Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, lämmin päivä ja Nomade EDP, vihreä ja hedelmäinen, toimii täydellisesti tämäkin rakastamani EDT:in lisäksi
Samat fiilikset, mutta uudesta Nomade Naturellesta. Käyttänyt jo 3 pv putkeen, upea tuoksu, perus Nomade gourmand-lisällä. Tykkään kyllä kovasti Nomade Edp:stäkin, mutta tämä vienyt kaiken huomion nyt.
Vain tosi perfumista ymmärtää mitä tarkoittaa "käyttänyt jo 3pv putkeen." Onhan se nyt saavutus :-D
Mites Nomade Absolu? Oon hyvin ennakkoluuloinen, oletan sen olevan raskas ja tukossa, kun muissa Nomadeissa luonteenomaista on tuoksun ilmavuus ja hengittävyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole jättänyt täysin tauolle parfyymiostoksia. Yritän kyllä nykyään olla ajattelevaisempi enkä osta mitään hetken mielijohteesta. Olisihan se hienoa löytää yksi niin hyvä tuoksu, jonka jälkeen ei haluaisi enää muita käyttääkään. En muista onnistuneeni ikinä edes 30ml tuoksupulloa kuluttamaan loppuun, täytyykin ottaa tavoitteeksi. Yksi alkuvuodesta ostettu 75ml pullo on jo puolivälissä. En muista koskaan käyttäneeni mitään tuoksua yhtä paljon. Kyseinen tuoksu on Parfums de Marlyn Oriana.
Sama, jotain kivaa pitää olla, kun kerran töissä joutuu raatamaan. Ja täällä myös Oriana on päässyt teho käyttöön, kolmasosa huvennut aika nopeasti. Toinen nopeasti viime kesänä huvennut pullo oli Guerlainin Ginger picante, noin sentti enää pohjalla.
Musta tuoksujen käyttäminen on kai sitten hauskempaa kuin niiden ostaminen.
Toisekseen olen vuoden aikana käyttänyt ostoksiin pari tonnia. Joten nyt saa riittää.
Itse tykkään myös ostamisesta, kyttään isoja alennuksia, teen sokko-ostoja paljon (tutkin etukäteen nuotit ja suositukset) ja usein ne osuvat nappiin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, aina ei voi tietää sopiiko jokin tuoksu omaan kemian miten hyvin. Rahaa on mennyt, mutta menköön, harrastukset maksaa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös hyvin harvoja viimeiseen pisaraan asti käytettyjä tuoksuja. Yleensä käytän puolet tai 3/4 ja sitten tuoksu jää, kun on muita, mistä innostun.
Kokonaan on tullut käytettyä ainakin nämä helmet:
Arden White Tea
Arden Green Tea (kesälomatuoksu)
Dior Diorissimo, Dune, Addict Eau Fraiche
Burberry Brit Sheer
Yves Rocher kielotuoksu siitä Aamu puutarhassa-sarjasta, on muuten aivan ihana kesäaamun tuoksu!
Fleur de Santé Sakura
Leonard Tamango
siihen asti muistan, Tamangoa rakastin ollessani 20 v ja siitä on kauan! Muistan, että siitä tuli paljon kehuja.
No kuinka monta (sataa?) kesken kyllästyttyä sulla sitten on jos saa kysyä?
Eikö kannattaisi mieluummin jättää lepäämään ja ottaa käyttöön uudelleen tauon jälkeen? Tuoksut kumminkin säilyvät alkuperäispulloissaan vuositolkulla, jopa EdT:t. Vahvemmat vielä paremmin.
Etsin uutta hyvää tuoksua monta vuotta ja nyt sen löysin. Armanin My Way on ihana. Mitä te pidätte siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt tauolle parfyymiostot.
Maailmantilanne on sellainen että pian ei rahat saata riittää pakollisiinkaan menoihin.
Niinpä käyttelen näitä mitä on ja iloitsen niistä.
Fb.n ryhmissäkin näkyy olevan selvästi hiljaisempaa. Kumpa asuisi jenkeissä: siellä vaihdellaan näytteitä, se olisi kivaa.En vain tiedä miten atomisaattoripullosta saa nestettä. Mulla on pipetti tarkalleen sama halkaisija kuin parfyymipullon imuputki: ei toimi.
Suomessa ei näy näytteitä ja dekantteja tehtävän. Kai meiltä puuttuu taito ja välineet.
Torissa on jatkuvasti tarjolla dekantteja ja näytteitä niche-tuoksuista, löytyy vaikka mitä.
Hieman irti realiteeteista Torin hinnat hajuvesissä. Avatusta ja testatusta tuotteesta saatetaan pyytää jopa 50 euroa. Samalla hinnalla saa tarjouksesta tavaratalosta ko. tuoksun.
Itse olen myynyt max kymmenellä eurolla täysiä tuoksujani, joita olen vain kerran tai kahdesti testannut. Vintage on eri asia, mutta nämä jatkuvasti tavarataloissa myytävänä olevat tuotteet - itse en jaksaisi odotella ostajaa viikko- tai kuukausikaupalla moisella hinnalla.
Et sitten ymmärtänyt viestiä ollenkaan.
Myyvät näytteitä omista pulloistaan, niche-tuoksuja joita ei tavarataloissa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Etsin uutta hyvää tuoksua monta vuotta ja nyt sen löysin. Armanin My Way on ihana. Mitä te pidätte siitä?
Armanin kaikki tuoksut on ihania, ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös hyvin harvoja viimeiseen pisaraan asti käytettyjä tuoksuja. Yleensä käytän puolet tai 3/4 ja sitten tuoksu jää, kun on muita, mistä innostun.
Kokonaan on tullut käytettyä ainakin nämä helmet:
Arden White Tea
Arden Green Tea (kesälomatuoksu)
Dior Diorissimo, Dune, Addict Eau Fraiche
Burberry Brit Sheer
Yves Rocher kielotuoksu siitä Aamu puutarhassa-sarjasta, on muuten aivan ihana kesäaamun tuoksu!
Fleur de Santé Sakura
Leonard Tamango
siihen asti muistan, Tamangoa rakastin ollessani 20 v ja siitä on kauan! Muistan, että siitä tuli paljon kehuja.
No kuinka monta (sataa?) kesken kyllästyttyä sulla sitten on jos saa kysyä?
Eikö kannattaisi mieluummin jättää lepäämään ja ottaa käyttöön uudelleen tauon jälkeen? Tuoksut kumminkin säilyvät alkuperäispulloissaan vuositolkulla, jopa EdT:t. Vahvemmat vielä paremmin.
Onhan niitä vuosien varrella paljon, kun olen aina rakastanut parfyymeja. Pullot vain ovat usein liian suuria, ja olen utelias ja innokas kokeilemaan uutta. Pyrin ostamaan aina 30 ml pullon, mutta aina se ei onnistu. Kierrätän siis aina ne tuoksut, joista tiedän, etten enää niihin palaa. Paljon on laatikossa myös niitä, jotka eivät tällä hetkellä ole tarjottimellani. Ne on kiva löytää uudestaan myöhemmin.
Kyllä tuoksut hyvin liikkuvat esim FB:n paikalliskirppiksellä, kunhan ei liikoja niistä pyydä.
Löysin juuri laatikosta aiemmin sinne työntämäni Rihannan Nude-tuoksun, jonka koin silloin liian makeaksi. Nyt huomasin, että sehän on myös aika raikas tuoksu ja sopii kivasti mun duuniinkin. Pieni makeus on vain kivaa.
Mieli voi vaihdella paljonkin, vuodenaikojen ja tunnelmien takia. Harrastushan tämä on, ja koko ajan testailen uusia tuoksuja.
Tuoksut todellakin sälilyvät omissa pakkauksissaan laatikossa vuosia ihan hyvänä, vaikka niitä välillä tarjottimelle laittaakin esille. Mulla oli 6 vuotta vanha Chanel Chance EdT, joka edelleen tuoksui hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko niin, että Zaran nettisivuilta voi tilata tuoksuja vain, jos asuu kaupungissa missä on Zaran liike?! Asun Jyväskylässä enkä voi näköjään tilata. Sivu vain ilmoittaa, että tähän osoitteeseen ei voi tilata. En ole aiemmin tilannut heiltä mitään eikä minulla ole maksuhäiriöitä eli niistä syistä tuo ei voi johtua.
Asun kaupungissa jossa ei ole liikettä ja sain ilmoituksen "tilausta ei voi toimittaa, koska sisältää tuotteen beauty osastolta, poista se tms" eli ilmeisesti hajuvettä ei voi tilata. Se siitä sitten.
Oon aivan parfyymihullu!! Mulla on laajasti noita pulloja kaapissa ja hyllyillä
kesän aikaan valitsen tavallisesti jotain kevyttä, kukkamaista
Talveksi taas on parasta lämpimämpiä tuoksuja ottaa
Vierailija kirjoitti:
ntig kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zaran hajuvedet ovat palanneet verkkokauppaan, jee! Pitkään olivat poissa Suomen sivustolta. Sinä joka harmittelit ettet saanut sitä Cherry Smoothieta, nyt onnistuu verkkokaupasta. Tosin sen kohdalla lukee "tulossa", mutta eiköhän sitä kohta löydy sieltä.
Ooh... Kiitos tiedosta. Olin juuri tulossa kirjoittelemaan, miten olen ollut nyt monta viikkoa tuoksuostolakossa, kun tuli loppuvuodesta ja alkukeväästä hankittua useampi. :D Saatan kyllä Cherry Smoothien tilata, jos se sinne ilmestyy.
Viimeisin tuoksuostokseni taitaa olla Tokmannin tutustumisalennuksella hankittu Narciso Rodriguezin Rouge. Taisin kirjoittaa tästä jo. On kyllä upea tuoksu, ihan kuin meikkipussiin sukeltaisin (hyvällä tavalla!). Vähän pitkäkestoisempi toivoisin tuon kuitenkin olevan. Ostin tuon yhteydessä myös Lolita Lempickan Sweetin, ensimmäinen LL-hankintani. Tuon piti olla kunnon kirsikkatuoksu, mutta jätti kylmäksi ja taidan kierrättää eteenpäin.
Alkukeväästä hankkimani Muglerin Angel on kyllä noussut omaksi signatureksi ainakin tällä hetkellä. Jos en meinaa keksiä päivän tuoksua, valitsen Angelin. Luotettava kaveri. Kesähelteillä aion kyllä valita jotain muuta, mutta niihin on varmasti vielä pitkä aika.
Miksi haluat haista miehelle? Mugler on hömö ja suunnitteli sen miehelleen.
Jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko niin, että Zaran nettisivuilta voi tilata tuoksuja vain, jos asuu kaupungissa missä on Zaran liike?! Asun Jyväskylässä enkä voi näköjään tilata. Sivu vain ilmoittaa, että tähän osoitteeseen ei voi tilata. En ole aiemmin tilannut heiltä mitään eikä minulla ole maksuhäiriöitä eli niistä syistä tuo ei voi johtua.
Asun kaupungissa jossa ei ole liikettä ja sain ilmoituksen "tilausta ei voi toimittaa, koska sisältää tuotteen beauty osastolta, poista se tms" eli ilmeisesti hajuvettä ei voi tilata. Se siitä sitten.
Sama täällä.
Piru vieköön, nyt ne kirsikatkin ovat saapuneet Zaran nettikauppaan, mutta postitusta en saa minäkään kaupunkiini. Onpa outo. Pitää siis käydä Zarassa seuraavalla reissulla isompaan kaupunkiin. Ja jos ehtivät loppua ennen sitä, tapahtuu jotain... No, positiivista on etten ole siis koskaan haistanut tuota, eli en onneksi ihan tiedä mitä kaipaan. :D
Ja onhan mulla tuoksuja. Tänään aamusuihkun jälkeen päätin, että se on kuulkaas Kenzon Amourin päivä. Ah!
Leonard Tamango, on todella brutaali tuoksu.
Tänään on kotiutettu Casamorati Dama Bianca (70,09e 30 ml), rakkautta ensi nuuhkaisulla. Makea, vaniljaa paljon, mutta keväälle sopivaa keveyttä mukana, orvokki/kielo säväys selkeästi. Saman tyyppinen vanilja kuin Kayalin Vanillassa.
Vol de Nuit EdT, uusi. Ensituoksu on ihanan vihreä, kuin Chanel 19 tai 19 Poudre. Jälkituoksu vanhan madamen patsulivanilja. Hyvin hento kylläkin, tämä tuoksu ei käy kenenkään päälle. Ei edes käyttäjänsä. Haihtuvainen.
ntig kirjoitti:
Piru vieköön, nyt ne kirsikatkin ovat saapuneet Zaran nettikauppaan, mutta postitusta en saa minäkään kaupunkiini. Onpa outo. Pitää siis käydä Zarassa seuraavalla reissulla isompaan kaupunkiin. Ja jos ehtivät loppua ennen sitä, tapahtuu jotain... No, positiivista on etten ole siis koskaan haistanut tuota, eli en onneksi ihan tiedä mitä kaipaan. :D
Ja onhan mulla tuoksuja. Tänään aamusuihkun jälkeen päätin, että se on kuulkaas Kenzon Amourin päivä. Ah!
Kannattaa tilata se tuoksu verkkokaupan kautta liikkeeseen niin varmasti saa tuoksun, vaikka ei olisi hyllyssä. Jos siis tiedät suunnilleen milloin olisit menossa kyseiseen kaupunkiin käymään. Tosi tympeältä kyllä kuulostaa tuo uudistus, olisikohan vain nyt tässä alkuvaiheessa, kun hajuvedet vasta tulivat uudestaan myyntiin verkkokauppaan. Muita tuotteita saa siis kuitenkin tilattua kotiosoitteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ruikutin teillekin helmikuussa, kun hajuaistini oli koronan takia mennyttä. Se on edelleen mennyttä.
Käytän silti hajuvesiäni, koska muistan, miltä ne tuoksuivat. Yritän mennä siihen tunteeseen tai "paikkaan" mielessäni, minkä hajuveden aivoihini aikoinaan luomat mielikuvat ovat muodostaneet.
Tämä on todella ärsyttävää. Tekisi mieli ostaa joku itselleni uusi hajuvesi ja mietin että olenko ihan idiootti. Muistelen että tykkäsin hajuvesiosastolla ainakin Bossin The Scent For Heristä ja Armanin MyWaystä (se metsämansikan tuoksuinen). Mitä jos ostan sellaisen ja alan vaan käyttämään? Tuoksuisi ainakin edes muille paitsi minulle.
The Scent For Her ja My Way ovat molemmat ihania tuoksuja. Anna palaa vaan. Toivottavasti hajuaistisi palaa pian.
Oletteko tilanneet Parfumdreamsiltä? Minä tilasin suoraan parfumdreams.de:stä, kun siellä oli sellaisia hajuvesiä, joita parfumdreams.fi:stä ei löytynyt, sekä paremmat alennukset ja kylkiäiset. Toimituksessa ilmeisesti kestää vähän, millaisia kokemuksia teillä on noista?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet Parfumdreamsiltä? Minä tilasin suoraan parfumdreams.de:stä, kun siellä oli sellaisia hajuvesiä, joita parfumdreams.fi:stä ei löytynyt, sekä paremmat alennukset ja kylkiäiset. Toimituksessa ilmeisesti kestää vähän, millaisia kokemuksia teillä on noista?
Parfumdreams.fi:stä olen tilannut pari kertaa. Toimituksessa kesti vähän yli viikon. Paketti tulee aina postiin, ei ole mahdollista saada sitä lähimpään automaattiin. Mukana oli kolme hajuvesinäytettä vastailmestyneistä designertuoksuista. Varmasti tilaan jatkossakin, tiettyjä suosikkihajuvesiäni saa sieltä edullisesti.
Miksi haluat haista miehelle? Mugler on hömö ja suunnitteli sen miehelleen.