Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Kävin eilen suihkaisemassa toiseen ranteeseen Givenchyn L'Interdit Rougea ja toiseen L'Interdit Rouge Ultimea sillä silmällä, että Wiklund (Sokos) tarjoaa ensi viikolla tuoksuja 20% alennuksella. Koko illan pituisen nuuhkimisen lopputulos on, että en aio ostaa kumpaakaan. Molemmat ovat todella hyviä ja pitkäkestoisia, Rouge mausteisempana minusta parempi ja aivan loistava syys- ja talvituoksu, mutta ei nyt tällä kertaa. Nimittäin kotona suihkautin käsivarteen Oscar de la Rentan Alibi edp:tä ja se on Rougen kanssa ihan liian samankaltainen ostaakseni toisen inkiväärimaustetuoksun lisää. Mutta kunhan Alibi loppuu, ostan sen tilalle todennäköisesti juuri L'Interdit Rougen.
Nyt pitää miettiä uusiksi tämä ensi viikon syystuoksuostos, ehkä jotain vaniljaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä versio on paras Herreran Good Girleistä?
Supreme
This Is Her kirjoitti:
Edelleen Zadig & Voltaire, kaikki heidän tuoksunsa toimivat
Ostin blind buyna Girls Can Be Crazyn, kun Fragranticassa mainittiin sen tuoksuvan Coca-Colalta ja olen vuosia etsinyt jotain ihanaa cokistuoksua. En tiedä, onko mulla joku viallinen yksilö, mutta en haista siinä mitään noista Fragranticassa mainituista accordeista... En cokista, vaniljaa tai päärynää jne. Olisi kiva kuulla mielipiteitä tästä tuoksusta!
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen suihkaisemassa toiseen ranteeseen Givenchyn L'Interdit Rougea ja toiseen L'Interdit Rouge Ultimea sillä silmällä, että Wiklund (Sokos) tarjoaa ensi viikolla tuoksuja 20% alennuksella. Koko illan pituisen nuuhkimisen lopputulos on, että en aio ostaa kumpaakaan. Molemmat ovat todella hyviä ja pitkäkestoisia, Rouge mausteisempana minusta parempi ja aivan loistava syys- ja talvituoksu, mutta ei nyt tällä kertaa. Nimittäin kotona suihkautin käsivarteen Oscar de la Rentan Alibi edp:tä ja se on Rougen kanssa ihan liian samankaltainen ostaakseni toisen inkiväärimaustetuoksun lisää. Mutta kunhan Alibi loppuu, ostan sen tilalle todennäköisesti juuri L'Interdit Rougen.
Nyt pitää miettiä uusiksi tämä ensi viikon syystuoksuostos, ehkä jotain vaniljaa?
Mulla myös Rouge joka suosikki noista, muut versiot myös löytyy Rouge ultime, jota en ole vielä testannut. Nyt ostin toka pullon Valentinon Donna BIR Intenseä, ihana vaniljatuoksu, pitkäkestoinen.
Kolme uusinta Zoologist -testiä:
Seahorse: pääaistimus calone ja tuberoosa, ei paha muttei hyväkään, ei tarvetta säilyttää.
Bat (2020): Ruuhkabussillinen sateen kastelemia ihmisiä, poistoon.
Harvest mouse: Vaimea vanilja & mallas, sukua Xerjoffin Dama Biancalle. Hyvä kesto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös Rouge joka suosikki noista, muut versiot myös löytyy Rouge ultime, jota en ole vielä testannut. Nyt ostin toka pullon Valentinon Donna BIR Intenseä, ihana vaniljatuoksu, pitkäkestoinen.
Tuota Valentinoa juuri ajattelin, samoin kuin sen alkuperäistä versiota, joita kumpaakaan en ole vielä aikaisemmin kokeillut. Vähän kiinnostaisi myös uusi Burberry Goddess, mutta arveluttaa sen sisältämä laventeli. Mon Guerlain ja YSL Libre eivät ole miellyttäneet minun nenääni juuri laventelin takia, mutta jospa Goddessissa laventeli ei tulisi niin paljon esiin? Täytyy vähän funtsata ja kokeilla.
Se lainaamasi kommentoija.
Tervehdys!
Nyt löytyi ihan super ketju :) Täällä hajuvesihullu ilmoittautuu! Itseltäni löytyy n.450 tuoksua, harmittaa kun tiedän etten niitä tämän elämäni aikana kerkeä käyttämään loppuun. Mukavaa kun syksy saapui, sillä useimmat hajuvedet jotka itselläni tuoksuvat ihanilta ovat juuri syksyisiä tuoksuja. Etenkin Juliette has a gunin syksyyn ja talveen sopivat tuoksut ovat nyt suosikkejani. Eilen laitoin Another oudia ja tuoksuttelin koko illan omaa rannettani. Näitä on myös moni kehunut kun suihkautan. Ks merkin kevääseen ja kesään sopivat tuoksut eivät taas ole kovin kummoisia olleet mitä niitä olen tuoksutellut.
Nythän nämä karkki-ja makean purkan tuoksuiset hajuvedet ovat suosittuja, niitä ei itseltäni kovinkaan montaa löydä ja tekisi mieli ostaa joku tämän tyyppinen tuoksu. Olisiko suositella jotain? Moschinon Toy boy 2 bubblegumia olen fragranticasta tiiraillut mutta en ole vielä päässyt testaamaan.
Antonio Banderasin Icon
Lentokentältä tarttunut mukaan, enää en luovu.
Onko täällä ketään jolla ei ole sivua fragranticassa?
Vierailija kirjoitti:
Et sitte yhtään pitempää tekstiä saanu
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Luen sitä kyllä, en ole kiinnostunut rekkautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pidät kirjaa tuoksuista joita haluat kokeilla ja jotka eivät olleet sitä mitä odotit jne? Tuo fragantica on todella kätevä siihen, jos joku vaikka haluaisi ostaa mulle lahjaksi hajuveden, niin sen kun katsoo tuolta mistä tuoksuista olen pitänyt ja valitsee sieltä budjettinsa mukaan. (Niin teen itsekin kun ostan tuoksuja)
Oletteko löytäneet hyvän matkapullon parfyymille? Sellaisen, joka ei vuoda ja suihke tasainen pilvi, eikä mikään roiskaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pidät kirjaa tuoksuista joita haluat kokeilla ja jotka eivät olleet sitä mitä odotit jne? Tuo fragantica on todella kätevä siihen, jos joku vaikka haluaisi ostaa mulle lahjaksi hajuveden, niin sen kun katsoo tuolta mistä tuoksuista olen pitänyt ja valitsee sieltä budjettinsa mukaan. (Niin teen itsekin kun ostan tuoksuja)
Excelillä. Taulukoita on viisi, joka vuodenajalle ja poistolle omansa. Käytän värikoodausta tuleviin ja oleviin, symboleja arviointiin, lisäkommentteihin päänuotit ym. Pyörittelen tätä harrastusta pelkästään näytteillä, kokoelman hallinta olisi muuten haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitte yhtään pitempää tekstiä saanu
Täh???
Onko sinulla mitään oikeaa sanottavaa mistään? Välähtääkö äly?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli koko tämän kesän eniten käyttämäsi ja rakastamasi tuoksu? Miksi? Mulla se oli halpis Your Choice joka muistuttaa My Waytä. Oli yllätys että jokin makea vei mennessään mutta tämä tuoksutyyli on niin tätä päivää että kolahti varmaan siksi. Monta vuosikymmentä parfyymeja ollut käytössä, joten kaikki chypret, colognet ja muut perinteiset on koettu moneen kertaan. N52
Kesällä palaan pohjoisesta Helsinkiin, ja edelleenkin siellä mieluisin tuoksuni on vanha kunnon Salvador Dalin "Laguna". Omalla ihollani se on lähinnä suolainen ja merellinen, vähän kirpeä eli sitrus tulee läpi. Loistava päivätuoksu kaupungille.
Juuri eilen käytin Lagunaa. Se on vähän vinksahtanut, samalla tavalla kuin Biagiottin Romakin, vaikka ovatkin erilaiset tuoksut. Pidän tuoksuista, jotka eivät ole täydellisen harmonisia, vaan joissa on jokin riitasointu. Lagunassa on, ja Romassa on.
Täydellisesti kuvailtu 😊 Juuri vinksahtaneita nuo molemmat tuoksut! Romaa käytin teininä ja kauhukseni tajusin että siinä on selvä hien haju 😂
Vierailija kirjoitti:
Minkä tuoksun antaisin lahjaksi sellaiselle joka tykkää Gucci Bloomista?
Sellaista joka on vähän samaa mutta ei aivan samanlainen.
Versace Crystal Noir.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Excelillä. Taulukoita on viisi, joka vuodenajalle ja poistolle omansa. Käytän värikoodausta tuleviin ja oleviin, symboleja arviointiin, lisäkommentteihin päänuotit ym. Pyörittelen tätä harrastusta pelkästään näytteillä, kokoelman hallinta olisi muuten haastavaa.
Fraganticissakin pystyy tekemään omia listoja, esim. vuodenaikojen mukaan mut mikäs siinä jos näet tuon järkevämmäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fraganticissakin pystyy tekemään omia listoja, esim. vuodenaikojen mukaan mut mikäs siinä jos näet tuon järkevämmäksi
Joo, hallitsen tämän paljon paremmin kuin franticin pullonkuvat. Kukin tyyllillään.
Minkä tuoksun antaisin lahjaksi sellaiselle joka tykkää Gucci Bloomista?
Sellaista joka on vähän samaa mutta ei aivan samanlainen.