Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen luminen viileä päivä niille kaikkein tiiviimmille tummimmille tuoksuille. Mitä iholla?
Kelistä poiketen State of Mindin Creative Inspiration: iiristä, orvokkeja, puuteria, riisiä. Hento, herkkä ja uninen kotoilutuoksu. Vietän vapaapäivän uusien reseptien parissa, mutta ehkä jokin piristävämpi olisi kuitenkin ollut paikallaan, nyt vaan päiväunettaa.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen luminen viileä päivä niille kaikkein tiiviimmille tummimmille tuoksuille. Mitä iholla?
Opium (EDT 2009), mausteisen tumma ihanuus! 🤎🖤🧡
Ei lunta, mutta kylmä on. Päivän tuoksuna Atelier Colognen Rose anonyme. Sopii (myös) tähän säähän. N51
Sotd Rochas Tocade 2013
Ruusua iiristä vaniljaa, metallisella seetrillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade!
Vierailija kirjoitti:
Guerlainin Heritage. Miehekäs ambra verrattuna Guerlainin naisille suunnattuihin ambroihin, ts. ei kukkia tai puuteria. Ei kuitenkaan niin miehekäs ettenkö siinä viihtyisi. Taivaallinen lopputuoksu: lämmin, hienostunut, syvä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kertoa kun suhteellisen harvoin tulee Suomessa kehuja hajuvesistä. Eilen mulla oli Guerlainin Shalimar Millesime Tonkaa, ja erään liikkeen hississä oli samaan aikaan n. 50-kymppinen mies, joka sanoi että mulla on niin hyvältä tuoksuva hajuvesi että menee melkein jalat alta 😄
Kaikki Shalimarit vie miehiltä jalat alta, on se vaan kaikkien aikojen suosituin tuoksu ihan aiheesta.
Löytyykö teillä tuoksutyyppimaussa yhteyttä muuhun tyyliin, ruokamieltymyksiin, luonteeseen tms. ? Ihan mikä vain mikä mielestäsi vaikuttaa yhteydeltä?
Vierailija kirjoitti:
Muistelen, että täällä olisi kehuttu Elie Saabia. Muistan myös testailleeni Saabeja tavaratalossa, mutta eivät ole vedonneet minuun. Nyt kuitenkin sain näytteen Girl of Now Shinesta. Minusta se on aluksi hyvin tavallinen, tai kuten sanotaan, geneerinen. Tuntien kuluessa siitä tulee...Paris Hiltonin Dazzle. Dazzle on vain aika voimakas, tämä on miedompi.
Minä olin kuvitellut nuo Saabin tuoksut hienoiksi ja tyylikkäiksi, mutta ne on juurikin samaa edullisempaa ja "pintalöyhkäistä jenkkiläistä tislaus-laatua" mitä jotkut Paris Hiltonit, Christina Aguilerat, Shakirat, Beyoncet, Naomi Campbellit ja osa Kardashianien sekä osa Jennifer Lopezin tuoksuista.
Julkkistuoksuista puheenollen, Britney Spearsin ja Lady Gagan tuoksut on sentään olleet tyylikkäitä ja huolella tehtyjä, vissiin niiden luojatkin ovat olleet oikeita ns parfyymineniä ja tunteneet raaka-aineet ja kombinaatiot joita käyttämällä tuoksuihin saa pyöreyttä ja kerroksia, vaikka hinta olisi designertuoksuja hieman alempi.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö teillä tuoksutyyppimaussa yhteyttä muuhun tyyliin, ruokamieltymyksiin, luonteeseen tms. ? Ihan mikä vain mikä mielestäsi vaikuttaa yhteydeltä?
Olen ihan suomalainen mutta pidän kanelisista, sitruksisista, mantelista, rusinaisista ja mausteisista Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan ruuista (Marokko, Libanon jne), joten sen takia pidän myös kanelista, sitruksista ja pähkinöistä syksyisissä ja talvisissa tuoksuissani.
Kesällä pidän sitrus- ja vadelmasorbeteista kuohujuomien kera, joten sen tyyliset kevyet "pulppuavat" tuoksut vetoavat kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen, että täällä olisi kehuttu Elie Saabia. Muistan myös testailleeni Saabeja tavaratalossa, mutta eivät ole vedonneet minuun. Nyt kuitenkin sain näytteen Girl of Now Shinesta. Minusta se on aluksi hyvin tavallinen, tai kuten sanotaan, geneerinen. Tuntien kuluessa siitä tulee...Paris Hiltonin Dazzle. Dazzle on vain aika voimakas, tämä on miedompi.
Minä olin kuvitellut nuo Saabin tuoksut hienoiksi ja tyylikkäiksi, mutta ne on juurikin samaa edullisempaa ja "pintalöyhkäistä jenkkiläistä tislaus-laatua" mitä jotkut Paris Hiltonit, Christina Aguilerat, Shakirat, Beyoncet, Naomi Campbellit ja osa Kardashianien sekä osa Jennifer Lopezin tuoksuista.
Julkkistuoksuista puheenollen, Britney Spearsin ja Lady Gagan tuoksut on sentään olleet tyylikkäitä ja huolella tehtyjä, vissiin niiden luojatkin ovat olleet oikeita ns parfyymineniä ja tunteneet raaka-aineet ja kombinaatiot joita käyttämällä tuoksuihin saa pyöreyttä ja kerroksia, vaikka hinta olisi designertuoksuja hieman alempi.
Tuon taas ilmi mielipiteeni, että hinta ei aina takaa hyvää tuoksua ja samoin halpa tuoksu voi olla holy grail.
Noista julkkistuoksuista voisin mainita Jennifer Lopezin ensimmäiset tuoksut, jotka eivät istuneet omalle iholle, mutta tuttavalla ne olivat aivan ihania. Pehmeitä, huumaavia, houkuttelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä ihmisillä mielipiteitä. Minun on nimittäin aivan päinvastainen kuin tällä lainaamallani kommentoijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nuo on SUN mielipiteitäsi ja toki sulla on oikeus niihin. Olen kyllä myös samaa mieltä siitä, että halvatkin tuoksut voivat olla hyviä, mutta esim. Britneyn tuoksut on mun nokkaan just sellasia perushuonoja halpiksia. Ja Saabin tuoksut nyt ei kuulu tuohon kategoriaan millään mittapuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Kardashian -tuoksut on tunnustettu varsin laadukkaiksi harrastajien parissa. Itse en ole haistanut koskaan, mutta olen harkinnut tilaamista, sillä kehuttu on. Britney-tuoksut taas ovat kyllä tuoksultaan ihan ok, mutta kestoltaan surkeita.
Mulla on ilmeisesti tuoksuINNOSTUKSELLA yhteys uteliaaseen ja yksityiskohdista kiinnostuneeseen luonteeseen jolle jää mieleen kaikenlainen hyödytön nippelitieto mutta elämässä menestymiseen tarvittava tieto ei!
Mutta tuoksuMAKU ei käy yhteen oikein minkään muun kanssa. Yhtenäistä tyyliä ei ole.
Balenciaga on outo brändi. Tuoksut on klassisia, laadukkaita ja tyylikkäitä kaikki. Paris, B ja Florabotinica on mulla olleet kaikki ja tykkään valtavasti. Mutta sitten vaatepuoli! Nykyinen kohu lapsimalleista SM-bondage -pehmolelujen kanssa nosti aiemman kummastukseni sfääreihin. Vaatemerkki Balenciagaa tuntuu kantavan ökyjulkkikset ja katujengien nuoret, väki jonka en mitenkään näe ihastuvan Balenciagan klassisiin tuoksuihin. Nämä on kuin 2 eri firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmeisesti tuoksuINNOSTUKSELLA yhteys uteliaaseen ja yksityiskohdista kiinnostuneeseen luonteeseen jolle jää mieleen kaikenlainen hyödytön nippelitieto mutta elämässä menestymiseen tarvittava tieto ei!
Mutta tuoksuMAKU ei käy yhteen oikein minkään muun kanssa. Yhtenäistä tyyliä ei ole.
Ei minullakaan. Olen vuodenaikaihminen, eri vuodenaikoina tykkään ihan erilaisista tuoksuista keskenään. Ja joskus, tosin harvoin, käytän talvellakin kesätuoksua, mutta en koskaan kesällä talvituoksua. Olen vähän outo sillai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tänään myös Opium EDT, mutta vintage: pulloni on vuodelta 1983. Sopii todella tähän vuodenaikaan. N51
Mistä voisi tilata Shalimar Millissime tonkan? Eipä taida saada kotimaasta, mutta ei löydy notinoltakaan.
Etron Messe de Minuit on kuin olisit katolisen kirkon messussa suitsukkeiden ympäröimänä.