoksuttelemaan. Muihin Tonkan kuvailuihin artikkelissa voin kyllä yhtyä."

En siis luokittelisi varsinaiseksi tonka-tuoksuksi, niin tasapainoinen ja hyvin "sekoitettu" tuoksu, että tonka ei nuottina nouse sieltä mitenkään yksittäisenä esiin. Pidän tuoksusta edelleen paljon ja olen käyttänyt sitä säästeliäästi. Kun on niin hyvät kokemukset näistä aiemmista, niin en usko että Iriskään hutiostos olisi.

Vierailija
15565/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Jos on oikeasti niin maailmoja mullistava mitä puhutaan, voisin jopa näin parfyymiharrastajana panostaa sen 250 euroa tuohon.

Todella erikoinen tuoksu, enkä muista vastaavan tyyppistä aiemmin tuoksutelleeni. Alkuun hieman terävähkö, mielestäni jopa metallinen häivähdys, kuitenkin taustalla puumainen-kukkainen pohjavire jo alusta alkaen. Pehmenee aivan ihanaksi sekoitukseksi alun jälkeen. Ensisuihkauksen perusteella en pitänyt ollenkaan, toisella kertaa käytin viikon putkeen, kunnes taas tuli tunne, etten pidä koko tuoksusta. En tiedä vaikuttaako myös vuodenaika, sopinee viileampiin keleihin. Hyvin kestävä ja voimakas tuoksu. Samanlainen reaktio tuli Kilian Love don't be shy:n kanssa. Testailin kesällä helteessä ja ensikokemukseni oli kompostiin pilkottujen mukiloitujen omenien pilaantuva haju. Nyt kelien viilennettyä haistan vain ihanan mascarponekermavaahtopunaherukkavanija-jälkiruoan, ja voisin käyttää tätä tuoksua viikkotolkulla.

Kiva kuulla kokemuksia. Tällaista onkin juuri kuvattu, että ei ole ikinä tullut samanlaista tuoksua vastaan. Jo sillä perusteella olisi hienoa päästä tuoksuttelemaan. Harmi, että ei vielä ainakaan saa näytteitä helposti mistään, ja sokkoseksi vähän arvokas.

Joo tuo Love Don't be Shyn tuoksuprofiili on herkullinen. Kilian Princess vähän vastaava, itse olen tyytynyt siihen. Varsinkin nyt säiden viiletessä kaipaa gourmandeja.

Vierailija
15566/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet Helsingin Stockalla tuoksuttelemassa Diorin Private Collectionin tuoksuja? Viimein saatu Suomeen heidän myyntipiste. Itselle nousi esiin sieltä erityisesti Gris Dior, ruusu/tammensammal chypre. Tosi upea ja kestävä tuoksu. Ja toisena Feve Delicieuce, joka on makea ambra/tonka/vanilja -tuoksu, menee gourmandin puolelle.

No, satuin sitten lukemaan että Feveä ollaan lopettamassa, ja tilasin sen Diorilta. Sellainen tuoksu, että olisi jäänyt kyllä muuten harmittamaan. Heidän verkkokaupasta sai myös pienempiä 40 ml pulloja, kun Stockalla alkaen 125 ml pullot.

Vierailija
15567/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shalimarista tullut taas uusi Millesime -versio. Onko kukaan päässyt tuoksuttelemaan?

https://www.fragrantica.com/news/With-the-New-Shalimar-Millesime-Iris-G…

Kuulostaa upealta. Mulla on aiemmat Millesimet, Tonka ja Vanilla Planifolia, jotka tosi hyviä, kai se pitää tämäkin hankkia.

Kummasta noista pidät enemmän?

Itse en ole edes päässyt testaamaan noita, ainakaan muistaakseni en ole. Tonkaa on kehuttu paljon, mutta en tiedä... Nuottina tonka ei useimmiten ole mieleeni, mutta ehkä Guerlain on osannut toteuttaa sen niin, että minäkin pitäisin.

Löysin vanhan tänne kirjoittamani arvion näistä, pahoittelut isosta hehkutuksesta, olin niin innoissani näistä.

"Minulle tuli eilen tilaamani Shalimar Millesime Tonka, ja mikä tuoksu, tämä on niitä harvoja tuoksuja, joiden ensinuuhkaisulla menee aivan sanattomaksi ihastuksesta, sen jälkeen hyppii riemusta. Tiedän että tämä menee heittämällä parhaat tuoksut ikinä -kategoriaan, samalla tunnen hienoista ahdistusta, kun tämä on limited edition.

Tuoksun tunnistaa Shalimariksi, mutta ne nahan jne. nuotit, jotka Shalimarissa on monelle liikaa, on toteutettu lempeämmin. Tässä on lisäksi havaittavissa ihan mieletön ambran, myskin ja tumman suklaan yhdistelmä, jolla on saatu syvä, tumma fiilis tuoksuun. Vaniljaa on vähennetty, tässä on ennemminkin sellainen jopa pähkinäinen pohjavire. Kuitenkin tuoksuu myös Shalimarilta. Tätä voi sanoa jo taiteeksi, niin hieno luomistyö, pystytty pitämään tunnistettavuus ja silti toteuttamaan hienolla tavalla jotain täysin uutta.

Pidin paljon jo viime vuoden Shalimar Millesime Vanilla Planifoliasta (ja pidän edelleen), ajattelin jo, että se oli mestariteos, mutta tämä ylittää vielä senkin. Fragranticassa oli eilen ilmestynyt tosi hyvä artikkeli Shalimarista ja tästä Millesime Tonkasta, toimittaja vertasi tätä jopa joihinkin vintage Shalimareihin, että tässä on päästy johonkin samaan lähelle niitä. Harmi, etten itse ole päässyt vintageja tuoksuttelemaan. Muihin Tonkan kuvailuihin artikkelissa voin kyllä yhtyä."

En siis luokittelisi varsinaiseksi tonka-tuoksuksi, niin tasapainoinen ja hyvin "sekoitettu" tuoksu, että tonka ei nuottina nouse sieltä mitenkään yksittäisenä esiin. Pidän tuoksusta edelleen paljon ja olen käyttänyt sitä säästeliäästi. Kun on niin hyvät kokemukset näistä aiemmista, niin en usko että Iriskään hutiostos olisi.

Suomeenhan asti näitä ei ole ikinä saatu, eli pakko hankkia sokkona ellei satu olemaan jossain reissussa jossa olisi mahdollisuus testata. Nopea sai myös olla, ei voinut jäädä pahemmin miettimään kun jostain löytyi. Notinolla taisi tuo Vanilla Planifolia vilahtaa ehkä päivän tai pari.

Vierailija
15568/19432 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä kertoa yhdestä nostalgisesta tuoksusta jonka tilasin, Karl Lagerfeldin Sun, Moon, Stars. Samassa ikonisessa sinisessä lasipullossa kuin aiemminkin. Nyt se on tosin Prestige Beautyn tms. alla, he ilmeisesti ostaneet tuotannon ja lanseeranneet tuoksun uudelleen. Saa nähdä kuinka paljon reformuloitu. Fragrantican mukaan ei ole yhtä vahva kuin aiemmin, mutta sama tuoksu muuten. Muistatteko tätä?

Vierailija
15569/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vihdoin suunnittelemani syys-talvituoksun: Diptyqen Eau Duellen. Se on yksi harvoja vaniljatuoksuja, joita voin käyttää (en pidä makeista vaniljoista). Se on hillityn pehmeä kuin kašmirneule. Sen kaveriksi lähti vielä Eau Rose, vaikka kesä on melkein mennyt täälläkin. Molemmat ovat EDT koska pidän niistä enemmän kuin EDP-versioista. 

Nyt ei oikeastaan tee mieli ostaa mitään uutta, paitsi ehkä joitain dekantteja. Olen hankkinut muutaman 10ml dekantin Facebook-ryhmän kautta, sellaisia joitan en raaski ostaa pulloina: Xerjoffin Irisss ja Damarose, Tom Fordin Noir de Noir, Sergen La Fille de Berlin (jonka kanssa olen vielä tutustumisvaiheessa), Francescha Bianchin Unspoken Musk, Prissanan Vallée des Roses, Erinin Evening Rose. Mulla on selkeästi ruusupainotteinen vaihde päällä. :)

Missä Facebook-ryhmässä teit tilauksen? Onko vinkata myös muita hyviä somen tuoksuryhmiä?

Vierailija
15570/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt sen maksavan 345 euroa. N52

Vierailija
15571/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kokeillut Atelier Colognen Vanille Insenseetä? Puinen vanilja, ei makea. Itse tykkään kovasti, otin sen taas esiin syksy-, talvi- ja alkukevätkäyttöä varten. Kestää iholla aivan toisin kuin kyseisen merkin sitrustuotteet.

En ole päässyt kokeilemaan, kuulostaa kyllä hyvältä. Minulla on ko. merkin Rose Anonyme, josta tykkään kovasti. En ole sitruksien ystävä. N52

Vierailija
15572/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Facebook-ryhmässä teit tilauksen? Onko vinkata myös muita hyviä somen tuoksuryhmiä?

Muistaakseni EU perfume addicts.... tsekkaa ryhmät.

Vierailija
15573/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Le Point G, Veronique Gabai. Hiukan vintage-henkinen iiris-orvokki-ruusutuoksu jolla on pöhkö nimi. N52

Vierailija
15574/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään tuoksua, nature paras.

Vierailija
15575/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Le Point G, Veronique Gabai. Hiukan vintage-henkinen iiris-orvokki-ruusutuoksu jolla on pöhkö nimi. N52

Toi LE Point G, Veronique Gabai, on hei huikee tuoksu!

Vierailija
15576/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estee Lauderin Belle on aika makea minusta. Miksei enää valmisteta Super Esteetä kuten -80 luvulla? Se oli aivan ihana ja säilyi vaatteissa vaikka ne pesi samoin kuin päällysvaatteissa jotka oli mekon tai puseron päällä. Nykyiset tuoksut katoavat parissa tunnissa ja haisevat halvalle sen jälkeen.

Vierailija
15577/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt sen maksavan 345 euroa. N52

100 ml pullo on tuon hintainen, mutta on tullut myös 50 ml, jonka hinta n. 250.

Vierailija
15578/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä kertoa yhdestä nostalgisesta tuoksusta jonka tilasin, Karl Lagerfeldin Sun, Moon, Stars. Samassa ikonisessa sinisessä lasipullossa kuin aiemminkin. Nyt se on tosin Prestige Beautyn tms. alla, he ilmeisesti ostaneet tuotannon ja lanseeranneet tuoksun uudelleen. Saa nähdä kuinka paljon reformuloitu. Fragrantican mukaan ei ole yhtä vahva kuin aiemmin, mutta sama tuoksu muuten. Muistatteko tätä?

Kuului suosikkituoksuihin ysärillä ja se hajuveden pullo oli hieno. Tiedä sitten mitä nyt olisi mieltä tuoksusta, tuoksumaku muuttunut paljon.

Vierailija
15579/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi mä muistan tän pullon hyvin, kun mulla oli se! Mutta itse parfyymia en sitten muista yhtään, pahus.

Vierailija
15580/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni 17 millin pullo tuoksua, josta en tiedä, mitä se on. Pullossa lukee Gucci ja siinä on Guccin logo, millilitramäärä ja teksti "Registered trade marks Scannon S. A." Ei batch-koodia, ei nimeä. Tuoksussa itsessään on jotain samaa kuin Bal à Versaillesissa, mutta se ei ole yhtä voimakas ja täyteläinen, vaan siinä on myös vihreyttä. Voi olla miesten tuoksu tai naisten, tai molemmille alunperinkin tarkoitettu.

Nimi kiinnostaisi, niin osaisi ostaa lisää.