Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bee oli hyvin voimakas ja hunajaisempi kuin uskoinkaan. Hunaja ei kuulu omiin lemppareihin mitenkään käytettynä, mutta ei se mikään inhokkikaan ole. Alkuun Bee oli hieman liikaakin hunajaa, mutta kun alkutuoksu häipyi, se muuttui koko ajan miellyttävämmäksi. Lopputuoksu oli jo varsin miellyttävä, ja haistan sen edelleen selkeästi kädessäni.
Been akordeista ja nuoteista näkee, että se jos mikä ON hunajatuoksu. Asian voi varmistaa lukemalla arvosteluja.
Joten tuskin kannattaa tilata sitä jos ei tykkää hunajasta.
Juu, tiesin kyllä että on hunajatuoksu. En kuitenkaan inhoa hunajaa, vaikka se ei suosikkejakaan ole. Minä hankin näytteitä aika ennakkoluulottomasti, koskaan ei voi tietää vaikka löytyisi joku helmi vaikka nuotit eivät olisi lemppareita. Esimerkiksi se Floraiku, siinä on hyvin vähän nuotteja listattuna, yksikään ei ole eritysemmin minun makuuni, mutta itse tuoksu on kokonaisuutena aivan upea. Ja Bee oli tietenkin pakko testata, onhan se yksi suosituimpia, ellei suosituin Zoologistin tuoksuista. Kyllä siihen aina jokin syy on, miksi jostakin tulee suosittu.
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bee oli hyvin voimakas ja hunajaisempi kuin uskoinkaan. Hunaja ei kuulu omiin lemppareihin mitenkään käytettynä, mutta ei se mikään inhokkikaan ole. Alkuun Bee oli hieman liikaakin hunajaa, mutta kun alkutuoksu häipyi, se muuttui koko ajan miellyttävämmäksi. Lopputuoksu oli jo varsin miellyttävä, ja haistan sen edelleen selkeästi kädessäni.
Been akordeista ja nuoteista näkee, että se jos mikä ON hunajatuoksu. Asian voi varmistaa lukemalla arvosteluja.
Joten tuskin kannattaa tilata sitä jos ei tykkää hunajasta.Juu, tiesin kyllä että on hunajatuoksu. En kuitenkaan inhoa hunajaa, vaikka se ei suosikkejakaan ole. Minä hankin näytteitä aika ennakkoluulottomasti, koskaan ei voi tietää vaikka löytyisi joku helmi vaikka nuotit eivät olisi lemppareita. Esimerkiksi se Floraiku, siinä on hyvin vähän nuotteja listattuna, yksikään ei ole eritysemmin minun makuuni, mutta itse tuoksu on kokonaisuutena aivan upea. Ja Bee oli tietenkin pakko testata, onhan se yksi suosituimpia, ellei suosituin Zoologistin tuoksuista. Kyllä siihen aina jokin syy on, miksi jostakin tulee suosittu.
Ymmärrän. Sattumoisin mullakin on Bee mukana seuraavassa lähetyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin näytteiden testailun pari vuotta sitten. Olen kokeillut nyt n. 250 hajuvettä.
Näinkin lyhyessä ajassa nenä on kehittynyt paljon. Maku on muuttunut. Vaateliaisuus lisääntynyt.
En silti pidä tuhlauksena hankkimiani designereita; se on ollut osa opetteluprosessia. Silti selvää on, että arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on nicheissä.Edelleen mulla on hyvin mieluisia designereita, uskon löytäväni niitäkin lisää.
Mikä tekee nichestä muka laadukkaamman? Ei se että firma valmistaa vaan hajuvesiä tarkoita että ne on laadukkaampia.
Ystävänpäivän tuoksusi huomenna?
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon Dior Addict edp. Joskus nuorena muistan kokeilleeni ja pitäneeni ihan liian voimakkaana minulle. Pari vuotta sitten testasin uudelleen ja ihastuin tähän pippuriseen vaniljatuoksuun, vuoden 2014 versiona.
Vierailija kirjoitti:
Etat de gras / Gres. Rikas ja lämmin ambra, kerrostettuna mantelilta ja hunajalta tuoksuvien vartalotuotteiden kanssa. Olen runsaalla tuulella.
Huominen on ihan normaali päivä minulle, mitään erikoistuoksua en laita. Huomiseksi on luvattu auringonpaistetta ja viittä lämpöastetta, päätän tuoksuni aamulla ihan sillä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Jovoy: Liturgie des Heures. Olen tämän päivää nuuskutellut Kilianin lakritsia (L'Heure Verte), huomiseen tarvitaan jotain rutikuivaa.
Päivän tuoksuna Demeterin New baby. Nyhjään tänään kotona vaaleanpunaisessa pehmeässä aamutakissa ja tämä söpöilytuoksu sopii juuri siihen. Hyvää ystävänpäivää kaikille kanssatuoksuttelijoille! 💝
Vierailija kirjoitti:
Huominen on ihan normaali päivä minulle, mitään erikoistuoksua en laita. Huomiseksi on luvattu auringonpaistetta ja viittä lämpöastetta, päätän tuoksuni aamulla ihan sillä perusteella.
Päädyin kolmen eri vaihtoehdon jälkeen kuitenkin Jo Malonen White Moss & Snowdropiin. Se on niin ihana enkä viikkoon ollut sitä käyttänytkään. 😁
Olen parin päivän aikana nuuhkinut ihan tolkuttoman määrän erilaisia tuoksuja. Osa ihania, osa mitättömiä, osasta en oikein tiedä mitä ajattelisin. Laitoin aiemmin tähän ketjuun pieniä listoja uusista tuoksuista, joita haluaisin kokeilla syystä tai toisesta. Näistä tuoksuista sain käytyä läpi seuraavat:
Burberry - Her Elixir de Parfum
Chloé - Nomade Jasmin Naturel Intense
Giorgio Armani - My Way Parfum
Givenchy - Irresistible Rose Velvet
Hugo Boss - The Scent For Her Magnetic
Juicy Couture - Viva La Juicy Petals Please
Lacoste - L.12.12. Rose Eau Intense
Marc Jacobs - Daisy Love Paradise
Suoraan ostoslistalle ei päätynyt yksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin näytteiden testailun pari vuotta sitten. Olen kokeillut nyt n. 250 hajuvettä.
Näinkin lyhyessä ajassa nenä on kehittynyt paljon. Maku on muuttunut. Vaateliaisuus lisääntynyt.
En silti pidä tuhlauksena hankkimiani designereita; se on ollut osa opetteluprosessia. Silti selvää on, että arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on nicheissä.Edelleen mulla on hyvin mieluisia designereita, uskon löytäväni niitäkin lisää.
Mikä tekee nichestä muka laadukkaamman? Ei se että firma valmistaa vaan hajuvesiä tarkoita että ne on laadukkaampia.
Eihän tuossa edes sanota niin. Onko ihmisten lukemisen ymmärtäminen oikeasti näin heikkoa?
Vrt
"Olen uudistanut vaatekaappiani jotta saisin yhtenäisemmän puvuston; arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on mustissa ja neutraaleissa väreissä."
>>> ei mitenkään tarkoita että mustat ja neutraalin väriset vaatteet olisivat kirjoittajan mielestä laadukkaampia.
Juuri nyt: Laitan leukaperiini Paco Rabannea (pacon muistoa suuresti kunnioittaen) huom: Niki loppu
Seuraavaksi: Menen hiusmuotoilijalle (aika klo: 14:30)
Sitten: Ravintolaan syömään
Sitten: Ostamaan Niki Puteli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyin kolmen eri vaihtoehdon jälkeen kuitenkin Jo Malonen White Moss & Snowdropiin. Se on niin ihana enkä viikkoon ollut sitä käyttänytkään. 😁
Sitä kyllä kaipaa, jos ei hetkeen käytä!
Tällä viikolla olen käyttänyt myös Emanuel Ungaron Desnudaa, onko tuttu muille ketjussa? On piristävän mausteinen, vähän kuin YSL:n Nu, mutta kevyempi. Haihtuu melko nopeasti jättäen jälkeensä vain kevyesti vaniljaa ja myskiä, mutta hintakin on edullinen. Yksi kivoimmista viimeaikojen sokko-ostoistani, pullokin on mukavan pyöreä ja iloinen.
Vaikeaa vähän kirjoittaa tänne, kun en omista tuoksuja. Jos olisi eri tilanne niin varmaan ostaisin niitä. Kallein ja samalla tärkein on Jessica Simpsonin Fancy tuoksu. Olen joskus varmaan 5 vuotta sitten sen ostanut. Mietin onkohan enää edes koostumukseltaan kunnossa. Olisi meinaa vielä puolet käyttämättä. Muuten tykkään kyllä monenlaisista tuoksuista. Itseä lähinnä kiinnostaisi kielon ja lehmuksen tuoksuiset. Kieloa varmaan monessakin tuoksussa, mutta entä lehmus? Ei taida monessakaan olla. Jos joku osaa antaa vinkkejä niin kiitän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa vähän kirjoittaa tänne, kun en omista tuoksuja. Jos olisi eri tilanne niin varmaan ostaisin niitä. Kallein ja samalla tärkein on Jessica Simpsonin Fancy tuoksu. Olen joskus varmaan 5 vuotta sitten sen ostanut. Mietin onkohan enää edes koostumukseltaan kunnossa. Olisi meinaa vielä puolet käyttämättä. Muuten tykkään kyllä monenlaisista tuoksuista. Itseä lähinnä kiinnostaisi kielon ja lehmuksen tuoksuiset. Kieloa varmaan monessakin tuoksussa, mutta entä lehmus? Ei taida monessakaan olla. Jos joku osaa antaa vinkkejä niin kiitän.
Lehmuksen kukka on nimellä lime (linden) blossom Fragranticassa. Haulla löytyy joitain tuoksuja, esim. Demeterillä ja Jo Malonella. Muistan itse kiinnostuneeni venäläisistä tuoksuista nimenomaan lehmuksenkukan tuoksun perusteella. Jossain Odoratikassa tai Ladanikassa oli sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa edes sanota niin. Onko ihmisten lukemisen ymmärtäminen oikeasti näin heikkoa?
Vrt
"Olen uudistanut vaatekaappiani jotta saisin yhtenäisemmän puvuston; arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on mustissa ja neutraaleissa väreissä."
>>> ei mitenkään tarkoita että mustat ja neutraalin väriset vaatteet olisivat kirjoittajan mielestä laadukkaampia.
"Silti selvää on, että arvostan nyt laatua enemmän kuin määrää, painopiste on nicheissä."
Lue: designerit sekundaa, nichet priimaa.
Onko joku testaillut Hugo Boss The Scent Magneticia? Tykkään kovasti alkuperäisestä The Scentistä, onko tämä Magnetic kovinkin samanlainen siihen nähden? Ja myös tuoksun kesto kiinnostaisi, tuossa alkuperäisessä Scentissä kesto ei mielestäni ole kovin kummoinen..
Vierailija kirjoitti:
Onko joku testaillut Hugo Boss The Scent Magneticia? Tykkään kovasti alkuperäisestä The Scentistä, onko tämä Magnetic kovinkin samanlainen siihen nähden? Ja myös tuoksun kesto kiinnostaisi, tuossa alkuperäisessä Scentissä kesto ei mielestäni ole kovin kummoinen..
Olen testannut pari kertaa. Suloinen, jopa marjainen tuoksu. Tykkään, mutta kesto ei ole hyvä, ja pienestä maagisesta twististä huolimatta valtavirtaa, ei ole paljon kotiin kirjoitettavaa. Ostan, jos myydään jossain vaiheessa 30 eurolla.
Joten tuskin kannattaa tilata sitä jos ei tykkää hunajasta.