Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Se alkoi nyt Kenzo Junglen kausi. Lämmin mutta freesi trooppishedelmäinen kukkainen ja mausteinen. Ysäriviboja muttei niin paljon että veisi menneisyyteen. Tasapainoinen. Sileän silkkinen tuoksu, ei karheutta. Viipyilevä. Rupeskin tekemään valkoviiniä mieli. Mikä ettei!
Oletteko bonganneet hyviä Musta Perjantai -tuoksutarjouksia? Itse ostin Hobby Hallista Van Cleef & Arpels Orchidée Vanillen ja California reverien. Vielä kun Hobby-rahaa käyttämällä sain mukavasti lisäalennusta ja ilmaiset postikulut, niin olen oikein tyytyväinen. Molemmat tuoksut olen testannut aiemmin ja tiedän olevan mieleisiä. :)
Vesituoksuista muistuu mieleen yksi aivan ihana muisto, Rochas Fleur deau. Tuota ei ole aikakausiin saanut ja oma pulloni katosi jossain muutossa. En jotenkin edes saa enää mieleen sen tuoksua ja jos saisin, matkustaisin oitis muistoissa sinne 90-00-taitteeseen, huolettomiin teinivuosiin.
Kyllähän tuo täydellisen vesituoksun metsästys oli jo silloin tarina vailla loppua. Kaikilla oli joku mielikuva mitä sellaisen pitäisi olla, mutta mikään ei voinut olla kaikille se. Haikailin kesällä kurkkutuoksujen perään, ja kurkku tai meloni olivat kyllä niitä vesituoksujen luottonuotteja.
Nykyisessa omassa kokoelmassa lähimpänä varmaan jotkut Aqua Allegoriat. Body shopin Moonflower myös tätä vesituoksukategoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko bonganneet hyviä Musta Perjantai -tuoksutarjouksia? Itse ostin Hobby Hallista Van Cleef & Arpels Orchidée Vanillen ja California reverien. Vielä kun Hobby-rahaa käyttämällä sain mukavasti lisäalennusta ja ilmaiset postikulut, niin olen oikein tyytyväinen. Molemmat tuoksut olen testannut aiemmin ja tiedän olevan mieleisiä. :)
Millaisia nämä on, kiinnostaa kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Vesituoksuista muistuu mieleen yksi aivan ihana muisto, Rochas Fleur deau. Tuota ei ole aikakausiin saanut ja oma pulloni katosi jossain muutossa. En jotenkin edes saa enää mieleen sen tuoksua ja jos saisin, matkustaisin oitis muistoissa sinne 90-00-taitteeseen, huolettomiin teinivuosiin.
Kyllähän tuo täydellisen vesituoksun metsästys oli jo silloin tarina vailla loppua. Kaikilla oli joku mielikuva mitä sellaisen pitäisi olla, mutta mikään ei voinut olla kaikille se. Haikailin kesällä kurkkutuoksujen perään, ja kurkku tai meloni olivat kyllä niitä vesituoksujen luottonuotteja.
Nykyisessa omassa kokoelmassa lähimpänä varmaan jotkut Aqua Allegoriat. Body shopin Moonflower myös tätä vesituoksukategoriaa.
Oot niin oikeassa: "Kaikilla oli joku mielikuva mitä sellaisen pitäisi olla, mutta mikään ei voinut olla kaikille se. "
Mulla on tismalleen mielikuva mitä haluan mutta ei ole koskaan tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Floris Limes löytyi Lykolta halvemmalla hinnalla kuin normaalisti. Oli pakko tilata se :)
En tiedä kuuluuko miesten tuoksut tähän ketjuun, mutta täällä on niin paljon asiantuntijuutta että pyydän vinkkiä.
Ostin parikymppiselle pojalleni viime jouluna Yves Saint Laurent L'Homme edt:n
Saman sarjan deo stick on loppu ja hän olisi halunnut siitä deodorantti sprayn, mutta sitäpä ei myydäkään enää.
Muutenkin voisi olla vaihteeksi kivempi että arkituoksu deodoranttina olisi eri mutta mikä voisi olla saman tyylinen kuin Ysl? Raikas ja hienostunut, kevyt päivätuoksu
Ilmoita asiattomaksi
Jollei ole deospraytä niin eikö se stick sitten käy, sitä kun on?
Nuorelle miehelle kirjoitti:
En tiedä kuuluuko miesten tuoksut tähän ketjuun, mutta täällä on niin paljon asiantuntijuutta että pyydän vinkkiä.
Ostin parikymppiselle pojalleni viime jouluna Yves Saint Laurent L'Homme edt:n
Saman sarjan deo stick on loppu ja hän olisi halunnut siitä deodorantti sprayn, mutta sitäpä ei myydäkään enää.
Muutenkin voisi olla vaihteeksi kivempi että arkituoksu deodoranttina olisi eri mutta mikä voisi olla saman tyylinen kuin Ysl? Raikas ja hienostunut, kevyt päivätuoksuIlmoita asiattomaksi
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/L-Homme-734.html
Tuolta linkistä löydät tietoa samankaltaisista tuoksuista kuin YSL L'Homme. Mutta sen tiedon että onko millä tuoksulla olemassa deospray vaiko vain stick joudut tekemään itse ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia nämä on, kiinnostaa kovasti!
Orchidee Vanillesta saan mielikuvan varakkaasta, hienostuneesta naisesta. Minusta tuoksu on uniikki sekoitus aikuisten vaniljaa, appelsiinia ja tummaa suklaata. Tämä sopii paremmin syksyyn ja talveen.
California Reveriestä tulee mieleen juuri suihkussa käynyt viehättävä nainen ajelemassa urheiluautolla pitkin Sorrenton rannikkoa.
Molemmat pullot yksinkertaisen kauniita arvokkaan oloisessa pakkauksessa.
Muistelen, että täällä olisi kehuttu Elie Saabia. Muistan myös testailleeni Saabeja tavaratalossa, mutta eivät ole vedonneet minuun. Nyt kuitenkin sain näytteen Girl of Now Shinesta. Minusta se on aluksi hyvin tavallinen, tai kuten sanotaan, geneerinen. Tuntien kuluessa siitä tulee...Paris Hiltonin Dazzle. Dazzle on vain aika voimakas, tämä on miedompi.
Diesel plus plus feminine ollut nuoresta asti. La Rose Pearl. Marc Jacobs Perfect. Pumaa käytin nuorempana. Bossit kiehtoo mutta joku aina tökkii lopussa. Escadat ok mutta nuorempaan makuun.
Patoun Sira des Indesissä ja Sublimessa (uusi) on sama ylikypsien hedelmien etyleeninen, makea, tukahduttava tuoksu. Sublimessa tuo paksuus synnyttää jopa patsulisen vaikutelman, vaikka siinä ei patsulia ole. Sen sijaan sivettiä muka on. Hah sanon minä. Ihana tuoksu kuitenkin, enkä ole varma kummasta pidän enemmän, Sirasta vai Sublimesta. Nämä on sisarukset.
Ja patsulista puheen ollen, huomenna on Moschino-päivä ja todellakin tuoksun raskaasti koko päivän.
Löytyykö palstalaisilta tietoa Feeluniquelta tilaamisesta? Nykyisin kuuluu Sephoralle ja mietin tuleeko tulleja tai muita maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Tauer Perfumesin L'Air du Desert Marocain, josta tilasin kokeilemisen jälkeen koko pullon, kun tykästyin niin kovin. Ihanan lämmin ja mausteinen ja kuitenkin samalla jotenkin ihanan tasapainoinen, ei ollenkaan liian päällekäyvä.
En ainakaan vielä ostanut pullollista, mutta pidin näytteestä. Mielenkiintoinen tuoksu, mausteistaan huolimatta jotenkin puhdas. Tekeekö lie "kuivuus" sen vaikutelman.
Minut tämä tuoksu siirtää jonnekin 70- tai 80-luvulle, ehdottomasti lämpimään, paahteiseen ympäristöön, safarityyliset vaatteet ovat vaaleaa ohutta puuvillaa, hellehattu tai -kypärä ja punottu nahkavyö asusteena...
Elegantti ja jotenkin "old school". Tuoksu on hyvin sekoitettu, unisex ja olen samaa mieltä kanssasi, että tasapainoinen kuvaa hyvin.
🐫🍸💛
Mulla on sen sisar, Au Coeur du Desert. Kuiva, kuuma ja mausteinen, upea tuoksu ja mikä kesto!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä minulla on viimeaikoina ollut ihan himo tummiin, suitsuketta sisältäviin tuoksuihin. Nehän ovat usein myös lämpimän mausteisia, mutta tuon tuoksunuotin lisäksi myös metalliset, musteiset tuoksut kiinnostavat. Samoin ihan tunnelmaltaan "kirkossa"-tyyppiset tuoksut kiinnostavat. Puiset, synkät, jne. Suosituksia?
Zoologistin Squidista olen lukenut muutamaan otteeseen, ja sitä aionkin joku kerta testata.
En tiedä ovatko ollenkaan synkkiä, mutta "kirkollisia", Heeley Cardinal ja Eau Sacree, Unum Lavs sekä mirhatuoksut Acqua di Parma Colonia Mirra ja Giorgio Armani Myrrhe Impériale.
https://www.fragrantica.com/perfume/James-Heeley/Cardinal-7844.html
https://www.fragrantica.com/perfume/James-Heeley/Eau-Sacree-41083.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Filippo-Sorcinelli/Lavs-29991.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Acqua-di-Parma/Colonia-Mirra-44015…
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Myrrhe-Imperiale-214…
Täydellinen luminen viileä päivä niille kaikkein tiiviimmille tummimmille tuoksuille. Mitä iholla?
Pakko kertoa kun suhteellisen harvoin tulee Suomessa kehuja hajuvesistä. Eilen mulla oli Guerlainin Shalimar Millesime Tonkaa, ja erään liikkeen hississä oli samaan aikaan n. 50-kymppinen mies, joka sanoi että mulla on niin hyvältä tuoksuva hajuvesi että menee melkein jalat alta 😄
Kasa tuoksuja ja tuoksunäytteitä taas saapunut. Alan olla hardcore-harrastaja, kun en jaksa saman tien edes kokeilla kaikkia.
D & G:n Sicilyä suihkautin ranteeseen, ja muistin heti, miksen viehättynyt tuoksusta aikoinaan, kun sitä oli vielä saatavilla. Mutta ei mene kauaa, kun Sicily asettuu ja pyöristyy pehmeän hedelmäiseksi.
Swiss Arabianin Raaqi EdP on klassinen terävän mausteinen miesten partavesituoksu, mielestäni ei erityinen, mutta testaillaan tarkemmin tuonnempana.
Reminiscencen Guimauven paras osa haihtuu nopeasti ja jäljelle jää vanilja. Saman talon Dragee on jo mielenkiintoisempi: hedelmäinen, persoonallinen ja Sicilyä parempi. Vaniljaa on tähänkin tungettu, nopea dominanssi taas.