Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
13561/19320 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ausliebezumduftistakaan ei saa enää juuri mitään näytteitä ostettua. Luulisi että tällaisina korona ja influenssa-aikoina niiden kannattaa myydä niitä näytteitä ettei porukka käy liikkeissä käpälöimässä.

Kysyin Sephoralta joitakin vuosia sitten sähköpostitse että miksi ne ei avaa tänne, vaikka Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa on. Ruotsissakin on jo 5 kpl. Vastasivat ympäripyöreästi että tutkivat mahdollisuuksia.

Toista kautta olen sitten kuullut että ilmeisesti suomalaiset eivät hoida ja laita itseään yhtä paljon kuin muun maalaiset naiset, joten siksi erikoisliikkeitä ei kiinnosta yrittää myydä kosmetiikkaa maassa jossa ne tuotteet jäisivät hyllyyn. Suomessa ostetaan ja käytetään kuulemma vähemmän tuoksujakin kuin muissa EU-maissa, mitä en todellakaan uskoisi kun näitä meidän ketjun juttuja lukee ja ostosten määrään vertaa. :)))

Minusta tuossa on kiinni siitä ettei kaikissa tavarataloissa ja liikkeissä tarvitse olla samaa valikoimaa, eli katsoisivat mitä merkkejä täällä on ennestään ja sen myötä sitten laittaisivat niitä myyntiin joita ei muilla ole, ja avaisivat yhden liikkeen ensin johonkin hyvälle paikalle. Niinhän se ruotsalainen Kicksikin teki.

Muistan kun jouduin vielä vuosia sitten käydä Tallinnassa tai Tukholmassa ostamassa MAC-merkin meikkejä, mutta sitten kun ne huononi pigmenttien osalta ja hinnat nousi, niin L'oreal oli ostanut kyseisen kanadalaismerkin ja vihdoin levittänyt jokaiseen liikkeeseen Suomea myöten. Siis siinä vaiheessa kun ketään ei enää oikein kiinnostanut.

Vierailija
13562/19320 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD: Malin+Goetz Stem. Eka 6 testerin kokeilupakkauksesta. Simppeli raikas perustuoksu. Niiden sivuilla sama setti, mutta Strawberry on nyt uusi, muut 5 samat. Stem lopetettu.

Asun USA:ssa ja noita kuivausliinoja on kaupat pullollaan. Niitä on hajustamattomia ja hajustettuja ja niitä hajusteita on todella laidasta laitaan, kuten joku täällä mainitsi. Basilika, vanilja, kukkaketo, omena, laventeli, kausituoksuja. Lisäksi myydään vielä hajusterakeita, joita laitetaan pesukoneeseen, varsinaisen pesuaineen lisäksi. Kai se toimii sellaisissa perheissä, jossa yksi haluaa vaatteidensa haisevan laventelilta ja toiset ei miltään. En ymmärrä mikä tuo "kuivausliinan haju" on, sama kuin "old lady smell" on aika epämääräinen käsite.

Kuivausrummun lisäksi niitä voi laittaa sohvatyynyjen alle, matkalaukkujen sisään, auton istuimien alle, vaatekaappiin ja säilytyslaatikoiden sisään mitkä säilötään kellariin/ullakolle/autotalliin jos haluaa välttää ummehtuneen hajun.

Suomessa tavoitteena on (sama kuin Nasalla), ettei mikään haise miltään, hyvältä tai pahalta. Täällä taas tavoitteena on että kaikki tuoksuu hyvältä, vessapaperista lähtien. Nasalla on töissä virallinen "nenä" joka haistelee kaikki avaruuteen lähtevät tuotteet, kun tuuletusikkunoita ei ole. LOL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13563/19320 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisko joku Byredon sampleri-paketin? Voin postikulujen hinnalla lähettää jos ei oo kuopiolainen :)

Vierailija
13564/19320 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD: Malin+Goetz Stem. Eka 6 testerin kokeilupakkauksesta. Simppeli raikas perustuoksu. Niiden sivuilla sama setti, mutta Strawberry on nyt uusi, muut 5 samat. Stem lopetettu.

Asun USA:ssa ja noita kuivausliinoja on kaupat pullollaan. Niitä on hajustamattomia ja hajustettuja ja niitä hajusteita on todella laidasta laitaan, kuten joku täällä mainitsi. Basilika, vanilja, kukkaketo, omena, laventeli, kausituoksuja. Lisäksi myydään vielä hajusterakeita, joita laitetaan pesukoneeseen, varsinaisen pesuaineen lisäksi. Kai se toimii sellaisissa perheissä, jossa yksi haluaa vaatteidensa haisevan laventelilta ja toiset ei miltään. En ymmärrä mikä tuo "kuivausliinan haju" on, sama kuin "old lady smell" on aika epämääräinen käsite.

Kuivausrummun lisäksi niitä voi laittaa sohvatyynyjen alle, matkalaukkujen sisään, auton istuimien alle, vaatekaappiin ja säilytyslaatikoiden sisään mitkä säilötään kellariin/ullakolle/autotalliin jos haluaa välttää ummehtuneen hajun.

Suomessa tavoitteena on (sama kuin Nasalla), ettei mikään haise miltään, hyvältä tai pahalta. Täällä taas tavoitteena on että kaikki tuoksuu hyvältä, vessapaperista lähtien. Nasalla on töissä virallinen "nenä" joka haistelee kaikki avaruuteen lähtevät tuotteet, kun tuuletusikkunoita ei ole. LOL.

Eikö siellä sitten käytetä tuoksuvia tavallisia huuhteluaineita kuten meillä? On siinä sitten tuoksujen sekamelskaa, jos kaikki tuotteet on eri tuoksuisia pesuaineesta lähtien! No eipä sillä, minä kyllä tykkään esim. just tietyistä huuhteluaineista kovastikin.

Vierailija
13565/19320 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Diorin vintage Remember Me. Hyvällä tavalla kukkaisen saippuainen, puhdas tuoksu. Yleensä tällaiset tuoksut eivät ole mieleeni. 

Onko teillä jo mielessä, mitä tuoksuja/minkä tuoksun aiotte hankkia itsellenne joululahjaksi tai kaamoskauden piristykseksi?

Vierailija
13566/19320 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaamoskauttani piristää Trussardin ihana Donna, appelsiininkukkaa, sitrusta.. välimerellinen tuoksu.

Vierailija
13567/19320 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään ollut testissa Marc-Antoine Barrois'n Encelade, Quentin Bischin luomuksia (kuten myös eilisen ELdO; Attaquer le Soleil Marquis de Sade. Olen uudelleentutustumassa siihen, nyt menee paremmin kuin ensimmäisellä kerralla).

Encelade on kyllä erikoinen tuttavuus. Miltei hapan, raikkaanvihreä, vasta katkottu raparperi ja pehmeä vetiver/tonka vuorottelevat vieläkin, 9 tunnin jälkeen. Ensituoksu on melko terävä, ärsyttävän rajamailla, enkä osaa päättää, onko tämä lopulta "oi kyllä" vai "oi ei". Kesto (ja pilvi!) lienee astronomista luokkaa, kuten Ganymedellakin, sillä parilla aamuisella pisaralla ei ole aikomustakaan kadota edes omasta nenästä. Toisille tämä näyttäytyy hyvinkin makeana, minä en saa makeutta. Ehkä hyvä niin.

Vierailija
13568/19320 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jo mielessä, mitä tuoksuja/minkä tuoksun aiotte hankkia itsellenne joululahjaksi tai kaamoskauden piristykseksi?

Mulla on listalla seuraavina hankinnassa/harkinnassa Pradan Candy, Versacen Crystal Noir, Elie Saabin Girl of Now ja ehkä Givenchyn L'interdit Rouge... Kaikkia näistä en ole päässyt edes vielä testailemaan, se pitäisi tehdä ensin. Olen ostanut nyt tarpeeksi sokkosia. Ja niin, näitä olen oikeastaan harkinnut itselleni palkinnoksi valmistumisesta, mutta joulu tapahtuu ennen sitä. Jos kuuntelen järkeäni, pidättäydyn joululahjatuoksusta (itselleni), mutta en ole vielä päättänyt kuuntelenko sitä. Olisi kyllä kiva hankkia joku nichempi tuoksu, mutta niitä on haastavampi päästä tuoksuttelemaan livenä ja jotenkin tuntuu, ettei ne ole niin monikäyttöisiä kuin monet designerit. Tai sitten en vaan malta käyttää yhteen pulloon satoja euroja, tai edes yhtä sataa.

Otan mieluusti vastaan mielipiteitä noista tuoksuista! Pidän vaniljasta, "seksikkäistä iltatuoksuista" ja kävelevältä leivokselta tuoksumisesta, mutta en kukkakimpputuoksuista. 

Vierailija
13569/19320 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä minulla on viimeaikoina ollut ihan himo tummiin, suitsuketta sisältäviin tuoksuihin. Nehän ovat usein myös lämpimän mausteisia, mutta tuon tuoksunuotin lisäksi myös metalliset, musteiset tuoksut kiinnostavat. Samoin ihan tunnelmaltaan "kirkossa"-tyyppiset tuoksut kiinnostavat. Puiset, synkät, jne. Suosituksia?

Zoologistin Squidista olen lukenut muutamaan otteeseen, ja sitä aionkin joku kerta testata.

Vierailija
13570/19320 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolla on tällä hetkellä niin surkea valikoima, että epäilen jotain suurempaa tapahtuvaksi. Ellei konkurssia, niin ovat siirtämässä varastoa tai jokin muu syy, miksi tavaraa on niin vähän. Juuri mitään ei varastossa, mitä tilaisin. Näytteitä senkään vertaa.

On niitä muitakin sivuja, tällä alalla ei voi kauaa tarjota pettymyksiä. On niin helppo vaihtaa paikkaa mistä tilaa.

Vierailija
13571/19320 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on nyt uteliaisuudesta myös Rammsteinin Rosenrot. Musiikista pidin kauan sitten, se on jäänyt, tuoksuja en ole aiemmin testannut. En ole lainkaan ruusutuoksujen ystävä, mutta pystyn sietämään joitakin pieninä annoksina. Tämä päätyi testiin uteliaisuudesta, olen lukenut Rammsteinin tuoksujen omalaatuisuudesta ja kestosta, ja metallin ja suitsukkeen yhdistelmä kuulosti kiehtovalta. 

Todellisuudessa kokemus oli pahimpia ikinä. Koko näytetilaus tuoksui tältä, pahviroskis tuoksui tältä, seuraavana päivänä työhuone, jossa näyte oli, tuoksui ja illalla kyynärtaipeeseen laitettu testitippa tuoksui vielä aamullakin. Todella, todella voimakas tuoksu, jonkinlainen yhdistelmä terävää, hapanta ja mehukasta, ja mielleyhtymä on valitettavasti lähinnä biojäteastiaan. Hyvin harvoin on vastenmielisyys tuoksua kohtaan näin välitön ja voimakas. Hiukan samanlaisia fiiliksiä ovat aikanaan herättäneet ELdOn I Am Trash - Les Fleurs du Dechet (hapan omena+ruusu) ja Byredon Pulp, joka tuoksui minulla vain käyneeltä. Harmi tämän kanssa, pidin konseptista, mutta ei toimi. 

Vierailija
13572/19320 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojennousu nettikaupoissa on aivan huimaa. Yhdeltäkään ei saa nyt tuoksuja edullisesti. Pari vuotta taaksepäin niin tilaamani tuoksut oli liioittelematta puolet halvempia. Ja lisäksi superalhaisia löytöjä vähän väliä. Mitään erikoistakaan ei enää löydy. Tovi sitten oli saatavilla vaikkapa Rochas Poupee, outo vintagetuoksu hintaan 14e, Esprit d'Oscar 100ml maksoi 26e, Guerlainia vanhoissa pullomalleissa alkaen 25e kun 30ml. Kaikki tämä on totaalisesti poissa. Hajuvesien nettiostelu tais olla korona-ajan hupia ympäri maailmaa ja varastot tyhjeni ilmeisen täysin. No, joku on tehnyt hyvää tiliä, ei siinä mitään, mutta nykyiset hinnat on sellaisia että mulla jää ostelu nyt sikseen ellei tilanne muutu.

Vierailija
13573/19320 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintojennousu nettikaupoissa on aivan huimaa. Yhdeltäkään ei saa nyt tuoksuja edullisesti. Pari vuotta taaksepäin niin tilaamani tuoksut oli liioittelematta puolet halvempia. Ja lisäksi superalhaisia löytöjä vähän väliä. Mitään erikoistakaan ei enää löydy. Tovi sitten oli saatavilla vaikkapa Rochas Poupee, outo vintagetuoksu hintaan 14e, Esprit d'Oscar 100ml maksoi 26e, Guerlainia vanhoissa pullomalleissa alkaen 25e kun 30ml. Kaikki tämä on totaalisesti poissa. Hajuvesien nettiostelu tais olla korona-ajan hupia ympäri maailmaa ja varastot tyhjeni ilmeisen täysin. No, joku on tehnyt hyvää tiliä, ei siinä mitään, mutta nykyiset hinnat on sellaisia että mulla jää ostelu nyt sikseen ellei tilanne muutu.

Onneksi on hyllyt täynnä tuoksuja ja torista ja huutonetistä saa halvalla lisää.

Vierailija
13574/19320 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Prada Amberin, kun täällä sitä kehuttiin ja kun se kuulemma on lopetettu. On jäänyt harmittamaan, etten menneisyydessä ole ymmärtänyt säilyttää tuoksujani, jotka nyt ovat haluttua vintagea. Otin siis nyt opikseni.

Kokeilin Amberia ja inhosin sitä. Kaduin heti, että hankin sen, vieläpä ison pullon, ja aloin kuumeisesti miettiä, saankohan jossain vaiheessa omani takaisin jos pistän Toriin myyntiin. Pistin tuoksun syvälle kaappiin haudatakseni harmitukseni.

Ei kulunut kuin viikko ja tuli pakottava tarve saada haistaa tuota vielä ja suihkuttaa iholle. Tajusin, että minähän pidän tästä. Enemmän: Nautin. Tiedän jo, että tulen tästä riippuvaiseksi.

Kiitos siis palstalaisille vinkistä! En tiedä miksi Amber meni aikoinaan ohi Muistan testanneeni sitä  joskus Stockmannilla ja todenneeni silloin, että ei ole mun juttu. Kyllä vaan oli. Todistus taas siitä, että tuoksuun tutustuminen vaatii aikaa.

Vierailija
13575/19320 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa suihkausta uudesta pullosta tai pitkään seisoneesta "pihalle". Kolmas vasta iholle.

Vierailija
13576/19320 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ekaa suihkausta uudesta pullosta tai pitkään seisoneesta "pihalle". Kolmas vasta iholle.

Kiitos vinkistä. Ostin Sokokselta taivaallisen tuoksuisen hajuveden, mutta kun kotona avasin pullon, se lemusi puoliksi käymistilassa olevalta persikalta. Kuitin olin ehtinyt jo hävittää. Olen miettinyt pistäisinkö sen myyntiin, vai odotanko jos se asettuisi ja alkaisi muistuttaa näytepullon tuoksua.

Vierailija
13577/19320 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Ostin Sokokselta taivaallisen tuoksuisen hajuveden, mutta kun kotona avasin pullon, se lemusi puoliksi käymistilassa olevalta persikalta. Kuitin olin ehtinyt jo hävittää. Olen miettinyt pistäisinkö sen myyntiin, vai odotanko jos se asettuisi ja alkaisi muistuttaa näytepullon tuoksua.

No nythän kiinnostaa heti että mikä tuoksu on kyseessä?

Vierailija
13578/19320 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän kiinnostaa heti että mikä tuoksu on kyseessä?

Idole Nectar. Se tuoksui ruusuille ja popcorni-karamellille kaupassa.

Vierailija
13579/19320 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksutuliainen itselleni työmatkalta: Ormone Jaynen Ta'if. Nuottilistan mukaan latvassa on rosépippuria, taatelia ja sahramia; sydämessä ruusua, freesiaa, jasmiinia, appelsiininkukkaa; pohjassa meripihkaa ja jotain minulle tuntematonta kukkaa (broom, google väittää että kyseessä on pensasväriherne). Ta'if ei ole päällekäyvä vaan "miedosti orientaalinen", hiukan makea ja lämpimän mausteinen ruusu/kukkaistuoksu, kokonaisvaikutelmaltaan valoisa, ei tumma. Tykkään. N51 

Vierailija
13580/19320 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeä olet, ihan pokkana meinaat myydä jonkun pilalle menneen tuotteen!