Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Lilas Mauve on mun suosikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin jotain vaniljaan vivahtavaa tuoksua, vinkkejä kaipaisin?
Vaniljaa tungetaan aika moniin tuoksuihin tänä päivänä.
Kaipaatko kevyttä vaniljaa, raskasta vaniljaa, kukkais-vaniljaa, mauste-vaniljaa, karkkivaniljaa...?
Sivusta: Raskas vanilja, sopii stressiin, rauhoittaa hermoja, ainakin minun hermojani:).
1388: Mulla on kokemusta Calvin Kleinin Eternitystä, enkä voi oikeasti sietää sitä. Mitenkä tuota tunnetta kuvailisin? Pidän kyllä raikkaista tuoksuista, mutta tässä on jokin nuotti, joka vie tuoksua väärään suuntaan - mun mielestäni. Vähän kuin ihminen, jolla on hieman liian kimeä ja kova ääni - ei jaksa kuunnella. Tuoksussa on sellainen terävä, kova vivahde. Tuoksulla on kyllä ystäviä.
Minäkin pidän monesta Britney Spearsin tuoksusta. Ne ovat ihan hyvin tehtyjä, monet pullot ovat nättejä ja tuoksuissa on laatua ja luonnetta. Suosikkini on Believe ja Fantasy Intimate.
Vierailija kirjoitti:
1388: Mulla on kokemusta Calvin Kleinin Eternitystä, enkä voi oikeasti sietää sitä. Mitenkä tuota tunnetta kuvailisin? Pidän kyllä raikkaista tuoksuista, mutta tässä on jokin nuotti, joka vie tuoksua väärään suuntaan - mun mielestäni. Vähän kuin ihminen, jolla on hieman liian kimeä ja kova ääni - ei jaksa kuunnella. Tuoksussa on sellainen terävä, kova vivahde. Tuoksulla on kyllä ystäviä.
Minäkin pidän monesta Britney Spearsin tuoksusta. Ne ovat ihan hyvin tehtyjä, monet pullot ovat nättejä ja tuoksuissa on laatua ja luonnetta. Suosikkini on Believe ja Fantasy Intimate.
Mulla oli sen kanssa sama ongelma. Kuin olisi jatkuvassa hälytystilassa. Ajattelin sen liittyvän siihen, että muutkaan CK:t eivät asetu iholle, vaan jäävät terävinä kellumaan pinnalle, irtonaisiksi ja ärsyttäviksi. Sama ongelma Kenzojen kanssa.
Miksiköhän äskeinen kommenttini Narciso Rodriguezista ja Valentinon Voce Vivasta jäi sensuurin hampaisiin ("kommettisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen" i.e. ei ikinä)? Siis what???
NR on tullut Wiklundille ja Ambrée on ihana, samoin Voce Viva. Sopiiko sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sen kanssa sama ongelma. Kuin olisi jatkuvassa hälytystilassa. Ajattelin sen liittyvän siihen, että muutkaan CK:t eivät asetu iholle, vaan jäävät terävinä kellumaan pinnalle, irtonaisiksi ja ärsyttäviksi. Sama ongelma Kenzojen kanssa.
Kiitos mielipiteistä, vähän varauksella suhtaudun tuohon Eternity-tuoksuun. Harmi, ettei tuoksunäytteitä ole saatavilla kovin runsain määrin, pystyn tilaamaa vain paikoista, joissa on mahdollista maksaa verkkopankin kautta. Välillä raaskii ostaa sokkona, jos tuoksu ei ole hirveän kallis (alle 30 euroa pitää maksaa), riippuu ihan taloudellisesta tilanteesta. Aika monessa hyvässäkin tuoksussa on joku pieni vivahde, mikä hieman tökkii. On olemassa muutama tuoksu, joissa ei mikään häiritse, itselleni tällaisia tuoksuja ovat mm. Lancomen La nuit Trésor a la Folie ja Britney Spearsin Fantasy the naughty remix sekä Prerogative. Myös tuo mainitsemani Volupte on varsin sopiva iholleni.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko hobby hallin tuoksut aitoja, kun niin halpoja?
Ovat. Olen tilannut varmaan jo 10 kertaa tuoksuja, koska siellä ne ovat olleet edullisimpia. Hankkivat luultavasti aika pieniä eriä hajuvesiä, koska useamman kerran on käynyt niin, että jos bongaan kiinnostavan tuoksun enkä heti tilaa, se saattaa olla jo seuraavana päivänä kadonnut valikoimista. Sieltä olen kuitenkin onnistunut hankkimaan useamman sellaisen tuoksun, mitä ei useimmilla muilla sivustoilla enää myydä.
Olen kiitollinen Hobby Hallille, että löysin 3 tuoksua, joista tykkään tosi paljon, ja joita ei Suomesta enää mistään saa, kun niitä ei valmisteta enää. Kaikki priimakunnossa, ja hinnat edulliset.
Lovely Laura. Laura perinteissä muodossa myös klassikko
Vierailija kirjoitti:
Onpa edullista tuolla allbeauty-kaupassa. Onko se luotettava? Ovatko tuoksut varmasti aitoja? Haluaisin kyllä noita Stellan tuoksuja..
Tein tilauksen tuolta Allbeautyltä 10.10 ja huomenna paketti tulee kotiin. Nopeata toimintaa ainakin jos vertaa esim perfumedreamsiin. Sieltä tilasin 30.9 ja vielä odotellaan...
Menipä hiljaiseksi tämä ketju. Onko mahdettu muita sensuroida kuin vain minua?
Joka tapauksessa päivän tuoksu Elie Saabin Le Parfum In White. Lämmin appelsiininkukkien, punaisten marjojen, patsulin ja valkoisen myskin sekoitus. Suurin syys- ja talvituoksusuosikkini, menee myös alkukeväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors: White.
Ei ole enää Suomesta saatavissa.
Tietäisikö kukaan, mistä kannattaisi yrittää etsiä?
Tsekkaa The Fragrance Shop ja AllBeauty.
Katson, kiitos.
Tälle tarinalle päätös. Sain siis täältä vinkin, mistä voisi löytyä Michael Korsin White.
Sopiva löytyikin suositellusta verkkokaupasta The Fragance Shop. Tilasin sieltä.
Nyt, tasan viikko kyselystäni, hajuvesi toimitettiin minulle kotiin.
Kiitokset siis tänne. Ja ehdottomat suosittelut tuolle verkkokaupalle.
Hei tuliko sinulle se Fragrance Shopin paketti kuriiritoimituksena kotiovelle vai Postin kautta pakettiautomaattiin? Ilmeisesti kotiovelle? Soitettiinko sieltä että toimitus tulossa?
Minäkin tilasin sieltä, eikä oikein selvinnyt miten tuo toimitus menee.
Päivän tuoksu YSL Libre Intense. Hyvä, voimakkaasti vaniljainen, mutta tulee esiin Libren perustuoksu kuitenkin. Tämä vain pehmeämpi ja vähemmän maskuliininen, ja vanilja tuo lämpöä. Tykkään paljon enemmän tästä.253
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Clavin Kleinin Eternity Summer. Ostin sen kysyttyäni ventovieraalta naiselta mikä ihana tuoksu hänen ympärillään leijuu. Jostain syystä en itse ikinä täysin päässyt sinuiksi sen kanssa, Pidin siitä kyllä, mutta jokin "tiukkuus" tai kovuus siinä on mikä ei itselleni istu. Nykyään huonetuoksuna vessassa.
Aurinkoisen kirpeän syyspäivän tuoksuna tänään Lolita Lempickan pirtsakka Oh Ma Biche. Alkuun makeaa persikkaa, joka pehmenee kohti myskiä.
(Tämä oli minulle korona blind buy. Sellainen energisen ja iloisen päivän tuoksu. Miellyttää myös miestä, hän käy aina välillä nuuskuttelemassa.)
Parfumdreams.fi myy nyt Joop! All about Eveä ja Le Bainia 40 ml 18.95 ja 19,95. Yritän hillitä itseäni.
Päivän tuoksu oli ELdO:n Attacquer le Soleil Marquis de Sade. Nyt kolmannen kerran jälkeen luovutan sen kanssa, ei ole minun juttuni, kuten ei ollut läski sähkärikään (Fat Electrician). Meilikuvissa molemmissa on jotain härskiintynyttä. Työpäiviä voi uhrata näihin toisintokokeiluihin, vapailla tuoksutaan varmasti hyvälle. :D
missä ja minkälaisissa tilanteissa käytätte parfyymeja, kun nykyään niin moni on hajusteherkkä?
Kirjoitin täällä aiemmin aikovani tilata Sophia Grojsmanin käsialaa olevia tuoksuja. Nyt olen tilannut kaksi ja olen tyytyväinen. Toinen on Oscar de la Rentan Volupté ja toinen Elizabeth Taylorin Diamonds and rubies. Tuosta Voluptésta tuli suosikkini, kestävä, edullinen ja Fragrantican erään kommentoijan sanoin nuorekkaampi versio Trésorista. Epäilin, etten pitäisi tuoksusta, kun eräänä tuoksunuottina on meloni, mutta pidin kuitenkin, jotenkin se toimi hyvin muiden tuoksunuottien kanssa. Diamonds and rubies tuo myös mieleen Trésorin, siinä on kieltämättä niin 80-90-luvun kuin vanhan Hollywoodin tunnelmaa ja se ei ole välttämättä ole nuorempien naisten makuun. Tuo jälkimmäinen on myös aika kestävä ja oikein hyvä tuoksu syksyyn ja talveen. Olen sitä mieltä, että joku tuoksu ei ole tarkoitettu vain tietylle ikäryhmälle, jos se vain tuntuu itselle sopivalta.
Minua kiinnostaa myös Calvin Kleinin Eternity, onko jollakin kokemusta siitä? Pidän siitä, että tuoksu kestää pitempään kuin kaksi tuntia, mutta aikomuksenani ei ole kuitenkaan kylpeä hajuvesissä ja tukehduttaa kanssaihmisiä. Pidän kovasti Yves Saint Laurentin Parisista (Sophia Grojsman tämänkin tuoksun takana), mutta en raaski ostaa sitä ainakaan tänä vuonna, en kyllä välttämättä ensi vuonnakaan. Olen hankkinut tämän vuoden puolella useamman tuoksun ja rahaa on mennyt n. reilu 100 euroa yhteensä (useampi tilaus), joten pienituloisena yritän säilyttää jonkun järjen hajuvesien hankinnan suhteen, niin paljon kuin niistä nautinkin.
Minulla on eri vuosikymmenillä suunniteltuja tuoksuja, enkä ylenkatso ns. julkkistuoksujakaan (omistan Britney Spearsin Fantasy the naughty remixin, Midnight fantasyn ja Prerogativen, pidän noista kaikista). Onnistunut hankinta tänä vuonna on ollut myös Burberryn Brit for her edp -versio.