Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
13521/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi tuoksuafficinadojen mielestä hyvä miehelle sopiva myskinen tuoksu? Tiedän että paras olisi mennä tuoksumyymälään tuoksuttelemaan asiantuntevan myyjän opastuksella mutta saan oireita jo laivalla kulkemalla kemikaalion ohi, joistain muista tuoksuista, ilmeisesti niistä pistävistä joita vanhemmat naiset tykkäävät lotrata. Silti en ole tuoksuyliherkkä, eihän sekään ole joka sanoo että valkosipulinen krapulahiki aiheuttaa hänelle oireita.

Vierailija
13522/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi tuoksuafficinadojen mielestä hyvä miehelle sopiva myskinen tuoksu? Tiedän että paras olisi mennä tuoksumyymälään tuoksuttelemaan asiantuntevan myyjän opastuksella mutta saan oireita jo laivalla kulkemalla kemikaalion ohi, joistain muista tuoksuista, ilmeisesti niistä pistävistä joita vanhemmat naiset tykkäävät lotrata. Silti en ole tuoksuyliherkkä, eihän sekään ole joka sanoo että valkosipulinen krapulahiki aiheuttaa hänelle oireita.

Minä en ole raskaiden myskien ystävä, ja pidän erittäin paljon Narciso Rodriguez Pure Musc-tuoksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13523/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sen verran viileä olo ja lähestyvä joulu mielessä että teki mieli pitkästä aikaa kokeilla Diorin "karvasmantelimaispähkinäisvaniljaista ja hieman sikarituoksuista" Hypnotic Poisonia (edt) eli minulla on yhä pullo joka arviolta noin 8-9 vuotta vanha eli versio jota ei mielestäni ole "vesitetty" uusiksi. Se on säilytetty pimeässä, eikä lämpimässä.

Kaksi suihkausta kaulan alaosaan, niin ei mennyt kuin muutama minuutti niin punaiset ihottumat niissä kohtaa :(( Edelleen kutiaa näin melkein 24 tunnin jälkeen, ja olen laittanut kortisonivoidetta muutamaan otteeseen. Pian joudun ottaa allergiapillerin.

Muistaisin että täällä jotkut kertoneet että saaneet tuota ihoreaktiota tuoksuista, ja uusista näytteistä jopa?

Vierailija
13524/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tänne jää tulematta aika monet uutuustuoksut, esim. Guerlainin L'interditin jasmiiniversiota olisin halunnut tuoksutella, mutta ei ollut Suomessa myynnissä, samoin kuin Chacharelin sen huulipunapullon suklaalta tuoksuve versio (en muista nimeä). Tämän tilasin sitten sokkona.

Kerrothan sitten Chacharelin tuoksusta!

Vierailija
13525/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tunnustus: en ole uskaltanut kokeilla Poisonia sitten 80-luvun. Minulla on tyhjä vintagepullollinen tallella, mutta vain harvoin nuuhkaisen sitä. Tuoksuhäivähdys pullon suulla on yhä voimakas. Poison oli sellainen ihanan iso, mahtaileva ja "lekalla päähän" biletuoksu, jonka piikkiin laitan monet krapulaiset olotilat lauantaiaamuisin, kun en oikein osannut käyttää alkoholia yhtä isolla kädellä kuin hajuvettä!

Olen miettinyt, että pitäisi kokeilla näitä nykymyrkkyjä, Poisonin uusia versioita. Mitä versioita suosittelisitte minulle kokeiluun?

Vierailija
13526/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupaketti tulossa. Dante collection näytteet.

Vierailija
13527/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Byredon Gypsy Waterin ja se on ihana, täyteläinen ja pehmeä. Käytän sitä varmaan pitkään.

Vierailija
13528/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd: Sorcinellin Notre Dame. Jotenkin ihastuin tähän, ja halusin ottaa nopeasti uudelleen kokeiluun. Lopulta tämä on ollut yllättävänkin laimea, ekalla kerralla tuntui että koko tämä valtasi koko ilma-alan lähistöllä, mutta nyt kun suihkautin paidan alle, ei tuoksua ole juuri edes haistanut. Myöskään mieheni ei ole edes huomannut että minulla on jotain tuoksua. Se on aiheuttanut lievää pettymyksen tunnetta, koska mitä järkeä on laittaa tuoksua jota ei haista itse tai kukaan muukaan lähistöllä? Parempi kuitenkin aloittaa varovasti, etsiä sopiva paikka ja määrä, ennen kuin lähtee kokeilemaan toimistolle.

Kuvittelen jo töissä käyväni keskustelun, missä joku lähistöllä haistelee ilmaa ja miettii että mikä palaa, johon minä pääsen vastaamaan että Notre Dame. Kaikista noista Sorcinellin näytteistä tämä jäi ehdottomasti eniten kiehtomaan. Siellä oli oikeastaan vain se yksi, Slightly-B!tch, jota en voi missään nimessä käyttää koskaan missään. Kaikki muut olivat ainakin jollain tasolla omaan nenään sopivia, ja testailut voivat jatkua. Aika monesta en ole vielä edes tänne kirjoittanut, mutta ehkä hiljalleen jos keksin enemmän jotain järkevää sanottavaa.

Vierailija
13529/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Tiziana Terenzin Gold Rose Oudh. Alussa voimakas ruusu, oud avautuu myöhemmin. Pidän tästä. Olen hiljattain tykästynyt ruusu-oud-tuoksuihin, joista en ennen välittänyt.

Rosendo Mateun No.5:ssä muuten tuoksui hyvin vienosti lateksi... kuin ilmapallo tai, hm, ehkäisyväline. Toivoin, että ko. nuotti häviäisi tuoksun kehittyessä, mutta ei se hävinnyt. En päässyt sitten siitä kumimielikuvasta eroon vaikka tuoksu on sinänsä hyvä, joten se ei mene jatkoon. Tarkistettuani fragranticasta, en ole ainoa joka on aistinut siinä tuoksussa sen tyyppistä hajua. N51

Vierailija
13530/19320 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tunnustus: en ole uskaltanut kokeilla Poisonia sitten 80-luvun. Minulla on tyhjä vintagepullollinen tallella, mutta vain harvoin nuuhkaisen sitä. Tuoksuhäivähdys pullon suulla on yhä voimakas. Poison oli sellainen ihanan iso, mahtaileva ja "lekalla päähän" biletuoksu, jonka piikkiin laitan monet krapulaiset olotilat lauantaiaamuisin, kun en oikein osannut käyttää alkoholia yhtä isolla kädellä kuin hajuvettä!

Olen miettinyt, että pitäisi kokeilla näitä nykymyrkkyjä, Poisonin uusia versioita. Mitä versioita suosittelisitte minulle kokeiluun?

Kokeile Poison Girl EDT, se on sellainen sopiva modernisoitu muttei "pissismäinen" tusinatuoksu.

Se vanha kunnon Poison on tosiaan sellainen krapula-maustemarjapommi ettei toista, mutta tavallaan ihanan diivamainen tuoksu joka tosin vie tilaa! :DD

Vierailija
13531/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloweenia juhlin Rocky Horror Picture Show'n merkeissä, ja suunnittelin etukäteen asuni tuoksukaveriksi Histoires de Parfumsin 1889 Moulin Rougen. Ajattelin että sehän menee noihin teatraalisiin, övereihin glam-tunnelmiin mainiosti, mutta ei sitten ollutkaan ihan mieleeni kun testasin kämmenselälle. Vähän turhan puuterinen ja ruusuinen, vaikka nimeensä kyllä sopii ihan kivasti. Halusin kuitenkin jotain vähän rajumpaa, joten Freddie Albrightonin Mabel's Toothin marssitin taas esiin. Se on vähän likainen, iso kissapeto, jolla on valtavat kulmahampaat ja jota valitettavasti joudun pitämään muina aikoina häkissä, niin suuri ja arvaamaton se on. Tuo sopi asuuni kuin nenä päähän, vaikka tein taas saman virheen kuin viimeksikin Mabelin kanssa - suihkutin sitä ensin liikaa, ja se rynni häkistä ulos ja pitkin seiniä. Onneksi suihkutin muutama tunti ennen ulosmenoa! (En siis tiedä yhtään, kuka tämä Mabel on itse parfymöörin visiossa, mutta itse näen pedon :D) 

Olen tästä tuoksusta maininnut täällä ennenkin, ja jälleen tätä kirjoittaessa pohdin että mitähän tämän kanssa teen. Pidän tästä hirveästi ja haluaisin ehdottomasti kokonaisen pullon, mutta en löydä tätä kovinkaan monesta verkkokaupasta, ja hinta on hirveä (120 e/50 ml). Haluaisin kokeilla myös Albrightonin 11 Candles in Antwerpen -tuoksua, eli ehkä joudun tekemään Essenza Nobilelle toisen näytetilauksen Mabelin hammas mielessä, niin voin tilata tuon kokeiluun samalla. Onneksi tätä tuoksua ei tarvitse paljoa, ja näyte kestää pitkälle!

Ehkä kaikista hienointa tässä tuoksuharrastuksessa on se, että olen kehittänyt makuani niistä ainaisista euphorioista ja black opiumeista ja vaniljakaramellisokerikasoista vähän pidemmälle, ja nyt varastoistani löytyy tuoksuja niihinkin hetkiin, joina en halua tuoksua makealta leivokselta! 

Vierailija
13532/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskiviikon tuoksuksi valitsin Jimmy Choon nimikkotuoksun Jimmy Choo. Olen tästä(kin) jo kirjoittanut aikaisemmin, kuuluu suosikkituoksuihini vaikken osaakaan tästä chypre-maailmasta löytää oikein mitään nuotteja... Tänä aamuna Jimmy Choon pilven alla kuitenkin tajusin, että tämähän tuoksuu Angelilta! Ei ihmekään että pidän molemmista niin paljon. Eli patsuli taitaa olla se näiden yhdistävä tekijä. Muuten tuon Fragrantican nuottilistan perusteella en osaisi yhtään etukäteen sanoa, pidänkö tästä. 

Ihana tuoksu, ja vähän ystävällisempi yleisille tiloille kuin Angel. Tämäkin on Tori-löytö. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Jimmy-Choo/Jimmy-Choo-10573.html

Vierailija
13533/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Halloweenia juhlin Rocky Horror Picture Show'n merkeissä, ja suunnittelin etukäteen asuni tuoksukaveriksi Histoires de Parfumsin 1889 Moulin Rougen. Ajattelin että sehän menee noihin teatraalisiin, övereihin glam-tunnelmiin mainiosti, mutta ei sitten ollutkaan ihan mieleeni kun testasin kämmenselälle. Vähän turhan puuterinen ja ruusuinen, vaikka nimeensä kyllä sopii ihan kivasti. Halusin kuitenkin jotain vähän rajumpaa, joten Freddie Albrightonin Mabel's Toothin marssitin taas esiin. Se on vähän likainen, iso kissapeto, jolla on valtavat kulmahampaat ja jota valitettavasti joudun pitämään muina aikoina häkissä, niin suuri ja arvaamaton se on. Tuo sopi asuuni kuin nenä päähän, vaikka tein taas saman virheen kuin viimeksikin Mabelin kanssa - suihkutin sitä ensin liikaa, ja se rynni häkistä ulos ja pitkin seiniä. Onneksi suihkutin muutama tunti ennen ulosmenoa! (En siis tiedä yhtään, kuka tämä Mabel on itse parfymöörin visiossa, mutta itse näen pedon :D) 

Olen tästä tuoksusta maininnut täällä ennenkin, ja jälleen tätä kirjoittaessa pohdin että mitähän tämän kanssa teen. Pidän tästä hirveästi ja haluaisin ehdottomasti kokonaisen pullon, mutta en löydä tätä kovinkaan monesta verkkokaupasta, ja hinta on hirveä (120 e/50 ml). Haluaisin kokeilla myös Albrightonin 11 Candles in Antwerpen -tuoksua, eli ehkä joudun tekemään Essenza Nobilelle toisen näytetilauksen Mabelin hammas mielessä, niin voin tilata tuon kokeiluun samalla. Onneksi tätä tuoksua ei tarvitse paljoa, ja näyte kestää pitkälle!

Ehkä kaikista hienointa tässä tuoksuharrastuksessa on se, että olen kehittänyt makuani niistä ainaisista euphorioista ja black opiumeista ja vaniljakaramellisokerikasoista vähän pidemmälle, ja nyt varastoistani löytyy tuoksuja niihinkin hetkiin, joina en halua tuoksua makealta leivokselta! 

Nyt joudun lainaamaan itseäni, kävin nimittäin lukemassa Mabel's Toothin tiedot Essenza Nobilesta. Tuoksusta kirjoitetaan näin: "Mabel's Tooth tells the story of the family dog. When Mabel died, she was given a piece of Christmas toffee to soothe her and remind her of familiar times together, placed between her teeth. When she was alive, this toffee had been the special little thing at Christmas time that she got a corner of - much to her delight. Mabel's Tooth is the sweet and the tart, the loss, the fond memory and gentle comfort."

Ohhoh. Kuvailemani kissapeto on kyllä aika kaukana tuosta lämpimästä muistosta edesmenneestä koirasta... 

Vierailija
13534/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Tämän keskiviikon tuoksuksi valitsin Jimmy Choon nimikkotuoksun Jimmy Choo. Olen tästä(kin) jo kirjoittanut aikaisemmin, kuuluu suosikkituoksuihini vaikken osaakaan tästä chypre-maailmasta löytää oikein mitään nuotteja... Tänä aamuna Jimmy Choon pilven alla kuitenkin tajusin, että tämähän tuoksuu Angelilta! Ei ihmekään että pidän molemmista niin paljon. Eli patsuli taitaa olla se näiden yhdistävä tekijä. Muuten tuon Fragrantican nuottilistan perusteella en osaisi yhtään etukäteen sanoa, pidänkö tästä. 

Ihana tuoksu, ja vähän ystävällisempi yleisille tiloille kuin Angel. Tämäkin on Tori-löytö. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Jimmy-Choo/Jimmy-Choo-10573.html

Boldasin tuon jota kommentoin: olen monta kertaa huomannut että jotkut tuoksut ovat aivan samanlaisia, vaikkei niissä ole oikeastaan mitään yhteisiä nuotteja. Viimeksi huomasin että Rabannen Olympea Blossom on aivan identtinen suosikkituoksuni Armani Because it's youn kanssa, vaikkei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin ruusu ja vanilja:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Emporio-Armani-Becau…

https://www.fragrantica.com/perfume/Paco-Rabanne/Olympea-Blossom-65176…

Vierailija
13535/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Hugo Boss Femme parfyymista?

On jääny kokeilematta ja etsin kevyttä kukkaistuoksua.

Vierailija
13536/19320 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Jimmy Choo I want choo -tuoksusta?

Vierailija
13537/19320 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh apua, testailin tässä aamulla paperilapulle Portrait of a Ladya ja ilmeisesti suihkutin vahingossa myös lattialle, koska nyt työhuoneessa tuoksuu suitsuke ja ruusu, vaikka lappu on eri huoneessa. ISO tuoksu.

Täällä pienessä huoneessa leijuessaan tämä ruusu on ainakin liian... liikaa. Migreeni kolkuttelee. Kokeilen myöhemmin vielä iholle, jos sillä tavalla saisin tästä irti jotain. Nyt juuri ei kyllä tee edes mieli kokeilla vaan tekee mieli pestä lattia, voi olla että tämä tuoksu ei ole minua varten.

Vierailija
13538/19320 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen Poison oli jotain todella upeeta verrattuna nykyversioon. Itse haistan nykyisestä Poisonista vain hetken kestävän häivähdyksen "oikeaa" Poisonia, kun suihkautan sitä. Se haihtuu hetkessä ja jäljelle jäävä tuoksu on...no, omituinen. En ymmärrä ollenkaan näitä reformulointeja. Miksi muuttaa sitä mikä toimii??

Myös Midnight Poisonia toivon takaisin. 

Vierailija
13539/19320 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kerennyt kokeilemaan uutta Burberry Her Elixiriä? Saanut hyvät arvostelut. Mutta tätäkään ei tietysti Suomeen tule, ei ole ainakaan kaupoissa näkynyt.

Vierailija
13540/19320 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen Poison oli jotain todella upeeta verrattuna nykyversioon. Itse haistan nykyisestä Poisonista vain hetken kestävän häivähdyksen "oikeaa" Poisonia, kun suihkautan sitä. Se haihtuu hetkessä ja jäljelle jäävä tuoksu on...no, omituinen. En ymmärrä ollenkaan näitä reformulointeja. Miksi muuttaa sitä mikä toimii??

Nykyiset lirut on takuulla halpoja valmistaa. Hyvät katteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme