Raiteita on rakennettu jo liikaakin, sanoo HSL:n uusi helsinkiläinen puheenjohtaja Mirita Saxberg, 42
Kaunis ja fiksu nainen.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8823034
HSL:n hallitus sai uudeksi puheenjohtajakseen yksityisautoilua Helsingissä puolustaneen Mirita Saxbergin.
Kommentit (51)
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Autoilua pitäisi kehittää, väyliä lisää.
Laajasalon bussit 87 ja 88 on jo täynnä Gunillan kohdalla ja matkaa on vielä yli puolet jäljellä Herttoniemeen. Bussit kulkevat jo nyt 5 minuutin välein, Gunillasta ajaa myös 84, joka sekin täynnä.. taukoamaton bussiliikenne? Ai niin sehän olis kuin jo se ratikka
Kalasatamaan tarvittiin myös ratikat, jotka ovat osa Kruunusiltahanketta. Busseillako se liikenne oltaisiin hoidettu?
Länsi-Helsigin pikaraitiotie tyhmin hanke ikinä ja siihenkin palaa järjettömästi rahaa jolla voitaisiin alentaa HSL.n lippuhintoja.
Taas yksi turha, vanhanaikainen, kömpelö, liian paljon päästävä, raskas, jäykkä ja liian iso juna tungetaan paikkaan johon se ei mahdu hinnalla jota helsinkiläisillä ei ole varaa maksaa.
Länsi-Helsingin pikaraitiotien pitäisi viedä ihmisiä Lassilasta keskustaan vaikka tuolta on jo suora nopea junayhteys rautatieasemalle ??? Tuo ajaa Munkkivuoren ja MUnkkiniemen ohi ja pysäkkejä on todella vähän joten tuosta satojen miljoonien hankkeesta hyötyy todella harva helsinkiläinen.
Kaiken lisäksi tuo liian iso mukapikaraitiovaunu tulee päästämään enemmän kuin sähköbussit koska kulkee isona ja raskaana lähes tyhjänä illat pitkät. Tämän ehti Tekniikka ja Talous-lehtikin aikoinaan laskemaan.
Melkein joka päivä uutisoidaan siitä miten pikaraitiovaunut ovat kolaroineet ja miten liikenne on sen vuoksi poikki. Sähköbussien kanssa ei olisi ollut näitä onglmia. Bussin voi aina korvata toisella eivätkä ne tulki koko liikennettä.
Taas yksi tyhmän ja laskukyvyttömän vihervasemmiston ääliömäinen päätös. Ehkä yksi tyhmimmistä ikinä. Tätä hanketta kannattaneiden valtuutettujen pitäisi myöntää jättimäinen virheensä ja anteeksi pyydelleen jättää poltitiikka kokonaan.
Kun nyt esim. Munkkiniemessä on kärvistelty vuosia Mannerheimintien remonttien vuoksi ilman toimivaa yhteyttä keskustaan, aikoo kaupunki aloittaa taas Länsi-Helsingin katujen mylläämisen pikaraitiotien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Mitä asiaa kenelläkään on keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Autoilua pitäisi kehittää, väyliä lisää.
Autot pitäisi kehittää sellaiseksi että veisivät 1/10 nykyisestä tilasta. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
kerrankin joku sanoo asiat niin kuin ne ovat. Raideinfra on tullut stadille järjettömän kalliiksi, ja lisää pitäisi rakentaa. Ei mitään tolkkua vihervassaripolitiikassa jälleen kerran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusiltoja vastaan?
Vierailija kirjoitti:
kerrankin joku sanoo asiat niin kuin ne ovat. Raideinfra on tullut stadille järjettömän kalliiksi, ja lisää pitäisi rakentaa. Ei mitään tolkkua vihervassaripolitiikassa jälleen kerran
Pasilassa työskentelevänä olen oikein iloinen linjasta 13. On muuten nopea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusiltoja vastaan?
tottakai :D itse ajattelin mennä autolla seuraamaan talviaamuna, kun kaikki ahkerat fillarikommunistit pelastavat maapallon ilmastoa pyöräilemällä Kruunuvuodenrannasta 20 m korkeudessa 15 m/s tuulessa sekä 10 asteen pakkasessa stadiin duuniin. Eikä väylä maksanut kuin miljardin! Onneksi kaikki HSL:n käyttäjät pääsevät osalliseksi maksamaan kyseistä investointia, sehän nimittäin hyödyttää kaikkia HSL:n asiakkaita tasapuolisesti.
Ole hyvä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusiltoja vastaan?
tottakai :D i
10 asteen pakkasia on ehkä pari päivää vuodessa tätä nykyä. Niin ja jos et ole kuullut, sinne olisi ratikoitakin tulossa. Koeajot alkavat näillä näppäilyillä.
Mikä mimmi! Halutessaan saa HSL-ukkojen ajatukset ihan muihin kuin liikenteellisiin asioihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusiltoja vastaan?
tottakai :D i
Jäi mainitsematta, että tuo "miljardi" sisältää mm. uuden Hakaniemensillan. Ehkä sekin olisi pitänyt jättää rakentamatta?
En tajua tuota Malmin ratikkaa, kun matka-aika on n. 3 kertaa pidempi kuin junalla.
Tervejärkiseltä vaikuttaa. Kun vain toteutuisikin maltillinen hintakehitys, uuden infran (erittäin) kriittinen tarkastelu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusiltoja vastaan?
tottakai :D i
Ai niin: HSL ei saa tehdä mitään investointeja, jotka eivät hyödytä kaikkia käyttäjiä tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Ihmiset kulkee pitkin uutta kävelysiltaa tietenkin. Sehän maksoikin melkein miljardin, ei sitä turhaan rakennettu.
Jes! Saataisko ketju täyteen idariargumentteja Kruunusil
ihanan halpaa joka tapauksessa! Ja kymmenen asteen pakkasia on stadissa, 20 m korkeudessa viisikin astetta on kylmä.
Itse ajan 4000-5000 km vuodessa fillarilla ml. työmatkat. En kyllä minkään ilmastohumpan takia :D Mutta Suomessa on kaikkialla edelleen talvella talvi, ja siksi pyöräily ei ole isossa mittakaavassa ratkaisu. Todellä yksin saa talvipyöräillä verrattuna kesään, ja se näkyy muun muassa baanan ohitustilastoissa talvi vs. kesä.
Julkinen liikenne raideinfran takia on taas ihan sekaisin. Itse asun raidelähiössä, eikä se silti toimi hyvin. Jos joutuu käyttämään liitäntälinjoja, on joukkoliikenne todella hidasta. Onneksi autolla pääsee vielä talvella, ja jos vihervassut sitä onnistuvat haittaamaan vielä enemmän stadista voi muuttaa aina pois
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä Kruunusiltoja järkevänä raidehankkeena, koska se palvelee vain pientä osaa helsinkiläisistä, mutta aiheuttaa kuitenkin paineita nostaa HSL-lippujen hintoja.
Laajasalosra on tällä hetkellä vain yksi silta pois Herttoniemen kautta. Herttoniemen metroasema on liian pieni ja tynkä metrot ovat jo Hertyoniemen kohdalla täysiä idästä tullessaan. Miten Saxberg aikousi ratkaista srn ongelnan, kun idästä tuleva liikenne on jo täynnä ruuhka-aikana ja itä kasvaa koko ajan? Lusää pyöräbasnoja, joilla ei aja kukaan?
Vihreät ovat hyviä tuhlaamaan varoja turhuuteen. Vihreät ovat aina onnistuneet olemaan historian väärällä puolella.
Hei Mirita!