Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14501/19432 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen erään youtuberin videota, jossa mainostettiin kovassa suosiossa ollutta Phlurin Missing Person -tuoksua. Onko kenelläkään tästä tuoksusta kokemusta saati merkistä yleensä?

Selaillessani merkin tuoksuja, tuo Apricot Privee osui silmään. Pitänee etsiä jostain näyte.

Vierailija
14502/19432 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkistä en mitään tiedä, mutta hauska sanaleikki. Phlur ääntyy englanniksi kuin Fleur ranskaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14503/19432 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hermessence-sarjan tuoksuja myynnissä missään Suomessa? Cedre Sambac kiinnostaisi kovasti, mutta en uskalla sokkotilata, enkä ole löytänyt näytettä mistään. Onko täällä joku päässyt tätä tuoksua haistelemaan? Tai muita sarjan tuoksuja?

Vierailija
14504/19432 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Sarah Jessica Parker - Lovely

Arkistossani on pullo (liru pohjalla) ilmestymisvuodelta. Nyt menin ja hankin uuden enkä pettynyt. Kuin turvallinen halaus. Jotenkin tosi ihana. Hinta-laatusuhde erittäin ok.

Vierailija
14505/19432 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko ripittäytyä tähän?

Tilasin näytteitä ja dekantteja taas.

Puristin tilaukseni niin vähäksi kuin suinkin. Mutta nyt on luvassa kivoja kevät- ja kesätuoksuja joten olen aika iloinen!

Vierailija
14506/19432 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Nuxe original öljy. Tuoksuu etelänlomalta ja todellissuuspaolta.

Vierailija
14507/19432 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla vähän long shot lähteä kyselemään... Mutta jos Jo Malonea lähtee yhdistelemään, niin mikähän saattaisi sopia kaveriksi wood sage & sea saltille?

Vierailija
14508/19432 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko ripittäytyä tähän?

Tilasin näytteitä ja dekantteja taas.

Puristin tilaukseni niin vähäksi kuin suinkin. Mutta nyt on luvassa kivoja kevät- ja kesätuoksuja joten olen aika iloinen!

No, kerro meille mitä tilasit! 

Vierailija
14509/19432 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flänkkeriä tulossa, tuut tuut! :D No, on tuossa muitakin, mutta joo, näitä haluaisin kokeilla. Osa kiinnostaa ihan oikeasti ja saatan hankkia, jos tykästyn kovasti.

Ariana Grande - Mod Blush ja Mod Vanilla

Burberry - Her Elixir de Parfum

Cacharel - Yes I Am Bloom Up!

Carolina Herrera - Good Girl Blush

Elizabeth Arden - Green Tea Citron Freesia

Elizabeth Arden - Sunflowers HoneyDaze

Estée Lauder - Beautiful Magnolia L'Eau

Giorgio Armani - My Way Parfum

Givenchy - Irresistible Rose Velvet

Guerlain - La Petite Robe Noire Rose Cherry

Hugo Boss - The Scent Magnetic (for Her)

Lancome - La Nuit Tresor Fleur de Nuit

Mugler - Angel Elixir

Oscar de la Renta - Bella Bouquet

Paco Rabanne - Olympéa Flora

Tom Ford - Cherry Smoke

Tom Ford - Electric Cherry

Yves Saint Laurent - Black Opium Le Parfum

Marc Jacobs:

Daisy Paradise

Daisy Love Paradise

Daisy Eau So Fresh Paradise

Ja erityisenä bonuksena täytyy mainita Kylie Minogue - Disco Darling sekä Paris Hilton - Love Rush. ;)

Joukon jatkoksi:

Dior - Miss Dior Blooming Bouquet 2023

Dolce & Gabbana - Q by Dolce & Gabbana

Elie Saab - Elixir

Kate Spade - Chérie

Narciso Rodriguez - For Her Forever

Nina Ricci - Nina Nature

Shiseido - Ginza EdP Intense

Valentino - Donna Born in Roma Intense

Ja tietysti myös Juicy Couture - Viva La Juicy Petals Please. :)

Ja lisää:

Chloé - Nomade Jasmin Naturel Intense (tää on vähän hämmentävä)

Estée Lauder - Bronze Goddess L’Eau de Lumière

Givenchy - L'Interdit Édition Millésime Burning Neroli

Guerlain - Cherry Blossom 2023 Millésime (tuskin löydän)

Guess - Seductive Blue

Issey Miyake - L’Eau d’Issey Pivoine

Lacoste - L.12.12. Rose Eau Intense

Lancôme - La Vie Est Belle Iris Absolu

Vierailija
14510/19432 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo Aromatin normaali prosessi on? Olen saanut heiltä tilausvahvistuksen 25.1., maksoin tilauksen yhteydessä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Ei se iso tilaus ollut, näytteitä vain, mutta sellaisia mitä olen kuola valuen odottanut.

Sivuilla näkyy vain että status on maksettu ja lähetetty, ei mitään tietoa koska lähetetty, ja kohta on mennyt 3 viikkoa tilauksesta. Tuleeko heiltä normaalisti tilausvahvistuksen jälkeen jotain sähköpostia kun tilaus on lähetetty tms?

Vierailija
14511/19432 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että mulle Gucci:n tuoksut on yleensä ne mistä eniten tykkään, viime vuosina etenkin Flora-sarjan tuoksut. Flora Gracious Tuberose oli eka EdP jonka käytin ihan viimeiseen pisaraan, se oli niin toimiva arkituoksu. Envystä kans tykkäsin mutten ostanut, en viitsinyt ostaa kahta arkituoksua yhtä aikaa.

Nyt sain (pyytämällä nimenomaan kys. tuoksun) lahjaksi Flora Gorgeous Jasmine. Aivan ihana! Ensituoksuna mandariini, bergamotti ja mustapippuri, sydäntuoksuna jasmiini, magnolia ja ruusu, pohjalla santeli ja patsuli.

En pidä kovin makeista tuoksuista. Saa olla kukkainen mutta keveä, ei liikaa "sokeria". Lady Gaga -fanina odotin kovasti hänen ensimmäistä hajuvesilanseeraustaan (Fame?), mutta se oli kyllä pettymys. Musta pullo ja hyvin anarkistinen, tummasävyinen mainoskampanja, odotin jotain savuista ja voimakasta tyyliin Opium mutta se haisikin makealle purkalle, ihan teinien hajuvedelle... olin varmaan vähän liian vanha kohderyhmään nähden :-D

Vierailija
14512/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo Aromatin normaali prosessi on? Olen saanut heiltä tilausvahvistuksen 25.1., maksoin tilauksen yhteydessä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Ei se iso tilaus ollut, näytteitä vain, mutta sellaisia mitä olen kuola valuen odottanut.

Sivuilla näkyy vain että status on maksettu ja lähetetty, ei mitään tietoa koska lähetetty, ja kohta on mennyt 3 viikkoa tilauksesta. Tuleeko heiltä normaalisti tilausvahvistuksen jälkeen jotain sähköpostia kun tilaus on lähetetty tms?

Mulle tulee aina vahvistus sekä sähköpostiin että Whatsappiin. Ja siinä vaiheessa kun paketti saapuu Suomen puolelle, seuranta näkyy Omaposti-sovelluksessa. Jos vielä viivästyy, sinne voi laittaa sähköpostia, uskon että vastaavat suht nopeasti (kokemukseni mukaan on ollut hyvä palvelu siellä).

Vierailija
14513/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon hajuvesiä ja laitan fiiliksen mukaan. Lisäksi on erikseen päivä- ja iltatuoksut sekä talvi- ja kesätuoksut. Yksi kaikkien aikojen parhaimmista tuoksuista mun mielestä on YSL Black opium edp. Ei ole sen voittanutta. Diorin Poison girl tulee hyvänä kakkosena. Raikkaammista kesätuoksuista suosikkini on D&G Light blue.

Vierailija
14514/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina vahvistus sekä sähköpostiin että Whatsappiin. Ja siinä vaiheessa kun paketti saapuu Suomen puolelle, seuranta näkyy Omaposti-sovelluksessa. Jos vielä viivästyy, sinne voi laittaa sähköpostia, uskon että vastaavat suht nopeasti (kokemukseni mukaan on ollut hyvä palvelu siellä).

Tätä minäkin mietin, kun mitään seurantakoodeja tms en ole saanut. Eli tilausvahvistuksen jälkeen mitään viestejä ei ole tullut. Vahvistuksessa olevaa linkkiä kun seuraan, tilauksen statuksena näkyy paid ja shipped. Ja tietenkin yhteenveto tilauksesta. Muuta informaatiota ei ole tullut, ja roskapostitkin olen tarkistanut. Laitoin myös sähköpostia heille mutta mitään ei ole kuulunut takaisin. Siksi täällä nyt kyselen.

Vierailija
14515/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, kun mitään seurantakoodeja tms en ole saanut. Eli tilausvahvistuksen jälkeen mitään viestejä ei ole tullut. Vahvistuksessa olevaa linkkiä kun seuraan, tilauksen statuksena näkyy paid ja shipped. Ja tietenkin yhteenveto tilauksesta. Muuta informaatiota ei ole tullut, ja roskapostitkin olen tarkistanut. Laitoin myös sähköpostia heille mutta mitään ei ole kuulunut takaisin. Siksi täällä nyt kyselen.

Se on muuten sellanen juttu, että aina kun kysyy, vastaus tuleekin hetikohta jostain muualta. Hetki sitten tuli Postilta saapumisilmoitus tästä paketista.

Vierailija
14516/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten sellanen juttu, että aina kun kysyy, vastaus tuleekin hetikohta jostain muualta. Hetki sitten tuli Postilta saapumisilmoitus tästä paketista.

Paketista paljastui seuraavat näytteet.

Zoologist Bee ja Panda (extrait de parfum)

Anna Sui Fantasia ja Fantasia Mermaid (koska näiden pullot oli niin ihanat, edt)

Floraiku: Between Two Trees (edp)

Attar Collection: Azalea (edp)

Heti ensimmäisenä iholle pääsi Floraiku. Ensivaikutelmana: Tämä on upea. Jotenkin yhtä aikaa herkkä ja vahva. Tässä on jotakin samaa kuin Molecule 1:ssa, jonka tavallaan haistan mutta en ole ihan varma haistanko kuitenkaan. Tämän Floraikun kyllä haistan, mutta jotakin samanlaista vaikeasti tavoitettavaa tässä on mukana. Ehdottomasti puuta, mutta jollakin tapaa unenomaista. Mikäli tämä ei ajan kuluessa muutu rankasti johonkin ikävään suuntaan, tämä on rakkautta ensi nuuhkaisulla.

Jaa niin. Muglerin Angel Nova. Onneksi tilasin pienen pullon, tämä ei ole minun tuoksuni. Ihoni kemiat usein muuttaa nykyään tuoksuja ikävämpään suuntaan. Tämä muuttuu ajan mittaan jotenkin häiritseväksi ihollani, siihen tulee kissanpissamainen terävän kitkerä sävy. Huom. ei siis haise kissanpissalle, mutta jotakin yhtymäkohtaa on, mikä siinä tuo minulle tämän mielleyhtymän.

Ps. Unohdin nimimerkin aiemmista kun kiireessä kirjoittelin.

Vierailija
14517/19432 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todd Oldham, pure parfum. Jumalauta mitä ainetta!

Vierailija
14518/19432 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attar Collectionin Azalea: hyvin pehmeä, jotenkin pyöreä. Joku sanoo kermaiseksi, minusta tämä on enemmän kuin kermainen, mutta voinenkin on väärä sana. Minulla on mielessä tarkalleen se rakenne joka tästä tulee mieleen, mutta en saa päähäni missä tuotteessa se rakenne olisi. Jossakin ihonhoitotuotteessa. Sellainen mitä otetaan purkista, pinta hieman murenee, mutta sulaa iholle levitettäessä. Erittäin miellyttävä pehmeän pyöreä kukkaistuoksu. Suhteellisen voimakas, mutta samalla hyvin miellyttävä pehmeytensä takia. Tässä sekä Floraikussa on molemmissa erilaiset mutta erittäin miellyttävät aspektit joita ei ole tullut aiemmin vastaan hajuvesissä. Molemmat tuoksuivat iholla vielä hetken saunan jälkeen. En kyllä erityisemmin hinkannut niitä kohtia mihin tuoksuja suihkin.

Saunan jälkeen, kun Floraiku ja Attar lopulta haipuivat iholta, testiin pääsivät Bee ja Panda eri käsiin. Bee oli hyvin voimakas ja hunajaisempi kuin uskoinkaan. Hunaja ei kuulu omiin lemppareihin mitenkään käytettynä, mutta ei se mikään inhokkikaan ole. Alkuun Bee oli hieman liikaakin hunajaa, mutta kun alkutuoksu häipyi, se muuttui koko ajan miellyttävämmäksi. Lopputuoksu oli jo varsin miellyttävä, ja haistan sen edelleen selkeästi kädessäni.

Panda oli hieman hankalampi. Siinä on jotakin terävää ja pistävää, ja ihoni tuntuu yleensä korostavan näitä puolia tuoksuissa. Jotakin mätänevää kasvillisuutta haistoin pohjalta. Ei pääse lemppariksi, mutta tämäkin parani ajan mittaan, ja lopputuoksu tässäkin oli oikein kiva. Aamulla ei tuoksua enää ollut havaittavissa.

Koska Panda oli kulunut pois, päätin kokeilla siihen käteen Anna Suin Fantasiaa. Pullo on niin överi että se vetää minua puoleensa. Tämä tuoksu on paljon tavanomaisempi kuin 4 aiempaa, mikä ei ole yllätys. Ihan hirveästi en tästä pysty sanomaan mitään tarkempaa nuoteista. Selkeästi tässäkin on havaittavissa jotakin puista, josta pidän. Kokonaisuutena tuoksu on varsin miellyttävä ja helppo, en usko että tämä häiritsisi ketään. Tämä on myös sen verran edullinen, että voisin harkita hankkivani pullon sellaiseen arkiseen päiväkäyttöön, kun haluaa tuoksua miellyttävältä mutta ei jaksa miettiä tarkemmin että mikä sopisi mielialaan, tilaisuuteen, tms., kunhan äkkiä lähtiessään suihkaisee jotakin helppoa ja turvallista. Makea tämä on myös, mutta siitähän minä tykkään.

Vierailija
14519/19432 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako päivää kestää normaalisti että raha siirtyy nettikauppaan tilisiirtona maksettaessa?

Vierailija
14520/19432 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin näytteiden testailun pari vuotta sitten. Olen kokeillut nyt n. 250 hajuvettä.

Näinkin lyhyessä ajassa nenä on kehittynyt paljon. Maku on muuttunut. Vaateliaisuus lisääntynyt.

En silti pidä tuhlauksena hankkimiani designereita; se on ollut osa opetteluprosessia. Silti selvää on, että arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on nicheissä.

Edelleen mulla on hyvin mieluisia designereita, uskon löytäväni niitäkin lisää.