Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
11801/19277 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zaran tuoksuista kiinnostuneille, Jus de Rose You tube kanava julkaisi eilen arvostelupätkän niistä. Itse laitoin juuri Notinolta tilaukseen Guerlainin Shalimar Philtre de parfum edp.

Vierailija
11802/19277 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin suosikkituoksuja miehillä.

1. Cartier Declaration + flankerit

2. Dior Homme

3. Boucheron Jaipur Homme

4. Paco Rabanne Pour Homme

5. Sisley Eau De Campagne

6. John Varvatos Dark Rebel Rider

7. Dior Eau Sauvage (originaali)

8. Prada Infusion d'Iris

9. L'Occitane Badian (lopetettu)

10. Armani Attitude (lopetettu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11803/19277 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikutin teillekin helmikuussa, kun hajuaistini oli koronan takia mennyttä. Se on edelleen mennyttä.

Käytän silti hajuvesiäni, koska muistan, miltä ne tuoksuivat. Yritän mennä siihen tunteeseen tai "paikkaan" mielessäni, minkä hajuveden aivoihini aikoinaan luomat mielikuvat ovat muodostaneet.

Tämä on todella ärsyttävää. Tekisi mieli ostaa joku itselleni uusi hajuvesi ja mietin että olenko ihan idiootti. Muistelen että tykkäsin hajuvesiosastolla ainakin Bossin The Scent For Heristä ja Armanin MyWaystä (se metsämansikan tuoksuinen). Mitä jos ostan sellaisen ja alan vaan käyttämään? Tuoksuisi ainakin edes muille paitsi minulle.

Vierailija
11804/19277 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zaran hajuvedet ovat palanneet verkkokauppaan, jee! Pitkään olivat poissa Suomen sivustolta. Sinä joka harmittelit ettet saanut sitä Cherry Smoothieta, nyt onnistuu verkkokaupasta. Tosin sen kohdalla lukee "tulossa", mutta eiköhän sitä kohta löydy sieltä.

Kiitos tästä! Olen ollut ostolakossa koko vuoden kiltisti, mutta sattuneesta syystä tarvitsen ripauksen iloa elämääni ja tämä on huomattavasti halvempi kuin esim. Tom Fordin Lost Cherry - jonka kesto oli aika huono.

Vierailija
11805/19277 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruikutin teillekin helmikuussa, kun hajuaistini oli koronan takia mennyttä. Se on edelleen mennyttä.

Käytän silti hajuvesiäni, koska muistan, miltä ne tuoksuivat. Yritän mennä siihen tunteeseen tai "paikkaan" mielessäni, minkä hajuveden aivoihini aikoinaan luomat mielikuvat ovat muodostaneet.

Tämä on todella ärsyttävää. Tekisi mieli ostaa joku itselleni uusi hajuvesi ja mietin että olenko ihan idiootti. Muistelen että tykkäsin hajuvesiosastolla ainakin Bossin The Scent For Heristä ja Armanin MyWaystä (se metsämansikan tuoksuinen). Mitä jos ostan sellaisen ja alan vaan käyttämään? Tuoksuisi ainakin edes muille paitsi minulle.

Olet varmaan jo googlannutkin kaiken aiheeseen liittyvän, mutta muistelen, että parfymööreistä Miguel Matos sairasti koronan (sen alkuperäisen) ja kirjoitti Fragranticaan artikkelin hajuaistin palautumisesta ja treenaamisesta. Se on varmastikin jo arkistoitu, mutta kirjautuneet käyttäjät pääsevät lukemaan sen.

Tutuista alkuperäisen koronan sairastaneista (oltiin etulinjassa bakkanaalien alkaessa) pisimpään ilman hajuaistia elellyt joutui odottamaan liki vuoden sen palautumista entiselleen, mutta sai lopulta aistinsa takaisin. Tiedän myös tapauksia, joille on jäänyt jokin yksittäinen aistivääristymä, esim. työkavereistani yksi ei enää siedä keitettyjen kananmunien hajua, vaikka muuten haistaakin kaiken kuten ennenkin. Toivottavasti saat pian oman "nenäsi" takaisin ja pääset nauttimaan tuoksuista.

Vierailija
11806/19277 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko niin, että Zaran nettisivuilta voi tilata tuoksuja vain, jos asuu kaupungissa missä on Zaran liike?! Asun Jyväskylässä enkä voi näköjään tilata. Sivu vain ilmoittaa, että tähän osoitteeseen ei voi tilata. En ole aiemmin tilannut heiltä mitään eikä minulla ole maksuhäiriöitä eli niistä syistä tuo ei voi johtua.

Vierailija
11807/19277 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Dior Homme

8. Prada Infusion d'Iris

Eikö Armani Code, mitä mieltä olet siitä? Omasta mielestäni ylivoimaisesti paras tuoksu jolta tykkään miehen tuoksuvan.

Vierailija
11808/19277 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kurjaa. 😟 Minulla hajuaistin puuttuminen kesti vain reilun viikon, mutta tarpeeksi kamalaa sekin oli.

Totta kai voit ostaa jotain uutta mielesi piristykseksi. The Scent For Her ainakin on kevyt ja aika lyhytkestoinen, joten et voi mennä sen kanssa mitenkään vikaan. Jos et itse kykene sitä päälläsi haistamaan, voit kuitenkin saada itsevarmuutta siitä, että tuoksut toisille hyvältä. Ja ehkä pikkuhiljaa saatat itsekin sen tuoksun saada tulvahtamaan nenääsi, toivossa on aina hyvä elää! Hyvää loppukevättä ja alkukesää sinulle. 🙂

Vierailija
11809/19277 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Dior Homme

8. Prada Infusion d'Iris

Eikö Armani Code, mitä mieltä olet siitä? Omasta mielestäni ylivoimaisesti paras tuoksu jolta tykkään miehen tuoksuvan.

Kyllä, Code on todella hyvä, ei häviä Attitudelle yhtään :-)

Vierailija
11810/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zaran tuoksuista kiinnostuneille, Jus de Rose You tube kanava julkaisi eilen arvostelupätkän niistä. Itse laitoin juuri Notinolta tilaukseen Guerlainin Shalimar Philtre de parfum edp.

Sitä saa Saksan ebaysta kaikkein halvimmalla, n. 75 e/90 ml.

Vierailija
11811/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt tauolle parfyymiostot.

Maailmantilanne on sellainen että pian ei rahat saata riittää pakollisiinkaan menoihin.

Niinpä käyttelen näitä mitä on ja iloitsen niistä.

Fb.n ryhmissäkin näkyy olevan selvästi hiljaisempaa. Kumpa asuisi jenkeissä: siellä vaihdellaan näytteitä, se olisi kivaa.

En vain tiedä miten atomisaattoripullosta saa nestettä. Mulla on pipetti tarkalleen sama halkaisija kuin parfyymipullon imuputki: ei toimi.

Suomessa ei näy näytteitä ja dekantteja tehtävän. Kai meiltä puuttuu taito ja välineet.

Torissa on jatkuvasti tarjolla dekantteja ja näytteitä niche-tuoksuista, löytyy vaikka mitä.

Vierailija
11812/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmantilanne on sellainen että pian ei rahat saata riittää pakollisiinkaan menoihin.

Fb.n ryhmissäkin näkyy olevan selvästi hiljaisempaa. Kumpa asuisi jenkeissä: siellä vaihdellaan näytteitä, se olisi kivaa.

En vain tiedä miten atomisaattoripullosta saa nestettä. Mulla on pipetti tarkalleen sama halkaisija kuin parfyymipullon imuputki: ei toimi.

Suomessa ei näy näytteitä ja dekantteja tehtävän. Kai meiltä puuttuu taito ja välineet.

Torissa on jatkuvasti tarjolla dekantteja ja näytteitä niche-tuoksuista, löytyy vaikka mitä.

Hieman irti realiteeteista Torin hinnat hajuvesissä. Avatusta ja testatusta tuotteesta saatetaan pyytää jopa 50 euroa. Samalla hinnalla saa tarjouksesta tavaratalosta ko. tuoksun.

Itse olen myynyt max kymmenellä eurolla täysiä tuoksujani, joita olen vain kerran tai kahdesti testannut. Vintage on eri asia, mutta nämä jatkuvasti tavarataloissa myytävänä olevat tuotteet - itse en jaksaisi odotella ostajaa viikko- tai kuukausikaupalla moisella hinnalla.

Vierailija
11813/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole jättänyt täysin tauolle parfyymiostoksia. Yritän kyllä nykyään olla ajattelevaisempi enkä osta mitään hetken mielijohteesta. Olisihan se hienoa löytää yksi niin hyvä tuoksu, jonka jälkeen ei haluaisi enää muita käyttääkään. En muista onnistuneeni ikinä edes 30ml tuoksupulloa kuluttamaan loppuun, täytyykin ottaa tavoitteeksi. Yksi alkuvuodesta ostettu 75ml pullo on jo puolivälissä. En muista koskaan käyttäneeni mitään tuoksua yhtä paljon. Kyseinen tuoksu on Parfums de Marlyn Oriana.

Sama, jotain kivaa pitää olla, kun kerran töissä joutuu raatamaan. Ja täällä myös Oriana on päässyt teho käyttöön, kolmasosa huvennut aika nopeasti. Toinen nopeasti viime kesänä huvennut pullo oli Guerlainin Ginger picante, noin sentti enää pohjalla.

Musta tuoksujen käyttäminen on kai sitten hauskempaa kuin niiden ostaminen.

Toisekseen olen vuoden aikana käyttänyt ostoksiin pari tonnia. Joten nyt saa riittää.

Vierailija
11814/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ostaa käytettyjä hajuvesiä tuntemattomilta tyypeiltä netistä. Siellä liikkuu paljon huijareita.

Vierailija
11815/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, lämmin päivä ja Nomade EDP, vihreä ja hedelmäinen, toimii täydellisesti tämäkin rakastamani EDT:in lisäksi

Vierailija
11816/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa Saksan ebaysta kaikkein halvimmalla, n. 75 e/90 ml.

Parfum Zentrumissa vielä halvemmalla, 59eur 90 ml. Pistin tilaukseen, kun olen tuosta kyttäillyt hyvää hintaa.

Vierailija
11817/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko niin, että Zaran nettisivuilta voi tilata tuoksuja vain, jos asuu kaupungissa missä on Zaran liike?! Asun Jyväskylässä enkä voi näköjään tilata. Sivu vain ilmoittaa, että tähän osoitteeseen ei voi tilata. En ole aiemmin tilannut heiltä mitään eikä minulla ole maksuhäiriöitä eli niistä syistä tuo ei voi johtua.

Ihanko totta, onpa ikävää! Sieltä on saanut aiemmin tilattua joko postikuluitta liikkeeseen tai sitten postikuluilla kotiosoitteeseen. Olisikohan siinä ollut jokin bugi sivustolla. Toivottavasti ei ole muuttunut tuollaiseksi.

Vierailija
11818/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, lämmin päivä ja Nomade EDP, vihreä ja hedelmäinen, toimii täydellisesti tämäkin rakastamani EDT:in lisäksi

Samat fiilikset, mutta uudesta Nomade Naturellesta. Käyttänyt jo 3 pv putkeen, upea tuoksu, perus Nomade gourmand-lisällä. Tykkään kyllä kovasti Nomade Edp:stäkin, mutta tämä vienyt kaiken huomion nyt.

Vierailija
11819/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ostaa käytettyjä hajuvesiä tuntemattomilta tyypeiltä netistä. Siellä liikkuu paljon huijareita.

Täytyy kai ruveta heittämään roskiin kaikki vikaostokset. En viitsi kuitenkaan pennosilla ruveta myymään satasen tuoksua.

Vierailija
11820/19277 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kai ruveta heittämään roskiin kaikki vikaostokset. En viitsi kuitenkaan pennosilla ruveta myymään satasen tuoksua.

🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme